Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

luulisin että johtuu juurikin tuosta jostain turvasysteemistä tuollainen mittarin toiminta,ainakin -96 bensa xantiassakin oli juuri tuollalailla toimiva mittari
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla oli joskus aikoinaan bx:ä ni siinäki se tankin mittari samalla tavalla,, ja seki selvis ku sain sitruunapatonki sivujen kautta sen ohjekirjasen kopion.

Ja sen yhen kokeilun jälkeen ei toista oo ollu, tullu tai ees harkittu hommata, vaikkakin oli sillä mukava ajella...mutta ei korjailla.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Mikä lisäaine? Meinaakko että tuossa pitäisi olla joku urea säiliö? Taitaapi olla uudempien varuste.

Sitrosen myyjä kun kertoi suoraan, että elä sitten sotkeennu 2.2hdi koneeseen... Viittasi juuri näihin uudistuneisiin ja tiukempiin päästönormeihin. :wink:
Aijaa mä olen käsittäny et näissä kaikissa on tuo mukava hiukkassuodatin :) Melko turha kapistushan tuo kyllä on ainaki pienempien maksujen toivossa ku tuo lisäaine (jonka tarkistus/lisäys oli siis karvan alle 300e) riittää 50-60tkm mikä tuohon työkotteroon työnnetään vuodessa-parissa joten reilummalla ajolla tuo suodatin tulee jopa kalliimmaksi ku isompi päästöinen auto hiukan isommilla veroilla missä tuota ei ole.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kimmo Koo kirjoitti:Taitaa pastorilla tulla aiempaa-aikasemmin auton ja merkin vaihto kyseeseen :idea:
Pappi on ennakkoluuloton autojen käyttötestaaja :halm:
Kiitos kannustuksesta. Tuskin menee nyt ihan äkkiä vaihtoon, tai mistä tietää... Joku tuossa taikamatossa viehättää ja nämä pienet yksityiskohdat pitään vaan havannoida ja opetella.

Jotenkin tuntu kivireeltä tuo Accord kun yhden työkeikan heitin. Oikeastaan pitkästä aikaa on sen oloinen auto alla, että voisi miettiä äänentoiston päivittämistä viksumpaan.

Myydähän tuota ei kannata. Mitään siitä ei saa, eikä sitä kukaan osta :lol:

Joskus vaan tuli koeajettua tämmönen ja siitä jäi ajatus mahdollisesta omistamisesta ja testaamisesta. Voipahan sitten joskus sanoa, että ajoin minäkin citikalla... Tai mistä sitä tietää jos nyt löytyi merkki, jolla ajaa niin kauan kunnes lääkäri ottaa kortin pois. :roll:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Pappi kirjoitti: . Tai mistä sitä tietää jos nyt löytyi merkki, jolla ajaa niin kauan kunnes lääkäri ottaa kortin pois. :roll:
Juuri näin ja onhan tämä nyt sitä oikeata testiä. Ei tarvitse pelkästään kuunnella kylänmiesten arvioita siitä, millainen auto se on :D

Se näissä on hyvää, että kun kukaan ei arvosta, niin näitä on markkinoilla hyvään hintaan.

Itse jouduin sijaisautona ajamaan Hyundai i30 sw ecomallilla, niin oli meinaan järkky laitos. Oli kuin olisi kivireellä ajanut. Ja miten semmoseen purkkiin oli saatu niin jäykkä ohjaus ja niin paljon melua :shock:
Ja tällä oli ajettu 5500 km....
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikan verolappu tuli postissa...
Käyttövoima ja CO2 perusteinen perusvero noin 580e / vuosi.

Citikka on muuttunut kohteliaaksi... Se ossoo niiata kuten hyvän palvelijan pitääkin kun "isäntä" saapuu paikalle. Jostain luin, että tuo ominaisuus liittyy etupään asentoanturin toimintaan. Auton saa niiamaan kun avaa keskuslukituksen 8) Ei jaksa stressata ja yöunia menettää tuon takia.

