Morjens! Tuli tuossa juuri 2 tuntia sitten ostettua tuommonen 88 vuotinen rallatin jossa 2.0 litranen bensakone. Koneesta kansipahvi sökönä ja mukaan tuli kokonainen 2.3 kone ja 2.0 kone jossa ehjä kansi. Käyköhän tuosta 2.3:sta kansi tuohon parilitraseen Ml. autossa 208tkm ja olen kolmas omistaja, yllättävän pienet kilometrit, voiko pitää paikkansa?? Venttiilitkin tuntui rallattavan mukavasti sen vähän mitä konetta käyttelin, onkohan ne säädettävissä?
Joku kokentu kannenvaihtaja osaa varmaan kertoa mitä pitää ottaa huomioon tuossa kansirempassa?
Sain aikamoisen nipun varaosiakin mukaan kauppaan, mm. kokonaiset ehjät ovet, lokarit, konepelti, takaluukku, valoja, maski ym.. Löytyykön nuille kuinka helposti halukkaita ostajia?
Kansien eroista?
Morjens Watti, ja tervetuloa Meselle.
Venttiileitä ei voi säätää, ääni voi johtua rikkinäisistä venttiilinnostimista tai näille moottoreille valitettavan yleisestä nokka-akselin kulumisesta.
Myös öljynpaineen karkaaminen viallisen kannentiivisteen kautta aiheuttaa rallatusta.
Kilometrien paikkansapitävyyttä ei kannata sen enempää miettiä, kyseessähän on jo niin vanha auto että kunto ratkaisee enemmän kuin kilometrit.
Voi toki olla että sillä on ajettu noin vähänkin, totuutta ei saa selville kuin tavoittamalla entiset omistajat jos sitenkään.
Laita osista myynti-ilmoitus, meillähän on palsta sitä varten.
Venttiileitä ei voi säätää, ääni voi johtua rikkinäisistä venttiilinnostimista tai näille moottoreille valitettavan yleisestä nokka-akselin kulumisesta.
Myös öljynpaineen karkaaminen viallisen kannentiivisteen kautta aiheuttaa rallatusta.
Kilometrien paikkansapitävyyttä ei kannata sen enempää miettiä, kyseessähän on jo niin vanha auto että kunto ratkaisee enemmän kuin kilometrit.
Voi toki olla että sillä on ajettu noin vähänkin, totuutta ei saa selville kuin tavoittamalla entiset omistajat jos sitenkään.
Laita osista myynti-ilmoitus, meillähän on palsta sitä varten.
wiimax.fi
Jees.. Mulla olis tuossa vielä yks 2?-litranen pata jossa on nokan perseessä kaks ratasta nokkaketjulle ja mekaaniset nostimet.. saakohan siitä kannen ja nokan survottua tuohon hydraulisilla nostimilla olevaan mosaan?
Availin tänään tuon 2.3:sen ja siitä käy ainakin kansi tuohon toiseen.. Siinä näkyi olevan myös mekaaniset ja säädettävät venat, täytyy se pultata nyt tuohon 2-litraseen kokeeks kiinni. Oli muuten btw. muka alakerta leiponut kiinni tuosta 2.3:sesta ja kun availin, kaikki alakerran laakerit ehjät ja pytyissä hoonijäljet eikä yhtään rappua! Saa nährä...
Availin tänään tuon 2.3:sen ja siitä käy ainakin kansi tuohon toiseen.. Siinä näkyi olevan myös mekaaniset ja säädettävät venat, täytyy se pultata nyt tuohon 2-litraseen kokeeks kiinni. Oli muuten btw. muka alakerta leiponut kiinni tuosta 2.3:sesta ja kun availin, kaikki alakerran laakerit ehjät ja pytyissä hoonijäljet eikä yhtään rappua! Saa nährä...
punainen ja levitetty...tulee mieleen yksi karseen levee ja kauheen laho yksi tuttu kerran pilasi kesälomansa hitsaamalla pohjaa ai niin oli siinä kauheat bokin B1 vanteet ainakin 10 tuumaiset takana.....niin ja joku eri maskikin löytyi....ilman tähteä...lasikuidun/muovin määrään suhteutettuna empi vene kun mersu....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Jep, sama tapaus oli...petska kirjoitti:punainen ja levitetty...tulee mieleen yksi karseen levee ja kauheen laho yksi tuttu kerran pilasi kesälomansa hitsaamalla pohjaa ai niin oli siinä kauheat bokin B1 vanteet ainakin 10 tuumaiset takana.....niin ja joku eri maskikin löytyi....ilman tähteä...lasikuidun/muovin määrään suhteutettuna empi vene kun mersu....