Lexus RX 400h vs. 4matic
Lexus RX 400h vs. 4matic
Miten hyvä pito mahtaa olla Lexus RX 400h:ssa?
Toimiiko sen neliveto niin hyvin, että sillä saa veneen ylös hiekkaluiskasta?
Onko sen pito lähelläkään 4maticia?
Pitäisi valita seuraava auto ja se voisi olla joko Lexus RX 400h, MB E320 CDI
4matic tai nykyinen auto 300 TDT 4matic. Hiukan huolestuttaa, riittääkö
Lexuksen pito vaativassa käytössä. Vaativaa käyttöä on esim. mainittu
jyrkkä luonnonluiska järveen. Jos siinä pyörä sutaisee, peli voi olla jo
menetetty.
Onko täällä kellään tuollaista nelivetoista hybridilexusta ja voitaisiinko
verrata pitoja? Tasataan massat laittamalla painoa tavaratilaan ja
kytketään autot vetokoukuista köydellä yhteen. Sitten katsotaan jäällä, mihin
suuntaan yhdistelmä liikkuu.
Toimiiko sen neliveto niin hyvin, että sillä saa veneen ylös hiekkaluiskasta?
Onko sen pito lähelläkään 4maticia?
Pitäisi valita seuraava auto ja se voisi olla joko Lexus RX 400h, MB E320 CDI
4matic tai nykyinen auto 300 TDT 4matic. Hiukan huolestuttaa, riittääkö
Lexuksen pito vaativassa käytössä. Vaativaa käyttöä on esim. mainittu
jyrkkä luonnonluiska järveen. Jos siinä pyörä sutaisee, peli voi olla jo
menetetty.
Onko täällä kellään tuollaista nelivetoista hybridilexusta ja voitaisiinko
verrata pitoja? Tasataan massat laittamalla painoa tavaratilaan ja
kytketään autot vetokoukuista köydellä yhteen. Sitten katsotaan jäällä, mihin
suuntaan yhdistelmä liikkuu.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Re: Lexus RX 400h vs. 4matic
Muistakaa laittaa ko. testissä autoihin myös identtiset renkaat.Jarkko N kirjoitti:Tasataan massat laittamalla painoa tavaratilaan ja
kytketään autot vetokoukuista köydellä yhteen. Sitten katsotaan jäällä, mihin
suuntaan yhdistelmä liikkuu.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tuossa on oikein hyvä kampe veneen vesille laskuun, ei tarvi luiskista välittää:
http://www.pekeija.com/galleria/pikakii ... 768%5D.JPG
http://www.pekeija.com/galleria/pikakii ... 768%5D.JPG
Valtra olisi hyvä, mutta kun siinä on "traktorin moottori"...
Noita Lexuksia ei ole yhtään tarjolla Tampereella. Ja suoraan vertailuun
tarvittaisiin kaksi kuskia. Yksin ei uskalla edes ajaa pahaan paikkaan
kokeilemaan, jääkö kiinni.
Olen minä matikillakin kiinni jäänyt, kun oli Lapissa 20 senttiä märkää lunta
ja saksalaiset vanhat kitkat alla. Aika paljon se on renkaista ja nastoista
kiinni jäällä ja lumella.
Matikin kanssa olen usein vienyt isoa alumiinivenettä järville, joissa on ns.
luonnonluiska eli loiva ranta. Siinä tarvitaan maavaraa ja hyvää pitoa, jos
aikoo saada veneen ylöskin.
TM 15/2005 s.141: "Takapyörien vetovoima jää yllättävän vähäiseksi,
eivätkä ne pysty yksin liikuttamaan autoa, jos etupyörät ovat liukkaalla
ja menettävät otteensa yritettäessä lähteä liikkeelle."
50 kW ja 130 Nm luvataan takasähkömoottorille eikä jaksa lähteä liikkeelle? Häh?
Vetääkin saa jarrutta vain 700 kg.
Noita Lexuksia ei ole yhtään tarjolla Tampereella. Ja suoraan vertailuun
tarvittaisiin kaksi kuskia. Yksin ei uskalla edes ajaa pahaan paikkaan
kokeilemaan, jääkö kiinni.
Olen minä matikillakin kiinni jäänyt, kun oli Lapissa 20 senttiä märkää lunta
ja saksalaiset vanhat kitkat alla. Aika paljon se on renkaista ja nastoista
kiinni jäällä ja lumella.
