pakkaset toi ongelmaa 722.4 lootaan
pakkaset toi ongelmaa 722.4 lootaan
Pari kuukautta takaperin huomasin et siitä kuskin puolen säätömötikästä oli letku irronnut ja vähän aikaa sitten kokeilin kierroksen verran vääntää sitä myötäpäivään, jonka jälkeen vaihdot muuttuneet melko mukaviksi.
Mutta nyt kun ensimmäiset pakkaset tänne keskisuomeen iskeneet, on tullu ihmeellinen ongelma. Parkkipaikalla nätisti käyntiin, pakki päälle ja pois ruudusta peruuttelu sujuu ihan ongelmitta. Kun D:n lyö päälle ei tapahdu mitään. Keppi 3 asentoon ja lähtee liikenteeseen ongelmitta. Ei tarvi kuin pari sataa metriä ajella niin D-asentokin toimii normaalisti.
Olenko nyt käsittäny oikein: Sitä Teetä kun laatikon kyljessä vääntää myötäpäivään, niin paineet nousee ja se tekee vaihdosta pehmeämmän mutta samalla altistaa luistolle ja myös rasittaa laatikkoa enemmän? Eli tulikohan pyöriteltyä liikaa vai mikäköhän lie ongelma? Öljyt + suodatin vaihdettu 11tkm sitten ja öljymäärä on ok.
Mutta nyt kun ensimmäiset pakkaset tänne keskisuomeen iskeneet, on tullu ihmeellinen ongelma. Parkkipaikalla nätisti käyntiin, pakki päälle ja pois ruudusta peruuttelu sujuu ihan ongelmitta. Kun D:n lyö päälle ei tapahdu mitään. Keppi 3 asentoon ja lähtee liikenteeseen ongelmitta. Ei tarvi kuin pari sataa metriä ajella niin D-asentokin toimii normaalisti.
Olenko nyt käsittäny oikein: Sitä Teetä kun laatikon kyljessä vääntää myötäpäivään, niin paineet nousee ja se tekee vaihdosta pehmeämmän mutta samalla altistaa luistolle ja myös rasittaa laatikkoa enemmän? Eli tulikohan pyöriteltyä liikaa vai mikäköhän lie ongelma? Öljyt + suodatin vaihdettu 11tkm sitten ja öljymäärä on ok.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta
JOs sitä on myötä päivää käännetty eli kiristetty. Nii paineet sillo nuosee, vaihdot pitäs napa koitua ei pehmetä.
Oisko siellä joku mäntä laatikossa jumissa ja ku öljyt lämpee nii se sit alka D:llä toimimaa
Ei se yhden kieroksen kiristys pitäs hirveesti vielä mihinkää vaikuttaa jos laatikko on tehtaan säädöissä.
Ite ainakin ku tuota säätelin ensin nii tiukalle et perässä pamahtaa ja siitä sitten vähän takas ja hyvin napakasti vaihtaa.
Oisko siellä joku mäntä laatikossa jumissa ja ku öljyt lämpee nii se sit alka D:llä toimimaa
Ei se yhden kieroksen kiristys pitäs hirveesti vielä mihinkää vaikuttaa jos laatikko on tehtaan säädöissä.
Ite ainakin ku tuota säätelin ensin nii tiukalle et perässä pamahtaa ja siitä sitten vähän takas ja hyvin napakasti vaihtaa.
Nyt kun nämä keskisuomen pakkaset kohonneet julmettuun -5 asteeseen, ongelma on selkeästi korostunut. Pakki toimii edelleen mutta eteenpäin jos halajaa niin keppi pitää tunkea 2 asentoon, parin sadan metrin ajon jälkeen uskaltaa pukata jo kolmoselle ja D-asennon käyttämistä joutuu pari kilometriä odotella. Köröttelin tovin matkaa nelostiellä 3 päällä, ja D asennon kun heitti se odotetusti vaihtoi isomman vaihteen silmään. Valoihin hidastellessani tuntui laatikolla olevan hieman ongelmaa vaihtaa pienemmälle, kierrokset ja käynti heitteli muutaman sekunnin ajan ennenkuin matka alkoi taittua taas normaalilla tavalla.
Kyllähän tuo nyt muuten jokseenkin menis, mutta huolestuttaa oikeat pakkaset. Jos jo nyt tuollaisia ongelmia, niin entäs sitten -30 tuntumassa, pääseekö liikkeelle ollenkaan? Apua kaivattais nyt kipeästi.
Kyllähän tuo nyt muuten jokseenkin menis, mutta huolestuttaa oikeat pakkaset. Jos jo nyt tuollaisia ongelmia, niin entäs sitten -30 tuntumassa, pääseekö liikkeelle ollenkaan? Apua kaivattais nyt kipeästi.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Nyt tais tulla vanhakin ongelma paikannettua tuonne laatikkoon, vaikka aikaisemmin epäilin sitä ihan KE-jetin "ominaisuudeksi". Aamulla pakkasesta auto käyntiin, taas pari sataa metriä 2 asennossa, seuraavat 10km 3 asennossa kotipihaan asti. Ja kas, ei tullut sitä tuttua nykimistä 2500-3000 kierrosalueella vaikka moottori oli kylmä. Nätisti, täysin nykimättä kulki vanha rouva kaupungin läpi.
Mitähän tuosta lootikosta vois olla ongelmana?
Mitähän tuosta lootikosta vois olla ongelmana?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tottakai, kaasu pohjassa pieni alipaine ja laatikon paine nousee ettei luista. Vastaavasti pintakaasulla isompi alipaine, jolloin pienempi lootan paine ja vaihtaa nätimmin. Letku irti on pintakaasullakin "täyskaasuvaihdot". Alipaine kiskoo jousta vastaan kalvoa, T-ruuvista saadaan jousen esijännitystä sääjettyä. (eikös?)sv22 kirjoitti:Tässähän nyt siis ajatusta voi johtaa itellä harhaan se, et kun laatikolle ei mennyt yhtään letkua eli painetta ei yhtään, niin silloinhan vaihdot vallan napakat onkin.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei herran tähden, nyt pahenee vaan noi ongelmat. Aikaisemmin meni kivasti jos jaksoi riittävän kauan 3 päällä ajella. Mutta nyt 3 päälläkin tulee semmosta ärsyttävää nykimistä kiihdyttäessä. Ja nyt valoissa huomasin et vaikka pysähtyi kivasti, kierrokset roikkui yli tonnin, sitten jostain kuului naks, auto tärähti ja kierrokset normalisoitui.
öljyt edelleen ok, suodatin + öljyt nyt 14tkm ajetut. painetta ruuvaillut ajoittain suuremmaksi, eikä sillä kovin suurta merkitystä ole ollut..
öljyt edelleen ok, suodatin + öljyt nyt 14tkm ajetut. painetta ruuvaillut ajoittain suuremmaksi, eikä sillä kovin suurta merkitystä ole ollut..