W123 240D Projekti,Projekti päättynyt autot myyty!

Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

P*****e että ihmisenmieli on ailahtelevainen. Rakentelu inspis on ollu totaalisen kateissa,mutta runsaasta kannustuksesta johtuen EN LUOVUTA! On tollanen "oikee Mersu"vaan niin äijän peli kun sen laittaa kuntoon. Menköön sitten pitemmän aikaa kunnostuksessa mutta inspiksen ja vapaa-ajan puitteissa hommaa jatketaan. Kertomusta laitan yleisön luettavaksi kunhan homma saadaan jälleen käyntiin.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

mukava kuulla että jatkat ,pitää miestä kannustaa mäessä eikä mäen alla.
loppuu se sarka kun aikansa kyntää ja eikun takaisin
jos ne nyt tälläisiä kiireitä.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Täältä irtoaa kannatusta myös. Ja tuon niitä tabak värisiä muovi/verhoiluosia jonakin päivänä sinne. Dattelihan sulla on mutta tabak on aika lähellä dattel sävyä. Ne on nyt mulla täällä mutta pitää vielä vähän fiksailla niitä.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Tänään oli tämä äijä intoa täynnä ja mätä-hommat etenivät hieman eteenpäin. Vasemman etulyhdyn kupeeseen oli kuppa päässyt iskemään.KuvaKuva
Tämmöstä tänään. Seuraavaksi on vuorossa tulipellin alaosa polkimien takaa. Kyl tää tästä pikkuhiljaa. :D

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Hieno homma, että projekti on jälleen työn alla 8) Kyllä tuosta vielä tulee kova peli :!:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Täysin oikea asenne alkaa olemaan! Onnea nyt vain jatkoon rojektille.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Kiitos vielä kerran kannustuksesta kaikille. Intoa ja fiilistä on riittänyt. Mätähommia on tullut tehtyä iltana muutamana, homma etenee pikkuhiljaa. Seuraava kohde on lattia. Tänään leikkasin varaosa raadosta 100% ehjän lattian irti uusiokäyttöä varten.Kuva
Tässä kuvat varaosa raadoista
Kuva
Kuva

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
laurw123
Viestit: 96
Liittynyt: 03.5.2006 14:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja laurw123 »

Heh, täytyy myöntää että tuo lattiakuva pysäytti :lol: Tuossa tarvii oikeasti ne kuuluisat lumikengät sisällä hiippailtaessa.
Jännä muuten että Joissain "raatoautoissa" esim. lattiat on ihan puhki ja joissain taas selvitään suunnilleen teräsharjalla. Mahtaa se ensimmäisten vuosien käyttö ja suojaukset vaikuttaa asiaan... Vaikka 20 vuoden päästäkin :)
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Nuo takajalkatilan kohdathan on ihan W123 perus mätänemis paikkoja. Purku 200D:ssä ja projekti 220D:ssä oli nuo samat paikat läpipuhkimätöjä. 220D:hen on jalkatilan pellit vaihdettu kertaalleen ~10vuotta sitten. Tämän nykyisen käyttö farkun mattojen alle en ole vielä uskaltanut kurkkia.. :oops:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

On kyllä niin tuttu paikka 123 tuo mikä sinullakin on lahonnut. Useasti näkee reikiä tuolla niin, myös itselläni oli. Kyllä nuo näyttää samoista paikoista lahoavan kaikki. Mutta tsemppiä hitsaukseen, hyvä siitä tulee. 8)
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Onks kellään vikkkejä, millä lattiasta saa helpoiten massan irti? Olis huomattavasti mukavampi hitsata kun pystyis hengittää tallissa :D

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

kuumailmapuhaltimella ja peltilastalla minä oon niitä poistellu.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

paineilmahan sulla on , joskus kiskovehkeiden pohjia putsattiin paineilmataltalla .
samalla se peltikin leikkautuu ,mutta kai se pitäs tässä olla pienehkö vibra.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

terde kirjoitti:Onks kellään vikkkejä, millä lattiasta saa helpoiten massan irti? Olis huomattavasti mukavampi hitsata kun pystyis hengittää tallissa :D