Matikin kanssa olen usein vienyt isoa alumiinivenettä järville, joissa on ns.
luonnonluiska eli loiva ranta. Siinä tarvitaan maavaraa ja hyvää pitoa, jos
aikoo saada veneen ylöskin.
TM 15/2005 s.141: "Takapyörien vetovoima jää yllättävän vähäiseksi,
eivätkä ne pysty yksin liikuttamaan autoa, jos etupyörät ovat liukkaalla
ja menettävät otteensa yritettäessä lähteä liikkeelle."
50 kW ja 130 Nm luvataan takasähkömoottorille eikä jaksa lähteä liikkeelle? Häh?
Vetääkin saa jarrutta vain 700 kg.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Nyt tulee jo mieleen japanilaisten autojen huonoja puolia:
-Nokkahihna eikä ketju
-Ei keskuslukitusta
-Bensakorkki väärällä puolella
-Tekokuituinen paloarka sisustus
-Huono suuntavakavuus
-Kääpiöille tehdyt mitat, mm. kenkä ei mahdu kaasupolkimelle
-Tokyo by night -muotoilu, kojelauta tyylitön kuin matkaradio
-Muotoilu ja eleganssi itäautojen tasoa, muovinen sisustus
-"Jalopuut" pelkkiä muovikulisseja
-Matala penkki, istutaan melkein lattialla
-Surkea ergonomia, katkaisijat siroteltu minne sattuu
-Ruostuu
-Ikkunat ja kynnykset kuraantuvat helposti
-Pienet vetomassat
-Helposti naarmuuntuva maalipinta
-Pieni kantavuus
Mitkäs näistä pätevät Lexukseen? Nokkahihna ainakin, ja tuskin tuossa
on keskuslukitustakaan (bensakorkki luultavasti puuttuu lukituksesta).
-Nokkahihna eikä ketju
-Ei keskuslukitusta
-Bensakorkki väärällä puolella
-Tekokuituinen paloarka sisustus
-Huono suuntavakavuus
-Kääpiöille tehdyt mitat, mm. kenkä ei mahdu kaasupolkimelle
-Tokyo by night -muotoilu, kojelauta tyylitön kuin matkaradio
-Muotoilu ja eleganssi itäautojen tasoa, muovinen sisustus
-"Jalopuut" pelkkiä muovikulisseja
-Matala penkki, istutaan melkein lattialla
-Surkea ergonomia, katkaisijat siroteltu minne sattuu
-Ruostuu
-Ikkunat ja kynnykset kuraantuvat helposti
-Pienet vetomassat
-Helposti naarmuuntuva maalipinta
-Pieni kantavuus
Mitkäs näistä pätevät Lexukseen? Nokkahihna ainakin, ja tuskin tuossa
on keskuslukitustakaan (bensakorkki luultavasti puuttuu lukituksesta).
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Juu, kardaani puuttuu. Sen paikalla on iso 50 kW sähkömoottori,jovihava kirjoitti:Miten tuo takasähkömoottorijjuttu pitikään ymmärtää, onko Lexuksessa semmoinen eikä raudalla toteutettu nelikko? shock:
joka on kytketty takapyöriin tasauspyörästön kautta.
Autossa on bensakuutonen ja sähkömoottori myös edessä.
Niiden välistä voimaa jakaa planeettapyörästö, joka toimii
portaattomana vaihteistona ja välittää voimaa etupyöriin.
Molemmat sähkömoottorit toimivat myös generaattoreina
ja ottavat jarrutusenergian talteen.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Eritääin mielenkiintoinen vertaus ja keskustelu. - Huolestuttaa, että autoja (Lexus) tarjotaa nelivetoisena, mutta se onkin toteutettu sitten sähkömoottoriratkaisulla. Kyllä 4-veto pitää olla oikea. Mutta omat kokemukset rajoittuvat Toyota HJ, VW Taro, nykyuään perheessä VW Bora, 2.8 4 Motion, ja Volvo XC 60, 2 viimeiseksi mainitussa ei ole alennusvaihdetta, VW:ssä jatkuva 4-veto päällä, Volvossa voima siirtyy tarpeen mukaan. - Mutta ei ole veneitä tai muuta vedettävää ei ole koukkujakaan autoissa!