Suutin vuotoa cdi väyrysessä.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Hurja
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 12:03

Suutin vuotoa cdi väyrysessä.

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Noniin. Hieman reilu vuosi meni ilman ongelman häivää...Ei paha :idea:

Huomasin eilen, että kaksi suutinta vuotaa. Haistoin kuskin paikalta avatessani oven, että nyt haiskahtaa ja osasin epäillä syypäätä. Otin moottorikoopan pois ja totesin, että kolmosen ja nelosen suutin vuotaa. Kolmosessa oli pelkkää polttoainetta sielä suuttimen näkyvän osan juuressa ja nelosassa oli aavistuksen jotain töhnää. Ruuvimeisselillä sitä töhnää koitin raapia ja oli vain niinkuin "rapaa" eli ei sellaista kovaa karstaa mistä on peloteltu.

Sitten kysymyksiin. Näillä tiedoilla pystyykö sanomaan, että lähteekö suuttimet irti kotikonstein? Onko suuttimen ja sen pohjan kalvaus aina "tarpeellinen" eli pakollinen eli joutuuko viemään liikkeeseen ? Jos haen itse tiivisteet ja pultit niin mikä on pultin momentti? Millä on hyvä puhdistaa tiiviste pinta? Dremillin messinki harja?
MHe
Viestit: 1158
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Saattaapi lähteä vielä hyvin, jos kosteaa/notkeaa on... lähtee nitkutelemalla, mutta myynnissä (Biltema?) on myös ulosvetosarjaa jossa heijarilla saa naputeluta joko siitä kiinnitys olakkeesta tai sitten irroittamalla solenoidi ja solenoidin kierteestä kiinnittämällä. Kone kuumaksi ja irroitusyritystä.

Pakollinen kalvaus ei ole, jos vuoto ei ole ehtinyt vaikuttaa kovin pitkään, mutta sitähän ei kyllä voi tietää ennen avausta. Itse puhdistin vain rätillä ja puutapilla. Biltemasta muistaakseni saa myös kalvainsarjaa, jolla tuo kalavua onnistuu sieltä reiästä, en tiedä onko siinä verme millä saa myös suuttimen puoleisen vastinpinnan jyräistyä.

Hyvää ainetta kaikeen tohnäpuhdistukseen oli forten air ntake cleaneri, stanan kallista mutta kyllä lähtee, ihan rätillä!

Pultin (ostetaan AINA uudet!) momentti on 7Nm + 90 astetta, uusin suositus lisää toisen 90 astetta. Kierre ja kierteen pohja on sitten puhdistettava hyvin! Muutoin saattaa vesi tulla kurkkaamaan pultin reiästä.

Joskus jonkun ohejen mukaan pitää se kiinnityshaarukkakin uusia. Ja rasvaa suuttimen runkoon.

juttu kilpailijan puolelta (kai täältäkin haulla löytyy, aika yleinen tee-itse juttu tämä on):
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=39311&
Hurja
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 12:03

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Joo sen verran löysinkin, että nuo pulttien reijät pitää putsata ja samoin pultit uusia, mutta ilmeisesti mulla ei ollu hyviä hakusanoja kun en löytäny tuota momenttia millään.

Pitää käydä huomenna käyttöautolla ja kattoa mitä kaikkea ne saa mulle myytyä. Toivotaan ettei kauaa ole keriinnyt vuotaa. Uskoisin ettei äärettömän kauaa koska likaa oli kyllä melkoisen vähän vielä sielä suuttimen juuressa.

Kiitoksia ohjeista ja koitetaan saada taas Paavo pikaisesti terveiden kirjoihin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”