-Tero
Minä oon poistanu silleen että ensin vähän puhistanu ja sitte hitsannu :arrow: massa syttyy tuleen :arrow: antaa palaa jonkin aikaa ja sitten kaavitaan pois.Tuo ahosen vinkki on kyllä kuitenkin parempi jota myös itse on tullut käytettyä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Rälläkkään kuppiteräsharja pyörimään niin saa kätevästi hitsattavien kohteiden reunoilta massan poistettua. Kuumailmapuhallinkin kyllä toimii myös.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Kuumailmapuhallin tahtoo sulattaa massaa niin että se rupeaa sotkemaan paikkoja, suosittelen itse ainaki tuota Heavyn mainitsemaa kuppiteräs harjaa, sillä lähtee pelti tosi puhtaaksi ja hitsaaminen helpottuu huomaavasti.
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Karkealla teräsharjalaikalla minäki noita oon putsaillu.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tälläsellä minä olen massoja räpistelly :D

Kuva

tällä lähtee aikas nopeeta massat eikä tehe reikää lisää huonoonkaan paikkaan :roll:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Terrvehdys kaikille 123 ystäville, pitkästä aikaa tämän rojektin tiimoilta. Tänään tuli kummallinen inspiraatio että pitää alkaa mätähommien pariin.Johtuukohan helteestä? Leikkelin kuskinpuolen lattian riekaleet irti ja sovitin varaosa-autosta leikkaamani lattian paikoilleen.
KuvaKuva
Sovittamisen helpottamiseksi leikkasin lattian pituus suunnassa kahtia. Melko helposti tuo kävi. Seuraavaksi pitaa poistella massoja saumojen läheisyydestä ennen hitsausta. Muutaman pikkupalan joutuu kulmiin taikomaan, kun ei tuossa sovittelu vaiheessa jaksa alkaa niin pikkutarkkaan hiromaan. :lol: Mainittakoon taas kerran,että tästä ei tule vieläkään museoautoa. Eli taas rojektin synkkyysaste pieneni ja samalla into lisääntyi. Hitaasti ettepäin. 8)
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Melko paljon on tarina ketju lyhentynyt.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Näyttäis lähteneen muutama sivu poies... :wink:
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Mulla on näköjään hävinny rojektitopiikki kokonaan :lol:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

No niin, jatketaan tarinaa pitkästä aikaa. Kerman värisen auton projektitarinat on hävinneet, no autokin muutti uuteen osotteeseen pari päivää sitten.Eli homma jatkuu tuon vihreän 82 200D:n kanssa.Ohessa muutama kuva. Tarinaa laiteen kun homma etenee.
Kuva
tästä lähdettiin.
Kuva
Mätien etusiipien alta paljastui totuus,molemmin puolin.
Kuva
Peltiä päivitetty. Nyt uudet siivet sovitettu paikalleen, joulun jälkeen maalarille. Että tälleen,pikkuhiljaa eteenpäin.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Hienoa Terde että elvytät näitä laadun esikuvia vielä jatkamaan taivaltaan, nostan hattua!!
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
kerosiini
Viestit: 773
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Ostikko tarvikesiivet? Istuko hyvin? Pittää itekki tilailla farkkuun uuet etusiivet, sedanista menee vielä hitsailemalla. Hyvä että muillaki kiinnostaa vielä ropata näitä vanhuksia kuntoon :rock:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

kerosiini kirjoitti:Ostikko tarvikesiivet? Istuko hyvin? Pittää itekki tilailla farkkuun uuet etusiivet, sedanista menee vielä hitsailemalla. Hyvä että muillaki kiinnostaa vielä ropata näitä vanhuksia kuntoon :rock:
tarvike siivet tuli,kyllä ne jotenkin sopii. Mitä tohon kiinnostukseen tulee, kyllä toi tekeminen on ollu niin niin tervanjuontia olla saatta. Löytyis vaan joku ketä oikeesti kiinnostais laittaa nää kuntoon,niin sais tosi sopivasti HYVÄN aihion. Itselläni ei vaan into ja aika riitä.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Kuvia nyky tilasta.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Autot myyty.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Projektit jatkuu joskus tulevaisuudessa allekirjoittaneen toimesta. Punainen 240d tuli tänään kelistä huolimatta turvallisesti trailerin päälle kotia.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tällä vihreällä on viikonloppuna museotarkastus. Auto ei ole itselläni, vaan sadan metrin päässä naapurilla. Hengessä oltu toki mukana tiukasti.

Pikku nippeleitä puuttuu konehuoneesta ja uusi täydellinen maski on matkalla, samoin uudet umpiot. Konehuone on myös maalattu ja fiksattu. Koneelle ei tarvinnut tehdä mitään isompaa, vaikka olikin pois nokilta.

Kori on maalattu kauttaaltaan ja kaikki ruosteet ja lommot on korjattu huolelella. Pahahan aihio ei kyllä edes ollutkaan.

Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”