w211 hankinta?
w211 hankinta?
Mun isä on alkamassa eläkeelle kuluvan vuoden aikana ja tarkoitus olisi että 2009 Golf 2.0 TDI sekä 2010 4wd Hiace vaihtuisi yhteen hyvään, eli kiikarissa w211. Tarkemmin sanottuna 280CDI 4-matic. Vuosimalliltaan faceliftiä olen tuputtanut.
Mitä eroja esim. 270, 280 ja 320 välillä on? kauhulla ollaan lueskeltu noita ilmajousiongelmia, onko ko. jouset (ja ongelmat) kaikissa w211, ja mitä asialle on tehty? Itse kävin paikallisessa mersuliikkeessä koeajamassa 270cdi:n ja kyllähän se mielyttävä auto oli, siitä ei pääse ylitse. Mutta miten muuten tuo 270 ja 280 sitten eroaa R6/V6, käyttö- sekä ylläpitokustannuksiltaan? ja entäs mekaanisesti? Rahasta tarkka isä onkin katsellut vanhempaa takaveto 270 myös.
Nämä autot ollaan nyt kateltu, mutta ei ole siis suoranaisesti hankintalistalla, mutta hintatason vertailua, eli 40 tuhatta euroa olisi max hintataso.
Minua miellyttää tämä Blocketin auto MB-maahantuojan valikoimista.
mutta isä kun asuu savossa, niin Nettiauton auto Rinta-Joupin valikoimista.
Aikaisemmin oli tarkoitus hankkia GL mutta tilanteet ja paikat muuttuu, joten sille ei oikeastaan ole tarvetta kun ei ostaneetkaan maaseututonttia, vaan Savonlinnan ytimestä.
mielipiteitä, tietoa ja mutua siis kaivataan w211 hankintaan liittyen.
Mitä eroja esim. 270, 280 ja 320 välillä on? kauhulla ollaan lueskeltu noita ilmajousiongelmia, onko ko. jouset (ja ongelmat) kaikissa w211, ja mitä asialle on tehty? Itse kävin paikallisessa mersuliikkeessä koeajamassa 270cdi:n ja kyllähän se mielyttävä auto oli, siitä ei pääse ylitse. Mutta miten muuten tuo 270 ja 280 sitten eroaa R6/V6, käyttö- sekä ylläpitokustannuksiltaan? ja entäs mekaanisesti? Rahasta tarkka isä onkin katsellut vanhempaa takaveto 270 myös.
Nämä autot ollaan nyt kateltu, mutta ei ole siis suoranaisesti hankintalistalla, mutta hintatason vertailua, eli 40 tuhatta euroa olisi max hintataso.
Minua miellyttää tämä Blocketin auto MB-maahantuojan valikoimista.
mutta isä kun asuu savossa, niin Nettiauton auto Rinta-Joupin valikoimista.
Aikaisemmin oli tarkoitus hankkia GL mutta tilanteet ja paikat muuttuu, joten sille ei oikeastaan ole tarvetta kun ei ostaneetkaan maaseututonttia, vaan Savonlinnan ytimestä.
mielipiteitä, tietoa ja mutua siis kaivataan w211 hankintaan liittyen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
270 on rivi-vitonen eikä sitä saa faceliftiin.
280 ja 320 on sama kone, mutta 280 vähän miedommalla virityksellä. Ekat mallit suoria 3,2 litran kutosia, mutta muuttui jossain välissä (facelift??) kolmen litran vee-kuutoseksi.
Ja kannattaa etsiä sellainen malli missä on lisävarusteena se nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostin. Auton luonne muuttuu täysin kun rattia on kevyempi pyöritellä kaupungissa. Ilman sitä ohjaus on surkea.
280 ja 320 on sama kone, mutta 280 vähän miedommalla virityksellä. Ekat mallit suoria 3,2 litran kutosia, mutta muuttui jossain välissä (facelift??) kolmen litran vee-kuutoseksi.
Ja kannattaa etsiä sellainen malli missä on lisävarusteena se nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostin. Auton luonne muuttuu täysin kun rattia on kevyempi pyöritellä kaupungissa. Ilman sitä ohjaus on surkea.
