SRS ja lastenistuimen automaattitunnistin
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
SRS ja lastenistuimen automaattitunnistin
Auto: Mercedes-Benz E 200 CDI vm:-00
Vika: Kun apumiehen paikalla istuu matkustaja (vaimo) niin ajoittain syttyy keskikonsolissa "Airbag off"-valo ja hetken kuluttua syttyy kojetaulussa SRS-varoitusvalo. Valot syttyvät ja sammuvat ilman sen kummempia selityksiä. Kylmällä autolla ei syty koskaan eikä yksin ajaessa.
Ohjekirjasta luin että autossa on automaattinen lastenistuimen tunnistin joka kytkee vänkärin airbagin pois käytöstä ja sytyttää "Airbag off"-merkkivalon ilmoitukseksi siitä. Nyt vaimo ei omasta mielestään kuitenkaan tunnusta muistuttavansa kovin paljon turvaistuinta vaan vaikuttaa siltä että järjestelmässä on toimintahäiriö.
Onko kellään kokemusta tästä järjestelmästä. Ilmeisesti penkissä ja turvavyössä on jotain tunnistimia joilla systeemi päättelee milloin paikalla on turvaistuin. Osaako joku antaa toimintakuvausta ja antureiden sijaintia niin pääsisi helpommin tutkimuksissa eteenpäin.
-Kiitos,
Meissenkeri
Vika: Kun apumiehen paikalla istuu matkustaja (vaimo) niin ajoittain syttyy keskikonsolissa "Airbag off"-valo ja hetken kuluttua syttyy kojetaulussa SRS-varoitusvalo. Valot syttyvät ja sammuvat ilman sen kummempia selityksiä. Kylmällä autolla ei syty koskaan eikä yksin ajaessa.
Ohjekirjasta luin että autossa on automaattinen lastenistuimen tunnistin joka kytkee vänkärin airbagin pois käytöstä ja sytyttää "Airbag off"-merkkivalon ilmoitukseksi siitä. Nyt vaimo ei omasta mielestään kuitenkaan tunnusta muistuttavansa kovin paljon turvaistuinta vaan vaikuttaa siltä että järjestelmässä on toimintahäiriö.
Onko kellään kokemusta tästä järjestelmästä. Ilmeisesti penkissä ja turvavyössä on jotain tunnistimia joilla systeemi päättelee milloin paikalla on turvaistuin. Osaako joku antaa toimintakuvausta ja antureiden sijaintia niin pääsisi helpommin tutkimuksissa eteenpäin.
-Kiitos,
Meissenkeri
Penkissä on istuin tunnistin joka haistelee mm. istujan asennon ja räjäyttää bägin sen mukaan. Sama tunnistin käsittääkseni jotenkin vaikuttaa lastenistuimen tunnistimeen.
Testeriin
Tai sitten kysy emännältä että mihin päin ollaan kalleellaan ........ liekkö pieniin päin eihän sitä tiedä mitä kaikkia tunnistimia noista penkeistä löytyy
Testeriin
Tai sitten kysy emännältä että mihin päin ollaan kalleellaan ........ liekkö pieniin päin eihän sitä tiedä mitä kaikkia tunnistimia noista penkeistä löytyy
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tämä homma tuli tänään valmiiksi kun viimeinkin oli aikaa perehtyä asiaan.
Penkissä on "airbagverkoksi" kutsuttu verkkomainen anturihässäkkä joka siis tunnistelee istujan asentoa kuten tuolla aki jo sanoikin. Lisäksi samaan verkkoon on kiinteästi integroitu automaattinen lastenistuimen tunnistin.
Asennusvirhepaholainenhan sieltä paljastui kun aloin asiaa tutkimaan. Anturiverkolle menee penkinalusliittimeltä kaapeli vedonpoistajan läpi ja tehtaalla oli vedonpoistajan ja penkin välinen kaapeli vedetty niin tiukalle että oli aikojen ja 300tkm aikana nirhautunut melkein irtipoikki.
Turvavarusteesta kun on kysymys en edes yrittänyt korjata sitä vaan kävin Veholta ostamasta uuden. Löytyi hyllystä ja hinta oli muistaakseni 180 euroa. Parilta korjaamolta kävin kysymässä vaihtotyötä (en Veholta) mutta homma kuulosti olevan niin vaativa että eivät siihen uskaltaneet ryhtyä.
