TaTsin 124, 300D -88
TaTsin 124, 300D -88
Terve, Moro ja Hei.
Laitetaans vähän juttua uudelleen, kun ne edelliset katosivat aikoinaan. Elikkäs kulkineena otsikon kaltainen peli, tuotu -09 Saksasta ja mittarissa tällä hetkellä 337 TKm (usoo ken haluaa).
Varusteista; kattoluukku, ulkol.mittari ja siinähän ne vähän sitten olikin.
(onnistuhan se kuvan liittäminen)
Lissee täällä: http://s660.photobucket.com/home/Kakkonen/index
Suurempia murheita ei ole sen laatikkorempan jälkeen ollut, paitsi TODELLA ärsyttävä hihnan vinkuminen.
Toisen hihnan jälkeen (VIHDOIN) tulimme tulokseen; vaihdetaan nyt se keinunlaakeri, josta monet täälläkin ovat kirjoitelleet. Ja KAS, eipä sitten enään vikise. Juu, hittaat piuhat...
Tieto lisää tuskaa......
Olen hieman kummastellut pieniä sivuttais liikkeitä, joita varsinkin tuulella esiintyy silloin tällöin ja mutkaista tietä kun ajelee, niin on tavallaan vähän "myöhässä" toi alusta/ohjattavuus.
Eli pääseekö tässä ostelemaan usseemman satasen edestä;
- puslia
- koiranluita
- etuniveliä
- iskareita / jousia
- ohjausiskaria
- laakereita, etupyörän laakerit kiristin, toimiiko takanakin samalla tavalla?
- YMS. ???
Osa noista varmaan saadaan vaihdettua, mutta missä hommassa kannattaa suosiolla ottaa ammattilainen hommiin?
Laitetaans vähän juttua uudelleen, kun ne edelliset katosivat aikoinaan. Elikkäs kulkineena otsikon kaltainen peli, tuotu -09 Saksasta ja mittarissa tällä hetkellä 337 TKm (usoo ken haluaa).
Varusteista; kattoluukku, ulkol.mittari ja siinähän ne vähän sitten olikin.
(onnistuhan se kuvan liittäminen)
Lissee täällä: http://s660.photobucket.com/home/Kakkonen/index
Suurempia murheita ei ole sen laatikkorempan jälkeen ollut, paitsi TODELLA ärsyttävä hihnan vinkuminen.
Toisen hihnan jälkeen (VIHDOIN) tulimme tulokseen; vaihdetaan nyt se keinunlaakeri, josta monet täälläkin ovat kirjoitelleet. Ja KAS, eipä sitten enään vikise. Juu, hittaat piuhat...
Tieto lisää tuskaa......
Olen hieman kummastellut pieniä sivuttais liikkeitä, joita varsinkin tuulella esiintyy silloin tällöin ja mutkaista tietä kun ajelee, niin on tavallaan vähän "myöhässä" toi alusta/ohjattavuus.
Eli pääseekö tässä ostelemaan usseemman satasen edestä;
- puslia
- koiranluita
- etuniveliä
- iskareita / jousia
- ohjausiskaria
- laakereita, etupyörän laakerit kiristin, toimiiko takanakin samalla tavalla?
- YMS. ???
Osa noista varmaan saadaan vaihdettua, mutta missä hommassa kannattaa suosiolla ottaa ammattilainen hommiin?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Iskarit ja jouset eivät oikeastaan taida vaikuttaa ajettavuuteen, muutenkuin heitoissa tms. Ei vaikuttanut mun autossa kauheasti tuohon sivuttain "nuljuamiseen," vaikka vaihdoin taakse uudet jouset & iskarit.
Omassa 250D:ssä löysällä olleet etupyörän laakerit aiheuttivat lähinnä ratin täristämisen 90km/h ja suuremmilla nopeuksilla. Takapyörän laakereita ei käsittääkseni voi kiristää, jos alkaa olla väljät, niin vaihtoon.
