
bensa 190:iin dieselkone!
bensa 190:iin dieselkone!
Elikkä oisko kellään tietoa, että mitä pitäs muuttaa jos vaihtais 2.0 ruisku konneen tilalle 2.5d tai 3.0d konneen, kun pitäs keksiä jotakin näpräämistä ens kevvääksi ja kesäksi? vai oiskohan vaan helpompi katella jostain tiisseli mese?
sitten ois vielä semmonen kysymys ku tosa porukoitten farkku w124:ssa vilkkuu ilmastoinninvalo heti, jos on pakkasta päälle 5 astetta, niin onko se ihan normaalia vai onko siinä joku vika?

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisko tuo 300D ainakin liian painava tenavan keulalle?
Voi olla ettei, tuli vaan mieleen
Voi olla ettei, tuli vaan mieleen

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
eipä siinä paljoa juttuja oo.. hehkupoksille viedä virtaa ja virtalukon vaihto.. pääasias johtojen karsiminen taitaa olla kovempi homma
konehan ei tarvi virtaa kuin tarttiin ja hehkuihin
virtalukko on tiisselissä alipaineella joten sinne saa semmosen lisämokkulan .. alipaieletkutkin taisivat olla valmiiksi
keulapainonen tuo 6-koneinen turbo hiukan tuntuus olevan mutta riippuu käytöstä että millasta hakee.. onhan nuita jo tehty ja jotku on sitämieltä ettei sais enää tehdä mutta siitä en tiä
jos ei muuten niin 4-paikkaseksi ja akku takaluukkuun 





Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
kyllä pensan aski käy mutta vauhtipyörä ja kytkin kannattanee olla dieselistä.. (tai ei sitten jos kytkin on riittävä) rallatus ilmiö voi ilmetä mutta en usko tuohon jos kytkinhilut pysyy jokseenkin vakiona.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 20.2.2011 2:14
W201:een mahtuu kolmilitranen moniventtiilikone(24) ja vielä keulalle menee cooleri, öljynlauhdutin, syyläri ja flekti ennen maskia ja puskuria... Tiukkaa kyllä tekee, mutta mahtuu..Fenton kirjoitti:Onhan niitä kolmilitraisiakin sinne laitettu.
[nettiauto]1669586[/nettiauto]

Näyttää aika "räpellykseltä" toi nettiautossa olevan mesen konehuone...

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kokonaismassaa ei saa muutetuksi ainakaan painavampaan päin ilman valmistajan lupatodistusta, ts. vähintään hankalaa. Omamassan noustessa on siis paikkalukua yleensä pienennettävä. Pikkukoneisen kopassa menenee akselimassakin tiukille jne. On siis helpoin tehdä kutosdieseli 2,6 pensan koriin, jolloin mm. irroitettava lukkopelti ja isompi syylärikin on vakiona, eikä painot pauku niin äkkiä. Tiiä sitten miten saman mallisarjan sisällä kokonaismassojen vertailu oikeasti onnistuu eri varuste- ja moottorivaihtoehtojen kesken, mutta joillaki kuulemma katottu juuri kyseisen auton otetta ku raamattua, eikä muiden samankoristen massoja ole voitu tai haluttu verrata. Viismukisellakin saa pikkukopan kyllä lentoon, kutonen on jo hivenen raskas ajossa, varsinni kun neljä mukia jää etuakselin eteen. Konetta ei saa oikein järkevästi taaemmas. 

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Akselimassat saa mallisarjan sisällä korottaa kunhan alusta on vertailumallia vastaava mutta tosiaan tuota kokonaismassaa ei saa korottaa. Omassa 2.0 bensa manuaali -> 2.6 automaatti muutoksessa akselimassat korotettiin kutosen vastaaviin ja kokonaismassakin riitti juuri ja juuri (auto siis punnittiin vaa'alla eikä otettu valmistajan ilmoittamaa painoa) 5 paikkaiseksi, kutos dieselin kanssa ei olisi ollut toivoakaan säilyttää kaikkia paikkoja. Ainoa todellinen ongelma on se että moottorin paino saa kasvaa 20% mallisarjan painavimmasta, W201 tapauksessa tämä on sitten joko om602 turbo tai M103, tosin tätäkään pykälää kaikki ei kirjaimellisesti tunnu noudattavan vaan riittää että akselipainot pysyvät kurissa ja tämähän on helppo homma keventämällä / siirtämällä tavaraa kontin puolelle.
itseasiassa se on 10% painavimmasta, muuten tarvii siirtää tavaraa taakse.Tero.N kirjoitti:Akselimassat saa mallisarjan sisällä korottaa kunhan alusta on vertailumallia vastaava mutta tosiaan tuota kokonaismassaa ei saa korottaa. Omassa 2.0 bensa manuaali -> 2.6 automaatti muutoksessa akselimassat korotettiin kutosen vastaaviin ja kokonaismassakin riitti juuri ja juuri (auto siis punnittiin vaa'alla eikä otettu valmistajan ilmoittamaa painoa) 5 paikkaiseksi, kutos dieselin kanssa ei olisi ollut toivoakaan säilyttää kaikkia paikkoja. Ainoa todellinen ongelma on se että moottorin paino saa kasvaa 20% mallisarjan painavimmasta, W201 tapauksessa tämä on sitten joko om602 turbo tai M103, tosin tätäkään pykälää kaikki ei kirjaimellisesti tunnu noudattavan vaan riittää että akselipainot pysyvät kurissa ja tämähän on helppo homma keventämällä / siirtämällä tavaraa kontin puolelle.
[/u]
lisää kysymyksiä
Voiko tämmöisessä dieselöinnissä käyttää 124 osia?
mites tuon mittariston kanssa käykö johdotukset dieselin mittarille?
vai kelpaako bensa mallin mittaristo erillisesllä hehkun valolla?
mites tuon mittariston kanssa käykö johdotukset dieselin mittarille?
vai kelpaako bensa mallin mittaristo erillisesllä hehkun valolla?