Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
AMEN
Kahtelin tuossa aikani kuluksi motonetin hinnastoa... Onko nyt niin, että tuota Defan pistoketta ei myydä ilman lämmitysroikkaa? Joutunee kahtelemaan vähän tarjontaa kun ei viittis ennee neljättä roikkaa kotia hommata. Molemmissa autoissa on omat johtonsa ja pihassa on yksi 5m lämmityskaapeli. Rapiat viiskymppiä maksaa tuo kytkentä sarja.
Kahtelin tuossa aikani kuluksi motonetin hinnastoa... Onko nyt niin, että tuota Defan pistoketta ei myydä ilman lämmitysroikkaa? Joutunee kahtelemaan vähän tarjontaa kun ei viittis ennee neljättä roikkaa kotia hommata. Molemmissa autoissa on omat johtonsa ja pihassa on yksi 5m lämmityskaapeli. Rapiat viiskymppiä maksaa tuo kytkentä sarja.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Saa niitä kaikkia piuhoja erikseenkin ostettua.
Tuossa numerot kahelle eri pituudelle:
- DA460915 = 1,5 m
- DA460939 = 2 m.
Tuossa numerot kahelle eri pituudelle:
- DA460915 = 1,5 m
- DA460939 = 2 m.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Saakohan tuota puskurin pistoketta erikseen?
Viimeyönä piti töistä lähteä. Melkeen tunti meni talakoilla kun eivät olleet kahtoneet töissä erään lämpötolpan toimivuutta. Eipä kehannu -25c pakkasesta rääkätä ranskatarta tulille. Tunteroisen lämmittelyn jälkeen meno taas maistui... Sen verran että yksi pölykapseli on jossain vitostien varrella välillä suetsi - vieremä. .
Viimeyönä piti töistä lähteä. Melkeen tunti meni talakoilla kun eivät olleet kahtoneet töissä erään lämpötolpan toimivuutta. Eipä kehannu -25c pakkasesta rääkätä ranskatarta tulille. Tunteroisen lämmittelyn jälkeen meno taas maistui... Sen verran että yksi pölykapseli on jossain vitostien varrella välillä suetsi - vieremä. .
Osia saa kyllä erikseen,mutta defalla jotenkin hinnoittelu pielessä.
Viimetalvena piti ostaa puskurilta vastukselle menevä johto,motonetissä sanoivat heti ettei kannata ostaa ilman seinään tulevaa piuhaa,kun ovat samanhintaisia.
Eivät osanneet selittää ,miksi kaksi johtoa maksaa just samanverran kuin yksi.
Viimetalvena piti ostaa puskurilta vastukselle menevä johto,motonetissä sanoivat heti ettei kannata ostaa ilman seinään tulevaa piuhaa,kun ovat samanhintaisia.
Eivät osanneet selittää ,miksi kaksi johtoa maksaa just samanverran kuin yksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei nuo calixin hilutkaan ihan ilmaisia ole. Ostin sen pelkän y-haaran kun vanhasta lähti liitin irti-> 15€. Jos uutta sarjaa laittaisin niin valinta olisi Defa.Tuo calixin pistoke on hankalampi, ja näköjään ei kestä nuo liitoksetkaan yhtä hyvin.
Minulla voisi olla yksi ylimääräinen Defan pikkupistoke, muistaakseni. Mutta eipä noin halpoja taida kannattaa alkaa lähettelemään.
Minulla voisi olla yksi ylimääräinen Defan pikkupistoke, muistaakseni. Mutta eipä noin halpoja taida kannattaa alkaa lähettelemään.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
...jaa just ennen tuota sun viestiä kirjootin nottaPappi kirjoitti:Saakohan tuota puskurin pistoketta erikseen?
...tosin ne hinnat on oikeestaan samat, ostakko tuan pätkän erikseen vai koko sarjanLucky-Dog kirjoitti:Saa niitä kaikkia piuhoja erikseenkin ostettua.
Tuossa numerot kahelle eri pituudelle:
- DA460915 = 1,5 m
- DA460939 = 2 m.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jos puhki ruostuneiden jarrusatuloiden ym. hilppeiden vaihto kuuluu sun mielestä normaalisti jarrupalojenvaihdon yhteyteen niin eihän siinä mitäänKuppi_kahvia kirjoitti:Puretaanpa sonikin vikalista. Siis jakopään remontti on monessa merkissä ns.pakollinen säännöllisin väliajoin, jarrut kuluu tai jumiutuu joka autosta riippuen ajotavasta ja webasto ei ole sitikan oma juttu... Eli ainut vika on toi abs...
