Mittariston kunnostus
Mittariston kunnostus
Onkos joku kavaljeereista tinaillut C:n Tai E:n mittariston kylmäjuotoksia uusiksi? Viittaan hourivaan lämpömittariin. Aion tehdä operaation lähipäivinä, ottaisin vinkit kiitollisuudella vastaan.
Jos vinkkejä ei vielä ole, niin lähiaikoina niitä sitten on.
Jos vinkkejä ei vielä ole, niin lähiaikoina niitä sitten on.
Viimeksi muokannut HVM, 10.3.2006 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mittariston uudelleen tinaus
Ei sielä mitään kylmäjuotoksia ole...HVM kirjoitti:Onkos joku kavaljeereista tinaillut C:n Tai E:n mittariston kylmäjuotoksia uusiksi? Viittaan hourivaan lämpömittariin. Aion tehdä operaation lähipäivinä, ottaisin vinkit kiitollisuudella vastaan.
Jos vinkkejä ei vielä ole, niin lähiaikoina niitä sitten on.
Itse korjasin mittariston pari viikkoa sitten...
Ei ole paha homma. Mittarit jumittaa, koska viisareissa on sellaista "tahmaa" ja viisarit tarttuvat kiinni rajoitintappeihin!
Korjaus onnistunee näillä ohjeilla:
1Irrota ratin alla oleva muovipaneeli. Kiinni 6 tai 7:llä ristipääruuvilla, joista 1 käsijarrun palautusvivun alla ja 2 konepellin avausvivun alla...
2.Työnnä mittaristoa kädellä takapuolelta, jotta se tulee pois kolostaan. Saa työntää aikalujaa ennenkuin tulee...
3.Ota akunkengät irti (odota varmuuden vuoksi 15min) ja irroita airbag ja rattti. Bägi kiinni ratin takaa kahdella torx 27 ruuvilla ja ratti 10mm kuusiokololla!
Joku on sanonut, että ratin päälyösaa voi painaa alaspäin niin mittaristo mahtuu tulemaan, mutta itselläni ei ainakaan onnistunut noin.
4.Irrota mittariston liittimet ja saat mittariston pöydälle.
5.Avaa mittariston takana olevat muovikliksit varovasti pienellä meisselillä. Tämän jälkeen mittaristo "halkeaa" kahteen osaan ja pääset käsiksi itse mittareihin.
6.Puhdista mittareiden neulat huolellisesti "tahmasta" jollain puhdistusaineella.
7.Tee rajoitintappien päälle muoviset "kortsut" esim sopivan paksuisen sähköjohdon kuoresta.
8.Pyyhkäise noihin "kortsuihin" esim. silikoonia.
9.Kasaa mittaristo ja laita paikoilleen päinvastaisessa järjestyksessä.
Jos sinulla on oikeat mittariston irroituskoukut niin kohdat 1 ja 2 jäävät pois.
Reilun tunnin homma kaikenkaikkiaan tuo mittariston korjaus ja kustannukset 0€
Oli tarkoitus tehdä kuvalliset ohjeet, mutta kamerahan se jäi eilen kotiin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kiitti Jube hienoista ohjeista, taidetaan paiskata ne mekkaan.
Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti, sillä minun tapauksessani kysymys on käsittääkseni eri viasta. Lämpömittari nousee hetken normaalisti, ja hyppää sitten kattoon. Asettuu kun antaa nyrkkiä kojelautaan. Siitä veikkailin että vika on juotoksissa tai liitoksissa. Mittarit pelaa muuten hyvin.
Mutta kyllä noilla antamillasi lääkkeillä päästään jo pitkälle, kiitos.
Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti, sillä minun tapauksessani kysymys on käsittääkseni eri viasta. Lämpömittari nousee hetken normaalisti, ja hyppää sitten kattoon. Asettuu kun antaa nyrkkiä kojelautaan. Siitä veikkailin että vika on juotoksissa tai liitoksissa. Mittarit pelaa muuten hyvin.
Mutta kyllä noilla antamillasi lääkkeillä päästään jo pitkälle, kiitos.
Ai... Käsitin väärin. SortsiHVM kirjoitti:Kiitti Jube hienoista ohjeista, taidetaan paiskata ne mekkaan.
Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti, sillä minun tapauksessani kysymys on käsittääkseni eri viasta. Lämpömittari nousee hetken normaalisti, ja hyppää sitten kattoon. Asettuu kun antaa nyrkkiä kojelautaan. Siitä veikkailin että vika on juotoksissa tai liitoksissa. Mittarit pelaa muuten hyvin.
Mutta kyllä noilla antamillasi lääkkeillä päästään jo pitkälle, kiitos.