Mietin, josko tommosen investoisin? http://mkj-motorsport.com/verkkokauppa/ ... cts_id=565
Elekman myyjän mukaan malli, mikä toimii tuossa ranskattaressa? Siis heidän myymistään... :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikkaan vaihdoin tuon lohkolämmitten johdon puskurilta vastukselle... Monen mutkan kautta se sitten löysi reittinsä. Entinen kun oli saanut kipiää pistokkeen osalta.
Näissä on monessakin käytetty säteilylämmitintä, mutta tuossa on vesitilassa oikea lämmitin. Hyvä niin...

Samalla kun moottorin suojamuovit oli pois kahtelin suuttimien juuret yms... Ei huomautettavaa. Sitä mie vaan ihmettelin, että on tuossa vehkeessä jonkin verran piuhoja tuolla moottoritilassa. Siellä kun alkaa voimasavut jylläämään ja hyppysähkö asumaan niin tulee mieleen oikosulkuun mennyt paimenpoika :lol:

Onneksi pääsi tuon johdon vaihtamaan nosturipaikalla. Vastus on moottorin etupuolella, yläosassa, mutta piuha mutkitteli etupalkin syövereissä keulan ala-osassa. :?

Kiitos SirHenkalla avusta osien haalimisen suhteen... :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikan ominaisuudet veto-autona testattiin tänään...
Reissun päältä jäi mukaan noin 1.3 mottia kuivia uunipuita. Mukavasti tulivat Muulin kyydissä. Kummasti tuommonen kuorma tukevoittaa kärryä :D
Kaasunestejousitus näytti kyllä kyntensä tuossa kärryn vedossa. Auto pysyi vaaterissa ilman mitään ongelmia.

Ongelmia oli kyllä lähtöpaikassa. Joutu rinteeseen nousemaan ja muutaman kerran piti ottaa vauhtia, jotta pääsi pihasta tielle. Se taasen on näitä etuvedon ihanuuksia näin talvella. :?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tai mistä sitä tietää jos nyt löytyi merkki, jolla ajaa niin kauan kunnes lääkäri ottaa kortin pois.
Jos noin miettii, niin voi olla, että jo nyt on se hetki, kun lääkärin on otettava kortti pois :lol:

Ei vaan, asiaan. Peugeot 406 Hdi:n tankinmittari toimii ihan samalla kuin C5:sessa näemmä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuskin tässä vielä eläkkeelle pääsee. Kortitta ei työt onnistu. Tai onnistuu, mutta pitäisi muuttaa työmaalle asumaan. Se taasen ei ole vaihtoehto :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Joskus kannttaa kaivella arkistoja... :lol:
Pappi kirjoitti:
Iippo Vinetto kirjoitti: Monet laskevat volvon samaan sarjaan jo pösöjen, rellujen yms. sitikoiden kanssa, eikä aiheetta.
Se, millä autolla seuraavaksi ajetaan on iso :?: Käytetyllä kun käytettyä vaihtaa niin pitää osata olla avarakatseinen. :wink:

Mikäli Volvo luokitellaan Citikan tasoiseksi autoksi, ei varmaan huono vaihtoehto olisi esim C5, jonka muuten kävin koeajamassa tässä taannoin.
Mitä tähän nyt sanoisi... :lol: tuo lainattu teksti on kirjoitettu vuonna 2007?.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taikamaton kuulumisia.
Ilmoitus: "Engine coolant temp too high".
Resepti: Auto noin 2 tuntia lohkolämmityksessä, jonka jälkeen käynnistys ja 10 min joutokäyntiä.
Tulos: Mittaristossa ilmoitus "STOP" ja lämpömittari punaiselle.
Toimenpiteet: Ei haittaa menoa. Jättää vikakoodin muistiin, mutta sekään ei menoa haittaa....
:lol:

Honda. Tankataan ysikasia ja ajetaan menemään. 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hiukan perehtynyt näin pakkasella Citikan muuhun "elämään".

"Tammikuun 1980 jälkeen jokaisen Citikan runkoon on leimattu 4 tai 5 numeroinen numerosarja. Tämä niinkutsuttu RP-numero (tai ORGA-numero) kertoo tarkalleen auton valmistumispäivän." www.citikka.com

Kyseisen RP numeron perusteella selvitin, että taikamatto on rullannut linjalta ulos 24. heinäkuuta 2002 (keskiviikko).

