W211 220cdi, pakokaasuvuoto ruiskutussuuttimen kohdasta

Vastaa Viestiin
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

W211 220cdi, pakokaasuvuoto ruiskutussuuttimen kohdasta

Viesti Kirjoittaja sery »

Ruiskutussuuttimen ja kannen välistä sihittää pakokaasua konehuoneen puolelle. Olisikohan kenelläkään tietoa, onnistuuko vuodon korjaus kotikonstein, tarvitaanko jotain erikoistyökaluja ja varaosia ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarvitaan uusi tiiviste ja pultti, kalvaimet kannen ja suuttimen tiivistepintojen kunnostamiseen ja osaamista.
Joskus tarvitaan myös suuttimelle ulosvedin.
sery
Viestit: 47
Liittynyt: 13.11.2007 19:02

Viesti Kirjoittaja sery »

Kiitos pikaisesta vastauksesta. Taitaa olla paras viedä ammattilaisten tehtäväksi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jepp, siinä vaiheessa kun tiiviste "tsupsuttaa" selvästi on mainittu pintojen kunnostaminen yleensä tarpeellista.
Tuopit
Viestit: 2
Liittynyt: 14.6.2012 22:07

Viesti Kirjoittaja Tuopit »

No mitenkähän on..
200cdi 2005, ajettu reilu parisataatonnia.
Tuossa haissut pakokaasu jo ehkä kuukauden sisään autoon, olen sillä ajanut jo ainakin tonnin tuon vian kannssa, nyt viimein kurkein kannen alle, ja sehän se eka suutin tupsuttaa, vähän tullut öljymmärstiä ympärille. Ei muuten kuulu ollenkaan kun on muovit päällä, eipä ois arvannut.
Nyt kun vian tietää, niin uskltaako tuolla ajaa olllenkaaan, nyt sunnnuntaina kun huono huoltoon soitella, ja huomenna pitäs työmaalle mennä,noin 40km sivu.
Käynnissä en ole huomannut mitään muutoksia, kulkee hyvin ja lähtee käyntiin normaalisti.
voivoi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29417
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä minä tohtisin ajaa, tosin kun näin kirjoitan niin suutin varmaan irtoaa ajossa ...
Tuopit
Viestit: 2
Liittynyt: 14.6.2012 22:07

Viesti Kirjoittaja Tuopit »

No, jospa se sen veran pysys, tuota öljyroppaakaan ei niin hirmu paljoa ole tullut. Kai.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kannattaa korjata HETI ,jos pakokaasut syö alumiinikanteen syvän loven.
Pahimmassa tapauksessa menee kansi uusiksi tai täytyy irroittaa ja korjata.
Suuttimen vuodon korjaus ajoissa ei ole kallis,osat maksaa,ehkä 10€+ työt.

Tässä aiheesta lisää.
https://www.google.fi/search?q=cdi+suut ... e&ie=UTF-8
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos kaasut polttaa suutinpohjaan syvän uran ja siitä pitää kaluta isompi siivu pois että saa suoraksi, pitää laittaa saman verran paksumpi liekkiprikka alle. Hankalaa mitata ja vielä hankalampaa arvioida kuinka paljon paksumpi. Tuurissaan sekin löytyykö pajalta muuta kuin vakiopaksuisia rikkoja. Liian ohuella mahdollisesti vaarana että suuttimen kärki tapaa männän.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Easy Rider kirjoitti:Liian ohuella mahdollisesti vaarana että suuttimen kärki tapaa männän.
Ei se ainakaan mäntään yllä, kun suuttimen kärjen kohdalla on männässä melkein sentin syvä palokuoppa matalimmalta kohdaltaan. :)
lähinnä se prikka on ruiskutuskohdan säätelyä varten siellä männä kuopassa.
Sen on tuossa huomannut että ei vielä parinkaan reippaan kairauksen jälkeen kannata laittaa paksumpaa rikkaa, alkaa kalkattamaan.
On siinä varmasti joku syy ettei mersu myy eri paksuisia rikkoja.

Ja mitä tulee tuohon vuodon korjauttamiseen niin minusta sillä ei ole niin paniikkia. Useampikin auto käynyt missä koppa ajettu sitä itseään täyteen ja ihan hengissä on selvitty. Ja sitä koppaa ei varmasti ihan yhellä öljynvaihtovälillä täytetä.

Ja se suutin lähtee huomattavasti helpommin irti kun ajaa sillä jonkunaikaa vuotavana. Jos se on pukannut juuresta mömmöt mutta ei supsuta, ei varmasti lähde yhillä hermoilla irti. Sitten kun supsutus alkaa niin nousee kivuttomasti tyhjäkäynnillä ylös.
Tähdellisen parantola
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hyvä tietää. Mutta kuten sanoit, eri kohtaanhan se suihkun pää jää sielä palokammarissa, jos suutinta jouvutaan puottamaan alemmas. Vaikuttaahan se seki jotain, eritoten jos yksi sylinteri on toisin ku muut. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Easy Rider kirjoitti:Hyvä tietää. Mutta kuten sanoit, eri kohtaanhan se suihkun pää jää sielä palokammarissa, jos suutinta jouvutaan puottamaan alemmas. Vaikuttaahan se seki jotain, eritoten jos yksi sylinteri on toisin ku muut. :?
Äkkiä pähkäillen näin. Mutta ilmeisesti kalvauksella lähtee korkeudesta niin vähän että paksummasta olisi hyötyä.
Kahdessa eri autossa kokeillut paksumpaa muka reippaamman kalvauksen yhteydessä ja orkkikset vaihtanut heti ekan käynnistyksen jälkeen.
Onpahan tuota muuten tullu vaihettua yhteen 270 kaikki tiivisteet ruman käynnin takia, oli laitettu korkeammat rikat.
Kummajaisia kun ei järkeä tottele. :D
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”