Joten niinhän siinä kävi kuten monesti ennenkin että itse piti penkki purkaa. Verkko on penkin rungon ja istuinpäällisen välissä joten istuinosan verhoilu piti purkaa pois. Ei loppujen lopuksi niin paha homma. Sorminäppäryyttä ja jonkinverran hyviä hermoja se vaati mutta itselläni meni alusta loppuun, koeajo mukaanluettuna aikaa n. 3tuntia.
Ei ole muuten mikään tavatomman harvinainen vika. Olin tuossa ulkomailla juuri samanlaisen taksin kyydissä ja niinhän siinäkin samat SRS ja Airbag-off valot loistivat.
Kuvia löytyy penkin purkamisesta jos joku niitä kaipaa..
Penkissä on "airbagverkoksi" kutsuttu verkkomainen anturihässäkkä joka siis tunnistelee istujan asentoa kuten tuolla aki jo sanoikin. Lisäksi samaan verkkoon on kiinteästi integroitu automaattinen lastenistuimen tunnistin.
Asennusvirhepaholainenhan sieltä paljastui kun aloin asiaa tutkimaan. Anturiverkolle menee penkinalusliittimeltä kaapeli vedonpoistajan läpi ja tehtaalla oli vedonpoistajan ja penkin välinen kaapeli vedetty niin tiukalle että oli aikojen ja 300tkm aikana nirhautunut melkein irtipoikki.
Turvavarusteesta kun on kysymys en edes yrittänyt korjata sitä vaan kävin Veholta ostamasta uuden. Löytyi hyllystä ja hinta oli muistaakseni 180 euroa. Parilta korjaamolta kävin kysymässä vaihtotyötä (en Veholta) mutta homma kuulosti olevan niin vaativa että eivät siihen uskaltaneet ryhtyä.
Joten niinhän siinä kävi kuten monesti ennenkin että itse piti penkki purkaa. Verkko on penkin rungon ja istuinpäällisen välissä joten istuinosan verhoilu piti purkaa pois. Ei loppujen lopuksi niin paha homma. Sorminäppäryyttä ja jonkinverran hyviä hermoja se vaati mutta itselläni meni alusta loppuun, koeajo mukaanluettuna aikaa n. 3tuntia.
Ei ole muuten mikään tavatomman harvinainen vika. Olin tuossa ulkomailla juuri samanlaisen taksin kyydissä ja niinhän siinäkin samat SRS ja Airbag-off valot loistivat.
Kuvia löytyy penkin purkamisesta jos joku niitä kaipaa..
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tässäpä kuvia projektista. En jaksa joka kuvaa erikseen selostaa mutta kysykää jos jotain epäselvää.
Penkkihän on autossa kiin 4kpl 12mm torxeilla jonka jälkeen irroitetaan turvavyön kiinnitysmutterin suoja ja turvavyö irti penkistä 17 mm listalla. Sen jälkeen niskatuki irti ja kaadetaan penkki selälleen jolloin pääse irroittamaan helposti penkkiin lattiasta tulevat liittimet sekä niiden kiinnikkeet. Takaisin laitto sitten päinvastaisilla manöövereillä.
Penkistä irroitetaan ensin sivustan muovit ja niihin tulevat liittimet joissa on värikoodit. Otin itse niistä varmuuden vuoksi kuvan mutta eipä niitä pysty vääriin liittimiin laittamaan.
Päällykangas on kiinni penkissa vahvalla nahkakaistaleella joka on taitettu peltiseen sille passaavaan uraan. Itse aloitin irroittamisen selkänojan takaa ja ja kun takaosan kankaan sai vedettyä selkänojan etupuolelle niin kangas oli hieman löysemmällä ja muun osan irroittaminen oli helpompaa.
Sen jälkeen nostetaan ns. helmat ylös ja alta paljastuu vaalea harsokangas joka pitää koko päällisen jotenkin kiinni rungossa. Harsokangas on vain tungettu runkorautojen ja rungon väliin joten yhtään ommelta ei tarvi aukaista, vaan ujuttelee sen harsokankaan pois sieltä väleistä.
Istuin kangas on päältäpäin kiinni kahdella rautatangolla istuinrungossa. Kuvissa pitäisi näkyä valkoisia kiinnikkeitä jotka pitävät tangot ja kankaan kiinni. Ne valkoiset kiinnikkeet ovat aukeavaa mallia joten tankoja ei tarvi ujuttaa pois kankaan sisästä kuten minä tein vaan riittää kun napsii ne valkoiset kiinnikkeet auki.