Ilmajouset on sedaneissa vain jos on lisävarusteena tilattu airmatic (V8-malleissa se on vakiona mutta niitähän tässä ei haeta). Farkuissa on sitten vakiona taka-akselin ilmajousitus, niissäkin tietysti kaikissa kulmissa jos on ruksattu tuo airmatic.
V6-dieselit korvasivat suorat syksyllä 2005, eli käytännössä 2006 malliset 280 ja 320cdi:t alkavat olla veekutvosilla. Facelifthän tuli vasta 2006 jälkipuoliskolla.
Facelift-mallin puolesta puhuu ainakin se, että siinä jätettiin paljon murheita aiheuttanut SBC-jarrujärjestelmä pois.
V6-dieselit korvasivat suorat syksyllä 2005, eli käytännössä 2006 malliset 280 ja 320cdi:t alkavat olla veekutvosilla. Facelifthän tuli vasta 2006 jälkipuoliskolla.
Facelift-mallin puolesta puhuu ainakin se, että siinä jätettiin paljon murheita aiheuttanut SBC-jarrujärjestelmä pois.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Minusta noihin suuriin ongelmiin pitäisi suhtautua varauksella. Tietenkin todennäköisemmin voi ongelmia välttää jos ostaa uudemman ja vähemmän ajetun auton, miksei sitten uutta W212:sta.
Yleensä ostotapahtumassa on kuitenkin budjettiraja ja jos se estää vaikkapa faceliftin oston niin ei senkään katastrofi tarvitse olla.
Kuuluisat SBC:n ongelmat olivat enimmäkseen takaisinkutsujen aiheuttamaa hälyä. Toki autoissa oli vikaa, esim. SBC-jarrujen sähköjohdoissa/liittimissä mutta nuo on jo korjattu kaikkiin autoihin. On sen SBC-yksikön ikä varmaan vieläkin lyhyempi kuin perinteisen ABS-jarrullisen mutta siitäkin menee ennen pitkää hiilet tms.
Alustan niveliä meni alussa enemmän, vieläkin liikaa mutta taaskin se viallinen sarja alapalloja on vaihdettu jo ja jos uusi erä viallisia niveliä tulee niin nehän voi joutua myös faceliftiin. Airmaticissakin oli alkupään autoissa huonolaatuiset suojakumit tolpissa. Nuo kun repesivät niin ei kauaa kestä kun lika rikkoo itse ilmajousen. Meneehän noita vieläkin rikki mutta ei välttämättä paljoa useammin kuin teräsjousia. Korjaus vaan on kalliimpaa. Mökkiteille voisi jopa suositella Airmaticia eläkeläiselle (ja vähän nuoremmillekin, sanotaanko ajokortti-iästä ylöspäin) kun auton saa nostettua ylös.
Kannattaa lukea EPC:tä tarkkaan että näkee mitkä osat malliversioiden välillä todella muutettiin ja mitkä niistä ovat kestävyyteen vaikuttavia.
Suosittelen kyllä faceliftiä mutta lähinnä siksi että se on uudempi auto.
Yleensä ostotapahtumassa on kuitenkin budjettiraja ja jos se estää vaikkapa faceliftin oston niin ei senkään katastrofi tarvitse olla.
Kuuluisat SBC:n ongelmat olivat enimmäkseen takaisinkutsujen aiheuttamaa hälyä. Toki autoissa oli vikaa, esim. SBC-jarrujen sähköjohdoissa/liittimissä mutta nuo on jo korjattu kaikkiin autoihin. On sen SBC-yksikön ikä varmaan vieläkin lyhyempi kuin perinteisen ABS-jarrullisen mutta siitäkin menee ennen pitkää hiilet tms.
Alustan niveliä meni alussa enemmän, vieläkin liikaa mutta taaskin se viallinen sarja alapalloja on vaihdettu jo ja jos uusi erä viallisia niveliä tulee niin nehän voi joutua myös faceliftiin. Airmaticissakin oli alkupään autoissa huonolaatuiset suojakumit tolpissa. Nuo kun repesivät niin ei kauaa kestä kun lika rikkoo itse ilmajousen. Meneehän noita vieläkin rikki mutta ei välttämättä paljoa useammin kuin teräsjousia. Korjaus vaan on kalliimpaa. Mökkiteille voisi jopa suositella Airmaticia eläkeläiselle (ja vähän nuoremmillekin, sanotaanko ajokortti-iästä ylöspäin) kun auton saa nostettua ylös.
