S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...

Vastaa Viestiin
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

Mika.T kirjoitti:Ruotsin lohko tuntus olevan kunnossa. Tilasin sitten sen pois kuleksimasta.

Saapa nähä minkälainen kasa paskaa sieltä tulee :shock:
eiköhän sieltä ihan kunnon tavaraa tule.

tilappa suomesta sama lohko maksaa ainaskin tuplasti enempi.,ja on hyvin suurella tod.näkösesti vielä paskempi.
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Mäntäsarja+rengassarja saksasta ~ samanhintainen kuin suomesta yksi mäntä ja yhden sylinterin renkaat. :lol:[/quote]
:shock: No sehän selevitti asian!
Ei vaan osannu heti aamusta aatella noin korkealentosia... :o
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niin se vain lähti alakertakin irti kun pari iltaa teki töitä sen kans... :shock:

Stna mikä homma purkaa irti tuomonen isolohko. Ei yhtäkkiä uskois. :hang:


Keulalle vähän tilaa... Jäähdytin ja ilmastoinnin kenno huus helevettiin.

Kuva

Ohjaustehostajan pumppu pois.
Oli siinäki letkupoikineen ja tiukassaki mokomat...

Kuva

Startti ja laturi irti. jätin piuhat kiinni ja jätin ne tuonne konehuoneeseen... Samoin kuin ilmastoinnin kompuran.
Keulasta piti purkaa moottoriöljyn jäähdytin irti. En viitsinyt alkaa letkuja vääntää auki kun ei ne ehjänä lähde kuitenkaan. Nyt voi vaihtaa suodatin jalan kokonaisena toiseen lohkoon.

Kuva
Kuva

Laatikon pultit auki ja talja virityksellä vetoja...

Kuva

No ja niihän se nous.

Kuva

Kuva

Nyt vaan konehuoneelle liuotinpesu ja painepesuria perään.
Turbiini on koneessa kiinni siksi kun sitä ei normaali työkaluilla yksinkertaisesti saa koneeesta irti koneen ollessa paikoillaan.
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

sielähän on ruvettu oikeen riehumaan :lol:
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Eihän se ollu näköjään ko näpästä, ku alako hommiin, eikä vaan suunnitellu :!: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29271
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näissä on se ikävä puoli että kasausvaiheessa ei sovi unohtaa mitään laittamatta paikalleen / kiristämättä tai saattaa teettää jälkikäteen huomattavasti töitä että pääsee unohdettuun kohteeseen käsiksi.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.

Kyllä tässä on koitettu iskostaa päähän tämä purku järjestys että sitten kasatessa saa kerralla kaikki kiinni. :D
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Aika miehekkään näköinen möykky tuo alakerta 8)
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tympiä homma tuo turpiinin kanssa, onko tuossa justinsa joku tukipalkki siinä huoltoluukun kohilla?
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On.
Luukun sai pois mutta ei sinne mikään työkalu mahdu. Juuri sinne sormet sai niin että pulttien kannat tuntu. :lol:
Etuakseliston kun purkaa irti niin pääsee normaaleilla työkaluilla käsiksi. :twisted:

Kattua nyt.. Ottaakko laatikkokin pois ja niputtaa irtaallaan ja nostaa pakettina paikoilleen.
Vttu mikä souvvi siinäki.

Lootaakin kyllä sais vähä rempata samalla mutta taitaa jäähä seuraavaan konkurssiin se.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mä ku kyselin noita lohkoja tuolt tukholman seudulta ni järkiään 1500 eur, eli halvalla sait :shock:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Katotaan nyt onko se lohko edes kunnossa. :roll:

Mutta uskoisin kun sen oli kuulemma joku koneistaja/koneistamo jopa tarkistanut.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kyllä siitä hyvä tulee ja nämä purkamiset nyt vaan osuvat silloin tällöin
kohdalle. Jos sitä pitää harrastuksena, niin voi siitä jotain maksaakin.
Hyvät kuvat on ollut, kiitos.

Kun jonain päivänä noutaja tulee ja kysyy, oletko valmis, niin on mukava
todeta, että mitään ei jäänyt kokematta, vaan elin täysillä koko ajan.
Toiset tekevät mitä haluavat, toiset mitä osaavat.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään sitten innostuttiin kaverin ottamaan moottori tavaralavalle ja purkamaan.
Öljypohja pois ekana

Kuva

Sitten männät.
Eppäilys oli että parissa männässä voi olla helma rikki mutta ehjiä oli.
Noh. Lohko on sitten kyllä aivan valmis. Pahimmat naarmut löyty kun purki männät irti lohkosta.

Kampuran laakeripinnat näyttää olevan kunnossa.

Kuva
Kuva

kk-laakereissa olikin sitten sanomista. Tässä pari pahimmassa kunnossa olevaa.
Runkolaakerit näytti olevan silti kunnossa.

Kuva
Kuva

No ja sitten vesipumppu ja kampuran hihnapyörä irti. Sen jälkeen öljysuodattimen jalka ja hihnan kiristin pois. Pääsee käsiksi itte jakopäänkoppaan...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kampiakselin takapään laippa kans irti. Mie piän että ois pysyny vähemmälläkin pulttimäärällä :face:

Kuva
Kuva

No ja sitten kun lohko alkaa olla muilta osin purettu niin lohko ylösalasin ja kampura pois.

Kuva
Kuva
Kuva

Ja siinähän ne on jonkulaisessa hallitussa epäjärjestyksessä.

Kuva

Pari pahinta mäntää...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nii ja löyty sieltä muuten jopa yksi ainoa naarmuton mäntä. :lol:

Jatkethan taas josaki välisä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

On se rimpula tuo akseli. :D Mitenkäs jos putkittas tuon lokin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Niin, olisko tuon lohkon putkitus mahdollista..? :roll: Sehän saattas olla ihan varteenotettava vaihtoehto, mut jos kuitenki kattellaan miltä se tuleva lohko näyttää... :wink: Nuita mäntä kuvia ku kattelee nii on tainnu pikkusen lämpimänä joskus käydä... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ohhoh, sepäs olikin melko kypsä kone. :? Mikä helekkari tommosta saa aikaan? Vai liekkö joskus ajettu ilman nesteitä? :D
Tähdellisen parantola
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mikä se tuon öljykierron on noin lopettanu :shock:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuskin sitä öljynkiertoa on mikään vaivannu.
Öljynvaihtoväli tuntus olleen joskus meleko pitkä :evil:
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Mitäs tuolla motilla oli kilometrejä takana muuten?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tämä on hieno kertomus kuvineen meille netin töllääjille, mikä ei tietenkään suuresti lämmitä työn tekijää ja kustantajaa itseään.

Yksi asia on jäänyt hieman askarruttamaan. Palataanpa hieman topikissa taaksepäin.
Mika.T kirjoitti:Vaihdan vain kuskinpuolelle nostajat kun sieltä se naputus kuuluu ja vielä takapäästä.
Mika.T kirjoitti:Kuuluu muuten melko mielenkiintoisia rahinoita ja kahinoita tuolta koppien alta :shock:
Mika.T kirjoitti:Eipä loppunu kalkatus nostimien vaihdolla

Mitäs seuraavaksi... Kannet ylös ja tutkiin alakertaa???
Naputus kuuluu selvästi nelospytystä.

Ääni on sellainen melko terävä klak klak. selvästi työtahtien mukaan kuuluva.
Samoin kun kierroksia nostaa hieman (yli1000rpm/min) niin ääni katoaa täysin.

Veikkauksia???

Mäntärikki?
Männäntappi horo?
kk-laakeri horo??
Näiden välivaiheiden jälkeen päästiin sittemmin tunnettuihin tutkimustuloksiin.

