Nyt! En ymmärrä..
Ei jumalauta nytte mahu ymmäryksen piiriin
Mikä sen tekee Ottaa ja laittaa uudet osat, ni toimii hetken ja sama vika ilmenee ...eihä sen pitäis olla ees mahollista...
Sinne ajaessa ei mitään ongelmia...eikä parina päivänä ennen sitä, loppu se kytkimen tunnottomuus ku ilmas sen, alko pitämään ja ottamaan puolessa välin..eikä luistanu...eikä täristäny..eikä kolissu...ja oli tuntumaki niin normaali ku nestekytkimellä voi olla.
Eihä se ny voi olla totta
Millaseks se poljin meni ennenko se lopetti taas toimintansa
Löysäks vai rupesko ottamaan aivan ylhäällä ja luistamaan
Mulla se alko ensin luistamaan ja yhtäkkiä lopetti toimintansa, ja ku otti laatikon pois...ja laitto takasin ni taas toimi.
Jos sen sylinterin vaan ottais pois...ja työntäis takasin...auttaisko se sitte
Se onkin ainoa mitä en koittanu.
Vaan ku siellä on ny kaikki uutta ja vanhoillaki teki aivan samaa...ni joku siellä ny jotenki kuitenki kanittaa, mutta mikä
Siinä pois otossa ja takasin laitossa menee ainaki nelisen tuntia, pakoputkea EI tarvii irrottaa, laatikon alla olevan tuki raudan ku ottaa ja kääntää sivuun ni mahtuu se loota tulemaan pois, samaten ku kardaanin tukilaakerin siitä keskeltä irrottaa ni sen saa pullautettua pois siitä laatikosta, kestävä lenkki väliin ja nyppäsee irti booreilta sen jälkeen jollaki kampeaa sen ylitte siitä "tapista", jää justihi sen verran tilaa että laatikon saa pois sieltä, vaan koitaa enste sen sylinterin kanssa, ottaa sen pois, työntää sen tapin sisään ja laittaa takasin....tiiä sitte auttaako se yhtään mutta nopiampi se koittaminen on.
Vaan kyllä hämmästyttää...ja paljon....ny ei mahu minun järkeen...ei sitte millään... eikä oo ees sellasta hymiötä mikä kuvastais tunnetta sisuksissa, ku mielestäni oon myyny EHJÄNÄ sen kulkineen ja varsinki kytkimen.
Tekemistähä siinä muuten on...mutta sen kytkimen piti kyllä olla kunnossa, eikä se sen uuden levyn kanssa antanu yhtään mitään viitteitä siihe suuntaan että taas sen saman tekis...ei mitään, aivan normaalisti toimi ja hyvin piti sen ajon aikanaki.
Mikä sen tekee Ottaa ja laittaa uudet osat, ni toimii hetken ja sama vika ilmenee ...eihä sen pitäis olla ees mahollista...
Sinne ajaessa ei mitään ongelmia...eikä parina päivänä ennen sitä, loppu se kytkimen tunnottomuus ku ilmas sen, alko pitämään ja ottamaan puolessa välin..eikä luistanu...eikä täristäny..eikä kolissu...ja oli tuntumaki niin normaali ku nestekytkimellä voi olla.
Eihä se ny voi olla totta
Millaseks se poljin meni ennenko se lopetti taas toimintansa
Löysäks vai rupesko ottamaan aivan ylhäällä ja luistamaan
Mulla se alko ensin luistamaan ja yhtäkkiä lopetti toimintansa, ja ku otti laatikon pois...ja laitto takasin ni taas toimi.
Jos sen sylinterin vaan ottais pois...ja työntäis takasin...auttaisko se sitte
Se onkin ainoa mitä en koittanu.
Vaan ku siellä on ny kaikki uutta ja vanhoillaki teki aivan samaa...ni joku siellä ny jotenki kuitenki kanittaa, mutta mikä
Siinä pois otossa ja takasin laitossa menee ainaki nelisen tuntia, pakoputkea EI tarvii irrottaa, laatikon alla olevan tuki raudan ku ottaa ja kääntää sivuun ni mahtuu se loota tulemaan pois, samaten ku kardaanin tukilaakerin siitä keskeltä irrottaa ni sen saa pullautettua pois siitä laatikosta, kestävä lenkki väliin ja nyppäsee irti booreilta sen jälkeen jollaki kampeaa sen ylitte siitä "tapista", jää justihi sen verran tilaa että laatikon saa pois sieltä, vaan koitaa enste sen sylinterin kanssa, ottaa sen pois, työntää sen tapin sisään ja laittaa takasin....tiiä sitte auttaako se yhtään mutta nopiampi se koittaminen on.
