Datsun 100A
Datsun 100A
Tuli rohkea vuosi sitten hommattua nuoruusvuosien ajopeli. Projektikuntoinen, koppa päällisin puolin kelvollinen, tekniikkakin jarruja lukuunottamatta. Alustassa monin paikoin sanomista.
Tekniikaksi vaihtunee kuvan 1,2 litrainen. Virinokka ja tarvittavat lastut höylätty sieltä mistä pitääkin, kannen virtaustodistuksessa 130 hv, joten eiköhän 85 kaakkia ole realistinen odotus.
Koneessa oli jopa ilokaasut, mutta ne koin turhiksi, ja myin eteenpäin kiihdytysajoa harrastavalle Datsunistille.
Laitetaan yksi parempi kuvakin, tässä etukelkka vaihdettu ja etulattia hitsattuna.
Semmoinen kippo.
Tekniikaksi vaihtunee kuvan 1,2 litrainen. Virinokka ja tarvittavat lastut höylätty sieltä mistä pitääkin, kannen virtaustodistuksessa 130 hv, joten eiköhän 85 kaakkia ole realistinen odotus.
Koneessa oli jopa ilokaasut, mutta ne koin turhiksi, ja myin eteenpäin kiihdytysajoa harrastavalle Datsunistille.
Laitetaan yksi parempi kuvakin, tässä etukelkka vaihdettu ja etulattia hitsattuna.
Semmoinen kippo.
Kuvia kattelessa tulee nuoruus mieleen...ja se vääntyny takatukivarsi joka osu kanttarin reunaan ku piti leikkiä pikkisen vatasta
Mutta kaikenkaikkiaan oli...ja on hyvä kulkine ajettavaks...jos vertaa moneen nykykinneriin, ei muutako lisää kuvia rojektista tänne...kansa tykkää kuvista.
Mutta kaikenkaikkiaan oli...ja on hyvä kulkine ajettavaks...jos vertaa moneen nykykinneriin, ei muutako lisää kuvia rojektista tänne...kansa tykkää kuvista.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
On sitä tullut tuommosellakin kilometrejä taitettua
Miksihän jaappanialaisilta ei oo tullut nostalgiamalleja niinkuin Mini, NewBeetle ja Fiat500 Eipä taida edellämainittujen kaltaisella pitkällä elinkaarella olevia ollakaan kun tuotekehitys on ollut sen verran nopeempaa kuin meillä täällä wanhalla mantereella
Miksihän jaappanialaisilta ei oo tullut nostalgiamalleja niinkuin Mini, NewBeetle ja Fiat500 Eipä taida edellämainittujen kaltaisella pitkällä elinkaarella olevia ollakaan kun tuotekehitys on ollut sen verran nopeempaa kuin meillä täällä wanhalla mantereella
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
2 100A on rojektina tällä hetkellä toinen tulee museo rekisteriin ja toinen ihan käyttis peli
Kolmaski koppakin olis tuloillaan johon olen miettinyt mb2.3 tekniikan istuttamista
Kolmaski koppakin olis tuloillaan johon olen miettinyt mb2.3 tekniikan istuttamista
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kunnianhimoista ja todennäköisesti melko vauhdikasta. Mahtaako tuollanen kori + voimansiirto paketti painaa ihan 1000kg:a?piku kirjoitti:Kolmaski koppakin olis tuloillaan johon olen miettinyt mb2.3 tekniikan istuttamista
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Mullakin oli tuossa vuosituhannen taitteessa parikin amppeeria. Toinen oli varaosa-autona ja toinen toimitti kakkosauton virkaa. Käyttöpeli kuitenkin oli niin laho, että sitä ei olisi enää saanut katsastettua ilman isompaa remonttia. Todettiin varaosa-auton korin olevan paremmassa hapessa, joten siitä tehtiin "uusi" käyttöauto.
Harmittaa vaan, kun sen menin sitten myymään pois kun kakkospirssille ei enää ollut käyttöä Noita ei todellakaan enää turhan paljon ole liikenteessä...
Harmittaa vaan, kun sen menin sitten myymään pois kun kakkospirssille ei enää ollut käyttöä Noita ei todellakaan enää turhan paljon ole liikenteessä...
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
minäkin rakensin -90 luvun alussa pojalle satikan, mihin laitoin 1.2 koneen ja 160 J kojelauvvan vähän näköö antamaan ja sitten uusmaali päälle sitten poika kuvitti koko auton pinnan päältä ja sitten lakkasin sen ylitte
joku kloppi sitten osti jostain kuusamon tienoolta sen kärryn, kun oli niin pieni ja nätti ja aika ärhäkkä
saamari kun siihen aikaan ei oikein tullu otettua siitä valokuvia, katsastus miehekki kierteli ensin sen ympärillä ja sit vasta alako tarkastelee sitä leimaamista varten
joku kloppi sitten osti jostain kuusamon tienoolta sen kärryn, kun oli niin pieni ja nätti ja aika ärhäkkä
saamari kun siihen aikaan ei oikein tullu otettua siitä valokuvia, katsastus miehekki kierteli ensin sen ympärillä ja sit vasta alako tarkastelee sitä leimaamista varten
Viime kesän NCF:n järjestämässä 100A miitingissä taisi olla n 15 kpl 100A:ta samalla parkkiksella rivissä, siitä ajeltiin letkassa parikymmentä kilsaa leirintäalueelle.