Onko todellakin niin, että kuvien mukaisessa kunnossa oleva lohko kuulostaa vain siltä, että "nelospytty naputtaa"? Yksi mäntä ehjä? Tässä sitä on mittapuuta kaikille diagnosoijille, etenkin netin välityksellä etädiagnooseja tekeville. :wink:

Eiköhän tuosta vanhasta lohkosta vielä toimivan pöydän saa tehtyä.
Viimeksi muokannut isk, 08.2.2011 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

LiQQe 28.1.2011 kirjoitti:Hetken kuluttua tää menee sitten tähän :lol:
Kuva
:pappa:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Easy Rider kirjoitti:On se rimpula tuo akseli. :D Mitenkäs jos putkittas tuon lokin?
mä tuot ajo ehotin että jos tekis vaikka pihalle oman lumikoneen vaikka bankun teloista ja koneeksi V12. Olis aika miehekäs peli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Mika.T kirjoitti:Kampiakselin takapään laippa kans irti. Mie piän että ois pysyny vähemmälläkin pulttimäärällä :face:
Siellä on kuule sellaiset värähtelyt, että ei näytä nuokaan riittävän kun ravistelee männät pilalle :roll: :wink:
Mika.T kirjoitti:Pari pahinta mäntää...
Joko kampiakselin värähtelytaajuuksienamplitudihäiriön tai etanolipensiinin syytä :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jusamb kirjoitti:Joko kampiakselin värähtelytaajuuksienamplitudihäiriön tai etanolipensiinin syytä :D
Moottorissa on aivan selvästi seitsemän sylinteriä liikaa. :D

Aikamoisen näköistä. Toivottavasti "uusi" lohko on paremmassa käveessä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Roisto kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Joko kampiakselin värähtelytaajuuksienamplitudihäiriön tai etanolipensiinin syytä :D
Moottorissa on aivan selvästi seitsemän sylinteriä liikaa. :D
Lähikuvista suurentamalla voi havaita sittenkin, että kyseessä on vanha tuttu vesikanavasäteilyeroosio.

Tämä yhdistettynä momenttipisteiden ailahteluihin tuossa jo syntyjään epävakaassa konstruktiossa aiheuttaa vääjäämättä moottorin tuhon. :D

:pope:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ou812 kirjoitti:Mitäs tuolla motilla oli kilometrejä takana muuten?
300tkm

isk kirjoitti:Lähikuvista suurentamalla voi havaita sittenkin, että kyseessä on vanha tuttu vesikanavasäteilyeroosio.
Moaahaha... Tulipa mieleen "simoboolin" hienot kuvat. :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Roisto kirjoitti:Moottorissa on aivan selvästi seitsemän sylinteriä liikaa. :D

Aikamoisen näköistä. Toivottavasti "uusi" lohko on paremmassa käveessä
höpön löpön, vain kaksi liikaa tai kolme liian vähän! tripla värinätön kolmisakarainen tähtimoottori viiden sylinterin rivistöillä jossa 24 asteen kulmaero, eli kierre! Se olis varmasti niin värähtelemätön että atomi absoluuttisessa nollapisteessäkin jää kakkoseksi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
DreamS
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Ihan uteliaisuudesta, jos veivien laakeritkin olko olla moro, oliko nuo pahimmat männät juuri niistä sylintereistä joissa oli horoimmat veivin laakerit? :?:

Mutta kiitos kuitenkin hienosta dokumentoinnista, kuten edellä todettiin vaikkei se varmaan järjestävää seuraa juurikaan lämmitä, näitä on mielenkiintoista lukea.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7177
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

DreamS kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta, jos veivien laakeritkin olko olla moro, oliko nuo pahimmat männät juuri niistä sylintereistä joissa oli horoimmat veivin laakerit? :?:
Ei ollu.
Noissa pahimmissa männissä oli ihan kohtalaisen kuntoiset laakerit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”