Sen jälkeen onkin sitten anturihässäkkä näkösällä ja helposti vaihdettavissa. Keltainen liitin joka on liitinrungossa kiinni lähtee helposti irti kun halkaisee sen mustan liitinrungon joka kaksi osainen.
Sitten vaan uusi anturiverkko paikalleen ja kasauksessa kannattaa katsoa että verkko varmasti tulee suoraan eikä jää ryttyyn. Lisäksi kannaattaa varmistaa että kaapelille jää riittävästi liikerataa kun penkille istutaan ja noustaan pois.
Sitten vaan kasailemaan ja itselläni ei valmiista penkistä huomaa mitenkään että sitä olisi käytetty auki.
Viimeinen kuva on alkuperäisen anturin vaurioituneesta kaapelista.
Penkkihän on autossa kiin 4kpl 12mm torxeilla jonka jälkeen irroitetaan turvavyön kiinnitysmutterin suoja ja turvavyö irti penkistä 17 mm listalla. Sen jälkeen niskatuki irti ja kaadetaan penkki selälleen jolloin pääse irroittamaan helposti penkkiin lattiasta tulevat liittimet sekä niiden kiinnikkeet. Takaisin laitto sitten päinvastaisilla manöövereillä.
Penkistä irroitetaan ensin sivustan muovit ja niihin tulevat liittimet joissa on värikoodit. Otin itse niistä varmuuden vuoksi kuvan mutta eipä niitä pysty vääriin liittimiin laittamaan.
Päällykangas on kiinni penkissa vahvalla nahkakaistaleella joka on taitettu peltiseen sille passaavaan uraan. Itse aloitin irroittamisen selkänojan takaa ja ja kun takaosan kankaan sai vedettyä selkänojan etupuolelle niin kangas oli hieman löysemmällä ja muun osan irroittaminen oli helpompaa.
Sen jälkeen nostetaan ns. helmat ylös ja alta paljastuu vaalea harsokangas joka pitää koko päällisen jotenkin kiinni rungossa. Harsokangas on vain tungettu runkorautojen ja rungon väliin joten yhtään ommelta ei tarvi aukaista, vaan ujuttelee sen harsokankaan pois sieltä väleistä.
Istuin kangas on päältäpäin kiinni kahdella rautatangolla istuinrungossa. Kuvissa pitäisi näkyä valkoisia kiinnikkeitä jotka pitävät tangot ja kankaan kiinni. Ne valkoiset kiinnikkeet ovat aukeavaa mallia joten tankoja ei tarvi ujuttaa pois kankaan sisästä kuten minä tein vaan riittää kun napsii ne valkoiset kiinnikkeet auki.
Sen jälkeen onkin sitten anturihässäkkä näkösällä ja helposti vaihdettavissa. Keltainen liitin joka on liitinrungossa kiinni lähtee helposti irti kun halkaisee sen mustan liitinrungon joka kaksi osainen.
Sitten vaan uusi anturiverkko paikalleen ja kasauksessa kannattaa katsoa että verkko varmasti tulee suoraan eikä jää ryttyyn. Lisäksi kannaattaa varmistaa että kaapelille jää riittävästi liikerataa kun penkille istutaan ja noustaan pois.
Sitten vaan kasailemaan ja itselläni ei valmiista penkistä huomaa mitenkään että sitä olisi käytetty auki.
Viimeinen kuva on alkuperäisen anturin vaurioituneesta kaapelista.
Hieman aiheeseen liittyen:
Tuota airbag:iäkö ei voi itse mitenkään manuaalisesti poistaa käytöstä lasten kuljettamisen ajaksi? S210 vm 2000 E320cdi
Tuota airbag:iäkö ei voi itse mitenkään manuaalisesti poistaa käytöstä lasten kuljettamisen ajaksi? S210 vm 2000 E320cdi
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
nomutta... tuohon löytyy kuitenkin jonkinlainen istuin, joka "automaattisesti" kytkee bagin pois päältä?????? Mistä tuollainen istuin löytyis?? ... tai mieluummin: miten tuollainen istuin toimii? Jollain magneettikentällä, gammasäteilyllä, vaipan hajulla vai millä?eerola kirjoitti:Juu ei.320cdia kirjoitti:...airbag:iäkö ei voi itse mitenkään manuaalisesti poistaa käytöstä lasten kuljettamisen ajaksi? S210 vm 2000 E320cdi
eikö systeemiä siis saa huijattua????
