Ja tähän väliin hiukka oot:ia.
Sain kerran tehtäväkseni ettiä tukkoon menny salaoja putki, hommaa varten sen teettäjä anto oikeen piirutukset missä ne s-oja putket on...tai siis piti olla.
Aloin kaivamaan ku papereissa oli se korkokin laskettu nii jotta se putken ois papereitten mukaan ollu hiukka alle metrissä ja aika liki anturaa, no minä reippaana ukkona aattelin jotta äkkiähä se kaivaa esin fiskarrsin etukuormaajalla eli "spadalla" eli lapiolla, no kui ollakkaan ku oli kaivanu sen "kartan" mukaisesta paikasta sen metrin verran syvyyttä ja hiukka yli metrin siitä maanpinnasta leviäks se kaivannon ni ihmettelin ku ei missään oo näkyvillä ees sen näköstä maa ainesta jotta se putki ois ees likellä.
Hain sen homman teettäjän paqikalle ja kimpassa alettiin leventämään kaivantoa ja ku oltiin kaks metriä sitä levennetty eikä vieläkään ollu mitään viitteitä mistään salaoja putkesta, ni ihmeteltiin asiaa ja pötettiin tehä sellanen kaivantosoiro ja kaivaa vajaan metrin syvyistä kaivantoa kunnes tulis jotaki esiin....no tulihan sitte lopulta sitä pinta hiekkaa....ku olin kaivanu talon anturasta 9 metriä tontin rajalle päin
Noo, siinä pikkisen ihmeteltiin sitä touhua, kunnes homman teettäjä päätti mennä ja kaataa vettä sen putken oletetusta "lähtöpaikasta" jossa oli kaivettu pien kaivanto yhen putkirunkk...miehen toimesta ja hän oli sen kaivanu piirutuksiin luottaen...vaan eipä tullu vettä vaikka sitä suoraan putkeen laski...sitte ohmeteltiin jotta mihinkä se katoaa se vesi
Ei mitään tietoa...todettiin...kunnes keksi homman teettäjän 19v poika kataa vettä sadevesikaivoon...no johan alko tulla salaojaputkesta vettä
Silloin se talon omitaja, homman teettäjä sekä minä kateltiin toisiamme ja todettiin että ny karkas homma käsistä ja koko piha auki ja viemäröintiä myöten kaikki uusiks, no mulla ei siihe hommaan enää rahkeet riittäny ja homa meniki sellaselle jolla oli vehkeet ja ammattitaitoa sen tekemiseen.
Kun oli sitte ylipuolet pihasta auki ni 5kpl 3metrin pätkää salaoja putkea oli tullu esiin ja sadevesiviemäröintiin liitetty ne salaoja putket joitten ei ois ees kuulunu nii olla liitetty, sen homman tekijä ku oli menny nurin jo aikaa sitte ni jäi maksumieheks talon omistaja sekä vakuutusyhtiö, sitä kui ne maksuhommelit sitte lopen emni ni mulla ei siitä oo tietoa enkä sillä tee mitään, mutta näin tälläkertaa, ja kaikkea ihmeellisyyttä sitä aina joskus tulee eteen.
Sadevesi viemäristä, jonka halkaisija oli ja on 800 milliä ja on liitetty kaupungin sadevesi viemäröintiin ni semmosesta oon kaivanu putken auki käsillä ku se oli tukossa, kaivoin sieltä pois filleri hiekantapasta hiekkaa noin 150kg joka on 180kpl 10litran ämpärillistä, aikaa siihe meni 6 tuntia, toisessa paikassa kaivoin esiin kasan alushousuja, muutaman villatakin, sontaa ym ym, sitte alko pomoilla jo hälytyskellot soimaan, ja ku tekivät yhteen kiintestöön tarkastuksen ni oli paska viemäri liitertty sadevesi viemäröintiin...ja tämä oli vantaalla..nion 15 vuotta sitte.
Ja anteeks häiriö, oli vaanpakonomainen tunne saada purkautua...jatkakaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.