Lankun vaihto väyryseen
Lankun vaihto väyryseen
Olis tarkoitus vaihtaa s124 300td aut. s210 290tdt.n. Onkohan asiassa mitään mieltä? Ajatuksena ois pienempi kulutus ja hiukka virkeämpi kone. Miten on, kun tuo lankku ois vielä hyvä kuntoinen ja suurin osa väykyistä taitaa olla aika pehmeitä.
Vaiha suoraan cdi malliin,kulutus pienenee ja on sitten hiukan virkeämpi kone .
On niitä kovapeltisiäkin yksilöitä,ja turha pelätä cdi:n vikoja,ostaessa kun vähän kattelee,ettei satu se yksilö missä suutinremontti on just edessä.
Itellä alkaa olemaan kohta vuosi takana cdi-aikaa,ja ei ole enää paluuta esikammioihin.Voisi hankkia 1-2 cdi mersua vaikka lisää
On niitä kovapeltisiäkin yksilöitä,ja turha pelätä cdi:n vikoja,ostaessa kun vähän kattelee,ettei satu se yksilö missä suutinremontti on just edessä.
Itellä alkaa olemaan kohta vuosi takana cdi-aikaa,ja ei ole enää paluuta esikammioihin.Voisi hankkia 1-2 cdi mersua vaikka lisää
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Lankun vaihto väyryseen
Jaa-a, omien kokemuksien perusteella 290 tdt ei ole mitenkään erityisen taloudellinen, ainakaan automaattina. Olin kyllä todella pettynyt omaan yksilöön siinä mielessä, aivan turhan janoinen.AMKainuu kirjoitti:Olis tarkoitus vaihtaa s124 300td aut. s210 290tdt.n. ... Ajatuksena ois pienempi kulutus ja hiukka virkeämpi kone....
Komppaan kilanderia, jos väykky niin ilmanmuuta cdi-koneella. Kulkupuolta riittää ja taloudellisuutta myös.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Automaatti 290 vie enemmän...Sanoisin että 6-7 matkassa ja 7,5-8 paikkeille seka-ajossa. Vääntöä on mukavasti vaparikoneiseen verrattuna, vaikka laiskahan tuo 290:kin on.
Nelos-CDI:t minä jättäisin väliin vaikka taloudellisia onkin, isompi CDI voisi olla hyväkin vaihtoehto mutta hintahan tietty sitten nousee. Huolettomampi tuo 290 on kuin cdi vaikka nekin taitaa olla mainettaan parempia.
Nelos-CDI:t minä jättäisin väliin vaikka taloudellisia onkin, isompi CDI voisi olla hyväkin vaihtoehto mutta hintahan tietty sitten nousee. Huolettomampi tuo 290 on kuin cdi vaikka nekin taitaa olla mainettaan parempia.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Ei kulje 300 dieselkään talvella alle 10l/100km, itselläni on 250td 20venanen ja 60litralla pääsee sen 600km talvella, tietenkinhän siinä on vähän tyhjäkäyntiä ym. mukana.... mutta nehän kuuluu keskikulutukseen... kesällä mennään sitten 7l/100km.. Isällä on 290 väykky ja sanoi että seka ajossa vie talvella 6,5 ja jos haluaa että kapiinissa on lämmintä niin pitää vebastolla lämmittää niin sitten kulutus on jo 8l/100km... jos haluaa päästä pienellä kulutuksella niin 200cdi ja karvahattu päässä....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Jos riittää pelimerkit CDI w210 (faceliftiin) nii mä en näe yhtää järkevää syytä ajella lankulla 1,5 vuotta on tullu ajeltua softatulla 200 CDI väykyllä ja kyllä on ollu vaivattomia ja halpoja kilometrejä senkus tankkaa ja joskus muistaa vaihdattaa öljyt. Lisäks noissa facelifteissä on jo vakiona sellanen varustelista että sellasia ei lankuissa tuu ihan joka päivä vastaa ainakaan toimivana puhumattakaan faceliftien automaattiaskeista mitkä on ihan eri maailmasta ku lankun askit. Noh ruostettahan tuostakin löytyy esim. etuovista mut en mä oo vielä ruosteetonta yli puol milliä veivattua lankkuakaan nähny
Itellä ei tulis enää mielekään pitää käyttiksenä lankkua ku niissä ei vaan yksinkertasesti oo mitää järkevää käyttistekniikkaa ajeli sitte bensalla tai dieselillä.
Itellä ei tulis enää mielekään pitää käyttiksenä lankkua ku niissä ei vaan yksinkertasesti oo mitää järkevää käyttistekniikkaa ajeli sitte bensalla tai dieselillä.
Kyllä jos vaihtaa meinaa ja haluaa merkittvästi erilaisen ja taloudellisemman niin ehdottomasti cdi ja mieluummin facelift.
Pikkukoneestakin saa ihan likkuisan laitteen ja kulutus pysyy edelleen kurissa. Isompi koneinen sitten syö aavistuksen lisää, mutta en kyllä pidä esim 270cdi:tä vielä kovin janoisena. Meni kuitenki alle 6l matkaa ja alle 8L kaupungissa softattuna 230hp/ 500nm.
