Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Pappi kirjoitti:En tiedä, liekkö tässä sairaaksi tulossa kun kolmas kuukausi kääntyy Citikka kuskina, eikä nettiautoa jaksa selata :?

Ehkä nämä on sittenkin ajamista varten :wink:
Miulla on sama ilimiö, toki aiheuttajana Peugeot 8)


ps. Xsarassa ja Xantiassakin jäätyy takajarrut :whisper: pitääkö meillä tuohon Xsaraan lisätä varusteisiin tämmönen kun emäntä sillä ajelee...
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Harju kirjoitti:ps. Xsarassa ja Xantiassakin jäätyy takajarrut :whisper: pitääkö meillä tuohon Xsaraan lisätä varusteisiin tämmönen kun emäntä sillä ajelee...
Eikö ranskiksissa olekaan vakiona pissapoikaa? :roll: :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ei takajarruille, toki asiasta on jo valamiit suunnitelmat olemassa :ope:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässä olisi matkamalli... Sitten mukana vielä sopiva kaatokahva. Kuka sitä nyt kylymässä alkaa k*selle.. Jäätyy vielä pippeli :lol:

Kuva

Marketin pihassa oli 4 sitikkaa rinnakkain. Kahtelin siinä yhtä farkku ceeviitosta ja kas, siinäkin oli helmamuovien kiinnitys vähän ottanut kipiää. Omistaja oli käyttänyt suoraa tekniikkaa ja ruuvannut muovin kiinni porakärkiruuvilla suoraan kynnyskoteloon.

8)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Pappi kirjoitti: Kuka sitä nyt kylymässä alkaa k*selle.. Jäätyy vielä pippeli :lol:
Emäntää varten minä tuota aattelin, meillä kun emännällä ei ole pippeliä, sitä en tiedä miten teillä :lol:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Harju kirjoitti:Emäntää varten minä tuota aattelin, meillä kun emännällä ei ole pippeliä, sitä en tiedä miten teillä :lol:
Lähinnä ihteä ja sinua aattelin :lol:
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

Onko tuo jarrujen jäätyminen tuon alkupään C5 ongelma? Itselläni ei ole vielä jäätänyt kertaakaan, vaikka alla on ihan peltivanteet peittävillä kapseleilla. Jopa V70 jääti tallissa ollessankin kun ajosta tuli, harva se kerta talviaikaan takajarrujaan..
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Marketin pihassa oli 4 sitikkaa rinnakkain. Kahtelin siinä yhtä farkku ceeviitosta ja kas, siinäkin oli helmamuovien kiinnitys vähän ottanut kipiää.
Sama vika tuossa duuniautossakin! :D

Eipä oo hävinny antipöllöt täällä mihinkää... katellaa keskiviikkona mitä herra testeri sanoo.
Minkäs hintaset on 2.0 HDi:n etujarrupalat? Meinasin pyörtyä tänää ku kävin kyselemässä ja tuoho 2.2 maksaa orkkiset 90e :roll: Tuli sitte tilattua tarvikkeet mitkä irtos hintaan 55e. Samalla kyselin etujarrusatuloiden hintaa jos ei auta pelkkä palojen vaihto ku kuuluu mukava kolkotus toisesta satulasta ku heiluttelee ja meinasin pyörtyä uudestaan: uusi täydellinen etujarrusatula 75e ku taakse makso sen 110e :shock:Tarvikehan tuo tietenki oli mut musta alkaa pikku hiljaa tuntumaa että nuo italian poikien tarvikeosat on parempia ku alkuperäset :lol:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikka: pyyhkijän sulat on melko syvällä tuolla tuulilasin ja konepellin syvennyksessä. Eilen pähkäilin, että mites nuo saa tuolta ylös niin, että voi nostaa sulat irti lasista. Kaupungilla oli aikaa parkissa ollessa syventyä käyttöohjeeseen ja sieltä löytyi seikkaperäiset ohjeet pyyhkimien yläasentoon nostoa varten. Nyt pääsi oikeastaan ensimmäisen kerran kunnolla putsaamaan tuon lasin alareunan. :? :lol: Olisko tuota jottain nelisentonnia tullut ajettua taikamatolla. Mittarissa nyt 348tkm.

