Mistä saa letkulämmittimen 270cdi?

JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Mistä saa letkulämmittimen 270cdi?

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Mistä mahtais saada vm 2000 väykkyyn tuollasen?
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Tietäiskö joku?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4387
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

JK250diesel kirjoitti:Tietäiskö joku?
Ei nyt oo tietoo,mut jos saa kysyä,et miksei lohkolämmitintä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kannata laittaa letkulämmitintä kun voi helposti laittaa lohkon kylkeen vastuksen.
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Minulle on kerrottu että kannattaa laittaa letkulämmitin kun on paljon helpompi asentaa ja saman tuloksen saavuttaa. Auto oli 1 päivän pajalla eikä ne saanut sinne lohkolämmitintä ja sanoivat että letkulämmitin kannattaa laittaa.
Mihin se lohkolämmitin kuuluu asentaa 270 cdi:ssä? Kun ohjeen mukaan kuuluu apukuskin puolelle, mutta siellä on turbolta lähtevä putki edessä, ja oli kuulemma niin lujassa ettei uskaltanut irrottaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto oli 1 päivän pajalla eikä ne saanut sinne lohkolämmitintä ja sanoivat että letkulämmitin kannattaa laittaa.
Nyt on kyllä ollut väärä paja mersun laittoon.
Defa asennus on ohjeen mukaan, en muista kummalle puolelle.
Klommi lähtee erikoishylsyllä irti.

Mikähän putki on mahtanut olla edessä :?
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Melkoisia törösseppiä olleet, jos oikein autokorjaamo kyseessä. Tälläinen harrastelijakin kun suoriutui hommasta.
Kimmo!
Viestit: 15
Liittynyt: 21.10.2010 21:22
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

itse tarkistin vasta, että mihin meni johto kun ei tuntunu lämpiävän, alapuolelta kun otti suojamuovin pois niin vastus oli tosi helpossa paikassa laittaa vänkärin puolella moottoria
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

270 cdi:ssä laitetaan defan ohjeen mukaan kuskin puolelle. Startti pois edestä, lommi pois ja vastus paikalleen.
S210 220 CDI -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4387
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Cdi jo muutenkin senverran hidas lämpenemään pakkasilla,että ei sinne kannata mitään letkulämmitintä alkaa laittamaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Putki joka oli edesä oli pakoputki.
Tuo hankkimani lämmitin on calix ja sen ohjeet neuvoi että kuuluu apukuskin puolelle :shock:
Sitä ihmettelinkin että eihän tuon asentamisessa kai kuulu koko päivää mennä. No ohjetta saa syyttää, mutta onhan se korjaamon tietämättömyyttäkin. Täytyy kai kattella toinen korjaamo, kun en ite oikeen auton alle pääse kuin ulkona, ja on vähän kylmä ruuvailla kun talvi yllätti.
Onko tuo oikeesti minkälainen homma jos alkaa itte vaihtamaan ja mikä erikoishylsy siinä pitää olla?
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

JK250diesel kirjoitti:Onko tuo oikeesti minkälainen homma jos alkaa itte vaihtamaan ja mikä erikoishylsy siinä pitää olla?
Hylsy Defalta, olikohan hinta noin 70?
Asennusohjeet:
http://www.calix.se/consumer/display_mo ... -571713670
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ihan sama kummalle puolelle lohkoa laittaa, tosiaan kalix saattaa viisata eripuolelle ku defa 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Laitoin vasta pariin 270 cdi meseen lokilämppärin vänkärin puolelle siihen on vasittuun paikkaan. Roppu aukeaa kun sitä lämmittää kunnolla. Defa ei kuulemma oikein sinne mahdu sen katalysaattorin takia mutta Calix ainakin mahtuu. Värysessä näytti jäävän enämpi rakoa kuin ceessä.
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

JTM kirjoitti:Laitoin vasta pariin 270 cdi meseen lokilämppärin vänkärin puolelle siihen on vasittuun paikkaan. Roppu aukeaa kun sitä lämmittää kunnolla. Defa ei kuulemma oikein sinne mahdu sen katalysaattorin takia mutta Calix ainakin mahtuu. Värysessä näytti jäävän enämpi rakoa kuin ceessä.
Pitikö ottaa pois se pönttö edestä? kuinka se lähtee?
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

JK250diesel kirjoitti:
JTM kirjoitti:Laitoin vasta pariin 270 cdi meseen lokilämppärin vänkärin puolelle siihen on vasittuun paikkaan. Roppu aukeaa kun sitä lämmittää kunnolla. Defa ei kuulemma oikein sinne mahdu sen katalysaattorin takia mutta Calix ainakin mahtuu. Värysessä näytti jäävän enämpi rakoa kuin ceessä.
Pitikö ottaa pois se pönttö edestä? kuinka se lähtee?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse irrotella mitään pönttöjä.
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

dealer kirjoitti:Ei tarvitse irrotella mitään pönttöjä.
Mutta eihän sinne saa avainta millään kun se pönttö on edessä :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mutta eihän sinne saa avainta millään kun se pönttö on edessä
Sano sille pöntölle että hei, siirry vähän niin vien auton semmosen asentajan käsiin joka osaa paremmin ... ei vais, ei pitäisi vitsailla vakavassa paikassa.