Suosittelisin tutkimaan esim. narinanivelet takaa, aiheuttanevat jonkinlaista ajokoiramaisuutta ollessaan väljät. Helpohkot vaihtaa itse, jos osaa vielä tämänkaltaisen työkalun väsätä siihen hommaan. Mekassa taitaa olla ohjeetkin.
Toisaalta, kaikki ne pienet tukivarret taakse maksavat esim. Ebayssa n. 150€ toimituskuluineen. Tosin mulla ei ole hajuakaan, kuinka laadukkaita niveliä ovat, mutta itse ajattelin jossain vaiheessa ko. satsin täräyttää omaan. Tuo vaan vaatinee sitten etupään puslien/helojen vaihdon, jotta nelipyöräsuuntaus onnistuu kunnolla. Tähän hommaan sitten tarvitsee jo etujousien oikeat puristimet, sekä saattaa tarvita myös muuta. En ole varma mitä tarvitsee, kun en eteen ole mitään puslia koskaan vaihdellut.
EDIT: Pitäs itsekin käydä pari sementtisäkkiä auton perään, vaikka kiva onkin välillä viedä autoa luistossa, mutta ei jaksaisi aina olla hakemassa pitoja liikennevaloista lähtiessä tms.
Omassa 250D:ssä löysällä olleet etupyörän laakerit aiheuttivat lähinnä ratin täristämisen 90km/h ja suuremmilla nopeuksilla. Takapyörän laakereita ei käsittääkseni voi kiristää, jos alkaa olla väljät, niin vaihtoon.
Suosittelisin tutkimaan esim. narinanivelet takaa, aiheuttanevat jonkinlaista ajokoiramaisuutta ollessaan väljät. Helpohkot vaihtaa itse, jos osaa vielä tämänkaltaisen työkalun väsätä siihen hommaan. Mekassa taitaa olla ohjeetkin.
Toisaalta, kaikki ne pienet tukivarret taakse maksavat esim. Ebayssa n. 150€ toimituskuluineen. Tosin mulla ei ole hajuakaan, kuinka laadukkaita niveliä ovat, mutta itse ajattelin jossain vaiheessa ko. satsin täräyttää omaan. Tuo vaan vaatinee sitten etupään puslien/helojen vaihdon, jotta nelipyöräsuuntaus onnistuu kunnolla. Tähän hommaan sitten tarvitsee jo etujousien oikeat puristimet, sekä saattaa tarvita myös muuta. En ole varma mitä tarvitsee, kun en eteen ole mitään puslia koskaan vaihdellut.
EDIT: Pitäs itsekin käydä pari sementtisäkkiä auton perään, vaikka kiva onkin välillä viedä autoa luistossa, mutta ei jaksaisi aina olla hakemassa pitoja liikennevaloista lähtiessä tms.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Ensimmäiset tilattavat.Takapyörän laakereita ei käsittääkseni voi kiristää
No eipä ole hinnalla pilattu setti, tosin ei ole mitään tietoa mitä tuo maksaa täällä, x 2 tai 3 ??kaikki ne pienet tukivarret...
Ei muutakuin suunnittelemaan remontin korjuuta
Vaikuttaa uskomattoman paljon ajettavuuteen, silti pystyy/saa sladiin jos haluaa kylki edellä liikkua, mutta normiajoa vakauttaa todella hyvin.Pitäs itsekin käydä pari sementtisäkkiä auton perään
Aloita ensin nelipyörä suuntauksella, niin tiedät onko edes kulmat kohillaan. Jollei oo, niin aiheuttaa just tuota.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tosiaan, tuon Ebayn paketin lisäksi tarvitset ne alatukivarsien puslat/helat, eli narinanivelen ja sen toisen samanlaisen molemmille puolille. Ei mun muistaakseni aivan kauhean hintaiset olleet edes KL-varaosissa.
Vahvistaakohan joku tuon laakerihomman, kun tuli pieni epäilyksen peikko. Edessä sai ja piti jopa olla aivan pieni välys, mutta takana ei ollenkaan?
Vahvistaakohan joku tuon laakerihomman, kun tuli pieni epäilyksen peikko. Edessä sai ja piti jopa olla aivan pieni välys, mutta takana ei ollenkaan?