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Juu vaipanhajulla toimii No eikus ilmeisesti transponderihan se on siel320cdia kirjoitti:nomutta... tuohon löytyy kuitenkin jonkinlainen istuin, joka "automaattisesti" kytkee bagin pois päältä?????? Mistä tuollainen istuin löytyis?? ... tai mieluummin: miten tuollainen istuin toimii? Jollain magneettikentällä, gammasäteilyllä, vaipan hajulla vai millä?eerola kirjoitti:Juu ei.320cdia kirjoitti:...airbag:iäkö ei voi itse mitenkään manuaalisesti poistaa käytöstä lasten kuljettamisen ajaksi? S210 vm 2000 E320cdi
eikö systeemiä siis saa huijattua????
llä lastenistuimessa. Sen verta aikanaan tongin, että eipä noita ns. aftermarkettina pyöri kaikki on kiinni niissä tähdellä varustetuissa lastenjakkaroissa
No tuota, ei vissiin kannata tuolla aiheella leikkiä, ei se tähtiosana ostettu jakkara ole kuin 200€ kalliimpi kuin lastentavikeliikkessä sama tuoli ilman tunnistinta Saahan sen aina tällä foorumilla myytyä eteenpäin
Mielestäni slogan allekirjoituksessasi kertoo kaiken tarvittavan tähän pointtiin Eiköhän se jälkikasvun turvallisuus ole se pääasia
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mersun alkuperäisessä turvaistuimessa on "siru" jonka penkki automaattisesti tunnistaa ja airbag kytkeytyy pois päältä. Siis Veholta kyselemään turvaistuinta tai jos löytyy jostain huutonetista tms.. Eerola vissiin yritti hommata sitä pelkkää sirua jos en väärin muista, mutta sitä ei sitten ilmisesti saanut Huijaaminen ei muuten onnistu.320cdia kirjoitti:nomutta... tuohon löytyy kuitenkin jonkinlainen istuin, joka "automaattisesti" kytkee bagin pois päältä?????? Mistä tuollainen istuin löytyis?? ... tai mieluummin: miten tuollainen istuin toimii? Jollain magneettikentällä, gammasäteilyllä, vaipan hajulla vai millä?eerola kirjoitti:Juu ei.320cdia kirjoitti:...airbag:iäkö ei voi itse mitenkään manuaalisesti poistaa käytöstä lasten kuljettamisen ajaksi? S210 vm 2000 E320cdi
eikö systeemiä siis saa huijattua????
Edit: Vastattiin sitten kuvajan kanssa yhtäaikaa
Kerrankin tuo slogani on TOD käyttökelpoinen! Kiitos tyhjentävästä vastauksesta!Kuvaja kirjoitti: Mielestäni slogan allekirjoituksessasi kertoo kaiken tarvittavan tähän pointtiin Eiköhän se jälkikasvun turvallisuus ole se pääasia
(ei olis pitäny vaihtaa Pösö kuusnollaseiskaa pois... siinä bagin sai poiskytkettyä avaimella... mutta 607 ei löydy farkkuna... )
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Joo ei meikäläinenkään onnistunu olemaan parempi idiootti ku sitä palikkaa ei löytyny320cdia kirjoitti: Kerrankin tuo slogani on TOD käyttökelpoinen! Kiitos tyhjentävästä vastauksesta!
(ei olis pitäny vaihtaa Pösö kuusnollaseiskaa pois... siinä bagin sai poiskytkettyä avaimella... mutta 607 ei löydy farkkuna... )
Täällä ja tekstin joukosta löytyvien linkkien takana juttua Mersun lastenistuinasioista.320cdia kirjoitti:...tuohon löytyy kuitenkin jonkinlainen istuin, joka "automaattisesti" kytkee bagin pois päältä?????? Mistä tuollainen istuin löytyis?? ... tai mieluummin: miten tuollainen istuin toimii?...
