220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.
Valvoja: Kaapo
220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.
Teree.
Pakkasia ny pijelly entistalvien tapaan ja -06 vuojen mersussa puhallinmoottori pitää kauhiaa kitinää kun autolla lähtee liikkeelle. Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen vai onko parempia kokemuksia foorumilaisilla? Autolla ajettu nyt 160 000 ja ei sieltä ny luulis laakereitten olevan vielä kaputt?
Pakkasia ny pijelly entistalvien tapaan ja -06 vuojen mersussa puhallinmoottori pitää kauhiaa kitinää kun autolla lähtee liikkeelle. Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen vai onko parempia kokemuksia foorumilaisilla? Autolla ajettu nyt 160 000 ja ei sieltä ny luulis laakereitten olevan vielä kaputt?
Re: 220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.
Mitkä niksit??Eeti kirjoitti: Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
- T280CDiAvantgarde
- Viestit: 13
- Liittynyt: 27.10.2010 17:23
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 220cdi puhaltimenmoottorin kitinä.
Omaan vaihdettiin muistaakseni kun mittarissa oli 180 tkm. Sekundakamaa nämäkin osat.Eeti kirjoitti:Teree.
Pakkasia ny pijelly entistalvien tapaan ja -06 vuojen mersussa puhallinmoottori pitää kauhiaa kitinää kun autolla lähtee liikkeelle. Käykö samat niksit kun lankun kanssa kitinöiden suhteen vai onko parempia kokemuksia foorumilaisilla? Autolla ajettu nyt 160 000 ja ei sieltä ny luulis laakereitten olevan vielä kaputt?
Voi yrittää voidella, oma toiminut kitisemättä jo toista vuotta voitelun jälkeen, mittarissa reilu 200tkm.
Vaihtotyö helppo/nopea eli siitä kustannuksia ei saa tulla paljoa (luokkaa 0,5h:n työ), moottori kaiketi tuolla 200 euron molemmin puolin.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /9398/8/18
Vaihtotyö helppo/nopea eli siitä kustannuksia ei saa tulla paljoa (luokkaa 0,5h:n työ), moottori kaiketi tuolla 200 euron molemmin puolin.
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /9398/8/18
S211 280 CDI A Avantgarde -07
S212 200 CDI A Classic 2012
S212 200 CDI A Classic 2012
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
Mulla duunikaveri työreissuilla rupesi kitisemään, että mikäs ääni toi on? Vaihdoin kilometreilla n. 350Tkm, aattelin että on siinä jo sen verta kulumaa että ei viitti ekana voidella ja sitten jos ei pysy hiljasena, niin jo uudestaan joutuu selkää rasittaa.
Puhallin vielä tallessa ja toimii jos jollekkin kelpaa.
Puhallin vielä tallessa ja toimii jos jollekkin kelpaa.
Etelän pakkaset näköjään aiheuttivat samat oireet täälläkin.Eeti kirjoitti:Mää eilenillalla tempasin puhaltimen auki ja rasvasin laakerit. Ei ole ko puolentunnin homma. Kuutisen torksiruuvia. Olihan tuota hiilipölyäki jo sielä. Pitänee seurata miten käyttävyy. Kilometrejä on jo 225tkm.
Kuinka puhaltimen moottoriin pääsisi käsiksi ?
Vänkärinpuolen jalkatilan katossa 2Torxia irti. Lähtee se suojamuovi pois. Oikealla neliönmuotoinen kansi ja neljä torxia irti. Pistoke myös irti. Sitte kannen alla onki moottori. Se on neljällä torxilla kiinni. Se toinen laakeri on puhallinsiipien sisällä mutta valuttamalla snnekkin saapi rasvaa.zepe kirjoitti: Etelän pakkaset näköjään aiheuttivat samat oireet täälläkin.
Kuinka puhaltimen moottoriin pääsisi käsiksi ?
W202 220CDI -08 OM646
W124 OM 603 Rohjekti
W124 OM 603 Rohjekti
Eeti kirjoitti: Vänkärinpuolen jalkatilan katossa 2Torxia irti. Lähtee se suojamuovi pois. Oikealla neliönmuotoinen kansi ja neljä torxia irti. Pistoke myös irti. Sitte kannen alla onki moottori. Se on neljällä torxilla kiinni. Se toinen laakeri on puhallinsiipien sisällä mutta valuttamalla snnekkin saapi rasvaa.
Kiitos paljon ! Ei kitise enää - oli nopea toimenpide.
Nappasin muutaman kuvan, jottei tarvitse toiseen kertaan ihmetellä.
https://docs.google.com/folder/d/0B-KHO ... o4R00/edit
-Seppo-