Voi olla sitten juotoksessa tai mittarissa vika...
Tuo w202 mallin mittaristo kaikenkaikkiaan on muuten tehty vähintäänki kiinassa tai jossain hevon vi**ussa...
On se sen verran paska laitos
Kun laitat mittariston paikoilleen niin ainaki 2 tai 3 kertaa joudut rassaamaan polttimon kantoja ennenku saat kaikki valot taas pelaamaan... Varmaan jotain muovailuvahapohjaista se piirilevy
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No eikös tuo tosiaankin lie jossain panklatesissä tehty se mittari, näissä kunnon rautamersuissa ne sentään vielä pelittivätkin. Taitaa olla nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus tämä mittaristojen h*oraantuminen.Jube kirjoitti:Ai... Käsitin väärin. SortsiHVM kirjoitti:Kiitti Jube hienoista ohjeista, taidetaan paiskata ne mekkaan.
Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti, sillä minun tapauksessani kysymys on käsittääkseni eri viasta. Lämpömittari nousee hetken normaalisti, ja hyppää sitten kattoon. Asettuu kun antaa nyrkkiä kojelautaan. Siitä veikkailin että vika on juotoksissa tai liitoksissa. Mittarit pelaa muuten hyvin.
Mutta kyllä noilla antamillasi lääkkeillä päästään jo pitkälle, kiitos.
Voi olla sitten juotoksessa tai mittarissa vika...
Tuo w202 mallin mittaristo kaikenkaikkiaan on muuten tehty vähintäänki kiinassa tai jossain hevon vi**ussa...
On se sen verran paska laitos
Kun laitat mittariston paikoilleen niin ainaki 2 tai 3 kertaa joudut rassaamaan polttimon kantoja ennenku saat kaikki valot taas pelaamaan... Varmaan jotain muovailuvahapohjaista se piirilevy
Ja tuo h*oraus se sitten niin meikäläitä sieppookiHVM kirjoitti: Taitaa olla nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus tämä mittaristojen h*oraantuminen.
Se on kai nykypäivän trendi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No saksalainenhan se, eli siinä vissiinkin suurin vika.Melitos kirjoitti:Tai jospa se siinä seessä onki eka kertaa saksalainen. Tunnetusti monissa muissa saksalaismerkeissä mittaristo ei toimi kuin max 10 vuotta (esim Audi, BMW).
Irrottelin mittariston. Rattia ei tarvinnut irrottaa, se tulee sieltä kun vetää alapuolen varovasti ratin päälle, ja kääntää rattia oveen päin passaillen asentoa luiskista pois.
Kävin mittariston tinaukset läpi luupin kanssa, vikaa ei löytynyt. Seuraavaksi liittimien kimppuun.
Vika löytyi hapettuneista ja likaisista liittimistä, hopeointi oli patinoitunut lähes mustaksi. Kiillotusta peliin ja lämpömittari heräsi. Nyt etsitään vikaa miksi bensamittari ei enää toimi.
Pitää horista projektista mekkaan jahka se valamistuu lopuilleen.
Vika paikannettu edelleenkin hapettuneeseen mittariston pinniliittimeen, liitin kuvassa oikealla:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1138.jpg
Eli uuttera kiillotus palkitsi, mittaristo toimii.
Höpinää mekkaan
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1138.jpg
Eli uuttera kiillotus palkitsi, mittaristo toimii.
Höpinää mekkaan
Laitellaan linkki tännekin niin uudemmatkin tulokkaat sotkeentuvat kurkkimaan mekkaan:HVM kirjoitti:Vika paikannettu edelleenkin hapettuneeseen mittariston pinniliittimeen, liitin kuvassa oikealla:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1138.jpg
Eli uuttera kiillotus palkitsi, mittaristo toimii.
Höpinää mekkaan
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... den_vaihto
Ehkäpä nyt toimii linkki paremmin - luokyio
No en ois kyllä ikuna uskonu että linkitys voi mennä reisille, oon kuitenkin aika peto näitten kompuutterien kanssa.HVM kirjoitti:Laitellaan linkki tännekin niin uudemmatkin tulokkaat sotkeentuvat kurkkimaan mekkaan:HVM kirjoitti:Vika paikannettu edelleenkin hapettuneeseen mittariston pinniliittimeen, liitin kuvassa oikealla:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1138.jpg
Eli uuttera kiillotus palkitsi, mittaristo toimii.
Höpinää mekkaan
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... den_vaihto
Ehkäpä nyt toimii linkki paremmin - luokyio
Kiitos taas kerran.