Honda: erään vaihtokaupan kylkiäisenä sain uuden 60ah akun, jossa kylmäkäynnistysvirta jotain 600ah ja pikkusen päälle. Nakkasin sen eilen lumisateessa otsalampun valossa paikalleen ja olihan tuo auto aamulla lähtenyt omille teilleen... Tai siis vaimoni lähti hoitamaan asioita. Samalla kiinnitin uudelleen imuilman lämmitykseen tarkoitetun "rokkatorven" pakosarjan päälle. Oli jostain syystä pettänyt rautainen kiristinlenkki. Liekkö ikä tullut täyteen...

Näillä mennään ... toistaiseksi.
:)
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Jaappa tuo tieto C5:n osalta muillekin 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikä tieto... Jaa pyyhkijöiden yläasentoon saattaminen esim sulanvaihtoa varten.

Virtalukko 0 asentoon ja kerran painasee lasinpesimen viikseä alaspäin, eli KERTAPYYHKÄISY. Mikäli Citikan sähköt eivät ole kovin solmussa, pyyhkijät nousevat yläasentoon ja jäävät siihen. Alas ne saa kun painaa viikseä toisen kerran. :lol:

Eilen piti olla brutaali... Illalla hääpaikalta lähtiessä toinen takajarru oli enemmän kuin jäässä... Jatko on sitten K-18 :lol: :oops: :happy: :whistle:
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Juurikin se, kiitokset :D 406 on niin fiksu että vänkärin puolen pyyhin nousee, kuskin ei. Noh... Kunhan kyyti on hyvää niin hyvn pyyhkii! :lol:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Mulla tai siis pösössä ei nouse vänkärinkään puolella.
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Auttaisko jos kävis nuapurin C5:sta kähveltämässä pyyhkijänvarret? :tuumaus:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Harju kirjoitti:Mulla tai siis pösössä ei nouse vänkärinkään puolella.
Mutta, eihän Harri sinunkaan vaimolla ollut p*ppeliä :lol: :oops: Eihän...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Virtalukko 0 asentoon ja kerran painasee lasinpesimen viikseä alaspäin, eli KERTAPYYHKÄISY. Mikäli Citikan sähköt eivät ole kovin solmussa, pyyhkijät nousevat yläasentoon ja jäävät siihen. Alas ne saa kun painaa viikseä toisen kerran. :lol:
On muute erittäin hieno toiminto näin talvisin ku saa sammuuttaa moottorin sillon ku pitää putsata ajossa ne sulat mitkä ei vaan yksinkertaisesti pysy sulana kaupunkinopeuksissa lumisateella jos ne erehtyy pysäyttämää edes hetkeksi siintä jatkuvalta vatkaukselta mikä vähän edes hidastaa tuota jäätämistä :P Papukaija merkki vielä niistä konepellin poteroon upotetuista raitisilmaritilöistä mitä saa myös putsailla ku pyyhkijät tunkee irto lumet sinne poteroon mikä sitte tukkii ne ritilät ja mistä syystä auto on ku höyrysauna sisältä :)

