Vuosimalleista kysymyksiä
Vuosimalleista kysymyksiä
Eli kun pitäs vm86:seen saada puskuria, lamppuja, konepeltiä yms. Ni pitäs saada tietää että minkä vuosimallin osat käyvät myös tohon 86:seen? Varaosia kun kattelee ni ilmottavat että 84-93? Eihän toi voi pitää paikkaansa..?
Entä kun eturunko(?) on revennyt korista irti kolarin takia, ni onko tollasta mahdollista korjauttaa suht halvalla? En noita oikeita termejä vielä oikee tiiä ni koittakaa saada selvää :P
Entä kun eturunko(?) on revennyt korista irti kolarin takia, ni onko tollasta mahdollista korjauttaa suht halvalla? En noita oikeita termejä vielä oikee tiiä ni koittakaa saada selvää :P
juu tuanoinii
Kyllä muuten konepelti vaihtuu vm. 85:ssa. On hiukan lyhyempi pyyhkijänteleskooppivivuston takia. 83 ja 84 ovat muutenkin sieltä täältä hiukan erilaisia uudempiin nähden, varsinkin tekniikan osalta.luokyio kirjoitti:W201 oli markkinoilla 82-93, pääosin samat käy kaikkiin. Muovikyljet tulivat vuonna 1988 ja samalla puskurit päivittyivät. Esimerkiksi lamput tai konepelti ei vaihtuneet missään vaiheessa.
Dieselmoottori on -84 alkuvuodesta erilainen monelta osin erlainen, vaikka näyttää samalta ulospäin. Männät, kiertokanget, kansi, lohko yms. Moottorillekin on tosiaan oma pikku iskarinsa kumityynyjen rinnalla ja öljypohjassa on alla erillinen heilahduksenestorauta. Vanhimmissa dieseleissä ei ole öljypohjassa paikkaa öljymääräanturille, välimalleissa on peltilätkä(-84 loppuvuosi) anturin tilalla ja uudemmissa (-85) anturi.
Ohjausakseli ja simpukka ovat -83 ja -84 omansa. Myös tuulilasi on erilainen, juuri tuon pyyhkijämuutoksen takia.
Kardaanitunnelin rauta on kiinteä auton alla, uudemmissa irroitettava.
Varmaan jotain muitakin eroja vielä keksitään.
Ohjausakseli ja simpukka ovat -83 ja -84 omansa. Myös tuulilasi on erilainen, juuri tuon pyyhkijämuutoksen takia.
Kardaanitunnelin rauta on kiinteä auton alla, uudemmissa irroitettava.
Varmaan jotain muitakin eroja vielä keksitään.
Mikäs ero näissä muuten on? Liittyisikö jotenkin moottorin käyntiin?®ÐÐ kirjoitti:Asiaa sivuten miksikäs muuten 124 200D:ssä ja 201 200D:ssä on erilaiset suuttimet vm.86 molemmat
W201:ssä on 200d koneessa peltinen kampiakselin hihnapyörä ilman värinänvaimenninta, kun w124:ssa on värinänvaimennin lisättynä hihnapyörään. Niin ja w201:ssä on vanhemmissa, ainakin vielä 88 asti 200mm kytkin, kun w124:ssa on aina 215mm kytkin.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 05.2.2006 12:30