Etukulma alhaalla

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Etukulma alhaalla

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Huomasin että auton oikea etukulma on huomattavasti alempana. Otin pyörän irti ja katselin jos vaikka olis jousi poikki, eipä ollut. Mikähän voisi laskea kulmaa? Auto W124 -88 250D.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Puolikas kierroshan sieltä katkeaa ihan nätin jäljen jättäen(taino, ainakin sellaasia on tullu jokunen vastaan), eikä jousikuppi vaan ollu nitkahtanu?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

On varmaan katsottava uudestaan ettei jousi ole poikki. Jousikuppi näytti aivan normaalille, tarkoitatko jousen yläpuolen " poteroa ".
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No se 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mulqvist kirjoitti:Puolikas kierroshan sieltä katkeaa ihan nätin jäljen jättäen(taino, ainakin sellaasia on tullu jokunen vastaan), eikä jousikuppi vaan ollu nitkahtanu?
näis w124 mitä mä oon roudannu ja fiksaillu o aina ollu täydellinen kierros poikki, ja palat ei ikin talles. eli ei monesti nää onko katki vai ei. mut laskee kierrokset molemmin puolin, ni näkee ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Mulla olis tallissa jousen ulkopuolelle käypäset jousenpuristimet, mahtuuko niillä irroittamaan vai joutuuko hommaamaan sisäpuoliset puristimet.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ulkoa puristavilla pääsee pian hengestään.
Sisäpuolisia tarvitaan.
Niitä löytyy voorumilaisiltakin jonkun verran, kannattaa kysellä vuokralle. Uusien osto yhtä vaihtoa varten on kohtalainen investointi, 200-300:sta eurosta puhutaan, niin saa mersuun käypäiset.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Jos kokeilisi onneansa, jos ei viikon aikana kuulu minusta foorumilla niin olen haudassa. :shock:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Onnistuu se niilläkin, mutta ole tosissaan tarkkana ette ole mitään ruumiinosaa laukaisusuunnassa missään vaiheessa :shock:
Jos se puristin lipsahtaa tai pettää niin siinä ei kissaa kerkee sanoa kun se lähtee :huh:

Biltemasta saisi 219€ puristimet joiden kanssa ei tarviisi jännittää niin paljon :roll:

Vaan onhan se tosimies joka vaihtaa motonetin jousipuristimilla ja mersun omalla tunkilla etujouset :huh: :happy: :banni:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ja tuosta ku kysäsee saa mese.fi Klann puristimia lainallekkin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Käyn ensiviikolla ostamassa uudet jouset, kannattaako ostaa alkuperäiset vai kestääkö tarvikejouset?
Antti P
Viestit: 216
Liittynyt: 20.10.2010 18:24
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Antti P »

OT: En oo kyllä koskaan tarvinnu mitään puristimia jousia vaihellessa :) Helpoiten lähtee ku alapallon nytkäyttää irti navasta ja siitähä se jo laskeutuu :)
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 17.5.2021 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antti P
Viestit: 216
Liittynyt: 20.10.2010 18:24
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Antti P »

Siinä on syy minkä takia ei kannata olla siinä jousen edessä kun sen alapallon lyöpi alas :)
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Kerran olin rasvamontussa yhden toisenmerkkisen helevetin äkäsen etupyöränjousen kanssa. En vieläkään ymmärrä mistä se sinne kimpos, mutta pirunmoisen sähinän piti. Onneks en sattunut sen kanssa ihan samoille liikeradoille.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 17.5.2021 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vanha pillil keskelt poikki ni loppuu jännitteet ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Ei ollut jousi poikki vaan kallistuksenvakaajasta on katkennut kiinnike joka on korissa kiinni. Laitoin väliaikaisesti 3:sen kumin ja vanha jousi takaisin paikoilleen. Alkuperäinen kumi oli ykkönen. Auto on nyt tasaisella suorassa mutta jos on epätasainen alusta on keula todella vinossa.
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Laitoin uuden kannakeraudan ja auto on nyt epätasaisella alustalla suorassa. Toisella puolella on ilmeisesti joku tarvikejousi joka on kuoleentunut ja toisella puolella mersun alkuperäinen, siinä ilmeisesti syy minkä vuoksi keula oli vinossa.
Nyt on keulilla uudet tarvikejouset ja kolmosen kumit.
Nokka nousi pystyyn, renkaan keskiöstä lokarin yläreunaan 40 cm, takana 38 cm vanhoilla jousilla ja kakkosen kumeilla. Ennen jousien vaihtoa etupää oli 37 cm ykkösen kumeilla. Keula saattaa kuulemma painua vielä hieman.
Perästä joutuu säätämään tasonsäädön aivan ylä asentoon 41 cm.
Saapa nähdä meneekö auto noin korkealla maantiellä suoraan mutta mökkiteillä ei tarvitse ajella hissukseen.
Vaikuttaako 3 cm korkeudessa miten paljon camber kulmiin?

Jos camber kulmia tarvitsee säätää niin edessä näyttäisi olevan jotain säätörikkoja alatukivarren puslissa, entäs takana?

Ostin Biltemalta camber mittarin, sellaisen magneettikiinnitteisen, pystyykö sellaisella itse säätämään vai onko mentävä liikkeeseen, mittaus ja säädot maksaa varmaan yli satasen. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”