Onko tuo sitten hyvä vai huono asia. No, ei ainakaan pitäisi olla se kuuluisa "maanantai" kappale.

Valmistuspäivämäärällä on merkitystä esim varaosien oston yms yhteydessä. Toisaalta, onhan se mukava viedä Citikka ja perhe piknikille vaikka juuri auton syntymäpäivänä 8)

Mietin vaan, että mistähän autokauppias oli taannoin saanut päähänsä auton olevan vuosimallia 2003.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oliko käyttöönottopäiväkin 2002 puolella ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kyllä on. Muistaakseni lokakuussa 2002.
Minulle tuolla ei ole merkitystä, mutta huvittaa nämä ilmotukset jossa auton kerrotaan olevan esim vuosimallia 2003 ja käyttöönotto 2002. Tämän tyylistä markkinointia näkee myös merkkiliikkeiden harrastavan.

Tietääkseni 2002 ja 2003 mallien erot eivät ole mitään isoja. Facelift tuli myöhemmin.
Saisihan tuon selväksi kun menisi marmoritiskille kyselemään, että mitä kertoo "kantakortti".
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kauppapapereissa lukee että auto on -03 niin voisit hieman kysellä perään :contract:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Missä kohtaa vuotta se sitikan valmistuslinjalla vuosimalli vaihtuu?

Mersun tuotannossahan aletaan jossakin kohtaa syksyllä tekemään seuraavan vuoden/vuosimallin autoja ja silloin vinkoodissa on esim. tuommoinen --> 801 Change of year of model, last figure shows new model year

Kyseinen auto on siis valmistettu 2000, vuosimalli 2001, jolla ei sinällään ole muuta merkitystä kuin että joitakin kompenentteja on vuosimallin vaihtuessa vaihtunut ja varaosat on aina ostettava vuosimalliin 2001.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29217
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onhan tuo saatettu esim. taksinkuljettajan toimesta kietoa puhelinpylvään ympärille syksyllä 2002 ja sitten mittavien korjausyritysten jälkeen rekisteröity uudelleen vuoden 2003 puolella josta jäänyt johonkin se vuosiluku hämäämään :idea: kuitenkin sitten taksissa palvellut vielä nelisensataatuhatta huoletonta kilometriä seuraavien kolmen vuoden aikana :idea: :twisted:

... ja asiaan. Meissenkeri laittoi tuossa edellä ihan olennaisen huomautuksen, saattaahan auto tosiaan olla -03 mallia vaikka olisi tehty ja käyttöönotettu -02.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Jos kauppapapereissa lukee että auto on -03 niin voisit hieman kysellä perään :contract:
Missä papereissa.... Luovarissa oli 2002 ja kuitti... No sain minä sen :lol:

Voisi oikeastaan käydä lupsakkaan savolaisen autokauppiaan luona tuolla :arrow: www.karkimerkit.fi . Viimeksi kun tuolla käytiin niin myyjä katsoi erääseen autoon liittyvät tiedot maahantuojan tietokannasta samalla kun juotiin kermakahvit kera korppujen :D
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:... ja asiaan. Meissenkeri laittoi tuossa edellä ihan olennaisen huomautuksen, saattaahan auto tosiaan olla -03 mallia vaikka olisi tehty ja käyttöönotettu -02.
Joskus VAGina konsernin pikkuruokaisilla ja ah, niin ihanan askeettisilla kulkuvälineillä asiakkaalta toiselle rientäessäni autokauppoja tehdessä vaihdossa tuli VW Polo Classic jotain, vuosimallia 1993. Ajelin sillä kokonaisen päivän etsien tilalle jotain, joka ei väpättäisi niin hervottomasti ja sitten se löytyi... VW Jetta vaparidiesel, vuosimallia 1988 vaikka liike mainosti sitä 1989 mallisena. No, tuohan oli pelkkä kuriositeetti koska facelift tuli vasta vuosikymmenen vaihteessa. Parin päivän kuluttua Polonen oli myynnissä vuosimallina 1994. Siinä vaiheessa ajattelin että tuon, nykyään jo edesmenneen liikkeen käytäntönä oli myydä autot aina seuraavan vuoden mallisina ilmeisesti varmuuden vuoksi :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Kyseisen RP numeron perusteella selvitin, että taikamatto on rullannut linjalta ulos 24. heinäkuuta 2002 (keskiviikko).

