Moottorin kumityynyt
Moottorin kumityynyt
Kaikesta lukemastani päätellen kumityynyt väsähtävät vuosien saatossa ja niiden vaihto on perusteltua (auton hytkyessä)vaikkeivat ne varsinaisesti rikki olisikaan.Tietysti hytkymiseen voi olla muitakin syitä.
Kiinnostaisi kuulla muiden vaihtokokemuksia.
Korjausoppaan mukaan moottoria ei tartte irrottaa,ja öljypohjasta(tai yläkautta)nostetaan.
Kuinkahan helppoa käytännössä?Nouseeko moottori helposti(minkään rikkumatta) jotta saa ujutettua kumin pois ja uuden tilalle? Ja täytyykö mitään osaa irrottaa ennen nostoa?
Nyt kysellään siis nimenomaan M102 moottoria,vaikka muutkin kokemukset kiinnostaa tietysti myös.
Tällaisia mietteitä mielessä...
Aihe koskettanee myös w124-miehiä/naisia sillä samoja tyynyjä noissa autoissa esiintyy kuin w201:ssä.
Kiinnostaisi kuulla muiden vaihtokokemuksia.
Korjausoppaan mukaan moottoria ei tartte irrottaa,ja öljypohjasta(tai yläkautta)nostetaan.
Kuinkahan helppoa käytännössä?Nouseeko moottori helposti(minkään rikkumatta) jotta saa ujutettua kumin pois ja uuden tilalle? Ja täytyykö mitään osaa irrottaa ennen nostoa?
Nyt kysellään siis nimenomaan M102 moottoria,vaikka muutkin kokemukset kiinnostaa tietysti myös.
Tällaisia mietteitä mielessä...
Aihe koskettanee myös w124-miehiä/naisia sillä samoja tyynyjä noissa autoissa esiintyy kuin w201:ssä.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
nopeesti katoin et 1,2 diesel heheeekilander kirjoitti:1,2dieselin kumityynyt..
helppo vaihtaa...tosin kannattaa öljypohjaan laittaa jotain laudan palikkaa väliin mistä sit tunkkaa ilmaan..
Tärinään syy :
Kumit voi olla huonot tai sitten suuttimet sutkuttaa polttoainetta epämääräisessä tahdissa kuin ivalon kaupungin orkesteri 70 sateen pakkasessa trumpetti kielessä...
ps.kalama darra...tästä se lähtee ku viel pari huikkaa ottaa..
Viimeksi muokannut ®ÐÐ, 15.10.2005 12:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Lisäsin tyhjäkäyntikierroksia ja parani vähän.
Mutta suuttimista:juuri luin viime vuosikymmenen lopun autolehteä jossa kerrottiin että suuttimia voi testata ja korjatakin,mutta asia on vielä aika uusi eikä paikkoja ole paljon Suomessa.Onkohan tilanne muuttunut.
Toki voisi nuo ihan varmuuden vuoksi vaikka vaihtaakin.Ei liene vaikeaa...ja montakos niitä olikaan(190E)?
Tyhjäkäynti ollut aina hiukan vaatimaton,paitsi kylmänä.Toisaalta kulkee ihan tasaisesti ja pienellä kulutuksella,joten voisiko tuo epäkohta siltikin johtua suuttimista?
Yksi kumma juttu:ihan kokeilumielessä näppäsin virranjakajan alipainesäätimestä letkun irti,eikä vaikuttanut mitenkään ajoon?Mitäs se semmoinen peli on?Luulin että ainakin nykisi kiihdytyksissä.
No,menee jo vähän aiheen ulkopuolelle,mutta menköön...
Mutta suuttimista:juuri luin viime vuosikymmenen lopun autolehteä jossa kerrottiin että suuttimia voi testata ja korjatakin,mutta asia on vielä aika uusi eikä paikkoja ole paljon Suomessa.Onkohan tilanne muuttunut.
Toki voisi nuo ihan varmuuden vuoksi vaikka vaihtaakin.Ei liene vaikeaa...ja montakos niitä olikaan(190E)?
Tyhjäkäynti ollut aina hiukan vaatimaton,paitsi kylmänä.Toisaalta kulkee ihan tasaisesti ja pienellä kulutuksella,joten voisiko tuo epäkohta siltikin johtua suuttimista?
Yksi kumma juttu:ihan kokeilumielessä näppäsin virranjakajan alipainesäätimestä letkun irti,eikä vaikuttanut mitenkään ajoon?Mitäs se semmoinen peli on?Luulin että ainakin nykisi kiihdytyksissä.
No,menee jo vähän aiheen ulkopuolelle,mutta menköön...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kumityynyjen kunto on helppo tarkistaa.
Tyynyn yläosa on alumiinia ja melko alhaalla on hameenhelman tapainen levitys.
Tämän levityskohdan ja runkopalkin välinen etäisyys pitäisi olla vähintään 1,5 cm..>>>>jos on alle niin vaihtoon molemmat.
Tyynyn yläosa on alumiinia ja melko alhaalla on hameenhelman tapainen levitys.
Tämän levityskohdan ja runkopalkin välinen etäisyys pitäisi olla vähintään 1,5 cm..>>>>jos on alle niin vaihtoon molemmat.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ahaa. Paljonko tilaa uusissa jää palkin ja helman väliin, eli paljonko on varaa tipahtaa? Itse testailin noita kerran WIS:in ohjeiden mukaan, eli kumien pitäisi olla vielä OK, jos 13mm:n pultinkanta sopii väliin. Huojentuneena jätin molikat vaihtamatta (13 millinen sopi muttei paljon isompi olisi kärsinyt olla).Lucky-Dog kirjoitti:Tämän levityskohdan ja runkopalkin välinen etäisyys pitäisi olla vähintään 1,5 cm..>>>>jos on alle niin vaihtoon molemmat.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Empä ole koskaan mitannut paljonko uusissa on .....pauttiarallaa sanoosin 20 mm.
Ite tarkistan noi tyynyjen kunnon näyttämällä niille ...eli visiin keskisormi on sen 13mm
Yleensä loput tyynyt huomaa, varsinkin dieselkoneissa, siitä kun moottorin samuttaa kuuluu kolahdus konehuoneesta
Ite tarkistan noi tyynyjen kunnon näyttämällä niille ...eli visiin keskisormi on sen 13mm
Yleensä loput tyynyt huomaa, varsinkin dieselkoneissa, siitä kun moottorin samuttaa kuuluu kolahdus konehuoneesta
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kannattaa vaihtaa
Vanhaan viestiin kommenttia: kannattaa silloin tällöin silmäillä missä kunnossa tyynyt on tai kolahteleeko motukka liikkeelle lähtiessä / moottoria sammuttaessa. Alla kuva "hieman" kuluneesta tukityynystä 124 mersu 250D. Vaihdon jälkeen tuntui ettei moottori ole käynnissä, niin paljon hiljeni ääni ..
Nostin öljypohjasta varovaisesti laudan pätkä tunkin välissä..
Nostin öljypohjasta varovaisesti laudan pätkä tunkin välissä..