Kannattaa lukea EPC:tä tarkkaan että näkee mitkä osat malliversioiden välillä todella muutettiin ja mitkä niistä ovat kestävyyteen vaikuttavia.
Suosittelen kyllä faceliftiä mutta lähinnä siksi että se on uudempi auto.
joh, keskustelin isäni kanssa nyt aamulla messengeris ja olemme molemmat sitä mieltä että facelift, 4-matic ja airmatic jos vain mahdollista... tuolla neljällä kympillä se onkin mahdollista.
Kiikarissa on siis alle 100 tonnia ajetut, mieluiten lähempänä 50 kuin 100. Se rajoittaa suomen valikoimaa hurjasti, kun tuntuu olevan yleisin ajosuorite siel 100-150 paikkeilla esim 2007 malleissa. Ruotsalaisilla vastaavasti 60-100 on yleisempi.
Puhumattakaan varusteluista. Näyttäisi suomessa olevan enemmän karvalakkia. Miten nuo varustelut sitten menee? monta eri tasoa on (Classic elegance yms?). Esimerkiksi tuo blocketin auto WDB2110841B150883 (mikä se VIN koodin sivusto olikaan)
Ja tosiaan R5 se 270 on sen tiesinkin, tohinassa vain kirjottelin väärin
Kiikarissa on siis alle 100 tonnia ajetut, mieluiten lähempänä 50 kuin 100. Se rajoittaa suomen valikoimaa hurjasti, kun tuntuu olevan yleisin ajosuorite siel 100-150 paikkeilla esim 2007 malleissa. Ruotsalaisilla vastaavasti 60-100 on yleisempi.
Puhumattakaan varusteluista. Näyttäisi suomessa olevan enemmän karvalakkia. Miten nuo varustelut sitten menee? monta eri tasoa on (Classic elegance yms?). Esimerkiksi tuo blocketin auto WDB2110841B150883 (mikä se VIN koodin sivusto olikaan)
Ja tosiaan R5 se 270 on sen tiesinkin, tohinassa vain kirjottelin väärin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No ehdottomasti malliversio joko elegance tai avantgarde, ja jos hakusessa on 280cdi 4matic niin useimmiten varmaankin on jompikumpi noista. Avantgarde on noista se hieman sporttisempi vaihtoehto.
Kattava varustelu 211:ssä koostuu ainakin näistä:
- nahkaverhoilu, mieluiten nappanahka
- 4-alue ilmastointi (puhaltaa myös takasivuikkunoihin, takana omat säädöt)
- comand käyttö- ja näyttöjärjestelmä
- muistipaketti: etuistuimet, ratti ja peilit sähkösäädettävät kolmella muistipaikalla
- istuintuuletus etuistuimissa
- avattava panoraama lasikatto, tai vähintäänkin lasikattoluukku
- integroitu matkapuhelinvalmius (koodi 386)
- istuinlämmitys myös takaistuimilla
Kattava varustelu 211:ssä koostuu ainakin näistä:
- nahkaverhoilu, mieluiten nappanahka
- 4-alue ilmastointi (puhaltaa myös takasivuikkunoihin, takana omat säädöt)
- comand käyttö- ja näyttöjärjestelmä
- muistipaketti: etuistuimet, ratti ja peilit sähkösäädettävät kolmella muistipaikalla
- istuintuuletus etuistuimissa
- avattava panoraama lasikatto, tai vähintäänkin lasikattoluukku
- integroitu matkapuhelinvalmius (koodi 386)
- istuinlämmitys myös takaistuimilla
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juu, harvassa autossa on varmaankaan noita kaikkia, mutta mahdollistahan se on. Kattoluukku/ikkuna on makukysymys, minusta se panoraamakatto on hieno. Takapenkin herkut on tietysti turhia jos siellä takana ei koskaan ketään istu.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Itsellä jäi jonkinlainen into GL:ään kun sellaista pääsi aikanaan kokeilemaan, mutta siltikin ottaisin ennemmin hyvin varustellun 211:n tai 212:n. Tuollainen GL:n tapainen järkäle on kuitenkin aika lailla kankeampi jos sellaisen ominaisuuksia ei oikeasti tarvitse. Toki siihen saa täysikokoisen dieselmoottorin (420/450) mitä E-sarjaan ei enää nykyisin ole tarjolla, harmi...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Lisävarusteet ovat niin henkilökohtainen asia että kannattaisi esittää miksi pitää jotain varustetta tärkeänä eikä pelkästään listaa niitä (listakin on toki parempi kuin ei mitään).