Onko tuo sitten hyvä vai huono asia. No, ei ainakaan pitäisi olla se kuuluisa "maanantai" kappale.
Kesäapulaisten tekemä :roll:
Pappi kirjoitti:Valmistuspäivämäärällä on merkitystä esim varaosien oston yms yhteydessä.
Selvitäppä varuilta vielä kellonaikakin, niin saat oikean mittaiset hihnat :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jaahas... täälläpä ilmesty tänä aamuna antipollution fault ruutuun :help: Lisäks matkaa taitetaan epämääräsen alustakolinan saattelemana.
Ah, tätä citikkamiehen arkea :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vallan mielenkiintoinen "ilmoitus" tuo Antipollution fault...
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=301.0

Nuo peltivanteet on kyllä meleko p*rseestä... keräävät lunta sisälleen sen verran paljon, että takajarrut meinaa ihan pikkusen jäätyä päivän aikana kun auto on parkissa.

En tiedä, liekkö tässä sairaaksi tulossa kun kolmas kuukausi kääntyy Citikka kuskina, eikä nettiautoa jaksa selata :?

Ehkä nämä on sittenkin ajamista varten :wink:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Juu tuli itsekkin lukaistua tuosta antipollutionista ja pitänee näin aluksi ajella jokunen kilsa ja katsoa lähteekö se itsestään pois... Pitäisköhän ihan oikeasti alkaa miettimään sitä vikakoodinlukijan hankkimista :whistle:

Peltivanteita ei ole mutta kyllä nuo jarrut silti välillä jää jumiin ku pakilla lähtee parkista, aluks ei liiku mihinkää sitte kuuluu vaan pamaus ja perä hulahtaa alas tai sitte mennään muutama metri takarenkaat lukossa... En tiiä miten tuo muutenki pöllyttää noita lumia ku tuo random ESP/ABS faulttikin tulee yleensä sillon ku teillä on sellaista oikein pöllyävää lunta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

sonikki kirjoitti:Peltivanteita ei ole mutta kyllä nuo jarrut silti välillä jää jumiin ku pakilla lähtee parkista, aluks ei liiku mihinkää sitte kuuluu vaan pamaus ja perä hulahtaa alas tai sitte mennään muutama metri takarenkaat lukossa...
Avonaiset alumiinivanteet mahdollistavat pikasulatuksen paikallisurealla, mikäli tiukille menee :oops: :lol:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Avonaiset alumiinivanteet mahdollistavat pikasulatuksen paikallisurealla, mikäli tiukille menee :oops: :lol:
:lol: :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viikon melkeen saanut ajaa auraamattomia teitä... Kiitoksena toisen helmamuovin kiinnikkeet ottivat kipiää. Korjataan kun auton saa lämpimään ja nosturille.

Muuten olisivat varmaan nuo kiinnikkeet kestäneet mutta yhdessä risteyksessä otti vähän helmasta kiinni :evil: Tätä tämä kilpailutus teettää tienhoidossa... TVH takaisin. :lol:

Honda ei näistä keleistä ole moksiskaan 8)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ranskalaiset korot ja Hondamiehen saappaat :D Saisiko sitä taikamattoa tuunattua? Virittäisi sitä jousituksen nostoa vaikkapa parillakymmennellä sentillä :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10698
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pitänee ehotella tuolle ranskattarelle, että lyhempää hametta ja korkeempaa korkoa :liebe: :bondage: 8)
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Itse joutunut pariin kertaan hyödyntämään tuota alustannostoa, kun ovat jättäneet melko korkeita penkkoja :twisted:

Tosin tuo nosto ei toimi kuin alhaisilla nopeuksilla; ylin asento (renkaanvaihtoasento) sallii 10 km/h ja toiseksi ylimmällä voikin jo sitten ajaa 40 km/h. Tuo on muuten hyvä systeemi 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”