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Niinpä tietysti, ei sitä nyt missään paketissa kaikkia voi saadathabandit^ kirjoitti:Tosiaan, tuon Ebayn paketin lisäksi.....
Vahvistaakohan joku tuon laakerihomman, kun tuli pieni epäilyksen peikko. Edessä sai ja piti jopa olla aivan pieni välys, mutta takana ei ollenkaan?
Vahvistan itse. Eli olen ollut lukevinani että edessä heittokellolla mitataan välys, joka on olematon. Vedin käsin kiinni ja pieni heitto tuntui, eli siihen.
Takalaakereista ei ole hajua, oletin jotta olisi samoin kuin edessä, mutta ehei..
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Näin minäkin tuumailin päissäni. Muttakun ei ole takapään laakereita tullut nyt hetkeen räplättyä, niin ei muista.JiiTee_ kirjoitti:Kyllä ainakin omassa 200D:ssä oli (muistaakseni, kappas kappas) napaan prässättävä kuulalaakeri jota ei käsittääkseni pysty kiristelemään.? Eikös ne oo nuita kartiorullalaakereita joita voi kiristellä?
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Het alakuun, tutkimaan mitä on vialla ettei turhaan vaihtele osia ja jätä rikkinäisiä vaihtamatta.missä hommassa kannattaa suosiolla ottaa ammattilainen hommiin?
Muuten, jos ajojen puolesta kärsii madaltaa niin suosittelen muutamaa senttiä alemmas koko koria.
Parantaa ajo-ominaisuuksia, erityisesti tuulisella säällä ja muutenkin.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Madaltamisesta puheen ollen, toimiiko sedan W124sessa pelkät n. 30mm madaltavat jouset? Kun kohtuu kallis ruveta myös madaltavia iskareita vaihtamaan samalla.....dealer kirjoitti:Het alakuun, tutkimaan mitä on vialla ettei turhaan vaihtele osia ja jätä rikkinäisiä vaihtamatta.missä hommassa kannattaa suosiolla ottaa ammattilainen hommiin?
Muuten, jos ajojen puolesta kärsii madaltaa niin suosittelen muutamaa senttiä alemmas koko koria.
Parantaa ajo-ominaisuuksia, erityisesti tuulisella säällä ja muutenkin.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Narina helat maksaa kuuleman mukaan alta 30 kymppiä kappale kl-osassa, en tiiä ku en oo vielä vaihtanu, mutta etulaakeripaketti makso 14.90 ja ihan tarvike liikkeestä, aikaa sen vaihtoon meni työkalujen ja muitten tarvikkeitten ettimiseen noin tunteroinen...ja siinä on yks kahvimukillisen juonti ja sauhuttelu tauko sekä navan sisään ja ulos kanto, kuvia tulee toisaalle voorumille.
Nii ja äkkiäkös sinä sieltä lopelta enslauantaina ajelet järvenpäähän rassaus miittiin kattomaan kuinka niitä osia vaihellaan...sama koskee dollarihymyä ku sieltä vapaalasta on nopiampi ajella j:päähän ku täältä länsirannikolta mistä ite lähen jo aamusella tulemaan "käärme" mersulla.
Loppu se puoltaminen ja pienet kummalliset heitot etupäässä pelkällä yhen laakerin vaiholla...no ensviikolla vaihtuu toinen ja muutama muukin juttu, mutta jos viikonloppuna sais ne narinat vaihettua ni seki jo helpottais tuon "rojektin" kuntoon saattamista.
Nii ja äkkiäkös sinä sieltä lopelta enslauantaina ajelet järvenpäähän rassaus miittiin kattomaan kuinka niitä osia vaihellaan...sama koskee dollarihymyä ku sieltä vapaalasta on nopiampi ajella j:päähän ku täältä länsirannikolta mistä ite lähen jo aamusella tulemaan "käärme" mersulla.
Loppu se puoltaminen ja pienet kummalliset heitot etupäässä pelkällä yhen laakerin vaiholla...no ensviikolla vaihtuu toinen ja muutama muukin juttu, mutta jos viikonloppuna sais ne narinat vaihettua ni seki jo helpottais tuon "rojektin" kuntoon saattamista.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Suuntauksen osaa ainakin AD-Uudenmaan Autosett Oy, sementtitehtaankatu 2, Kerava. Säätivät ainakin mun satalankun hyvin. Ruuskasesta Maantiekylässä en tiedä suuntaako, mutta vaihtaa kyllä kaikkea tarvittavaa osaa edullisesti ja nopsaan alle. Jos ensin kävisit tsekkauttamassa sen suuntauksen ja sitten tutkisit mitä pitää vaihtaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Ohan tuo kevyt perä vähän ominaisuus. Tuntuu painolla olevan kumminkin melkonen vaikutus perän käyttäytymiseen. Lisää massaa ja nivelet vähemmän kuluneeseen asentoon sekä toki vähemmän pinta-alaa tuulen puolella. Ei kumminkaan montaa kiloa tartte niin perä tippuu tuntuvasti. Tuskimpa kumminkaan mistään yksittäisestä nivelestä kiinni varsinkin jossei kolinoita kuulu.
Tutkitaan tutkitaan, ei tässä ole tarkoitus ostaa (toivottavasti) kassillista osia ja alkaa vaihtamaan niitä. Tosin tulis tietty kerralla kaikki vaihdettuadealer kirjoitti: Het alakuun, tutkimaan mitä on vialla ettei turhaan vaihtele osia ja jätä rikkinäisiä vaihtamatta.
Muuten, jos ajojen puolesta kärsii madaltaa niin suosittelen muutamaa senttiä alemmas koko koria.
Parantaa ajo-ominaisuuksia, erityisesti tuulisella säällä ja muutenkin.
Meillä on jo yksi madallettu (kivireki) kärry pihassa (Emännän Kakkonen), joten luulen vahvasti jottei tätä madalleta yhtään. Tosin ulkonäköähän tulisi hieman lisää ja kun vaihtaisi vielä jotkin huulivanteet jne jne jne...
Katos Katos.dollarihymy kirjoitti:Moro TaTsi ja siisti mesehän sulla on,
Kyllä tuolla työmatkat mukavasti menee.
Osat ovat halpoja ja vehje on helpohko pitää kunnossa...
palaillaan
Son Morjens!
Juu, suhteellisen siistihän tuo, ei juuri ruostetta yhtään ja mukava ajella.
Halpuus taasen riippuu mistä joutuu ostaa ja mitä. nim. vaihdelaatikon pääakseli 470€ Veholta, kun muualta ei saanut.....
Juu, onneksi suurin osa osista ei juuri hinnaltaan päätä huimoo.pupetti kirjoitti:Narina helat maksaa kuuleman mukaan alta 30 kymppiä kappale kl-osassa....
Vahva veikkaus itellä on juurikin noi takalaakerit. Tuntuu selvä välys kun rengasta heiluttaa. Tosin onhan siellä paljon muitakin osasia....
Rassausmiitti kuullostaa hyvältä, mutta pikkasen aikataulut pukkaa päälle, mutta katotaan...
Ok. Kiitos vinkistä.Vanja-eno kirjoitti:Suuntauksen osaa ainakin AD-Uudenmaan Autosett Oy, sementtitehtaankatu 2, Kerava. Säätivät ainakin mun satalankun hyvin. Ruuskasesta Maantiekylässä en tiedä suuntaako, mutta vaihtaa kyllä kaikkea tarvittavaa osaa edullisesti ja nopsaan alle. Jos ensin kävisit tsekkauttamassa sen suuntauksen ja sitten tutkisit mitä pitää vaihtaa.
Eieiei ! Kuvasta päätellen ainakin keulasta voisi madaltaa 2-3 senttimetriä mukavuuden kärsimättä, ajo-ominaisuuksia parantaenMeillä on jo yksi madallettu (kivireki) kärry pihassa (Emännän Kakkonen), joten luulen vahvasti jottei tätä madalleta yhtään. Tosin ulkonäköähän tulisi hieman lisää ja kun vaihtaisi vielä jotkin huulivanteet jne jne jne...