Webastosta taas sanottiin huollossa että sille varattu sijoittelupaikka on siintä mielenkiintoinen että se kerää kaiken p_skan ja veden sinne mistä syystää tuo koko masiina olikin hapettunut toiminta kelvottomaksi
Jakopääremontti on toki normaalihuolto mutta pointti olikin että mulla ei persaukisena oo varaa ajella ku Mersulla mihin vaihdetaa kerran jakoketju sinä aikana ku tähä menee 3 kuminauhaa mistä maksaa kertalaaki jo 2x jakoketjunvaihdon
Muutenki nuo mun luettelemat viat tuli nyt vaan ensimmäisenä mieleen mutta tässä hieman lisää:
Takaluukunlasin aukaisu mekanismi mikä näistä tuntuu olevan lähes jokaisesta rikki.
Pyyhkijöiden viiksi ja ajovalojen viiksessä joku kosketus häikkä (viiksiähän tässä on yhteensä 4kpl mikä on toki minimi määrä millä tulee toimeen)
Automaatin parkkilukko.
Polttoainetankin läpästä joku hevatan anturi.
Alkuperäiset akkukengät oli naurettavan ja säälittävän välimaastosta ja ne pyöri napojen ympärillä sorminee joten ne piti vaihtaa kaikkineen johtoineen ym.
Ja sokerina pohjalla kokonaan uusi vaihdelaatikko mikä makso vaatimattomat 6000e. Kaiken lisäksi tuo automaatti on ihan hirvittavä laitos muutenkin ajella jopa uusilla hilppeillä.
Sähkövioista sais vaikka oman topicin pystyyn mut mainitaan nyt vaikka ajovalojen vilkkuminen ja pitkien/sisävalon random sammuminen itsestään.
Ja nämä kaikki on nyt vain viime aikaisina vikoina eli 30tkm sisään, lisää iltasatuja voin kertoa huoltokirjasta
Ja kaiken muun hyvän lisäksi auto on lähes käyttökelvoton lumisateessa kaupunkinopeuksissa tuossa kun on pyyhkijän sulat sijoitettu niin alas tuulilasia ettei ne pysy lämppärin toimesta sulana.
Autom.ilmastoinnin ja vakkarin alkeellisuudesta en viitsi edes alkaa puhumaan
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Eikös tuo ole lähinnä ominaisuus melkein kaikissa 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyissä autoissasonikki kirjoitti:
Ja kaiken muun hyvän lisäksi auto on lähes käyttökelvoton lumisateessa kaupunkinopeuksissa tuossa kun on pyyhkijän sulat sijoitettu niin alas tuulilasia ettei ne pysy lämppärin toimesta sulana.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Ei ainakaa yhessäkää mun omistamassa/ajamassa autossa, appiukko tosin valitteli samaa vikaa pökötissään. Ite en ole aikasemmin törmänny vastaavaa ja meinas kyllä tulla itku viime perjantaina lumisateessa ku oli ajopäivä töissä.Fenton kirjoitti:Eikös tuo ole lähinnä ominaisuus melkein kaikissa 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyissä autoissasonikki kirjoitti:
Ja kaiken muun hyvän lisäksi auto on lähes käyttökelvoton lumisateessa kaupunkinopeuksissa tuossa kun on pyyhkijän sulat sijoitettu niin alas tuulilasia ettei ne pysy lämppärin toimesta sulana.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kovasti täällä tunnutaan parjaavan ranskalaisia, mutta kyllä niitä vikoja löytyy ihan samalla tavalla vaikka saksalaisistakin, ja nimenomaan mersuistakin. Ovat ehkä hieman eri paikoissa ne ongelmat, mutta yhtäkaikki vikoja löytyy.
Lähipiirissä on pari ranskalaista, pösö 307 ja citikan c4, molemmat ovat toimineet kohtuu hyvin ja nöyrästi. Vikoja on ollut muttei mitenkään erityisen paljon. Enemmän vikoja löytyi aikanaan isäukon uudenkarheista mersuistakin, puhumattakaan omista vanhoista lintoista.
En nyt erityisesti yritä puoleustella ranskiksia, mutta ei kannata mustavalkoisesti parjata niitä ja ylistää saksalaisia/mersuja.