Kattoluukku antaa valoa ja tekee autosta avaramman oloisen erityisesti jos on tumma sisusta mutta vie myös etumatkustajalta pään tilaa. Tuuletukseen sitä oikeasti tarvitsee todella harvoin. Omassakin laitan mieluummin kakella puhaltimen päälle ajoissa ja sitten ilmastoinnin päälle kun pääsee autolle. Kattoluukun avaaminen vain kuumentaisi autoa kesähelteellä.
Muistipenkin on hyvät jos autoa ajaa usein erimittainen kuski (tai mieltymykset säädöille erilaiset).
4-alueilmastointi on suhteellisen kallis varuste (ehkä ei käytetyssä maksa niin paljoa), tuo sivulasien puhtaana pysyminen talvella on iso hyöty jos autossa on usein takapenkkiläisiä. Muuten itse koin sen vain haitaksi kun aina välillä joku oli sotkenut takapenkin säädöt eikä niitä heti nähnyt lämmityslaitteen näytöltä.
Tekeeköhän Comandilla ilman navia juuri mitään. Taitaa navigointi olla useimmiten kuitenkin mukana jos Comand on ruksattu. Vaikka olisi vanhahko NTG1 navi niin on se integroitu systeemi aina omasta mielestäni parempi ratkaisu kuin modernimpi irtonavi.
Kattoluukku antaa valoa ja tekee autosta avaramman oloisen erityisesti jos on tumma sisusta mutta vie myös etumatkustajalta pään tilaa. Tuuletukseen sitä oikeasti tarvitsee todella harvoin. Omassakin laitan mieluummin kakella puhaltimen päälle ajoissa ja sitten ilmastoinnin päälle kun pääsee autolle. Kattoluukun avaaminen vain kuumentaisi autoa kesähelteellä.
Muistipenkin on hyvät jos autoa ajaa usein erimittainen kuski (tai mieltymykset säädöille erilaiset).
4-alueilmastointi on suhteellisen kallis varuste (ehkä ei käytetyssä maksa niin paljoa), tuo sivulasien puhtaana pysyminen talvella on iso hyöty jos autossa on usein takapenkkiläisiä. Muuten itse koin sen vain haitaksi kun aina välillä joku oli sotkenut takapenkin säädöt eikä niitä heti nähnyt lämmityslaitteen näytöltä.
Tekeeköhän Comandilla ilman navia juuri mitään. Taitaa navigointi olla useimmiten kuitenkin mukana jos Comand on ruksattu. Vaikka olisi vanhahko NTG1 navi niin on se integroitu systeemi aina omasta mielestäni parempi ratkaisu kuin modernimpi irtonavi.
Nuo varusteet on tosiaankin henkilökohtaisten mieltymysten summa. Mun mielestä nelialueilmastointi on kiva, tosin todellista tarvetta sille olisi aniharvoin. Täyssähköpenkit ilman muistia ei oo kivat jos ei tykkää säädellä ajaessa. Silloin perussäätö etäisyyteen voi olla vaaraksi. Muuten pidän sähkötöntä parempana kun en malta millään odottaa penkin surisemista kohdalleen. Tietty jos listaa täydentää keylessillä niin sehän siirtää penkin valmiiksi eikä tarvitse mennä sitä kyytiin odottelemaan. Panoraamakatto farkkuun ois kiva mutta siihen se jääkin, se ois kiva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
navin tärkein haluttu ominaisuus on selkeä opastus mieluiten suomeksi ja graafisin merkein mittaristossa. Onnistuuko? Kivat värit ja kartat yms ei ole tarpeen. Mutta ei kyllä haittaakkaan.
Sähkötuoli muistilla olisi hyvä koska kaksi ajelisi autolla ja pituusero on kuitenki jonkumoinen.
eniten mua huolettaa kuitenki se että kuinka kauan auto kestää. Tarkoitus olisi, että tämä olisi ns. "viimeistä edellinen". Eli tulisi olemaan käytössä vähintään 10v. Mitä tällaisen auton ylläpitokustannukset tulee olemaan tekniseltä osalta (huollot jne). Polttoaineet, verot ja vakuutukset yms. pakolliset poisluettuna.
Sähkötuoli muistilla olisi hyvä koska kaksi ajelisi autolla ja pituusero on kuitenki jonkumoinen.
eniten mua huolettaa kuitenki se että kuinka kauan auto kestää. Tarkoitus olisi, että tämä olisi ns. "viimeistä edellinen". Eli tulisi olemaan käytössä vähintään 10v. Mitä tällaisen auton ylläpitokustannukset tulee olemaan tekniseltä osalta (huollot jne). Polttoaineet, verot ja vakuutukset yms. pakolliset poisluettuna.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nuo ominaisuudet löytyy perusnavista ilman comandiaSergey kirjoitti:navin tärkein haluttu ominaisuus on selkeä opastus mieluiten suomeksi ja graafisin merkein mittaristossa. Onnistuuko? Kivat värit ja kartat yms ei ole tarpeen. Mutta ei kyllä haittaakkaan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Katsoin 211:n alkupään hinnastoja ja kyllä siellä on erikseen 526 koodi (Comand) ja 527 (Comand APS). Itse head unit on sama, takaluukkuun tulee vaan se Navi prosessori (tiesit kyllä mutta muille kommentti).Eldorado kirjoitti: Kyllä minun käsittääkseni comandin yhteydessä on aina navi, joko dvd- tai kovalevyversio.
Kannattaa muuten kysellä autoja Tmi Jukka Rajalammelta, Kangasalalta. Miehellä on noin 30 taxfree autoa melko kilpailukykyiseen hintaan. Netissä ei ole kuin muutama auto, soittamalla selviää lisää.
Isälle ostettiin juuri viime viikolla 11/07 kilvitetty e280 4matic farkku ko. mieheltä ja kaikki paikat oli täynnä uuden karheita mersuja.
Isälle ostettiin juuri viime viikolla 11/07 kilvitetty e280 4matic farkku ko. mieheltä ja kaikki paikat oli täynnä uuden karheita mersuja.
Eikös parametriohjauksella tarkoiteta nopeuden mukaan säätyvää ohjaustehostinta? Jos kyllä, niin silloin ainakin facelift mallin esite kertoo sen olevan V6-malleissa vakiona ja lisävaruste vain nelosissa.
Avantgardessa ovat xenon valot vakiona ja EU-direktiivin pohjalta ajovalonpesurit ovat xenonien kanssa pakolliset. Ellei voi elää ilman pesureita, ne saa kiinni rastittamalla mobile.de -hakuun xenonit ja silloin haaviin tarttuvat kaikki Avat sekä muutamat muut hyvin varustetut yksilöt.
Aikuisen miehen kannattaa tietenkin miettiä haluaako uhrata edes osaa mukavuudestaan isoille vanteille, matalaprofiilirenkaille ja madalletulle jousitukselle. Oma valinta olisi vakioalustainen (comfort) Avantgarde, mutta tämähän on mielipidekysymys.
Kuten jo toisessa threadissa perustelinkin omituisen mieltymykseni, 4Matic olisi minulle ainoa peruste ajaa automaattivaihteisella. Sitä voisin ajaa automaattina, koska niin varmatassuista autoa ei tarvitse kääntyessään paimentaa aktiivisella nelipyöräohjauksella. Tämä vertailussa esim. Volvon kytkeytyvään nelivetoon, joka muutamissa tilanteissa on suorastaan ahdistava, kun laatikon ja nelivedon prosessori väittelevät keskenään läpi koko kaarteen DSTC prosessorin toimiessa tuomarina näille kahdelle tuuliviirille...mieluummin etuvetomanuaali.
Kuulisin mieluusti itsekin kuinka pitkälle 4Maticeilla on päästy ilman teknisiä hämminkejä ja kuinka paljon kustannukset poikkeavat takavetoisesta 280/320 CDI:stä?
Rakenteesta johtuen edellytykset huomattavasti väärin päin asennettuun moottoriin liitettyä kytkeytyvää nelivetoa pidempään remonttivapaaseen ajomatkaan pitäisi olla olemassa jos vain mitoitus on oikein tehty? (vrt. Volvolandia, hakuun "kulmavaihde" ja "haldex")
Avantgardessa ovat xenon valot vakiona ja EU-direktiivin pohjalta ajovalonpesurit ovat xenonien kanssa pakolliset. Ellei voi elää ilman pesureita, ne saa kiinni rastittamalla mobile.de -hakuun xenonit ja silloin haaviin tarttuvat kaikki Avat sekä muutamat muut hyvin varustetut yksilöt.
Aikuisen miehen kannattaa tietenkin miettiä haluaako uhrata edes osaa mukavuudestaan isoille vanteille, matalaprofiilirenkaille ja madalletulle jousitukselle. Oma valinta olisi vakioalustainen (comfort) Avantgarde, mutta tämähän on mielipidekysymys.
Kuten jo toisessa threadissa perustelinkin omituisen mieltymykseni, 4Matic olisi minulle ainoa peruste ajaa automaattivaihteisella. Sitä voisin ajaa automaattina, koska niin varmatassuista autoa ei tarvitse kääntyessään paimentaa aktiivisella nelipyöräohjauksella. Tämä vertailussa esim. Volvon kytkeytyvään nelivetoon, joka muutamissa tilanteissa on suorastaan ahdistava, kun laatikon ja nelivedon prosessori väittelevät keskenään läpi koko kaarteen DSTC prosessorin toimiessa tuomarina näille kahdelle tuuliviirille...mieluummin etuvetomanuaali.
Kuulisin mieluusti itsekin kuinka pitkälle 4Maticeilla on päästy ilman teknisiä hämminkejä ja kuinka paljon kustannukset poikkeavat takavetoisesta 280/320 CDI:stä?
Rakenteesta johtuen edellytykset huomattavasti väärin päin asennettuun moottoriin liitettyä kytkeytyvää nelivetoa pidempään remonttivapaaseen ajomatkaan pitäisi olla olemassa jos vain mitoitus on oikein tehty? (vrt. Volvolandia, hakuun "kulmavaihde" ja "haldex")
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Miksi tuon pitäisi koskea vain aikuisia miehiä? Tuossa yksi syy Airmaticin valintaan jos haluaa Avantgarde mallin mutta valinnanmahdollisuuden sporttisen ja lasketun alustan ja pehmeämmän Comfort alustan väliltä tilanteen ja mieltymysten mukaan, ja sen päälle vielä sen korotetun alustan mökkiteille. Itse laittaisin ne normirenkaat kun en välitä ulkonäöstä ja isoilla vanteilla saa aika marginaalisesti parannettua ajotuntumaa.740 GLE kirjoitti:
Aikuisen miehen kannattaa tietenkin miettiä haluaako uhrata edes osaa mukavuudestaan isoille vanteille, matalaprofiilirenkaille ja madalletulle jousitukselle. Oma valinta olisi vakioalustainen (comfort) Avantgarde, mutta tämähän on mielipidekysymys.
Onhan tuolla aika kattava valikoima?JP74 kirjoitti:Kannattaa muuten kysellä autoja Tmi Jukka Rajalammelta, Kangasalalta. Miehellä on noin 30 taxfree autoa melko kilpailukykyiseen hintaan. Netissä ei ole kuin muutama auto, soittamalla selviää lisää.