-T
jaksan USEIN ihmetellä , miten AVULIASTA ja VIITSELIÄSTÄ porukkaa täältä oikeesti löytyy!!!!eerola kirjoitti: Täällä ja tekstin joukosta löytyvien linkkien takana juttua Mersun lastenistuinasioista.
eli SUURET kiitokset!!!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 19.6.2008 13:26
- Paikkakunta: Naantali
Penkkitunnistimen ohitin
Löysin tällaisen laitteen, jolla voi huijata auton elektroniikkaa luulemaan, että istuintunnistin on OK jolloin turvatyynyt laukeaa kolarissa.
Huomioitavaa toki on, ettei lastenistuinta laiteta etupenkille.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Mercedes-Be ... 32504/item
Huomioitavaa toki on, ettei lastenistuinta laiteta etupenkille.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Mercedes-Be ... 32504/item
Pohdintana seuraavaa, saisikohan vastaavalla tavalla ujutettua lämmitysvastukset penkkiin, eli mahtaisiko olla millainen homma? Tuossa penkissä ilmeisesti lämmitys on?
Vai saattaa olla muutenkin johtojen vetoineen/katkaisimien asennuksineen sen verran isotöinen, että pääsee helpommalla kun vaihtaa koko biilin...
Nooh, onneksi talvi loppuu ja on kangasjakkarat.
Vai saattaa olla muutenkin johtojen vetoineen/katkaisimien asennuksineen sen verran isotöinen, että pääsee helpommalla kun vaihtaa koko biilin...
Nooh, onneksi talvi loppuu ja on kangasjakkarat.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 19.6.2008 13:26
- Paikkakunta: Naantali
tunnistimen vaihto ja istuinlämmitys
Jos mietit istuinlämmityksen asentamista niin samalla kannattaa varmaan vaihtaa se lastenistuimen tunnistin alkuperäiseen varaosaan.
Lämmittimiä saa tarvikeliikkeistä melko edullisesti.
Verhoilujen iroitus ja kiinnitysoperaatio on vähintäänkin mielenkiintoinen.
Tässä mainitsemassani huijauslaitteessa ei ymmärtääkseni penkkiä tarvitse purkaa tai edes irroittaa.
Lämmittimiä saa tarvikeliikkeistä melko edullisesti.
Verhoilujen iroitus ja kiinnitysoperaatio on vähintäänkin mielenkiintoinen.
Tässä mainitsemassani huijauslaitteessa ei ymmärtääkseni penkkiä tarvitse purkaa tai edes irroittaa.
Re: tunnistimen vaihto ja istuinlämmitys
Persegrillejä saa orkkisvaraosanakin.....naatiskelija kirjoitti:Jos mietit istuinlämmityksen asentamista niin samalla kannattaa varmaan vaihtaa se lastenistuimen tunnistin alkuperäiseen varaosaan.
Lämmittimiä saa tarvikeliikkeistä melko edullisesti.
Verhoilujen iroitus ja kiinnitysoperaatio on vähintäänkin mielenkiintoinen.
Tässä mainitsemassani huijauslaitteessa ei ymmärtääkseni penkkiä tarvitse purkaa tai edes irroittaa.
Mahtaakohan sporttinahkapenkki purkautua ilman ompeleiden aukaisua? Voishan sen grillin kesäksi vaihtaa...
en tiijä miten o nahkasen kanssa mutta tuo mb-texiin oli ainaki heleppo vaihtaa tuo tunnistin ja ei tarttenu mittää saumoja ruveta aukommaan. tuo huijaushommelihan nyt saattaa olla halavempi, en kattonu linkin päästä että palijo kustantaa mutta kuitenkin ehkä sen asentotunnistimen sieltä vaihtasin( tai no itehän sen oon jo vaihtanu )
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Joskus kyselin verhoilijoilta samanmoista hommaa ja vastaus oli että alkuper. asennuksessa lämmitysvastus on päällikankaan ja tuon pehmusteen välissä, jotka on ommeltu toisiinsa kiinni. Tulisi kuulemma kalliiksi pelkät vastuksenlaitot. Tai toinen vaihtoehto olisi laittaa ne tuonne pehmusteen alle, mutta mahtais olla melko laiskat lämmittämään.mherpman kirjoitti:Pohdintana seuraavaa, saisikohan vastaavalla tavalla ujutettua lämmitysvastukset penkkiin, eli mahtaisiko olla millainen homma? Tuossa penkissä ilmeisesti lämmitys on?
Vai saattaa olla muutenkin johtojen vetoineen/katkaisimien asennuksineen sen verran isotöinen, että pääsee helpommalla kun vaihtaa koko biilin...