Lähti muutes antipöllö ilmotukset pelkällä kuittauksella pois niin kuin myös urea-ilmoituskin mitä ne ei saannu mukamas edes marmoritiskillä sammumaa. Olisko tuo antipöllö sitte johtunu jotenki siitä ku vikamuistissa oli väliaikasena vikana joku automaattilootan anturivika? Vaan löytyhän siellä kyllä taas ihan oikeetakin vikaa mm. hehkurele rikki ja muuta pikku näperrettävää.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

sonikki kirjoitti:Papukaija merkki vielä niistä konepellin poteroon upotetuista raitisilmaritilöistä mitä saa myös putsailla ku pyyhkijät tunkee irto lumet sinne poteroon mikä sitte tukkii ne ritilät ja mistä syystä auto on ku höyrysauna sisältä :)
Täytyy ihan rehellisyyden nimissä sanoa, että minulla ei tuon höyrystymisen suhteen ole ollut mitään ongelmaa. Vaikka auto ei ole katoksessa tms parkissa. :)
Avatar
lystis
Perämoottorin Kauhu
Viestit: 1796
Liittynyt: 19.4.2008 21:17
Paikkakunta: Invala

Viesti Kirjoittaja lystis »

sonikki kirjoitti: Papukaija merkki vielä niistä konepellin poteroon upotetuista raitisilmaritilöistä
Jylliksessä on kans onnistunu insinööri piilottaa ilimanottoaukot hyvin konepellin reunan alle, pakkaslumi ei tosin aiheuta ongelmia kun se lentää omatoimisesti pois nopeuden noustessa tarpeeksi.
Mutta jää ja suvilumi onki sitte eri asia, poisto vaatii seuraavan manööverin.
Pelti auki, kuskinpuole vinkkari pystyyn, lumet pois, kansi kiinni ja menoksi.
Hetken päästä vaunu seis ja käsi korvalla ihmettelyä että eikös tässä ollu kaksin kappalein pyyhkimiä, niin että missäs se toinen :shock:
:tuumaus: :? :arrow: konepelti auki ja hetki :shout: #&%* sielähä se pellin alla :twisted:

Näyttää nykyään hiukka omituiselta se keppi, mutta pääasia että "hyvin pyyhkii" pienen uudelleen muotoilun jäläkee.

Sori OT
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pappi kirjoitti:Täytyy ihan rehellisyyden nimissä sanoa, että minulla ei tuon höyrystymisen suhteen ole ollut mitään ongelmaa. Vaikka auto ei ole katoksessa tms parkissa. :)
No tuo kerää varsinki sinne hanttarin puolelle siihe räppänän päälle aina sellaset kasat että se itse sulkakin ohjautuu siihe konepellinreunuksen päälle ja näin ollen edistää vielä enemmän tuota sulkien jäätymistä ku se sulka on välillä "ilmassa".
Mä en kyllä tiiä missä kunnossa tuossa on raikkari (uus kyllä ostettu mutta vaihto-ohjeiden lukemisen jälkee jäänny vielä toistaseksi vaihtamati :D) mikä sekin voi vaikuttaa tuohon huurtumiseen vaikka omien kokemusten mukaan likanen raikkari vetää aina ikkunat huuruun.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ah, Citikka jökötti tuiskussa ja viimassa parkissa. Aamulla piti turvautua sitten 16oz timpurin vasaraan, kun ensin poistin nippusiteillä varmistetut pölykapselit. Samalla pimeessä tolskatessa tuli sormeen semmonen mukava haava kun leathermanilla värkkäsin noita nippusiteitä poikki. Tässä suhteessa Supertool on syvältä verrattuna Waveen.

Jotta työmatkalle tuonne "harmaaseen massaan" ehti lähtemään oli vielä ohitettava kotitiellä auratraktori, joka oli päättänyt parkkeerata ojaan tukkien tien melkein ohitse pääsemättömäksi.

Vapailla voisi investoida tämmösen... Ei vahingoita pintoja :twisted:
Kuva

Vuan vaikka vastustaa niin eipä tuota ossoo olla murheellinen... Kevättä kohti mennään ja päivä pitenee.