Jokohan nyt pelaa oikein?HVM kirjoitti:No en ois kyllä ikuna uskonu että linkitys voi mennä reisille, oon kuitenkin aika peto näitten kompuutterien kanssa.HVM kirjoitti:Laitellaan linkki tännekin niin uudemmatkin tulokkaat sotkeentuvat kurkkimaan mekkaan:HVM kirjoitti:Vika paikannettu edelleenkin hapettuneeseen mittariston pinniliittimeen, liitin kuvassa oikealla:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1138.jpg
Eli uuttera kiillotus palkitsi, mittaristo toimii.
Höpinää mekkaan
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... den_vaihto
Ehkäpä nyt toimii linkki paremmin - luokyio
Kiitos taas kerran.
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... yn_irrotus
Jo, mualiman ihme.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
Mb:n mittaristo
on kyllä kauempana rakennettu kuin Kiinassa. Luutavasti jollais saarella minne ei edes aurinko paista...
Itselläni vm.-93 mallissa viisarit jumittaa ja viimeisten kolmen kuukauden aikana lämpömittari vetelee omia koottuja kuvioitaan.
Tänäänkin kävi punaisella mutta putosi sepänsällin spesiaalilla taas sinne reiluun 80-asteeseen. Enemmän kuin tyyppivika siis...
Hakusessa onkin mittaristo. Kerran tuo dieselin mittaristo jo irroitettiin ja laitettiin bensamittaristo tilalle Ei oikein toimi ei... siis dieseliin sopiva mittaristo kelpaa.
Tarttis varmaan taas repiä irti ja puhdistella liittimet tosin auto liikkuu yötä päivää, eli ei jää paljon huoltotaukoja, samalla vois vaihdella mittariston lamput kun nekin kiukuttelee - välillä toimii ja välillä ei. Vois tuupata siniset lamput...
Onko jollain takuutoimiva W202 mittaristo nurkissa - voin naarata sen pois pölyttymästä
Itselläni vm.-93 mallissa viisarit jumittaa ja viimeisten kolmen kuukauden aikana lämpömittari vetelee omia koottuja kuvioitaan.
Tänäänkin kävi punaisella mutta putosi sepänsällin spesiaalilla taas sinne reiluun 80-asteeseen. Enemmän kuin tyyppivika siis...
Hakusessa onkin mittaristo. Kerran tuo dieselin mittaristo jo irroitettiin ja laitettiin bensamittaristo tilalle Ei oikein toimi ei... siis dieseliin sopiva mittaristo kelpaa.
Tarttis varmaan taas repiä irti ja puhdistella liittimet tosin auto liikkuu yötä päivää, eli ei jää paljon huoltotaukoja, samalla vois vaihdella mittariston lamput kun nekin kiukuttelee - välillä toimii ja välillä ei. Vois tuupata siniset lamput...
Onko jollain takuutoimiva W202 mittaristo nurkissa - voin naarata sen pois pölyttymästä
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Tuolla olis myydä, tosin sopivvudesta sinun autoosi ei ole minulla tietoa.
-----> viewtopic.php?t=2422
-----> viewtopic.php?t=2422
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
Nomutkumullameni HERMOT...
ja se on paljon se.
Lämmöt heittelee mihin sattuu, viisarit on totaalisen jumissa, valot palaa milloin huvittaa - eli otin yhteyttä puulaakiin nimeltä RTO.
Täytynee sieltä noutaa huomenna mittaristo suolaiseen hintaan ( sattuu tällaista rokkikania enemmän kuin parit suolapanokset persiissä ) mutta sillä on ainakin sitten toimivuustakuu tai rahat takaisin.
Olen kuullut hurjia juttuja että mittaristo pitäisi kalibroida ??? ( kilometrien takia en sitä tarvitse, sillä teen virallisen vaihtodokumentin mihin tulee liikkeen leima vaihdosta ).
Toiset sanovat että kalibrointia ei tarvita, joten en nyt tiedä mihin suuntaan tässä luppakorvansa kallistaisi ?
Kiitokset tervetulituksesta - älkää ampuko kovilla
Lämmöt heittelee mihin sattuu, viisarit on totaalisen jumissa, valot palaa milloin huvittaa - eli otin yhteyttä puulaakiin nimeltä RTO.
Täytynee sieltä noutaa huomenna mittaristo suolaiseen hintaan ( sattuu tällaista rokkikania enemmän kuin parit suolapanokset persiissä ) mutta sillä on ainakin sitten toimivuustakuu tai rahat takaisin.
Olen kuullut hurjia juttuja että mittaristo pitäisi kalibroida ??? ( kilometrien takia en sitä tarvitse, sillä teen virallisen vaihtodokumentin mihin tulee liikkeen leima vaihdosta ).