Lähipiirissä on pari ranskalaista, pösö 307 ja citikan c4, molemmat ovat toimineet kohtuu hyvin ja nöyrästi. Vikoja on ollut muttei mitenkään erityisen paljon. Enemmän vikoja löytyi aikanaan isäukon uudenkarheista mersuistakin, puhumattakaan omista vanhoista lintoista.
En nyt erityisesti yritä puoleustella ranskiksia, mutta ei kannata mustavalkoisesti parjata niitä ja ylistää saksalaisia/mersuja.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ok L-D. Selvisi tuo homma...
Sonikilla on vastustanut. Kun muutamalle kaverille tuumasin, että taitaa olla seuraava auto C5 niin sain ohjeeksi, että osta manuaali
Jakopään hinta: Iisalmessa merkkihuollossa 580e. Vaihtoväli 10 vuotta tai 140tkm? Minun auton osalta seuraavan kerran käydään korjaamolla tuon vuoksi 400tkm paikkeilla.
Vakkari, hyvinhän tuo toimi tuolla vitostiellä mäkisessä maastossa. Mitä siitä puuttuu?
Lasinpyyhkijät, ei kokemusta vielä.
Valojen vilkkuminen, hydepumpun toimintaan liittyvä ostettu ominaisuus.
4 viikseä. No tuon voisi tehä helpommin, mutta vakkarin ja radion ohjaus on monessa autossa joko ratissa tai viiksissä. Mersussahan on vaan 2 viikseä vaikka olisi vakkari? Ellei sitten ole monitoimiratti käytössä... Vai olenko väärässä.
Kerran olen meinannut pyöräyttää tuon radion ohjaukseen tarkoitetun viiksen nurin niskoin kun se on muodoltaan just samanlainen kuin virta-avain?
Näissä merkeissä pakkaspäivän vietossa ja uunin lämmityksessä.
Sonikilla on vastustanut. Kun muutamalle kaverille tuumasin, että taitaa olla seuraava auto C5 niin sain ohjeeksi, että osta manuaali
Jakopään hinta: Iisalmessa merkkihuollossa 580e. Vaihtoväli 10 vuotta tai 140tkm? Minun auton osalta seuraavan kerran käydään korjaamolla tuon vuoksi 400tkm paikkeilla.
Vakkari, hyvinhän tuo toimi tuolla vitostiellä mäkisessä maastossa. Mitä siitä puuttuu?
Lasinpyyhkijät, ei kokemusta vielä.
Valojen vilkkuminen, hydepumpun toimintaan liittyvä ostettu ominaisuus.
4 viikseä. No tuon voisi tehä helpommin, mutta vakkarin ja radion ohjaus on monessa autossa joko ratissa tai viiksissä. Mersussahan on vaan 2 viikseä vaikka olisi vakkari? Ellei sitten ole monitoimiratti käytössä... Vai olenko väärässä.
Kerran olen meinannut pyöräyttää tuon radion ohjaukseen tarkoitetun viiksen nurin niskoin kun se on muodoltaan just samanlainen kuin virta-avain?
Näissä merkeissä pakkaspäivän vietossa ja uunin lämmityksessä.
Ensinnäki vakkarin logiikka on mielestäni outo: 1 painallus - edellinen nopeus muistista, 2 painallusta samasta napista (vaikka ylimääräisiä nappejakin on) jos haluaa asettaa uuden nopeuden ja tuokin on vähän arpapeliä ottaako se uuden nopeuden vai ei, auto on mm. 60km/h alueella ruvennu kikkarilla kiihdyttämää edellisee +100km/h motarinopeuteen ku on koittanu laittaa uutta nopeutta muistiin. Toiseksi vakkarin sivistymätön kiihdytys automaattiaskilla: tuo kun kiihdyttää pienimmänkin vauhdinerotuksen kickdownille asti, erittäin mukava ominaisuus näin talviliukkailla. Lisäksi automaatilla tuo tunkee pienemmässäkin mäennyppylässä pienempää silmää ja muutenki kiihdyttelee tarpeettomastiPappi kirjoitti:Vakkari, hyvinhän tuo toimi tuolla vitostiellä mäkisessä maastossa. Mitä siitä puuttuu?
