
rekisteröinti pakuksi?
rekisteröinti pakuksi?
en tiedä tuliko kysymys oikealle osastolle mutta kuinka mahdollista on rekisteröidä tommonen 97 farkku väykky pakettiautoksi 

Mitä hyötyä siitä pakettiautoksi rekisteröinnistä on, eikö käyttömaksu kuitenkin pysy nykyään samana?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Kävin pari viikkoa sitten muutoskatsastamassa W124 250TD:n 1+1 pakuksi. Muutoskatsastus on 73€ ja käyttövoimavero on nyt 68€ vuosi
. Ja kun lukitset takaselkänojaa alaasentoon, niin helpoin tapa on käyttää pop-niittejä + lattoja. Ruuveista pitää rälläköidä kannat sileäksi, muuten ei inssi hyväksy muutosta. Hitsatakin toki voi, mutta jos haluaa joskus muuttaa takaisin henkilöautoksi, niin popparit on helppo poistaa poraamalla...

W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mitenhän käy verolle jos sen sieltä ostaa valmiina sedan pakuna ja tuo Suomeen?XUX63 kirjoitti:Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Sehän ei tänne meille kelpaa pakuna. Siitä tulee 2-paikkainen henkilöauto, jos ei ole takapenkkiä laittaa paikalleen.Wireless kirjoitti:Mitenhän käy verolle jos sen sieltä ostaa valmiina sedan pakuna ja tuo Suomeen?XUX63 kirjoitti:Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Muutenkaan ei kuulema ole kovin suorasukaista rekisteröinti Suomeen jos on lastbil-reggad.
joo ei nykyään saa olla ku 1 penkkirivi pakettiautosa, eli niinku etupenkit vain. siinä saa sitte olla 1 tai enempi istuimia, kunhan ne on laillisia, vyöt + muut. normaalista 3 taitaa olla pakuissa yleinen määrä..
lisäpenkin saa laittaa "takaosastoo" jos tavaratilan tilavuus on 7m3.
ja 2 penkkiä jos 8m3 ja niin edelleen....
farkku tyyppisessä pakussa ei ainakaan omassa 525touringissa tullut tuo 7m3 täyteen joten oli tyytyminen vain etupenkkeihin..
korjatkaa jos olen väärässä?
lisäpenkin saa laittaa "takaosastoo" jos tavaratilan tilavuus on 7m3.
ja 2 penkkiä jos 8m3 ja niin edelleen....
farkku tyyppisessä pakussa ei ainakaan omassa 525touringissa tullut tuo 7m3 täyteen joten oli tyytyminen vain etupenkkeihin..
korjatkaa jos olen väärässä?
mutta jos lisäisi painoa jotenkin. se kyllä vaatii sen 3,5 tonnia.Ei taida riittää kokonaispaino. Eli kantavuus.
Kuormurillehan vaaditaan kokonaispaino vähintään 3500 kg, vai oliko 3501 kg.
vaatiiko se muuta muutoksia jos se ylipäätänsä on mahdollista..
esim. vanhasta pitkästä Pajerosta saisi makean 2+3 kuormurin..

Kyse on KOKONAISPAINOSTA eli auton paino tyhjänä + sallittu kuorma = 3,5 tonnia tai enemmän.kuningas kirjoitti:mutta jos lisäisi painoa jotenkin. se kyllä vaatii sen 3,5 tonnia.Ei taida riittää kokonaispaino. Eli kantavuus.
Kuormurillehan vaaditaan kokonaispaino vähintään 3500 kg, vai oliko 3501 kg.
vaatiiko se muuta muutoksia jos se ylipäätänsä on mahdollista..
esim. vanhasta pitkästä Pajerosta saisi makean 2+3 kuormurin..
Jos pistät autoosi 150 kg poppivehkeet niin eihän se kasvata auton kokonaispainoa. Sensijaan omapainoa se kasvattaa ja vastaavasti pienentää kantavuutta eli sallittua kuormaa.
Kokonaispaino on valmistajan määrittelemä juttu, sitä ei niinvain voi ominpäin mennä kasvattamaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
siitähän se ajatus lähtikin ku mulla oli vanhapätkäPajero joka oli rek. huoltoautoksi joka vaatii 1800kg:n omanmassa. ja kokonaispaino oli 2150kg tai jotain sellasta.
ja autohan ei oikeasti paina lähellekkään niin paljoa eli se oli "muutoskatsastettu" painavammaksi tai sitten ollut hyvät välit katsastusmiehen kanssa.
eli kysymys kuuluu edelleen että voinko pakun tai maasturin muutta kuorma-autoksi?
ja autohan ei oikeasti paina lähellekkään niin paljoa eli se oli "muutoskatsastettu" painavammaksi tai sitten ollut hyvät välit katsastusmiehen kanssa.
eli kysymys kuuluu edelleen että voinko pakun tai maasturin muutta kuorma-autoksi?

Uuden vastaavan auton (W212) mukaiset verot. Ei kannata.
kaverilla on kans "suksiboksi" auto 300TE bensa ja 1+4 paku. kysyttii et mitä maksaa ja tullihenkilö sanoi muistaakseni jotai 25 tonnin luokkaa.
kaverilla on kans "suksiboksi" auto 300TE bensa ja 1+4 paku. kysyttii et mitä maksaa ja tullihenkilö sanoi muistaakseni jotai 25 tonnin luokkaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.