Toiset sanovat että kalibrointia ei tarvita, joten en nyt tiedä mihin suuntaan tässä luppakorvansa kallistaisi ?
Kiitokset tervetulituksesta - älkää ampuko kovilla
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
No just...
RTO-tuonnin kanssa kävi kuten talvella hajonneen vaihdelaatikon, eli puhelimessa löytyy, paikan päältä löytyy mutta tuote ei ole se mitä pitäisi...
Asiakkaalla pitäisi aina olla tarvittava varaosa kädessä - sitten varmasti onnistuisi...
Rouva kävi noutamassa mittariston ja kun näin sen - totesin heti ettei se sovi ysikolmoseen versioon.
Oli 220D:n ja vuodelta -96 tai uudempi.
Mulla on lämpötilamittarille oma paikka ja tuossa ulkolämmöt taitaa tulla pientä sähköjohtoa pitkin ?
Noh, paluupostissa takaisin tuokin menee ja uusi löytyi jo toisesta paikasta eli Part Systems, Tuusulasta.
Nyt VDO -koodilla ainakin sama kuin omassani. Onneksi otin koodin ylös kun mittaristo oli talvella irti...
Täytynee huomenna noutaa uusi kokelas ja torstaina onkin sitten kohtalon päivä edessä
Ei jaksa enää paukuttaa nyrkillä tuota kojetaulua - alkaa pian narisemaan...
Asiakkaalla pitäisi aina olla tarvittava varaosa kädessä - sitten varmasti onnistuisi...
Rouva kävi noutamassa mittariston ja kun näin sen - totesin heti ettei se sovi ysikolmoseen versioon.
Oli 220D:n ja vuodelta -96 tai uudempi.
Mulla on lämpötilamittarille oma paikka ja tuossa ulkolämmöt taitaa tulla pientä sähköjohtoa pitkin ?
Noh, paluupostissa takaisin tuokin menee ja uusi löytyi jo toisesta paikasta eli Part Systems, Tuusulasta.
Nyt VDO -koodilla ainakin sama kuin omassani. Onneksi otin koodin ylös kun mittaristo oli talvella irti...
Täytynee huomenna noutaa uusi kokelas ja torstaina onkin sitten kohtalon päivä edessä
Ei jaksa enää paukuttaa nyrkillä tuota kojetaulua - alkaa pian narisemaan...
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
Kiitos pojoista...
Ehdin jo kyllä myymään sen viikonloppuna...
Oli muuten tämännäköinen: http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=13932998
Uusi menopeli on hakusessa mutta tuo oli loistava - miinuspuoli oli se, että oli linja-auto =)
Etsiskelen tila-autoa, 207 => mutta nyt asiaan...
Nooh - hain auton pajalta ja hankkimani mittaristo oli rikki, eli kuolleita pikseleitä numerotaulussa. Uusi ( seuraava käytetty ) tulee toukokuun puolessa välissä Saksasta, joten siihen asti pitää taas kärvistellä tuon vanhan kanssa...
Unohdin sanoa asentajalle että avain pitää olla pois virtalukosta kun irroitetaan piuhat ( näin olen kuullut ) joten nyt sitten bonuksena palaa SRS-valo ja hehkuu vähintään yhtä punaisena kuin kuskin naama kesähelteellä ilman ilmastointia.
Tyhmä kysymys: Miten sen saa kuitattua pois ?
Oli muuten tämännäköinen: http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=13932998
Uusi menopeli on hakusessa mutta tuo oli loistava - miinuspuoli oli se, että oli linja-auto =)
Etsiskelen tila-autoa, 207 => mutta nyt asiaan...
Nooh - hain auton pajalta ja hankkimani mittaristo oli rikki, eli kuolleita pikseleitä numerotaulussa. Uusi ( seuraava käytetty ) tulee toukokuun puolessa välissä Saksasta, joten siihen asti pitää taas kärvistellä tuon vanhan kanssa...
Unohdin sanoa asentajalle että avain pitää olla pois virtalukosta kun irroitetaan piuhat ( näin olen kuullut ) joten nyt sitten bonuksena palaa SRS-valo ja hehkuu vähintään yhtä punaisena kuin kuskin naama kesähelteellä ilman ilmastointia.
Tyhmä kysymys: Miten sen saa kuitattua pois ?
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
Mun värkissä ne toimii lämpimällä paremmin kuin kylmällä.
Lämpömittari toimii aina ( stoppparitappi on niin lähellä viisarin juurta ) mutta polttoaineviisari on melkein aina jumissa, nopeusmittari herää noin 20km ajon jälkeen ( ellei käytä RRockNyrkkiä apuna ), rundari herää aika nopeasti.