Mulla taas vika on ollut toisinpäin eli ku pitäis robata radioa nii käsi hapuaa avainta
Viimeksi muokannut sonikki, 14.12.2010 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
300tkm tietämillä oli kilometrit auto on -03. Tarkempaa analyysiä ei huollosta tullut muuta kun että ruostevaurion takia vaihdettava kun auto meni palojen vaihtoon.PK kirjoitti:Puhkiruostuneet jarrusatulat kuulostaa aika pahalta (ja oudolta näin uusissa). Kuinka paljon tuolla sonikin autolla on ajettu?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Pittääpä ihan perehtyä tuon viiksen sielunelämään? AInakin minulla ottaa yhdellä painalluksella nopeuden muistiin. Viiksen päästä saa sitten päälle ja pois tarvittaessa. Muistaa edellisen nopeuden. Nappeja on viiksen takana 2. Ylemmässä kiihtyy ja alemmasta jarruttaa. Ylemmällä myös asetetaan nopeus haluttuun lukemaan kiihdyttäessä.
Volvon automaatissa oli tuo sama ryntäyttävä ominaisuus, joka ärsytti suunnattomasti. Vaihde käytettiin pienemmällä ja kierrokset tappiin. Tienoo mustaa savua täynnä ja kuskilla sulake palamispisteessä samantien... Tuosta ominaisuudesta en tykännyt yhtään. Manuaalissahan ei tuota ongelmaa ole.
Oliko nuo satulat syöpyneet sisältäpäin?? Varmaankin. Kuulostaa aika erikoiselta, mutta liekkö jarrunesteillä osuutta asiaan.
Volvon automaatissa oli tuo sama ryntäyttävä ominaisuus, joka ärsytti suunnattomasti. Vaihde käytettiin pienemmällä ja kierrokset tappiin. Tienoo mustaa savua täynnä ja kuskilla sulake palamispisteessä samantien... Tuosta ominaisuudesta en tykännyt yhtään. Manuaalissahan ei tuota ongelmaa ole.
Oliko nuo satulat syöpyneet sisältäpäin?? Varmaankin. Kuulostaa aika erikoiselta, mutta liekkö jarrunesteillä osuutta asiaan.
Siis hetkinen voiko noissa viiksien ohjelmissa olla eroa manun ja automaagin välillä vai onko tuossa yksi vikakohde lisää?
Mulla tuo viiksi siis toimii niin että kun auto on ollu sammuksissa nii tässä vaiheessa yksi painallus ylemmästä takanapista ja sen hetkinen nopeus jää muistiin. Tämän jälkeen jos näpäytän vakkarin pois ja laitan sen uudelleen päälle niin ei enää pädekkään tuo yksi painallus vaan se ottaa siintä edellisen vauhdin muistista kun taas 2 kertaa painamalla saa sitten taas sen hetkisen nopeuden muistiin ja edes on/off-kytkimen näpäytys ei nollaa tuota muistia vaan auto pitää sammuttaa että vanha nopeus katoaa muistista.
Viiksen päätynapilla en ole huomannu muuta toimintoa ku vakkari pois ja thats it. Alemmalla takanapilla en oo saannu muuta aikaseks ku tiputettua vauhtia vakkarin ollessa päällä.
Manuaalilla tuo vakkari on varmaan ihan OK mutta tuo ryntäily ja vaihteen arpominen saa välillä sapen kiehumaa ja jopa manuskassa kehotettiin välttämään koko vakkarin käyttöä mäkisellä tai mutkaisella tiellä! Talvi-asento vaihdelootassa ei ainakaa auta asiaa mitä pidän mielläni liukkailla päällä mikä siis rajottaa kierrosaluetta ja näin ollen moottorijarrutus toimii tehokkaammin.
Pyyhkimiensulista vielä sen verta että kaikista mukavintahan tuossa sulkien jäätymisessä on se että joka kerta ku sulat jäätyy pitää auto sammuttaa että saa sulat "huoltotilaa" että ne pystyy edes putsaamaan
Jarruista en tosiaa tarkemmin tiedä ku että auto meni pajalle sen takia että palojen vaihtoon/herkistykseen ku vanhat palat laahasi ja sieltä ilmoitettiin että satulat ei ole korjattavissa ja että ne pitää uusia ruosteiden takia.