Nooh, onneksi talvi loppuu ja on kangasjakkarat.
Tähdellisen parantola
laittelin justiin tuon johdon kuntoon omasta pirssistä, mutta srs valo ei sammunut , johto oli kokonaisuudessaan kaikkine antureineen käsissä, joten johto pitäs olla ainaki nyt kunnossa. airback off valo kyllä sammui keskikonsolissa, pitäskö kuitata vielä koodit vai lie jotain muuta vielä, auto on vm2000 Eemelj
Eri malleissa on eri hintaisia "tunnistimia", edelliseen oli tuon 180e mutta nyt tuli 211K mallissa huippu 637,40e. (siis todellakin kuusisataa kolmekymmentä seitsemän euroa ja 40 senttiä päälle). Halpaa kuin saippuaa...Meissenkeri kirjoitti:Turvavarusteesta kun on kysymys en edes yrittänyt korjata sitä vaan kävin Veholta ostamasta uuden. Löytyi hyllystä ja hinta oli muistaakseni 180 euroa.
Työni puolesta ajelen kaikenmoisilla rimpuloilla
www.bayerncar.com
Vapaa-aikana haluan nauttia ja ajaa Ladalla
www.bayerncar.com
Vapaa-aikana haluan nauttia ja ajaa Ladalla
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
pressa kirjoitti:Eri malleissa on eri hintaisia "tunnistimia", edelliseen oli tuon 180e mutta nyt tuli 211K mallissa huippu 637,40e. (siis todellakin kuusisataa kolmekymmentä seitsemän euroa ja 40 senttiä päälle). Halpaa kuin saippuaa...Meissenkeri kirjoitti:Turvavarusteesta kun on kysymys en edes yrittänyt korjata sitä vaan kävin Veholta ostamasta uuden. Löytyi hyllystä ja hinta oli muistaakseni 180 euroa.
Kyseesä lienee sen kokosysteemin ohjainyksikkö?
(minkä voi onneksi ottaa jostain käytetynä, purku autosta vaikka löytynee varmaankin vaikka Aki P varstoista)
eikä varsinaisesta tunistimesta tai jos tunnistimesta niin mikä niistä?
minkä vika koodin *:ri antoi?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Terve,
Tästä viasta vielä, eli penkki purettu --> viewtopic.php?t=9976 ohjeiden mukaan ja matto tuli näkyviin. Ainut, että tuossa ML:ssä ei ole mustaa johtoa mötikälle, se on harmaa. Musta johto menee penkinlämmitys vastukselle!
En löytänyt mitään poikkinaista johtoa, ainut minkä löysin oli se että verhoilun rautaiset kiinnikkeet oli "hinkannut" tuosta tunniste matosta yhden kapeimmat "johtimen" poikki... Siinähän menee muovilaminoissa niitä mustia harmaalla kehystettyjä ja sitten siellä menee yksi kapea harmaa "johdin" ja tämä oli poikki! Voisiko johtua siitä tämä valojen palaminen?
Sitä ei taida paljon pystyä korjaamaan...? Ei ainakaan tina oikein tunnu tarttuvan, olisiko jotain keinoja vielä vai joudunko hommaan uuden maton?
Mistä noita tunniste mattoja kannattaisi kysellä vai suoraan Veholta? Mitä kustantaa?
Tästä viasta vielä, eli penkki purettu --> viewtopic.php?t=9976 ohjeiden mukaan ja matto tuli näkyviin. Ainut, että tuossa ML:ssä ei ole mustaa johtoa mötikälle, se on harmaa. Musta johto menee penkinlämmitys vastukselle!
En löytänyt mitään poikkinaista johtoa, ainut minkä löysin oli se että verhoilun rautaiset kiinnikkeet oli "hinkannut" tuosta tunniste matosta yhden kapeimmat "johtimen" poikki... Siinähän menee muovilaminoissa niitä mustia harmaalla kehystettyjä ja sitten siellä menee yksi kapea harmaa "johdin" ja tämä oli poikki! Voisiko johtua siitä tämä valojen palaminen?
Sitä ei taida paljon pystyä korjaamaan...? Ei ainakaan tina oikein tunnu tarttuvan, olisiko jotain keinoja vielä vai joudunko hommaan uuden maton?
Mistä noita tunniste mattoja kannattaisi kysellä vai suoraan Veholta? Mitä kustantaa?