Jostain mallista pitää loveta yhtä katalysaattorin tukirautaa mutta mistään ei ole tarvinnut irrottaa sen suurempia osia.
Onhan lämmitin sellainen että se kierretään jengoilla lohkon kylkeen ?
Olisiko sinulla kuvaa asennuspaikasta niin ällisteltäs porukalla ?
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

dealer kirjoitti:
Mutta eihän sinne saa avainta millään kun se pönttö on edessä
Sano sille pöntölle että hei, siirry vähän niin vien auton semmosen asentajan käsiin joka osaa paremmin ... ei vais, ei pitäisi vitsailla vakavassa paikassa.

Jostain mallista pitää loveta yhtä katalysaattorin tukirautaa mutta mistään ei ole tarvinnut irrottaa sen suurempia osia.
Onhan lämmitin sellainen että se kierretään jengoilla lohkon kylkeen ?
Olisiko sinulla kuvaa asennuspaikasta niin ällisteltäs porukalla ?
Tuntuu kaikki autokorjaamot täällä karttavan tuota hommaa :shock: Tiedä sitte mikä vaivaa kun letkulämmitintä suosittelee kaikki. En ymmärrä mikä siinä niin vaikeaa on, kun ei itellä oo oikeen mahdollisuutta päästä auton alle muutaku pihalla, no täytyy kai nyt viikonloppuna koittaa kattoa jos on lauhempaa keliä, tai sitte ettiä semmonen hemmo joka osaa laittaa sen, eihän se pitäisi olla mikään homma semmoselle firmalle joka autokorjaamoksi itseään kutsuu.

Kyllä lämmitin on kierrettävä, Koitan kuvailla asennuskohdan viikonloppuna viimeistään.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

JK250diesel kirjoitti:
Tuntuu kaikki autokorjaamot täällä karttavan tuota hommaa :shock: Tiedä sitte mikä vaivaa kun letkulämmitintä suosittelee kaikki. En ymmärrä mikä siinä niin vaikeaa on, kun ei itellä oo oikeen mahdollisuutta päästä auton alle muutaku pihalla, no täytyy kai nyt viikonloppuna koittaa kattoa jos on lauhempaa keliä, tai sitte ettiä semmonen hemmo joka osaa laittaa sen, eihän se pitäisi olla mikään homma semmoselle firmalle joka autokorjaamoksi itseään kutsuu.

Kyllä lämmitin on kierrettävä, Koitan kuvailla asennuskohdan viikonloppuna viimeistään.
Täytyy kyllä sanoa, että kummallisia "korjaamoja" sielläpäin. Homma on ihan helppo, vaikka ei olisi mersua koskaan nähnytkään. :roll:
JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Käykö siihen proppuun ihan normaali 6 kanttinen hylsy vai onko siinä joku erikoishylsy niinku aiemmin oli puhetta? Miten lujaa uskaltaa lämmittää sitä propun kohtaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen tarvittaessa lämmittänyt induktiokuumentimella propun reunoista parista paikkaa niin että vilahtaa punaisena.
Normihylsy ei oikein hyvin "toppaa" mutta jos kokeilet niin muistelisin koon olevan luokkaa 23 mm.
Mikäli mahdollista kannattaa hitsata joku vanha hylsy proppuun kiinni, tulee lämmitys samalla.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

dealer kirjoitti:Minä ..... induktiokuumentimella....
nii ....SINÄ.... noku ....ei kaikila oo Rothenbergereitä....... :lol: :lol:
VALMET 5oo -69
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

JK250diesel
Viestit: 24
Liittynyt: 01.5.2007 22:04
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja JK250diesel »

Onko tuo letkulämmitin oikeesti muka niin paska? Tiedän yhden jolla on ml270cdi ja siinä letkulämmittimellä lämpiää kuulemma ainaki hyvin kovillaki pakkasilla. Mikä tuosta letkulämmittimestä tekee huonomman kuin lohkolämmitin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29229
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

nii ....SINÄ.... noku ....ei kaikila oo Rothenbergereitä.......
No vaikka toholla :lol:
Onko tuo letkulämmitin oikeesti muka niin paska? Tiedän yhden jolla on ml270cdi ja siinä letkulämmittimellä lämpiää kuulemma ainaki hyvin kovillaki pakkasilla. Mikä tuosta letkulämmittimestä tekee huonomman kuin lohkolämmitin?
Letkulämmitin on letkussa joka menee vesipumpulle, lohkolämmitin lohkossa.
Eiköhän lämpö leviä tasaisemmin ja nopeammin "oikealla" vastuksella.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Letkulämmitin 2h> letku on lämmin.
Lohkolämmitin 1h > moottori on lämmin.

Lisäksi sen letkulämmittimen saa uusia jokatoine syksy kun se vastus ei taho kestää.

En tiiä mikä seillä pohojanmaalla noita korjaamoita vaivaa. Yksikin asiakas soitteli kun olivat sanoneet 8h töitä kun pitää käyttää imusarja pois cdi:stä lohkiksen takia :shock: Oli jo tänne varailemassa aikaa kun sanoin että mee siihen viereen Koskiselle ettei tartte koko suomea kiertää yhen lohkiksen perässä.
Lupasin vielä ettei se oo ku puolentunnin homma ku Koskiselle viet :happy:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu laitetiin varuulta molemmin puolin lohkoo vartissa, niin ainaki lämpee :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Mätänetistä saa kyllä Calixin letkulämppäreitä. Minäkin sellasen laitoin ja toimi kerran vai kaksi ennenkuin kärähti :oops:
Ihan ok se kyllä lämmitti, vesiletkut oli tuliset 5 min jälkeen. Ja konekin lämmin kahdessa tunnissa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”