Mulla tuo viiksi siis toimii niin että kun auto on ollu sammuksissa nii tässä vaiheessa yksi painallus ylemmästä takanapista ja sen hetkinen nopeus jää muistiin. Tämän jälkeen jos näpäytän vakkarin pois ja laitan sen uudelleen päälle niin ei enää pädekkään tuo yksi painallus vaan se ottaa siintä edellisen vauhdin muistista kun taas 2 kertaa painamalla saa sitten taas sen hetkisen nopeuden muistiin ja edes on/off-kytkimen näpäytys ei nollaa tuota muistia vaan auto pitää sammuttaa että vanha nopeus katoaa muistista.
Viiksen päätynapilla en ole huomannu muuta toimintoa ku vakkari pois ja thats it. Alemmalla takanapilla en oo saannu muuta aikaseks ku tiputettua vauhtia vakkarin ollessa päällä.
Manuaalilla tuo vakkari on varmaan ihan OK mutta tuo ryntäily ja vaihteen arpominen saa välillä sapen kiehumaa ja jopa manuskassa kehotettiin välttämään koko vakkarin käyttöä mäkisellä tai mutkaisella tiellä! Talvi-asento vaihdelootassa ei ainakaa auta asiaa mitä pidän mielläni liukkailla päällä mikä siis rajottaa kierrosaluetta ja näin ollen moottorijarrutus toimii tehokkaammin.
Pyyhkimiensulista vielä sen verta että kaikista mukavintahan tuossa sulkien jäätymisessä on se että joka kerta ku sulat jäätyy pitää auto sammuttaa että saa sulat "huoltotilaa" että ne pystyy edes putsaamaan
Jarruista en tosiaa tarkemmin tiedä ku että auto meni pajalle sen takia että palojen vaihtoon/herkistykseen ku vanhat palat laahasi ja sieltä ilmoitettiin että satulat ei ole korjattavissa ja että ne pitää uusia ruosteiden takia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ei ole korjattavissa on laaja käsitesonikki kirjoitti: sieltä ilmoitettiin että satulat ei ole korjattavissa ja että ne pitää uusia ruosteiden takia.
Kaveri vei pemarin pajalle laturin hiilien vaihtoon, olivat ilmoittaneet etteivät vaihda hiiliä vaan koko laturin hintaan +500€. Vanhassa navetassa vanha asentaja vaihtoi hiilet 40 eurolla
Kaikki mekaaniset laitteet voivat olla vikakohteita merkistä riippumattasonikki kirjoitti:Siis hetkinen voiko noissa viiksien ohjelmissa olla eroa manun ja automaagin välillä vai onko tuossa yksi vikakohde lisää?
Pitänee kahtoa tuolta manuaalista, miten tuo vakkari nyt menee. En ole siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota kun näyttää toimivan
Tuo vaihtoväli on oikeasti pitkä, jos vertaa nyt vaikka VAG-vehkeisiin.Pappi kirjoitti:Ok L-D. Selvisi tuo homma...
Jakopään hinta: Iisalmessa merkkihuollossa 580e. Vaihtoväli 10 vuotta tai 140tkm? Minun auton osalta seuraavan kerran käydään korjaamolla tuon vuoksi 400tkm paikkeilla.
Itse käyttelin tuolla Hesan reissulla tuota vakkaria ja minusta se pelasi loistavasti. Tosin en tiedä, mitä sen pitäisi muuta tehdä, kuin pitää nopeus suunnilleen asetetussa.Vakkari, hyvinhän tuo toimi tuolla vitostiellä mäkisessä maastossa. Mitä siitä puuttuu?
Ei täälläkään, toiminee se niinkuin nykyautoissa muutenkinLasinpyyhkijät, ei kokemusta vielä.
Juuri näin, ei haittaa käyttöä ollenkaan.Valojen vilkkuminen, hydepumpun toimintaan liittyvä ostettu ominaisuus.
1500 km takana ja hyvin on menty. Yksi vika tuossa on, mutta se laitetaan myyjän toimesta kuntoon.
Kyllä sen vakkarin noin kuuluu pelata kuten Pappi yllä kertoi, eli Sonikin autossa sekoilee tuo vakkari syystä tai toisesta. Oli minullakin yhdessä S202:ssa vakkarin logiikka ihan muuta kuin muissa mersuissa, vaikka oli alkuperäisvaruste
Sonikki, millä koneella sun Sitikka on? Ihmeellisen kuuloista että talviajomoodi rajoittaisi kierroksia... Pienten bensakoneiden yhteydessä olevasta AL4:sta en tiedä mitään, mulla on omassa (406:ssa) ZF:n loota joka käyttää vain kolmosta ja nelosta talviasennossa, muttei rajoita kierroksia sen kummemmin. Aina oppii uutta
Sulatkin saa ylös kuten muissakin autoissa, mutta se edellyttää pientä pyyhinvarsien viilaamista Nämähän on ihan viikset rommissa suunniteltu, joten ei siellä ole ekana ollu mielessä miten pyyhkijät nousee, vaan että kyyti on mukavaa
Sonikki, millä koneella sun Sitikka on? Ihmeellisen kuuloista että talviajomoodi rajoittaisi kierroksia... Pienten bensakoneiden yhteydessä olevasta AL4:sta en tiedä mitään, mulla on omassa (406:ssa) ZF:n loota joka käyttää vain kolmosta ja nelosta talviasennossa, muttei rajoita kierroksia sen kummemmin. Aina oppii uutta
Sulatkin saa ylös kuten muissakin autoissa, mutta se edellyttää pientä pyyhinvarsien viilaamista Nämähän on ihan viikset rommissa suunniteltu, joten ei siellä ole ekana ollu mielessä miten pyyhkijät nousee, vaan että kyyti on mukavaa
Älkää nyt s_atana pelotelko millää risalla viiksellä ku toi toinenkin (riistohintainen)viiksi reistailee ajotietokoneennapin osalta (niin ku vissii papillakin)Harald kirjoitti:Kyllä sen vakkarin noin kuuluu pelata kuten Pappi yllä kertoi, eli Sonikin autossa sekoilee tuo vakkari syystä tai toisesta. Oli minullakin yhdessä S202:ssa vakkarin logiikka ihan muuta kuin muissa mersuissa, vaikka oli alkuperäisvaruste
Sonikki, millä koneella sun Sitikka on? Ihmeellisen kuuloista että talviajomoodi rajoittaisi kierroksia... Pienten bensakoneiden yhteydessä olevasta AL4:sta en tiedä mitään, mulla on omassa (406:ssa) ZF:n loota joka käyttää vain kolmosta ja nelosta talviasennossa, muttei rajoita kierroksia sen kummemmin. Aina oppii uutta
Sulatkin saa ylös kuten muissakin autoissa, mutta se edellyttää pientä pyyhinvarsien viilaamista Nämähän on ihan viikset rommissa suunniteltu, joten ei siellä ole ekana ollu mielessä miten pyyhkijät nousee, vaan että kyyti on mukavaa
2.2 HDI mikä on siis ihan eri lohko ja voimansiirto ku 2.0:ssa Sinäänsä ihan mukava laitos mut alavääntöä kaipais inan verta lisää... taitaa tuo alavääntökin olla vaan automaattiaskillisen ongelmia kuuleman mukaan.
Sitä en oo tarkemmin seuraillu millä vaihteella tuo lähtee liikkeelle "lumihiutaleella" mut aikasemin se ainaki vaihtaa isommalle ja ilmeisesti pienemmällekin ku moottorijarrutuksessa on tuntuva ero normaali asentoon verrattuna?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Joo, ei tuo ajotietokone tuossa toimi. Vika ilmeisesti viiksessä. Äsken istuin kaverin vastaavassa kulkineessa ja kahtelin tuota ajotietokonetta. Olisihan se mukava, että toimisi kuten pitää mutta ei kaada minulla maata vaikka ei toimi. Mikäli olen ymmärtänyt niin nuo viikset myydään pakettina. Kilohinta on kohillaansonikki kirjoitti:Älkää nyt s_atana pelotelko millää risalla viiksellä ku toi toinenkin (riistohintainen)viiksi reistailee ajotietokoneennapin osalta (niin ku vissii papillakin)
Mielenkiintoinen verkkokauppa... http://www.citikka.com/
OT:nä totean minäkin että kyllähän näin on että autosta kuin autosta löytyy ajan myötä vikoja, oli se sitten mitä merkkiä tahansa.
Itse jos ostaisin ranskalaisen, niin mieluummin se olisi Peugeot. En oikein ole noista Renaulteista ja Citroëneista innostunu. Varsinkin nuo uudet Rellut ja Citikat ei oikein mun silmää miellytä, no jokaisellahan on oma makunsa. Mutta on mulla kokemusta Citikastakin kun aikoinaan ajoin ajokortin Citroen Xantia 1,8i Automaatilla. Oli se ihan mukava ajettava Oulun kaupunkiolosuhteissa.