Syynä on siis liimautuminen johon on erilaisia kikkoja olemassa aina Vehon kumitötterösarjoista lähtien.
Jostain syystä lämpimällä mittaristo toimii paremmin kuin kylmällä säällä mutta nyt toi lämpömittari on ottanut kojetaulun hakkaamisesta hieman kipeää itseensä.
Jos kyseessä olisi ainoastaan viisarien jumiutuminen, sen olisin korjannut itse mutta nyt se on jo myöhäistä...
Lämpömittari toimii aina ( stoppparitappi on niin lähellä viisarin juurta ) mutta polttoaineviisari on melkein aina jumissa, nopeusmittari herää noin 20km ajon jälkeen ( ellei käytä RRockNyrkkiä apuna ), rundari herää aika nopeasti.
Syynä on siis liimautuminen johon on erilaisia kikkoja olemassa aina Vehon kumitötterösarjoista lähtien.
Jostain syystä lämpimällä mittaristo toimii paremmin kuin kylmällä säällä mutta nyt toi lämpömittari on ottanut kojetaulun hakkaamisesta hieman kipeää itseensä.
Jos kyseessä olisi ainoastaan viisarien jumiutuminen, sen olisin korjannut itse mutta nyt se on jo myöhäistä...
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 05.2.2006 14:54
Kanilla kilahtaa kaali ihan just =(
Eli nyt on vihdoin viimein mittaristo kunnossa - kiitos Sonkasen =)
Lämpömittarin heiluminen selittyi sillä, että muutama sähköjohto oli hankaantunut puhki.
Nyt mittari toimii kuten pitääkin ja varmistui sekin asia, että syylari alkaa olemaan loppu. Toimii ajossa mutta kovan ajon jälkeen lämmöt alkaa nousemaan tyhjäkäynnillä.
SRS- valo palaa koko ajan ja sitä ei saanut tietokoneella kuitattua. Vikaa on siis jossain ja tuo valo alkoi palaa sen jälkeen kun keräs toinenkorjaamo irroitti mittariston, laittoi viallisen tilalle ja otti sen pois & laittoi vanhan takaisin.
Noutaessani autoa punainen varoitusvalo paloi, eikä ole sammunut millään konstilla.
Nyt jokaisen kaikkitietävän ajatuksia kaivataan. Varailen kyllä Vehon huoltoon aikaa kun alkaa katsastus lähestymään...
Saa arvailla mikä voi olla vikana ? =)
Lämpömittarin heiluminen selittyi sillä, että muutama sähköjohto oli hankaantunut puhki.
Nyt mittari toimii kuten pitääkin ja varmistui sekin asia, että syylari alkaa olemaan loppu. Toimii ajossa mutta kovan ajon jälkeen lämmöt alkaa nousemaan tyhjäkäynnillä.
SRS- valo palaa koko ajan ja sitä ei saanut tietokoneella kuitattua. Vikaa on siis jossain ja tuo valo alkoi palaa sen jälkeen kun keräs toinenkorjaamo irroitti mittariston, laittoi viallisen tilalle ja otti sen pois & laittoi vanhan takaisin.
Noutaessani autoa punainen varoitusvalo paloi, eikä ole sammunut millään konstilla.
Nyt jokaisen kaikkitietävän ajatuksia kaivataan. Varailen kyllä Vehon huoltoon aikaa kun alkaa katsastus lähestymään...
Saa arvailla mikä voi olla vikana ? =)
MB c-93, 310D bussi, muita ei liikkumiseen tarvita...
Mitähän tahmaa niissä rajoitintapeissa vois olla , itellä ei ollu mitään, tais olla vaan magnetisoitunu tai jotain sinne päin. kiekkamittari vaan joskus heräs aavistuksen jäljessä, ja unohti joskus toimia. Pyyhin kuitenkin tapit tinnerillä varovasti ja kasasin takas ja on toiminu. "kortsuja" en viittiny rajotintappeihin laittaa, kun viisareiden asento olis jääny pikkuisen pömpölleen.
Ai niin, mittaristo tulee kivasti ulos ilman ratin irroitusta
Ai niin, mittaristo tulee kivasti ulos ilman ratin irroitusta
Mersuja
Mittari irti ja polttimot vaihdettu
Rattia EI tarvinnut nyppiä pois jos joku pelkää airbaggia. Hieman silikoonia pintoihin niin helposti. Vain ja ainoastaan kohtisuoraan ja sit virtalukon puolelta. Mut SRS - valo tartee nollata ensviikolla