Ohjaus takertelee...
Ohjaus takertelee...
No mikäs siinä on kun joskus liikkeelle lähdettäessä ohjaus on jäykkä kun **** joskus aivan kuin tehostaja ei toimisi ollenkaan???
Tämä vain liikkeelle lähdettäessä ja silloin tällöin,mikä sen aiheuttaa???
Tämä vain liikkeelle lähdettäessä ja silloin tällöin,mikä sen aiheuttaa???
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Voiko tuo ohjausvaimennin tosiaan aiheuttaa jäykän ohjauksen? Monet on kirjoitellut että ohjaus vaan lyö pahemmin käsille jos se hajoaa.
Tänään hain auton (W124) korjaamolta jossa se oli jakoketjun vaihdossa. Välitin myös jäykkää ohjausta. Luvattiin katsoa kuntoon, alapallotkin oli varattu jos tarvitsee. Ajattelin että asia on kunnossa kun auton hakee. V*tut , aivan samanlainen tahmaaja. Ohjaus ei keskitä ollenkaan ja auto jää kaartelemaan pienissä sekä suurissa nopeuksissa. Alapallot kuulemma oli kunnossa ja öljyäkin kai ruiskastu kumien alle. En kyllä tiedä onko, taitaa korjaamo vaihtua.
Takaakaan ei löytynyt mitään sanomista vaikka talvella ajo sellaisella "pöpperö"lumella oli aika järkyttävää. Tarvitsee itse tutkia ainakin nuo narinanivelet ja/tai etsiä parempi paja.
Tänään hain auton (W124) korjaamolta jossa se oli jakoketjun vaihdossa. Välitin myös jäykkää ohjausta. Luvattiin katsoa kuntoon, alapallotkin oli varattu jos tarvitsee. Ajattelin että asia on kunnossa kun auton hakee. V*tut , aivan samanlainen tahmaaja. Ohjaus ei keskitä ollenkaan ja auto jää kaartelemaan pienissä sekä suurissa nopeuksissa. Alapallot kuulemma oli kunnossa ja öljyäkin kai ruiskastu kumien alle. En kyllä tiedä onko, taitaa korjaamo vaihtua.
Takaakaan ei löytynyt mitään sanomista vaikka talvella ajo sellaisella "pöpperö"lumella oli aika järkyttävää. Tarvitsee itse tutkia ainakin nuo narinanivelet ja/tai etsiä parempi paja.
Voi olla turha kysymys, mutta oletko ajanut mersua, jonka ohjaus sitten palauttaa sen kummemmin? Siitähän näitä on aina haukuttu uudesta asti, kun palautus on heikkoa verrattuna etuvetokinnereihin. Ominaisuus, josta itse pidän. Tahdon itse kääntää rattia, enkä tahdo auton sitä kääntelevän. Makuasioita, sanoi Musti...PK kirjoitti:Voiko tuo ohjausvaimennin tosiaan aiheuttaa jäykän ohjauksen? Monet on kirjoitellut että ohjaus vaan lyö pahemmin käsille jos se hajoaa.
Ohjaus ei keskitä ollenkaan ja auto jää kaartelemaan pienissä sekä suurissa nopeuksissa. Alapallot kuulemma oli kunnossa ja öljyäkin kai ruiskastu kumien alle. En kyllä tiedä onko, taitaa korjaamo vaihtua.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
PK:
Ohjaustehostimessa vika ei luulisi olevan. Se jos on pois pelistä niin keskittää entistä voimakkaammin.
Liian kireälle säädetty simpukka näkyy tahmeana ohjauksena, mutta mikäpä sen olisi itsestään kiristänyt... Naapurin kiero vappupila?
Periaatteessa vika voisi olla ohjausiskarissakin, mutta enpä ole kuullut että se hajoaisi muuten kuin siten että löystyy, eli ohjauksen keskityksen pitäisi vain herkistyä. Jos iskari jotenkin kummassa olisi jäykistynyt, niin sepä voisi olla syynä takerteluun. Ettei iskari olisi saanut osumaa mökkitien keskellä olevasta kannosta? Iskarihan se taitaa olla helpoin tarkistaa, parilla pultilla vain kiinni.
Ohjaustehostimessa vika ei luulisi olevan. Se jos on pois pelistä niin keskittää entistä voimakkaammin.
Liian kireälle säädetty simpukka näkyy tahmeana ohjauksena, mutta mikäpä sen olisi itsestään kiristänyt... Naapurin kiero vappupila?
Periaatteessa vika voisi olla ohjausiskarissakin, mutta enpä ole kuullut että se hajoaisi muuten kuin siten että löystyy, eli ohjauksen keskityksen pitäisi vain herkistyä. Jos iskari jotenkin kummassa olisi jäykistynyt, niin sepä voisi olla syynä takerteluun. Ettei iskari olisi saanut osumaa mökkitien keskellä olevasta kannosta? Iskarihan se taitaa olla helpoin tarkistaa, parilla pultilla vain kiinni.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Ootkohan sie ikinä vaihtanu tuhostimeen suodatinta ja litkuja sisälle?
Omasta mielestäni ainakin psykologisen parannuksen sai aikaiseksi ku vaihto litkut, ja vanhalla suodattimella tehostajan öljy jopa vaahtosi hieman kun auto oli käynnissä, uudella ei.
Tai sitten oot ajanu kanttarille niin että pyörät harittaa liikaa ?
-risto
Omasta mielestäni ainakin psykologisen parannuksen sai aikaiseksi ku vaihto litkut, ja vanhalla suodattimella tehostajan öljy jopa vaahtosi hieman kun auto oli käynnissä, uudella ei.
Tai sitten oot ajanu kanttarille niin että pyörät harittaa liikaa ?
-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti