Laatikon ja perän öljyt
Laatikon ja perän öljyt
Eli kysymys kuuluu?
-Mitä öljyä kuuluu laittaa 200d 4-vaihteiseen manuaaliin?ja kuinka paljon menee?
-Entäs mitä öljyä kuuluu laittaa saman auton perään?ja kuinka paljon?
-Mitä öljyä kuuluu laittaa 200d 4-vaihteiseen manuaaliin?ja kuinka paljon menee?
-Entäs mitä öljyä kuuluu laittaa saman auton perään?ja kuinka paljon?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Minkäslaisia nuo mersun manuaaliaskin tyhjennysroput on? Samanlaiset kuusiokolot, kuin perässä? Pitäs varmaan 250D:hen vaihtaa laatikkoöljyt, mutta pitäs tietää, että onko siellä pulttien takana samanlaisia "pommeja" kuin vaikkapa VW Polossa. Kun avaa väärän pultin, niin vaihteensiirtohässäkkä tipahtaa laatikon sisälle. 

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Noniin, öljyt vaihdettu. Sisältä tuli aika kohtuullisen ruskeanmustaa lirua.
Proputkin olivat niin tiukassa, että liekkö sinne ikinä öljyjä vaihdeltu.
Nyt ovat kuitenkin Mobil ATF 220set sisässä, ja voi pojat kun muuttui auto.
Tuntuu kuin uudella laatikolla ajelis.
Liekkö muuten sittenkin ölpät vaihdettu joskus, kerran tyhjennyspropussa oli magneetti? Kohtuullisesti metallihilua oli senkin ympärille kertynyt.

Nyt ovat kuitenkin Mobil ATF 220set sisässä, ja voi pojat kun muuttui auto.

Liekkö muuten sittenkin ölpät vaihdettu joskus, kerran tyhjennyspropussa oli magneetti? Kohtuullisesti metallihilua oli senkin ympärille kertynyt.

530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ku tehdas nii käskee ja voin sanoo et menee vaihteetki paremmin päälle.
Jos laitat normi lodjuööliä laatikkoon nii kohta hävii kaikki vaihteet ku niitä ei saa kirveelläkään päälle...




Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Esimerkkinä Mobil ATF320 :
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... F_320.aspxMobil ATF 320
Automaattivaihteistoöljy
Tuotekuvaus
Mobil ATF 320 on erittäin suorituskykyinen automaattivaihteistoöljy, joka ylittää uusimmat tarkistetut Ford Mercon ja General Motors, Dexron III -spesifikaatiot.
Mobil ATF 320 -öljyä suositellaan useimpien henkilöautojen ja ammattiajoneuvojen automaattivaihteistoihin. Se soveltuu myös ohjaustehostimiin, hydraulisiin sovelluksiin ja joihinkin manuaalivaihteistoihin, joissa edellytetään automaattivaihteistoöljyn käyttöä.
Edut ja ominaisuudet
* Oikeat kitkaominaisuudet takaavat vaihteistojen sujuvan toiminnan laajoilla käyttöalueilla
* Hyvä terminen kestävyys korkeissa käyttölämpötiloissa ja pidennetyillä huoltoväleillä
* Hyvä pumpattavuus ja nopea öljyn kierto matalissa lämpötiloissa varmistaa hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet
* Yhteensopiva vaihteistojen tavallisimpien tiivistemateriaalien kanssa
Tuli tässä itsekin toheloitua noiden laatikkoöljyjen kanssa. Valitettavasti etenkään manuaalivaihteisiin autoihin yksiselitteisten öljysuositusten löytäminen näiltä foorumeilta on aina vähän onnenkauppaa, varsinkin kun on kiire asentamaan. Olisiko huono idea jos joku joskus laittaisi (viralliset) öljysuositukset jopa aivan FAG-osastoon täällä 124-puolella? Samaan tietty moottoriöljyt, tehostimen nesteet yms. Tietysti tätä vaikeuttaa öljykeskustelut mitä joka foorumilla käydään silloin tällöin, jokaisella tuntuu olevan omat suosikkinsa jolla ajavat ja kaikki muu on aivan kissankusta...osa taas laskettaa farm-oililla menemään ja osa ei vaihda varmaan öljyjä ollenkaan.
Vaihdoin syksyllä lankun laatikkoon Teboilin 75w-90 laatikkoöljyt. Sattui olemaan nurkissa tuommoista, piti johonkin aikaisempaan autoon vaihtaa mutta jäi tekemättä. Sillä seurauksella että vaihteiden kytkeytyminen muuttui tahmeammaksi, etenkin kylmänä 1-ja 2-vaihde. No, tätä en liikaa surrut muttakun luin täältä perusteluja, miksi lootassa käytetään atf:ää vaihdoin aika hätäiseen uudet atf:t laatikkoon. Teboilin öljyt pyörivät tuolla arviolta 8tkm.
Öljynvaihtoa varten ostin Motonetistä 1/2 tuuman kannalla olevan 14-millisen kuusiokolohylsyn aika pitkällä kuusiokolo-osalla. Tämän jälkeen rälläköin kuusiokolo-osasta n. 3cm pätkän päästä pois. Tämä pätkä on erittäin kätevä vaihteiston täyttöpropun avaamiseen, saa lykätä proppuun ja kääntää päästä 14-millisellä lenkkiavaimella.
Vaihdoin syksyllä lankun laatikkoon Teboilin 75w-90 laatikkoöljyt. Sattui olemaan nurkissa tuommoista, piti johonkin aikaisempaan autoon vaihtaa mutta jäi tekemättä. Sillä seurauksella että vaihteiden kytkeytyminen muuttui tahmeammaksi, etenkin kylmänä 1-ja 2-vaihde. No, tätä en liikaa surrut muttakun luin täältä perusteluja, miksi lootassa käytetään atf:ää vaihdoin aika hätäiseen uudet atf:t laatikkoon. Teboilin öljyt pyörivät tuolla arviolta 8tkm.
Öljynvaihtoa varten ostin Motonetistä 1/2 tuuman kannalla olevan 14-millisen kuusiokolohylsyn aika pitkällä kuusiokolo-osalla. Tämän jälkeen rälläköin kuusiokolo-osasta n. 3cm pätkän päästä pois. Tämä pätkä on erittäin kätevä vaihteiston täyttöpropun avaamiseen, saa lykätä proppuun ja kääntää päästä 14-millisellä lenkkiavaimella.
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88