.
http://www.nettiauto.com/yritys/rajalampi
luulen että isälleni riittää 17" mukavuuskumit. Jos ja kun joskus 10v päästä sitten ko. auton ostan itselle, ni sitte asia muuttuu
muuttuva ohjaus olis kiva päästä kunnolla kokeilee. nämä kaikki mersuliikkeen w211 mitä saares o valikoimis, sitä ei ole pitänee mennä koeajamaan ruotsiin muutamia.
muuttuva ohjaus olis kiva päästä kunnolla kokeilee. nämä kaikki mersuliikkeen w211 mitä saares o valikoimis, sitä ei ole pitänee mennä koeajamaan ruotsiin muutamia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Oletko tarkistanut vaikka kantakortin tiedoista? Eikö siellä yhtään 320 tai isompaa konetta ole, noita joissa parametriohjaus on vakiona? Täällä mantereen puolella paikalliset taksit ja yksityisetkin ottaa tuon 200CDI-malliin kun lisävarusteen hinta on niin olematon. Voi olla että paikallinen myyjä vaan on sitä onnistunut kauppaamaan.Sergey kirjoitti: muuttuva ohjaus olis kiva päästä kunnolla kokeilee. nämä kaikki mersuliikkeen w211 mitä saares o valikoimis, sitä ei ole pitänee mennä koeajamaan ruotsiin muutamia.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Itsekin voisin joskus hommata juuri tuollaisen nelivetoisen faceliftin.
Sen pitäisi olla
-farmari tai läpiladattava, että saa kalastusvälineet mukaan
-jonkin värinen, ei harmaasävyinen sisältä eikä päältä
Laittakaa linkkejä näkyviin, niitä on mukava seurata.
Ainoa este vaihtoon on nykyisen 4maticin liian hyvä kunto, en
haluaisi antaa sitä pois. Alunperin ajattelin myydä sen 2011, kun 20
vuotta tulee täyteen.
Sen pitäisi olla
-farmari tai läpiladattava, että saa kalastusvälineet mukaan
-jonkin värinen, ei harmaasävyinen sisältä eikä päältä
Laittakaa linkkejä näkyviin, niitä on mukava seurata.
Ainoa este vaihtoon on nykyisen 4maticin liian hyvä kunto, en
haluaisi antaa sitä pois. Alunperin ajattelin myydä sen 2011, kun 20
vuotta tulee täyteen.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Tuonne pitää soittaa, jos on OIKEASTI ostamassa jotain. Jukka on vanhan kansan mies, eikä päivitä nettiä juurikaan. Kuten aikaisemmin kirjoitin, niin noin 30 mersua oli pari viikkoa sitten tontilla myynnissä. Edellisenä viikonloppuna oli tullut Saksasta mm. kaksi nelimaticci facelift farkkua, jotka oli sitten kolmen päivän päästä myyty.tähtikuljettaja kirjoitti:Siis oliko tuolla yksi facelift W211 V6-koneella. Siinä 200 000 km kun muistaakseni haettiin jotain 50 tkm:n pinnassa olevaa autoa. Tämä oli 4-Matic, voi olla hyväkin että oli.
ei oo kolmosel alkavia tarjol just nyt. myyjä sanoi itse ettei ole ku kysyin. oletan että mersuliike tietäätähtikuljettaja kirjoitti:Oletko tarkistanut vaikka kantakortin tiedoista? Eikö siellä yhtään 320 tai isompaa konetta ole, noita joissa parametriohjaus on vakiona? Täällä mantereen puolella paikalliset taksit ja yksityisetkin ottaa tuon 200CDI-malliin kun lisävarusteen hinta on niin olematon. Voi olla että paikallinen myyjä vaan on sitä onnistunut kauppaamaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Nettiautosta
Nettiautosta varmaan löytyy mieleinen.Niin minäkin hyppäsin Savosta junaan,pankissa käytiin nostaa rahat ja nimi paperiin ja ei muuta ku mesellä kotia.No jaa kyllähän mä tutkin auton siinä ensin .
Yksityiseltä ostin ja kyllä käteinen hyvää tekee kaupassa Ps. Ja entiset vempaimet Nettiauton kautta pois MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA MB
Yksityiseltä ostin ja kyllä käteinen hyvää tekee kaupassa Ps. Ja entiset vempaimet Nettiauton kautta pois MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA MB
Auto on käyttöä varten