penkinlämmitin ongelmia

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

penkinlämmitin ongelmia

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Sopivasti kun pakkaset iski niin lakkas lämmittimet toimimasta. Tai todennäköisesti juuri siksi.

Liikenteeseen lähtiessä katkaisimien valot pimeenä eikä katkaisimien painamisella tapahdu mitään, paitsi jos silleen varoen painaa alas päin niin vasemman puoleinen valo vilkahtaa, apparin puolella ei edes sitä. Vartin ajelun jälkeen kuskin puolella katkaisin alkaa vähitellen toimia ja penkinlämmitin jopa alkaa toimia. Kymmenisen minuuttia tästä eteenpäin katkaisimeen syttyy taustavalo. Apparin puolella samantyylisesti mutta ajat vaan huomattavasti pidemmät.

Tuntuisi siis siltä että lämpö palauttaa ne toimintaan, mutta ihmetyksen aiheena on et mikä siellä sitten kylmänä lakkaa toimimasta? Luulisin ettei ne jalkojen alla olevat rele(vai mitkä lie) mötikät noin lyhyessä ajassa lämpene niin paljoa että on vaikutusta näillä pakkasilla ja mesen omalla puhaltimella. Ja toiminta kun etenee eri tahtiin eri puolilla niin sulakkeen olettaisin olevan ok. Ja muutenkin tuo että on erilliset mötikät mutta sama ongelma.
JYMY
Viestit: 56
Liittynyt: 25.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja JYMY »

Eikös se mene niin että jos akun jänite on alhainen, niin näitä sähköä vieviä systeemejä kytkeytyy pois päältä kunnes jännite on kohonnut. Jostain muistan näin lukeneeni. Tarkista akku ja lataus.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

W124 tosiaan ottaa "turhat" sähköhärpäkkeet pois päältä jännitteen ollessa tarpeeksi alhainen. Mutta tällöin alkaa ko. laitteen nappulassa valot välkkyä, kuten vaikka penkinlämmittimessä tai takalasin lämmittimessä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Oiskohan jähmettynyttä rasvaa katkaisijassa?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Täytyy ensimmäisenä siis noi katkaisijat tarkistaa. Minkäsmoista ainetta sinne vois sitten laittaa?

Mielenkiintoisena piirteenä tässä on se, että noiden toiminta ei ole suoraan yhteydessä ajamiseen. Se siis vaatii sen että niitä yrittää käyttää että ne alkaa vähitellen toimia. Ei siis pelkkä ajaminen ts. laturin pyöriminen ja auton lämpeäminen auta. Jos ei yritäkään laittaa niitä päälle niin katkaisimet pysyy pimeinä. Eli alaspäin painaessa kun molempien merkkivalojen pitäis syttyä, syttyy vain vasen. Ja käsittääkseni se oikean puoleinen valo on se varsinainen merkkivalo ja molempien yhtäaikaa palaessa on se pikalämmitys. Tulikohan nyt riittävän epäselvästi selitettyä..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ongelma ratkesi kun irrotteli katkaisijat ja suihki hapettumanputsaus tökötti ympäriinsä. Vaihteeksi jokin onnistui helposti :D

Ei jaksa uutta aihetta aloittaa, mutta miten noi katkaisimet sais purettua ihan atomeiksi, se piirilevy kun ei lähtenyt siitä pohjasta irti ainakaan kovin helposti. Ajatuksena olis jossain vaiheessa vaihdella katkaisinten alkuperäiset ledit valkoisiin, pitäis saada ne ehjänä purettua..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”