Sitä vaan pitää ihmetellä, että noissa Hankookin nastarenkaissa on hyvä pito... Kesti pikkusen rohkeemmin tulla mutkat näin pikku pakkasella 8)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Citikka:
Eipä löytynyt kuminuijaa kauppakierroksella. Pidetään nyt tuo timpurin vasara mukana varalta. Pölykapselit otin pois ja eipä voi kuin ihmetellä, lumen ja jään kertymistä takavanteisiin. Kopistelin jäät pois ja nyt on saanut lähteä aamuisin ilman pauketta liikenteeseen.
Tänä aamuna mittarissa -33c. Aika kuivaa. Parin tunnin lämmityksen jälkeen lähti kohtalaisen nättiin käyntiin, mutta ei tuota kuumaksi autoksi voi sanoa. Moottorin lämpeneminen normaaliin kesti noin 20km :lol: Lisälämmitin voisi toimia... No, kohta on kesä.

Honda:
Tuossa riittää lämpöä vaikka muille jakaa. Viikonloppuna kävin ajamassa pikkusen lenkin. Ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Mitä nyt laitoin metallisella nippusiteellä sen imuilman lämmitykseen tarkoitetun putken pakosarjaan kiinni... Aika huoleton auto, vielä. :roll:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Nuo peltivanteet on kyllä meleko p*rseestä... keräävät lunta sisälleen sen verran paljon, että takajarrut meinaa ihan pikkusen jäätyä päivän aikana kun auto on parkissa.
Mitenkäs se Papin rakko on kestänyt näillä pakkasilla jarrujen sulattelua vai löytyikö jo dil... eiku Biltemasta sopiva kuminuija?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eipä ole tarvinnut nyt sulatella kun mukana kulkee tuo timpurin vasara. Kuminuijaa en vielä iisalmeta löytänyt. Olivat Maxista loppuneet, eikä kuulemma ole tietoa milloin tulee lisää.

:lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29260
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuminuijaa en vielä iisalmeta löytänyt. Olivat Maxista loppuneet
Taitaa olla paljon citroeneja sillä seudulla :P
Avatar
Joeli
Viestit: 747
Liittynyt: 07.1.2007 18:43
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja Joeli »

dealer kirjoitti:
Kuminuijaa en vielä iisalmeta löytänyt. Olivat Maxista loppuneet
Taitaa olla paljon citroeneja sillä seudulla :P
Iisalmessa on oikeasti paljon Citroeneja, siellä on ilmeisesti hyvät myyjät ja huolto pelaa :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kaupungissa kun on 2 jälleenmyyjää...
www.karkimerkit.fi ja Hartikaisen lasilinna...
Huoltokin pelaa kun kaupungista löytyy: http://www.roytio.fi/

:)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ja jos ei Citröäänit pelaa, niin huolto ainakin :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tarkoitus oli käyttää tuo citikka syyshuollossa jouluna. Jäi välistä ja kun huoltoilmaisimen mukaan on vielä 7000km huoltoon niin ei toinna kiirehtiä. Tokihan huoltokirjan merkinnät myös tukevat tuota ilmoitusta... :)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Pappi kirjoitti:Tarkoitus oli käyttää tuo citikka syyshuollossa jouluna. Jäi välistä ja kun huoltoilmaisimen mukaan on vielä 7000km huoltoon niin ei toinna kiirehtiä.
Sitä on näköjään ranskalainen huolettomuus iskenyt :wink: Joko on baskeri hommattu :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10740
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

:naughty: :deku: Punaviini ja patonki ovat tehneet tehtävänsä :lol:
Oli mulla jossain baskeri, mutta sitä en tiedä missä se nyt on.
Viikset vois kasvattaa 8) :shock:

Aamulla oli -36c kun töihin läksin... Pari tuntia roikassa ja taipaleelle.
Just äsken soitti vaimo ja kertoi, että Honda ei lähtenyt käyntiin. Olihan tuo ollut roikassa neljättä tuntia :lol:

Onko nyt näin, että Ranskalainen on luotettavampi kuin Japanilainen :shock: :happy: :toks:

:D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”