Vaan kyllä hämmästyttää...ja paljon....ny ei mahu minun järkeen...ei sitte millään... eikä oo ees sellasta hymiötä mikä kuvastais tunnetta sisuksissa, ku mielestäni oon myyny EHJÄNÄ sen kulkineen ja varsinki kytkimen.
Tekemistähä siinä muuten on...mutta sen kytkimen piti kyllä olla kunnossa, eikä se sen uuden levyn kanssa antanu yhtään mitään viitteitä siihe suuntaan että taas sen saman tekis...ei mitään, aivan normaalisti toimi ja hyvin piti sen ajon aikanaki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Jep näin juurihese126 kirjoitti:Oikia asenne, ite sitten siinä hakkaat peltiämpäriä pajalekalla että kiire on, tahti kova. Pitäs olla jo valmis, mikä maksaa yms.
H
Ja pupetti, se kytkin otti ihan ylhäältä melkolailla koko ajan ja sitte kinnas puoleenväliin, luistoa en huomannu, muutako takapyöriltä
Mikä...mikä perkele sen sitte kanittaase kytkin otti ihan ylhäältä melkolailla koko ajan ja sitte kinnas puoleenväliin, luistoa en huomannu, muutako takapyöriltä
Siihe vielä paikoilleen ajaessa ni otti noin puolestavälin kiinni...joku saakelin ihmemysteeri siinä ny on......eikä ainakaan minu järkeen mahu jotta miks se nuin tekee.....ihan suoraan vituttaa ku mielestäni möin mersun kytkin kunnossa...ni eiköstä se taas tee saman, ei vaan mahu järkeen jotta miks, sitte ku sen laatikon tiputtaa pois...kattelee sitä hetken ja laittaa takasin ni taas toimii...hetken...mutta sen se teki sillä vanhalla levyllä ja laakerilla...eikä mahu järkeen jotta miks se tekee sen ku kaikki on uusittu...kahteen kertaan, vai oliko se kolmasti.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Sen poljin rungon, sen missä ne kummakki polkimet roikkuu, ni sen uusin kesällä ja samalla sen palautusjousen, ja se kyllä mulla ollessa palautti kunnolla.
Joku ihme siellä ny on ku samat viat on vaikka niitä osia vaihtelee, ja ku ei se laatikossakaan käsittääkseni voi olla ni sen kytkimen rakenteeseen jää.....mutta mihinkä siihe asetelmaanko
Se vanha kyllä oli aikansa eläny...ainaki mitä sitä kattelin ja toiseen vertasin, se vanha on siinä sinisessä laatikossa, uus on kesällä laitettu, ja ainut joka silloin jäi vaihtamati oli se levy, ku pakutissa tuli 10 urainen ja sinne kuuluu se 26 urainen, ja työsylinterin paikalle ei sovi ku yks malli, se jossa reijät ja se tappi on linjassa keskenään, mulla jäi kuitenki ottamati mukaan se uudempi työsylinteri ja se vanha haarukka, se joka on asetelman reunaan osunu ja kaivanu kolon siihe, muistaakseni on tässä topikissa kuvaaki siitä.
Mutta minu pieneen päähä ei ny mahu, eikä ymmärrä minkä takia se tekee sen että enste alkaa ottamaan aivan ylhäältä kiinni ja sitte yhtäkkiä ei mee poljin mihinkään, ja ku se alkaa tekemään sitä sen jälkeen ku auto on seissy jonku aikaa, ei ajossa, se siinä ihmetyttää.
Niinkös se nyttenki tapahtu
Lauantaina tullessa ei ollu mitään häiriötä, kytkin pelas moitteettomasti, ei ottanu ylhäältä, vaan suuripiirtein puolesta...tai vähän alle puolesta kiinni, eikä ravistanu eikä luistanu, muutako takarenkaat, eikä mitään ylimäärästä ääntäkään kuulunu mistään.
