W123 240D Projekti,Projekti päättynyt autot myyty!
P*****e että ihmisenmieli on ailahtelevainen. Rakentelu inspis on ollu totaalisen kateissa,mutta runsaasta kannustuksesta johtuen EN LUOVUTA! On tollanen "oikee Mersu"vaan niin äijän peli kun sen laittaa kuntoon. Menköön sitten pitemmän aikaa kunnostuksessa mutta inspiksen ja vapaa-ajan puitteissa hommaa jatketaan. Kertomusta laitan yleisön luettavaksi kunhan homma saadaan jälleen käyntiin.
-Tero
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Tänään oli tämä äijä intoa täynnä ja mätä-hommat etenivät hieman eteenpäin. Vasemman etulyhdyn kupeeseen oli kuppa päässyt iskemään.
Tämmöstä tänään. Seuraavaksi on vuorossa tulipellin alaosa polkimien takaa. Kyl tää tästä pikkuhiljaa.
-Tero
Tämmöstä tänään. Seuraavaksi on vuorossa tulipellin alaosa polkimien takaa. Kyl tää tästä pikkuhiljaa.
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Kiitos vielä kerran kannustuksesta kaikille. Intoa ja fiilistä on riittänyt. Mätähommia on tullut tehtyä iltana muutamana, homma etenee pikkuhiljaa. Seuraava kohde on lattia. Tänään leikkasin varaosa raadosta 100% ehjän lattian irti uusiokäyttöä varten.
Tässä kuvat varaosa raadoista
-Tero
Tässä kuvat varaosa raadoista
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Heh, täytyy myöntää että tuo lattiakuva pysäytti Tuossa tarvii oikeasti ne kuuluisat lumikengät sisällä hiippailtaessa.
Jännä muuten että Joissain "raatoautoissa" esim. lattiat on ihan puhki ja joissain taas selvitään suunnilleen teräsharjalla. Mahtaa se ensimmäisten vuosien käyttö ja suojaukset vaikuttaa asiaan... Vaikka 20 vuoden päästäkin
Jännä muuten että Joissain "raatoautoissa" esim. lattiat on ihan puhki ja joissain taas selvitään suunnilleen teräsharjalla. Mahtaa se ensimmäisten vuosien käyttö ja suojaukset vaikuttaa asiaan... Vaikka 20 vuoden päästäkin
Nuo takajalkatilan kohdathan on ihan W123 perus mätänemis paikkoja. Purku 200D:ssä ja projekti 220D:ssä oli nuo samat paikat läpipuhkimätöjä. 220D:hen on jalkatilan pellit vaihdettu kertaalleen ~10vuotta sitten. Tämän nykyisen käyttö farkun mattojen alle en ole vielä uskaltanut kurkkia..
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
On kyllä niin tuttu paikka 123 tuo mikä sinullakin on lahonnut. Useasti näkee reikiä tuolla niin, myös itselläni oli. Kyllä nuo näyttää samoista paikoista lahoavan kaikki. Mutta tsemppiä hitsaukseen, hyvä siitä tulee.
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
kuumailmapuhaltimella ja peltilastalla minä oon niitä poistellu.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Minä oon poistanu silleen että ensin vähän puhistanu ja sitte hitsannu massa syttyy tuleen antaa palaa jonkin aikaa ja sitten kaavitaan pois.Tuo ahosen vinkki on kyllä kuitenkin parempi jota myös itse on tullut käytettyä.terde kirjoitti:Onks kellään vikkkejä, millä lattiasta saa helpoiten massan irti? Olis huomattavasti mukavampi hitsata kun pystyis hengittää tallissa
-Tero
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Kuumailmapuhallin tahtoo sulattaa massaa niin että se rupeaa sotkemaan paikkoja, suosittelen itse ainaki tuota Heavyn mainitsemaa kuppiteräs harjaa, sillä lähtee pelti tosi puhtaaksi ja hitsaaminen helpottuu huomaavasti.