Hieman kyllä saatiin ihmisten päitä käännytettyä. Ja harmitti, kun oma kippo oli vielä pahasti vaiheessa. Ensi kesän miittinkiin on päästävä tuolla raaserilla.
Hieman kyllä saatiin ihmisten päitä käännytettyä. Ja harmitti, kun oma kippo oli vielä pahasti vaiheessa. Ensi kesän miittinkiin on päästävä tuolla raaserilla.
Tuossa ois tuo meijän toinen se mikä olis tarkoitus tehhä museo kuntoon
Lisää kuvia linkistä
http://s100.photobucket.com/albums/m6/p ... 0A%20farm/
Lisää kuvia linkistä
http://s100.photobucket.com/albums/m6/p ... 0A%20farm/
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
120y -75 oli kova rassi aikanaan ja menevän näkönen. Harmikseni ei kestänyt puunkaatohommia. Ihme että näilläkin näpeillä vielä tämmöstä kirjottelen... Tonninen Mikra oli vuosi sitten talviajokkina ja ilmanoton 0,4-0,5 ilmakehän ylipaineella sillä pysy poissa muiden jaloistakin, niin kauan kun se kesti. Syssyllä pistin paaliin.
Oiskopa kellään 1,2l Mikroskooppia? Sais hyvästä vaihossa tiineksen Åoppelin, -90 Omegan huollettuna ja leimattuna.
Oiskopa kellään 1,2l Mikroskooppia? Sais hyvästä vaihossa tiineksen Åoppelin, -90 Omegan huollettuna ja leimattuna.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
OH2KV kirjoitti:Datsun 100A vähän viivästynyt, Mutta käyttöpeliä rassattu senkin edestä.
Datsun Violet 160J - 78
Siinäpä takaa ja edestä.
Eipäs oo ennen tullu vastaan, tyylikäs ku mikä!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Täääläkin on yx tassunismiin sairastunut. Tuossa nykynen 2002 hankittu Datsun.
http://www.minunauto.com/auto/7719
Tällä hetkellä ikuisuusprojektina. Lattiaan lisätty pari neliöö peltiä, ilmeisesti kolmannet lattiat menossa. Joku on ilmeisesti -86 vuonna muutoskatsastanut 1400 koneelle ja leveille vanteille/renkaille. Tällä hetkellä tulossa turpoo, jarrut laitettu järeemmiks, lukkoperä ladasta ja toyotasta W50 laatikko. Saapa nähä valmistuuko ja koskaan.
Ennen projektointia autolla ajettiin n.8000km Venäjällä, Ukrainassa ja Abhaasiassa Iranin matkan yhteydessä.
Hienoa kun porukkaa jaksaa näitä harrastaa ja julkisesti esitelläkin!
http://www.minunauto.com/auto/7719
Tällä hetkellä ikuisuusprojektina. Lattiaan lisätty pari neliöö peltiä, ilmeisesti kolmannet lattiat menossa. Joku on ilmeisesti -86 vuonna muutoskatsastanut 1400 koneelle ja leveille vanteille/renkaille. Tällä hetkellä tulossa turpoo, jarrut laitettu järeemmiks, lukkoperä ladasta ja toyotasta W50 laatikko. Saapa nähä valmistuuko ja koskaan.
Ennen projektointia autolla ajettiin n.8000km Venäjällä, Ukrainassa ja Abhaasiassa Iranin matkan yhteydessä.
Hienoa kun porukkaa jaksaa näitä harrastaa ja julkisesti esitelläkin!
Timppa ilmeisestikin kutsumanimi? Tuttu tyyppi. Meinasin jo harkta toisen samanlaisen (metalliruskea) ostamista nimenomaan häneltä, hälläkin vissiin 6 Datsunia kaiken kaikkiaan.Jokke79 kirjoitti:Kaverilla on tällä kylällä tuollanen samanlainen oottamassa kunnostusta. Vuosmalliltaan -78 ja väriltään metallinruskea.OH2KV kirjoitti:Datsun 100A vähän viivästynyt, Mutta käyttöpeliä rassattu senkin edestä.
Datsun Violet 160J - 78
Vanhempaa 160J on vielä aika paljon liikenteessä, mutta tuontimäärätkin ihan eri luokassa kun näitä A10- koppaisia.
Tuommoisella on ajeltu 5 Safarirallin mestaruutta. Eipä ole muakaan vuosiin ajellut vastaa noita A10: jä...
jos kaveri olisi kehdannut myydä isänsä vanhan datsunin mulle keväällä niin ei mulla olis mersua nyt alla.. vaan lötköttelisin diesel automaatti datsun 280c:n kanssa. (ok onhan se vähän uusi vielä 100a verrattuna.. mutta taisi se olla vm79 silti)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..