C-mallin 1,8 koneella oleva bensa mersu kyseessä vuodelta -93.
Ongelmana on korkeahko kulutus joka on 11-12ltr satasella päivittäisessä ajossa, aamulla töihin illalla takas, pientä ruuhkaa....
Itselläni on kaks kohtaa mitä epäillä mutta en tiiä vaikuttaako ne kulutukseen:
1.
Lambda-anturi, mittasin 2-navan ja 3-navan välillä yleismittarilla tyhjäkäynnin, antoi jännitteeksi 0,57 volttia. Jännite pysyi samana kokoajan.
2. Pakoputki on reilusti väljä pakoputken ja katalysaattorin liitoksessa ennen kattia. Mikäli vaikuttaa kulutukseen niin millä sais liitoksen pitäväksi. Hitsiä ei ole ja tavaraa siihen menisi aika reilusti. Pakoputken paikkaustahnat tuskin toimisivat.
"vioista" huolimatta auto toimii ja käy niinkuin pitääkin. Suuri kulutus vain ihmetyttää. Auto ei ole ollut minulla kuin noin 1kk.
Lambda anturi kunnossa? sekä korkeahko kulutus
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Muistaakseni valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus C180:lle on jotain 12 litraa satasella. Lämpeneekö moottori normaaliin käyntilämpötilaan kuinka nopeasti? 10 asteen pakkasella ilman lohkolämppärin käyttöä moottorin pitäisi lämmetä vähän reiluun 80 asteeseen noin 5km matkalla. Näissä vaan on aika yleistä, että termostaatti on jumittunut auki, omaan autooni on termostaatti vaihdettu 3 vuoden aikana 2 kertaa. Mikäli, työmatkasi on lyhyt ja moottori käy suurimman osan ajasta kylmänä, niin tuo kulutuslukema ei ole mitenkään outo.
Onko autosi millä vaihteistolla?
Onko autosi millä vaihteistolla?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mielestäni auto on lämmennyt hyvinkin aina aamulla eli noin 5km siinä menee. Nytten näin pienillä pakkasilla jopa nopeammin. Ja lämmöt kyllä pysyy ihan kohillaan eikä mittarissa ainakaan tunnu olevan siihen viittaavaa että häikkää olisi.
Esimerkiksi vanhassa autossa volkarissa sai ajaa noin 10km ennen ku moottori lämpes, niin ero tähän on huomattavava.
Työmatka ei ihan lytyttä ole, noin 35-40 km sivu taitaa matka suurinpiirtein olla. Tosin loppupäässä kehä 3 pientä ruuhkaa aamu seitsemän maissa.
Esimerkiksi vanhassa autossa volkarissa sai ajaa noin 10km ennen ku moottori lämpes, niin ero tähän on huomattavava.
Työmatka ei ihan lytyttä ole, noin 35-40 km sivu taitaa matka suurinpiirtein olla. Tosin loppupäässä kehä 3 pientä ruuhkaa aamu seitsemän maissa.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sori, käsitin väärin, luulin, että työmatkasi on kymmenen kilometrin luokkaa. No juu on se sitten korkeahko tuo kulutus, lähempänä 9 litraa pitäisi olla tuolla ajolla.
Muistaakos viisaamat, oliko niin, että näissä moottoreissa oli kaksi lämpötila-anturia. Toinen seoksenmääritystä varten ja toinen, josta mm. tuli tieto moottorin lämpömittarille? Silloinhan voisi olla, että rikastus voisi jäädä päälle, vaikka mittari näyttää normi käyntilämpötilaa.
Muistaakos viisaamat, oliko niin, että näissä moottoreissa oli kaksi lämpötila-anturia. Toinen seoksenmääritystä varten ja toinen, josta mm. tuli tieto moottorin lämpömittarille? Silloinhan voisi olla, että rikastus voisi jäädä päälle, vaikka mittari näyttää normi käyntilämpötilaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261