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Terrvehdys kaikille 123 ystäville, pitkästä aikaa tämän rojektin tiimoilta. Tänään tuli kummallinen inspiraatio että pitää alkaa mätähommien pariin.Johtuukohan helteestä? Leikkelin kuskinpuolen lattian riekaleet irti ja sovitin varaosa-autosta leikkaamani lattian paikoilleen.
Sovittamisen helpottamiseksi leikkasin lattian pituus suunnassa kahtia. Melko helposti tuo kävi. Seuraavaksi pitaa poistella massoja saumojen läheisyydestä ennen hitsausta. Muutaman pikkupalan joutuu kulmiin taikomaan, kun ei tuossa sovittelu vaiheessa jaksa alkaa niin pikkutarkkaan hiromaan. Mainittakoon taas kerran,että tästä ei tule vieläkään museoautoa. Eli taas rojektin synkkyysaste pieneni ja samalla into lisääntyi. Hitaasti ettepäin.
-Tero
Sovittamisen helpottamiseksi leikkasin lattian pituus suunnassa kahtia. Melko helposti tuo kävi. Seuraavaksi pitaa poistella massoja saumojen läheisyydestä ennen hitsausta. Muutaman pikkupalan joutuu kulmiin taikomaan, kun ei tuossa sovittelu vaiheessa jaksa alkaa niin pikkutarkkaan hiromaan. Mainittakoon taas kerran,että tästä ei tule vieläkään museoautoa. Eli taas rojektin synkkyysaste pieneni ja samalla into lisääntyi. Hitaasti ettepäin.
-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
No niin, jatketaan tarinaa pitkästä aikaa. Kerman värisen auton projektitarinat on hävinneet, no autokin muutti uuteen osotteeseen pari päivää sitten.Eli homma jatkuu tuon vihreän 82 200D:n kanssa.Ohessa muutama kuva. Tarinaa laiteen kun homma etenee.
tästä lähdettiin.
Mätien etusiipien alta paljastui totuus,molemmin puolin.
Peltiä päivitetty. Nyt uudet siivet sovitettu paikalleen, joulun jälkeen maalarille. Että tälleen,pikkuhiljaa eteenpäin.
tästä lähdettiin.
Mätien etusiipien alta paljastui totuus,molemmin puolin.
Peltiä päivitetty. Nyt uudet siivet sovitettu paikalleen, joulun jälkeen maalarille. Että tälleen,pikkuhiljaa eteenpäin.
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
tarvike siivet tuli,kyllä ne jotenkin sopii. Mitä tohon kiinnostukseen tulee, kyllä toi tekeminen on ollu niin niin tervanjuontia olla saatta. Löytyis vaan joku ketä oikeesti kiinnostais laittaa nää kuntoon,niin sais tosi sopivasti HYVÄN aihion. Itselläni ei vaan into ja aika riitä.kerosiini kirjoitti:Ostikko tarvikesiivet? Istuko hyvin? Pittää itekki tilailla farkkuun uuet etusiivet, sedanista menee vielä hitsailemalla. Hyvä että muillaki kiinnostaa vielä ropata näitä vanhuksia kuntoon
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09
*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Tällä vihreällä on viikonloppuna museotarkastus. Auto ei ole itselläni, vaan sadan metrin päässä naapurilla. Hengessä oltu toki mukana tiukasti.
Pikku nippeleitä puuttuu konehuoneesta ja uusi täydellinen maski on matkalla, samoin uudet umpiot. Konehuone on myös maalattu ja fiksattu. Koneelle ei tarvinnut tehdä mitään isompaa, vaikka olikin pois nokilta.
Kori on maalattu kauttaaltaan ja kaikki ruosteet ja lommot on korjattu huolelella. Pahahan aihio ei kyllä edes ollutkaan.
Pikku nippeleitä puuttuu konehuoneesta ja uusi täydellinen maski on matkalla, samoin uudet umpiot. Konehuone on myös maalattu ja fiksattu. Koneelle ei tarvinnut tehdä mitään isompaa, vaikka olikin pois nokilta.
Kori on maalattu kauttaaltaan ja kaikki ruosteet ja lommot on korjattu huolelella. Pahahan aihio ei kyllä edes ollutkaan.