Joka tapauksessa haluan toivottaa lopuksi Papille onnea tämän "uuden" auton kanssa ja toivottavasti yhteistyö sinun ja ranskattaren kanssa sujuu hyvin .
Ps. Hienon näköinen kulkine on myös tuo teidän kakkosauto eli Accord. Täällä Ylivieskassa oli yhdellä tutulla taksimiehellä tuollainen samanlainen, punainen taksina tuossa 90-luvulla. Aika harvinaista siihen aikaan että oli bensa-auto taksina täällä päin.
Itse jos ostaisin ranskalaisen, niin mieluummin se olisi Peugeot. En oikein ole noista Renaulteista ja Citroëneista innostunu. Varsinkin nuo uudet Rellut ja Citikat ei oikein mun silmää miellytä, no jokaisellahan on oma makunsa. Mutta on mulla kokemusta Citikastakin kun aikoinaan ajoin ajokortin Citroen Xantia 1,8i Automaatilla. Oli se ihan mukava ajettava Oulun kaupunkiolosuhteissa.
Joka tapauksessa haluan toivottaa lopuksi Papille onnea tämän "uuden" auton kanssa ja toivottavasti yhteistyö sinun ja ranskattaren kanssa sujuu hyvin .
Ps. Hienon näköinen kulkine on myös tuo teidän kakkosauto eli Accord. Täällä Ylivieskassa oli yhdellä tutulla taksimiehellä tuollainen samanlainen, punainen taksina tuossa 90-luvulla. Aika harvinaista siihen aikaan että oli bensa-auto taksina täällä päin.
Näin mäkin olen ymmärtänyt et ylä- ja alaviiksi tulee samassa paketissa. 500e on halvin hinta mihin mä oon törmänny ja on jotkuu hourinu jopa jostaa yli 7sadastakin joten joutuu varmaan täälläkin pärjäilemää ilman ku ei taida päälliköllä olla intressiä alkaa moisesta kyseisiä summia maksamaan ku viiksi muuten pelaa paitsi ton yhen nappulan osaltaPappi kirjoitti:Mikäli olen ymmärtänyt niin nuo viikset myydään pakettina. Kilohinta on kohillaan
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101250553
Citikka on samoilla sijoilla mersun kanssa , saappi surkein automerkki ja ... no, ykkösen nyt tietää lukemattakin eli velisia
Citikka on samoilla sijoilla mersun kanssa , saappi surkein automerkki ja ... no, ykkösen nyt tietää lukemattakin eli velisia
Mielenkiintoista seurata, miten tämä c5 Papilla toimii pitkässä juoksussa. Monenlaisia kauhutarinoita noista liikkuu, mikä näkyy myös laitteiden hinnoissa. Sinänsä auton toimintavarmuus riippuu merkittävästi käyttäjästä ja huollon tiheydestä, sekä ammattitaidosta. Pätevä citikka korjaamo on varmasti ylläpitoa helpottava seikka, ehkäpä muita merkkejä enemmänkin omintakeisten ratkaisujen takia.
Kaveri oli aikoinaan paikallisella mm. citikan liikkeellä töissä työnjohtajana ja hän aina ihmetteli citikkamiesten hermoja verrattuna muiden merkkejen kuljettajiin. Opelin ja mersun mies rähisi pää punaisena tiskillä kun auto hajosi, citikka ukko vaan rauhallisesti totesi ongelman ja kertoi lähes poikkeuksetta "tämän olevan tyyppivian", meni sitten kone tai jousitus rikki.
Honda on niin varma peli, rttä siitä tuskin sen kummempaa pulinaa syntyykään. Enemmän tuo C5 herättää itselläkin ajatuksia Hondaan verrattuna.
Kaveri oli aikoinaan paikallisella mm. citikan liikkeellä töissä työnjohtajana ja hän aina ihmetteli citikkamiesten hermoja verrattuna muiden merkkejen kuljettajiin. Opelin ja mersun mies rähisi pää punaisena tiskillä kun auto hajosi, citikka ukko vaan rauhallisesti totesi ongelman ja kertoi lähes poikkeuksetta "tämän olevan tyyppivian", meni sitten kone tai jousitus rikki.
Honda on niin varma peli, rttä siitä tuskin sen kummempaa pulinaa syntyykään. Enemmän tuo C5 herättää itselläkin ajatuksia Hondaan verrattuna.