Joku ihme siellä ny on ku samat viat on vaikka niitä osia vaihtelee, ja ku ei se laatikossakaan käsittääkseni voi olla ni sen kytkimen rakenteeseen jää.....mutta mihinkä siihe asetelmaanko
Se vanha kyllä oli aikansa eläny...ainaki mitä sitä kattelin ja toiseen vertasin, se vanha on siinä sinisessä laatikossa, uus on kesällä laitettu, ja ainut joka silloin jäi vaihtamati oli se levy, ku pakutissa tuli 10 urainen ja sinne kuuluu se 26 urainen, ja työsylinterin paikalle ei sovi ku yks malli, se jossa reijät ja se tappi on linjassa keskenään, mulla jäi kuitenki ottamati mukaan se uudempi työsylinteri ja se vanha haarukka, se joka on asetelman reunaan osunu ja kaivanu kolon siihe, muistaakseni on tässä topikissa kuvaaki siitä.
Mutta minu pieneen päähä ei ny mahu, eikä ymmärrä minkä takia se tekee sen että enste alkaa ottamaan aivan ylhäältä kiinni ja sitte yhtäkkiä ei mee poljin mihinkään, ja ku se alkaa tekemään sitä sen jälkeen ku auto on seissy jonku aikaa, ei ajossa, se siinä ihmetyttää.
Niinkös se nyttenki tapahtu
Lauantaina tullessa ei ollu mitään häiriötä, kytkin pelas moitteettomasti, ei ottanu ylhäältä, vaan suuripiirtein puolesta...tai vähän alle puolesta kiinni, eikä ravistanu eikä luistanu, muutako takarenkaat, eikä mitään ylimäärästä ääntäkään kuulunu mistään.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
osittain kyllä mutta tarviihan sen haarukan työntötapin palata sen verran takasi ettei jää painelaakeri kantamaan ja tässä tuleekin sitten se, että työsylinterin mäntä menny jo liian pitkälle ja poljin jää kytkintä painaessa välille, eli työsylinteri menee seinää vastenJuhanit kirjoitti:Oisko se voima siinä asetelmassa?touhottaja kirjoitti:tarviihan siellä jokon palauttava voima olla
Mahtuu siitä reijästä jonkinmoinen tappi sisään, mutta ei kyllä käsin jaksa sitä haarukkaa painaa, se on varma juttu, ite kokeilin viimeks enste rautalangalla, ja ku tuntu jotta se haarukka on paikallaan ni pitkällä ruuvarilla, ja silloin totesin että on ilmeisesti paikallaan, ja lykkäsin sylkyn takasin, jolloinka se toimi sen 3 polkasua ja teki jumitti sen uudestaan, enpä tullu tutkineeks että kui pitkälle se vanha haarukka silloin meni, mutta ku vaihoin se ja laakerin, laitoin akselille pikkisen rasvaa, mittasin sen liikkeen pituuden ni sopi justihi, ja mittasin sen painelaakerinki ympärystän ja ainaki mun mielestä sen osu justihi siihe asetelmaan, vaan niitä asetelman jousuia en alkanu mitenkään kovemmin painamaan, ku enees tiiä millä niitä ois painiskellu, ainakaan minun voimilla ja painolla ne ei mihinkään liikahtanu.
Ja pääsylinteristäki kokeilin...tosin vaan sormella..jotta nousee se mäntä tarpeeks ylös, vaan oisko se jonkunmoinen ilmakupla sitte joka sen jumittaa..ei kai
Ja pääsylinteristäki kokeilin...tosin vaan sormella..jotta nousee se mäntä tarpeeks ylös, vaan oisko se jonkunmoinen ilmakupla sitte joka sen jumittaa..ei kai
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
täshän väsyy ihan sivullinenkin
siis onko tilanne seuraava
kytkin ei ota kiinni vaikka poljinta ei painetakaan ja sitten kun painetaan niin kytkin haarukka törmää asetelman kylkeen
avaa työ sylinterin ilma ruuvi (poljinta painamatta) jos neste lentää paineella ja asetelma palautuu kiinni asentoon ja kytkin pitää
niin vika on seuraava neste ei pääse palautumaan työ sylinteristä poljinsylinterin läpi säiliöön
syitä
1. välillä oleva kummi letku on viallinen ja toimii takaisku venttiilinä
2. poljin sylinteri ei palaudu kunnolla jolloin takaisin virtaus kanava ei aukene kytkin poljin ei saa kantaa poljin sylinterin mäntää
3. vettä nesteen seassa
poljin sylinterissä on palautin jousi
työ sylinteristä en tiedä mutta jos siellä on jousi niin se toimii niin päin jotta se painaa painelaakeria astelmaan päin
siis onko tilanne seuraava
kytkin ei ota kiinni vaikka poljinta ei painetakaan ja sitten kun painetaan niin kytkin haarukka törmää asetelman kylkeen
avaa työ sylinterin ilma ruuvi (poljinta painamatta) jos neste lentää paineella ja asetelma palautuu kiinni asentoon ja kytkin pitää
niin vika on seuraava neste ei pääse palautumaan työ sylinteristä poljinsylinterin läpi säiliöön
syitä
1. välillä oleva kummi letku on viallinen ja toimii takaisku venttiilinä
2. poljin sylinteri ei palaudu kunnolla jolloin takaisin virtaus kanava ei aukene kytkin poljin ei saa kantaa poljin sylinterin mäntää
3. vettä nesteen seassa
poljin sylinterissä on palautin jousi
työ sylinteristä en tiedä mutta jos siellä on jousi niin se toimii niin päin jotta se painaa painelaakeria astelmaan päin
No nyt toimii taas.