Pikkukoneestakin saa ihan likkuisan laitteen ja kulutus pysyy edelleen kurissa. Isompi koneinen sitten syö aavistuksen lisää, mutta en kyllä pidä esim 270cdi:tä vielä kovin janoisena. Meni kuitenki alle 6l matkaa ja alle 8L kaupungissa softattuna 230hp/ 500nm.
200 ja 220 on sitten ihan samat koneet missä on vaa ohjelmallinen ero eli "lastutettuna" periaatteessa ihan sama kumpi malli kyseessäAMKainuu kirjoitti:Tuo 220cdi on kyllä tarpeeksi tehokas meikäläisen käyttöön. 200cdi.stä ei ole ajokokemusta.
Tuosta lastutetusta 200 ei oo tullu ikinä mitattua tarkkaa kulutusta mut ajotietokoneen mukaa on menty pienimmillää matka-ajossa 4,9L/100km mutta tuskin tuo nyt ihan litra tolkulla valehtelee. Tän koko talven keskikulutus 7.8L/100km suuremmalta osalta lyhyessä työmatka/kaupunkiajossa mut vähänki pidemmällä matkalla menee alle taas alle 6L
edit: nopeemmat ensin.
Joo kyllähän siitä neloskoneestakin saa tehoa tarpeeksi. Omaan makuun vaan melkoisen..öö..no neloskone Pari vuotta Viton keulilla kuunnellut ja ihan mielellään siellä saisi olla enemmänkin pyttyjä.
Kulutusvertailussa kannattaa sitten muistaa automaatin/manuaalin erot. Kyllähän 290:kin menee manuaalina alle 5 kulutuksilla matkassa....Automaatti nostaa kulutusta, varsinkin kaupunkiajossa.
Mutta jos faceliftiin asti alkaa budjettia venyttämään niin onhan se sitten jo hitusen modernimpi. Mittaristo yms. mukavamman näköinen.
Kulutusvertailussa kannattaa sitten muistaa automaatin/manuaalin erot. Kyllähän 290:kin menee manuaalina alle 5 kulutuksilla matkassa....Automaatti nostaa kulutusta, varsinkin kaupunkiajossa.
Mutta jos faceliftiin asti alkaa budjettia venyttämään niin onhan se sitten jo hitusen modernimpi. Mittaristo yms. mukavamman näköinen.
Muuten ihan samaa hommaa 270 (220 heppaa,520 nm.) kanssa,paitsi tuo pitkän ajan keskikulutus hieman pienempi.sonikki kirjoitti:200 ja 220 on sitten ihan samat koneet missä on vaa ohjelmallinen ero eli "lastutettuna" periaatteessa ihan sama kumpi malli kyseessäAMKainuu kirjoitti:Tuo 220cdi on kyllä tarpeeksi tehokas meikäläisen käyttöön. 200cdi.stä ei ole ajokokemusta.
Tuosta lastutetusta 200 ei oo tullu ikinä mitattua tarkkaa kulutusta mut ajotietokoneen mukaa on menty pienimmillää matka-ajossa 4,9L/100km mutta tuskin tuo nyt ihan litra tolkulla valehtelee. Tän koko talven keskikulutus 7.8L/100km suuremmalta osalta lyhyessä työmatka/kaupunkiajossa mut vähänki pidemmällä matkalla menee alle taas alle 6L
edit: nopeemmat ensin.
Johtunee päivittäisistä 200-300 km.n matka-ajoista,kaupunkiajoa ei juuri tule.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No joo mulla suurinosa ajosta on tosissaa sitä "pahinta mahdollista" eli duunimatka alle 10km/suunta eli sitä ollaanki jo perillä siinä vaiheessa ku koneen lämmöt nousee näillä pakkasilla sinne 70-80c että alkais vasta ne halvat kilometrit Risan termarin kanssa keskikulutus muute huiteli samassa ajossa jossaa 14-15L/100km tienoillakilander kirjoitti:Johtunee päivittäisistä 200-300 km.n matka-ajoista,kaupunkiajoa ei juuri tule.
Samalla tavalla tuo lämpenee ku muutkin moottorit vaikkei sitä webastoakaan olisikaan kunhan on tosissaa termari kunnossa. Tai rikkihän tuo Vehon mukaa on ku 60C on kuulemma ihan normaali lämpö CDI:lle mutta kummasti lämmöt pompsahti 80-90 termarinvaihdon jälkee nii ajellaa sitte risalla stanajupi kirjoitti:kyllä cdi:ssä lämpö piisaa ku on vaan termarit ja webasto kunnossa..
Omassa lankussa on kaikki tarpeelliset varusteet, mutta onhan sesonikki kirjoitti:Jos riittää pelimerkit CDI w210 (faceliftiin) nii mä en näe yhtää järkevää syytä ajella lankulla 1,5 vuotta on tullu ajeltua softatulla 200 CDI väykyllä ja kyllä on ollu vaivattomia ja halpoja kilometrejä senkus tankkaa ja joskus muistaa vaihdattaa öljyt. Lisäks noissa facelifteissä on jo vakiona sellanen varustelista että sellasia ei lankuissa tuu ihan joka päivä vastaa ainakaan toimivana puhumattakaan faceliftien automaattiaskeista mitkä on ihan eri maailmasta ku lankun askit. Noh ruostettahan tuostakin löytyy esim. etuovista mut en mä oo vielä ruosteetonta yli puol milliä veivattua lankkuakaan nähny
Itellä ei tulis enää mielekään pitää käyttiksenä lankkua ku niissä ei vaan yksinkertasesti oo mitää järkevää käyttistekniikkaa ajeli sitte bensalla tai dieselillä.
harvinaista. Vaan nelivetoa ei saa 210-dieseliin rahallakaan ja se on
paras varuste.
Oma lankku on myös ruosteeton, mutta ei sillä ole paljon ajettukaan (350
tkm). Ruostumisherkkyys on lankussa paljon vähäisempi kuin väyrysessä,
se on tehty paljon paremmin. Ei ole ruostetta tiivisteiden alla eikä
hajoa jousikupit.
Kulutus on omassa 4matic-lankussa käsittääkseni lähes sama kuin
vastaavassa w211:ssa eli 9-10 litraa sataselle. Tehoa on kylläkin
vähemmän, mutta piristettynä sentään riittävästi.
Lankussa juurikin on järkevä käyttötekniikka, en tiedä mihin viittaat.
Hyväkuntoinen, täysin varusteltu diesellankku lienee samanhintainen kuin
vastaava väyrynen, nelivetoinen on kalliimpi. Ongelmana on löytää
hyväkuntoinen lankku.
Lankun arvo lähtee kohta nousemaan, coupe ja farkku ekana.
Hyviä ei saa enää halvalla.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mitkä ne tarpeelliset varusteet sitten on? Itse pidän arvossa turva- ja ajamistahelpottavia varusteita kuten 6x airbag, ESP, BAS, ABS, tempomat jne. Tuon päälle vielä ajotietokone, sähköikkunat, kaukokeskuslukko, sähköpenkit, ilmastointi ym. faceliftin vakiovarusteet nii varustelista alkaa riittämää ainaki suurimmalle osalle ihmisistä vaikka ei olis mitää ylimäärästä rustattu. Kumpikohan on helpompi löytää facelift w210 vai lankku missä on edes puolet noista varusteista ja vieläpä toimivana?Jarkko N kirjoitti:Omassa lankussa on kaikki tarpeelliset varusteet, mutta onhan se
harvinaista. Vaan nelivetoa ei saa 210-dieseliin rahallakaan ja se on
paras varuste.
Oma lankku on myös ruosteeton, mutta ei sillä ole paljon ajettukaan (350
tkm). Ruostumisherkkyys on lankussa paljon vähäisempi kuin väyrysessä,
se on tehty paljon paremmin. Ei ole ruostetta tiivisteiden alla eikä
hajoa jousikupit.
Kulutus on omassa 4matic-lankussa käsittääkseni lähes sama kuin
vastaavassa w211:ssa eli 9-10 litraa sataselle. Tehoa on kylläkin
vähemmän, mutta piristettynä sentään riittävästi.
Lankussa juurikin on järkevä käyttötekniikka, en tiedä mihin viittaat.
Hyväkuntoinen, täysin varusteltu diesellankku lienee samanhintainen kuin
vastaava väyrynen, nelivetoinen on kalliimpi. Ongelmana on löytää
hyväkuntoinen lankku.
Lankun arvo lähtee kohta nousemaan, coupe ja farkku ekana.
Hyviä ei saa enää halvalla.
Nelivedon hankkimiseen mulla ei ainakaan ole mitään intressiä ku pärjään aivan loistavasti ilmankin. Ja vaikka tarvetta tulisikin nii siinä vaiheessa tulis alle joku muu merkki tai reilusti 2000-luvun puoleinen 4-matic, tuo vanha 4-matic ku ei mun käsittääkseni mikää nelivetojen kirkkain tähti ole
Jos järkevän käyttötekniika-termin voi käsittää useammallakin tavalla nii tarkoitan sillä sitä että lankussa ei ole missään tekniikassa järkevää teho/kulutussuhdetta jos verrokkeina käytetään CDI:tä dieseleissä ja bensamalleissa kompressor-koneita.
W123 ja W126 arvonnoususta on puhuttu jo vuosia jos ei kymmeniä mutta mihin niiden hinnat on noussut tässä ajassa? Jotaa arvonnousua on ko. malleissa ollu havaittavissa vähän ajetuissa poikkeustapauksissa mutta p_skat näiden millin ajettujen romujen arvot ole mihinkää nousemassa! Ainut hyvä puoli lankun arvossa että se ei tuosta ainakaan kovin paljoa enää tipu mutta ei se siintä kyllä ihan lähiaikoina ole nousemassakaan varsinkaa ku kyse on raa' asta käyttöpelistä eikä mistään vakuumissa säilytettävästä keräilykappaleesta
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore