om601.. pakkaas onkelmaa ja konstit alkaa oleen loppu!!

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

om601.. pakkaas onkelmaa ja konstit alkaa oleen loppu!!

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Laitetaas uus topikki ku ei nuita vanhoja "kaikki" huomaa..
elikkäs pensa 2.3 farkku 124 muunnettu joskus dieseliksi. kesällä vaihdoin pumppuun o-renkaat kun se kusi ulospäin naftaa ja oli tarkka auton asennosta..vika korjaantui ja alkoi EHKÄ samassa yhteydessä käymään vajaasti :arrow: uusi suodatin ja lamppuöljyt sisään jne..vika poistui.. mutta!!: annas olla kun pakkanen saavuttaa -15 niin täytyy sahoottaa käyntiin niin mahottoman kauan (suodatin luultavasti tyhjenee), mutta -10 niin ei onkelmaa ..heti tulille ja kaikilla käy komeesti :shock: ainiin:karkeesihdissä on naftaa kun käynnistys sirkus alkaa :? ja suutinputket on kuivana silloin kun autoa on koitettu käyntiin ja todettu että EILÄHETÄNÄÄNkään!

kuumailmapuhallinta koitettu antaa tyhejnnettyyn ilmanputsariin varuiksi että saa hehkuvian todennettua varmaksi. (ei apua)

lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
löpölämmitin: tein eilen pakkasessa ohitusleikkauksen
suutinpaluuputket:uudet neopremi tms huippuletkut,vihreet tuninkit!
täyttöletku ja paluuletku:uusittu molemmat klemmareineen.

laitoin ennen remonttia järjestelmään 2bar painetta ja mistään ei vuotanut (no naftalämmittimestä hitusen vuoti mut sekin on eliminoitu)

pensan tankinsihti: kaiseny oireilisi muulloinkin ku klo 6 aamulla kun jonnekkin olis pikkusen kiirekkin?

naftapumppu on ruuvattu tappiin ja laiskahan se vieläki on mut toiminu se ainaki tähänsaakka on :? :?? minnesse edes pystyys sen naftan hukkaamaan?? öljyyn??

tankki ei kehitä alipainetta nimeksikään. eikä auta asiaa vaikka korkkia aukoisi päivin öin

syksyllä auto seisoi viikkoja ja samantein käyntiin!

oisko kellää mitää ideaa (ja nyt mielellään järkeviä!) oma talli on täynnä st-mersua ja vuokrapaja.. en oo ehtinysinne ruuvailemaan...pian ehtii!

seuraavaksi vissiin pumpun vaihto operaatio?/ajoituksen tarkistus? mut se käy niin sievästi kun sen saa käyntiin! :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

mulla ilman roikkaa saman tyykiset oireet -15 tai yli niin saa sahata tunnin tai kaks käymään , ei saa polttoainetta :evil: ... roikassa niin lähtee ku palmun alta ... en ole itsekkään ymmärtäny et mikä vois olla

ps.tämä ei kyllä sinua auta
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
MrBubbles
Viestit: 3
Liittynyt: 28.12.2005 23:48
Paikkakunta: YLISTARO

Viesti Kirjoittaja MrBubbles »

Image is nothing.. Boost is everything..
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Ota yhdestä suuttimesta putkea löysälle ja tarkista starttaamalla tuleeko suuttimelle tavaraa. Jos ei niin sammutinhan siellä juonii. Jos taas tulee ainetta hehkujen tarkastus. Jos pelaavat niin koittaa mitä sanoo narunnokassa kun moottoriin saa suuremmat kierrokset. Jos lähtee helposti hinaamalla suuremmilla kierroksilla startin tarkastus jos starttikin on kunnossa kauppaan ostamaan lisää puristuksia koneeseen.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
JUKKA.K
Viestit: 61
Liittynyt: 23.10.2010 19:53

Viesti Kirjoittaja JUKKA.K »

Koitapa laittaa starttipilotilla käyntiin....... Jos se sillä lähtee ja pysyy käynnissä niin luultavasti harva kone tai hehkut huonot,, ja jos se pysyy käynnissä niin tuskin ainakaa polttoainepuolella on häikkää :roll: :) .. Oma turbo versio lähti -27 ihan keveästi käyntiin ilman lämmitintä ja kävi heti kaikilla,, Joskus vaan oli pakko käynnistää kylmästä kun 04 vm honda ei lähteny, vaikka oli roikan päässä :shock:..

Vielä, että voisko siinä pumpun kyljessä olevas siirtopumpussa olla häikkää???? Mulla olis sitte 200d vakiopumppu jouten jos tarvii???? :wink:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

peehoo7 kirjoitti:Ota yhdestä suuttimesta putkea löysälle ja tarkista starttaamalla tuleeko suuttimelle tavaraa. Jos ei niin sammutinhan siellä juonii. Jos taas tulee ainetta hehkujen tarkastus. Jos pelaavat niin koittaa mitä sanoo narunnokassa kun moottoriin saa suuremmat kierrokset. Jos lähtee helposti hinaamalla suuremmilla kierroksilla startin tarkastus jos starttikin on kunnossa kauppaan ostamaan lisää puristuksia koneeseen.
kaikki nuo kokeiltu ja eliminoitu jos luit viestiketjun ekan viestin :wink: hehkuja on mittailtu ja kuumailmapuhaltimella autettu muttakun ei niin ei ja suutinputkea kun löysäilee niin tavaraa ei tule.. yksi suutin kolmesta pikkuisen kostui kun sahootti :roll: sammutin pysyy ylä-asennossa sirkuksen ollessa "auki"
JUKKA.K kirjoitti:Koitapa laittaa starttipilotilla käyntiin....... Jos se sillä lähtee ja pysyy käynnissä niin luultavasti harva kone tai hehkut huonot,, ja jos se pysyy käynnissä niin tuskin ainakaa polttoainepuolella on häikkää :roll: :) .. Oma turbo versio lähti -27 ihan keveästi käyntiin ilman lämmitintä ja kävi heti kaikilla,, Joskus vaan oli pakko käynnistää kylmästä kun 04 vm honda ei lähteny, vaikka oli roikan päässä :shock:..

Vielä, että voisko siinä pumpun kyljessä olevas siirtopumpussa olla häikkää???? Mulla olis sitte 200d vakiopumppu jouten jos tarvii???? :wink:

saas nähä kuinkapian oon siä hakemassa pumppua :roll: pilotilla ... en oo uskaltanu..kerran koitin pikkusen mutta oli akku jo niin tyhjä että potki vain takaisinpäin :roll:

tuo olevana vain hukkaa jonnekkin naftasuodattimesta naftansa :roll: joo..seuraavaksi kurkkaan ensin naftasuodattimeen että onko siellä enää ketään :roll: ..takaiskuventtiiliä kysyin paikallisesta mutta ei löytyny.. olisin laittanu siihen naftalinjaan silleesti ettei pääse kuivamaan :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kovasti oudoltahan tämä kuulostaa että 10 pakkasesta lähtee OK ja 15 pakkasesta ei juuri millään.
lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
Lohkolämmitin joko toimii tai ei toimi.
Toimiiko se ? Lämpeneekö moottori kun pitää roikassa ?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

dealer kirjoitti:Kovasti oudoltahan tämä kuulostaa että 10 pakkasesta lähtee OK ja 15 pakkasesta ei juuri millään.
lohkolämmitin: toimii senverran että olevana hiukan keveemmin pyörittää moottoria kun se on ollut roikassa n3-4h ei muuta vaikutusta! eli se on ehtoopuolella.
Lohkolämmitin joko toimii tai ei toimi.
Toimiiko se ? Lämpeneekö moottori kun pitää roikassa ?
ei se lämpee.. mutta uskosta kun sitä parituntia pitää roikassa niin pyörittää se keveemmin :roll: mitään muuta vaikutusta asialla ei ole.. en ole kattonu sitte että paljonkose syö sähköä kun laittaa seinään..varmaan 30w joka muuntuu lämmöksi :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No laita uusi vastus kun se kerran on hajalla, sillähän tää ongelma poistuu ainakin silloin kun auton saa roikkaan. Ei silti, pitäshän sen lähteä 20 pakkasesta lämmittämättäkin jos on kunnossa.

Vaihdoithan polttoainelinjat ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ? :lol:
Edit; tai kuka on moottorinvaihdon tehnyt, kai noi on katsottu.
Viimeksi muokannut dealer, 23.12.2010 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Voiskos olla kyse ihan siitä että tankissa on bensansuodatin paikoillaan :?:

-15 ei siirtopumppu jaksaa enää imasta löpöä läpi ja pumppu ei saa ruokaa :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

viewtopic.php?t=15720&start=60&postdays ... highlight=

Onhan niissä tankin sisällä olevissa suodattimissa selvä ero..
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

dealer kirjoitti: Vaihdoithan polttoainelinjat ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ? :lol:
Edit; tai kuka on moottorinvaihdon tehnyt, kai noi on katsottu.
ei hajuakaan kuka on suorittanu kyseisen prokkiksen ja kuinka jne..
teppo21 kirjoitti:Voiskos olla kyse ihan siitä että tankissa on bensansuodatin paikoillaan :?:

-15 ei siirtopumppu jaksaa enää imasta löpöä läpi ja pumppu ei saa ruokaa :idea:
ruikku kirjoitti:viewtopic.php?t=15720&start=60&postdays ... highlight=

Onhan niissä tankin sisällä olevissa suodattimissa selvä ero..
oikeesti.. äläkääny viittikö :? kaiseny muulloinki oirisi kuin käyntiinlähtiessä :roll: kun tästäny vähä tervehtyy niin käyn kurkkaamassa sen moottorin naftasuodattimen että sekö siellä on kuivana.. ja jos ei ole niin kai mun täytyy alkaa uskomaan tuohon tankin suodatin hommaan :shock: eikös se vika pitäisi poistua kun lorauttaa pensaa lisäksi tankkiin? :?: muistelisin että karkeasuodattimessa on täysi kohina päällä kun tarttailee.. ja se suodatin ei ole paperista :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

niin tuota.. viimestään silloinhan tuon pitäs lähtee käyntiin jos nyppään tankiltatulevan letkun irti? sillon pitäs jaksaa imee ja lyktä naftaa koneeseen.. eli käynnistyis hetkeksi jos vika olisi tankin sihdissä? noh.. edelleen naftasuodatinkin on kattomatta jne :roll: ..pitänee ootella pimeetä ja josko tuo pakkanen nousis viä pikkusen illaksi.. väsyneempänä pimeessä ja kylmässä (nyt jotain -27 mut liian lämmintä mulle) on paljo mukavee ruuvailla :|
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

ettei nyt ole bensavehkeen suodatin ja pumppu auton alla hidastamassa dieselin kulkua ?
Kyllä kait nyt nuo pittää ensimmäisenä repiä mäelle ja tänne myyntiin. :lol:
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

no veikkaan että kannessa vuotaa ventiilit eli seetit kanteen painuneet ja puristukset huonot tai nostimet kantaa ja venat auki kun öljynpaine nousee. tyrkkää vain 24 v sissän niin rupee lähtee
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

601

Viesti Kirjoittaja keltsi »

koitetaan ny vaihtaa toi suodin tonne tankkiin ensi :D ja jonsei se auta niiiiiii :twisted: sitte jotain radikaalimpaa........ :lol:
kuukkari
Viestit: 98
Liittynyt: 07.6.2006 23:09

Viesti Kirjoittaja kuukkari »

Laitappa nyt se imu ja paluu letku tallisi nurkassa olevaan
kanisteriin ja sinne dieseliä.
Ilmaus kannattaa toki tehdä.
:roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pensaa seassa n 20% eikä auttanut yhtään ..mielestäni vain paheni. (tankin sihti tälläkonstia eliminoitu) test: pakkas aamu ja start:ei käyntiin.. tankilta tuleva naftaletku irti= ei vieläkään yhtään sen paremmin käyntiin... ehkä mittaan puristuspaineet tuosta huvikseni mutta pumpunvaihdolla se alkaa käymään uskoo ken tahtoo.. ajoitustakin aikaistin mutta ei vaikutusta ainakaan epätasaseen käntiin joten en usko että lähtee käyntiin pakkasella. hehkut toimivat.. sekin on nyt oikeen kädestäpitäen katottu että ne on uudet ja lämpesivät kovasti= ihan punaiseksi sekunneissa ..hehkuja testattiin sikinsokin ja erikseen ja yhdessä eli ei vikaa. koneessa on nyt uudet prikat polttoaine linjassakin molemmissa päissä ja jopa huolella puhdistettuna.. pilottia koitin mutten viittiny ruuvata ilmanputsaria irti ku oli kylymä... ja pikku suihkaus vain ja ilman hehkuja koitin käyntiin.. niin ei

aina kun starttaa niin ensin hiukan lupaa mutta siihen se sitten jää :shock: toisaalta en usko itsekkään että pumpussa olisi vikaa mutta kaikki muu on jo uusittu ja ja... :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Terho P kirjoitti: aina kun starttaa niin ensin hiukan lupaa mutta siihen se sitten jää :shock: toisaalta en usko itsekkään että pumpussa olisi vikaa mutta kaikki muu on jo uusittu ja ja... :roll:
mulla tekee juuri samalla tavalla et yrittää mut jos ei heti lähre niin sit saa startata todella kauan mut kyl se sit lähtee ku viitsii pyörittää ... roikassa ku on niin lähtee ku palmun alta
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”