Otettiin kumiletku käteen ja puhallettiin ilmaa läpi, lyhennettiin pääsylinterin tappia yli sentin verran ja päästettiin jonkun verran haaleaa kytkinnestettä pihalle.
Se poljin kyllä kantoi sylinteriä aika reippaasti, liekö siitä johtunut.
Joku noista jokatapauksessa auttoi
Otettiin kumiletku käteen ja puhallettiin ilmaa läpi, lyhennettiin pääsylinterin tappia yli sentin verran ja päästettiin jonkun verran haaleaa kytkinnestettä pihalle.
Se poljin kyllä kantoi sylinteriä aika reippaasti, liekö siitä johtunut.
Joku noista jokatapauksessa auttoi
® Mesen V8 Klubi
Se oli se tappi ja se oli melekeen pari senttiä.. Eli kantoi!LiQQe kirjoitti:No nyt toimii taas.
Otettiin kumiletku käteen ja puhallettiin ilmaa läpi, lyhennettiin pääsylinterin tappia yli sentin verran ja päästettiin jonkun verran haaleaa kytkinnestettä pihalle.
Joku noista sitten auttoi
Se kun vanhaa pääsylinteriä tutkiskelin niin tappi meni aika syvälle mäntään.. uusi oli hiukan erilainen ja muovisella männällä...
Ja täs sitä kuvasaastetta!!
Siinähän se asentaja asentaa, minä sen säiliönletkun jouduin kumminkin laittamaan kiinni..
Ja siinä iloiset veikkoset vasemmalta oikeaan AnssiPee ja minä!
...se tappi...
Voiha kele....minä jo sitä aattelin...muttako ei vaan älynny ja aattelin jotta se ei siinä vanhassa voinu olla liian pitkä ku sillä toimi koko kesän ja vasta pakkasten tultua jämähti.
Eli se asetelma...tai se sylinteri on ollu kokoajan väärä..muttako niitä sylintereitä ei oo .....tai mulle ainakaan oo tarjottu ku niitä mitä teillä on ny käytössä...mutta se asetelma...montaakos erilaista niitä sitte on
Mutta hyvä ku selvis seki homma, laittelen viestiä tulemaan kohtapuoliin.
Voiha kele....minä jo sitä aattelin...muttako ei vaan älynny ja aattelin jotta se ei siinä vanhassa voinu olla liian pitkä ku sillä toimi koko kesän ja vasta pakkasten tultua jämähti.
Eli se asetelma...tai se sylinteri on ollu kokoajan väärä..muttako niitä sylintereitä ei oo .....tai mulle ainakaan oo tarjottu ku niitä mitä teillä on ny käytössä...mutta se asetelma...montaakos erilaista niitä sitte on
Mutta hyvä ku selvis seki homma, laittelen viestiä tulemaan kohtapuoliin.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Se alkuperänen tappi menee sinne vanhan sylinterin sisälle aika syvälle olisko jonkun 2-2,5 senttiä ja uudessa jonkun sentin verran.. se kantoi koko ajan siellä raakastipupetti kirjoitti: ...se tappi...
Voiha kele....minä jo sitä aattelin...muttako ei vaan älynny ja aattelin jotta se ei siinä vanhassa voinu olla liian pitkä ku sillä toimi koko kesän ja vasta pakkasten tultua jämähti.
Eli se asetelma...tai se sylinteri on ollu kokoajan väärä..muttako niitä sylintereitä ei oo .....tai mulle ainakaan oo tarjottu ku niitä mitä teillä on ny käytössä...mutta se asetelma...montaakos erilaista niitä sitte on
Mutta hyvä ku selvis seki homma, laittelen viestiä tulemaan kohtapuoliin.