Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Tuo on löyhästi eli tosi vähän sinne tai tuonne päin viewtopic.php?t=2769
Lähinnä tuossa olisi kolmanneksi viimeinen kappale (en uskalla lainata, kun se tekstissä kielletään :D). Siinähän sanotaan, että kuluttaja oisi oikeutettu korvauksiin, jos virheen vuoksi oisi tullut takkiin. Virhehän on ollut tehtaalta asti ja lähinnä korvaus olisi turhaan käytettyä aikaa ja hallin vuokraa.

Miten tuommoista sitten anotaan / vaaditaan, on sitten eri juttu.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Roisto kirjoitti:Moro,

No, niin. Käytin kotteroa aamusella kärytestissä ja kyllä kai tämän lapun pohjalta pitäisi leimakin irrota. :D

Koodi: Valitse kaikki

kierroksilla

CO  0,02 %
HC    38 ppm
O2  0,09 %
λ  1,002

tyhjäkäynti

CO  0,00 %
HC    19 ppm
O2  0,68 %
λ  1,033
Vaikka siellä pakokaasuvuotojakin on, niin ei ne näköjään hirveästi happiarvoa nosta. :? Tyhjäkäynnillä näkyy enemmän.

t.
Risto
Hyvin irtoo tuolla lapulla
Eikä putki paljoa vuoda, kun noin alhaalla happi on
Lambda tyhjäkäynnillä ei optimaalinen
autodidakti
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

felmit kirjoitti:Hyvin irtoo tuolla lapulla
Eikä putki paljoa vuoda, kun noin alhaalla happi on
Lambda tyhjäkäynnillä ei optimaalinen
Niin on. Tieten jos on oikein tarkkana, niin lambdan hyvaksyntärajathan ovat ±0,03 eli voisi tulla hylkäys.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

eipä ne puutu lambdaan joutokäynnillä
ihan OK mittalappu ja kun otat mukaan, eivät veloita siitä
autodidakti
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Käytinpä tässä autoa nelipyöräsuuntauksessa, kun kerran se etualatukivarsi vaihdettiin ja säätöpultit käytettiin irti. Ennen säätöä tarkastettiin löytyykö mistään väljää. Etupyörän laakereita vähän säädettiin ja lisäksi kuskin puolen narinahelassa todettiin alkavaa väljyyttä.

Kyseinen nivel (molemmat itse asiassa) vaihdettiin viime huhtikuussa, minkä jälkeen mittariin on tullut 11 000 km. Soitin nivelet vaihtaneeseen korjaamoon ja tiedustelin, notta mitä tehdään, kun noin vähillä maileilla alkaa porsia. Sieltä vastattiin, että varaosilla on vain puolen vuoden takuu.

Enpä taida enää viedä autoa tuohon puljuun jos takuu / luotto omiin varaosiin on tuota luokkaa. Muutamassa muussa paikassa takuu on vuosi ja Veholla kaksi. Taitaisi loppupelissä tulla halvemmaksi viedä Veholle. Jos noita joutuu joka tapauksessa vuoden välein vaihtamaan, tulisi ainakin se toinen vaihto ilmaiseksi. Toisaalta ZDMAK:ssa vaihtotyökalu maksaisi $116 (85 € + posti + tulli). Kolmen kympin vaihtohinnalla tuo haukkuisi muutaman kerran jälkeen itsensä. Jos uusi auto olisi väyväy tms. niin niihinkin vaihtuisi puslat samalla värkillä.

Maanantaina vaihtuu vuotavan katin tilalle uusi. Saa nähdä, pitääkö tämä kaasut sisällään.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hotari kirjoitti:kl myy klannia tohon hintaan

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 48117/1718
Aika kalliita nuin yksinkertaiseksi laitteeksi.

Jos löytyy malli josta saa mitat niin laitetaan sorvi pyörimään... ;) Saa meseläiset puristella vajikka joka pirtissä...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Puuhastelin tässä vähäsen sunnuntain kunniaksi...

Oikean etujarrulevyn puuttuva lukituspultti on tympäissyt vähän aikaa. Kerran pimeissäni sitä tutkailin ja silloin näytti siltä, että joku olisi pyöräyttänyt tuon reiän kierteet soiroksi. Vissiin tunnustelin väärää reikää, koska tänään paljastui normaalimpi ilmiö – pultti oli katkennut reikäänsä.

Uusi pulttihan minulla olikin, joten ei homma ainakaan pahene, jos koetan ottaa vanhan pätkän pois. Liottelin sitä aikani WD40:ssä ja sitten porasin pultintynkään reiän. Siihen sopiva Torx-pala asennusvasaralla ja nitkuttelemaan. Pari kertaa piti vasaroida uudestaan mutta ilmeisesti irrotusöljy, vasarointi ja vääntö tepsivät ja lopulta pultti antoi periksi.

Navan laipassa olikin jo vähän törkyä, ilmeisesti rankaan vaihtojen yhteydessä väliin oli valunut p*skaa. Koetin raaputella ne pois ja paiskasin sitten levyn paikoilleen.

Kardaani pitäisi melkein käydä tutkituttamassa vaikka Haukiputaalla. Jossain vauhdeissa tuntuu ravistusta eikä se muutu renkaiden vaihdossa mihinkään. Pitkän matkan jälkeen tuntuu ravistavan enemmän. Jäsen Marco epäili jotain etukuminiveltä tms.

Sitten pitäisi puhalluttaa ja maalauttaa ne yhdet vanteet, jotka ovat olleet ikuisuusprojektina jo jonkun vuoden. Tänä kesänä voi vaan käydä niin, että tämän hetkisistä kesäkumeistä loppuu pinta, joten ne toiset pitäisi saada ajoon.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5974
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Moro,

Puuhastelin tässä vähäsen sunnuntain kunniaksi...

Oikean etujarrulevyn puuttuva lukituspultti on tympäissyt vähän aikaa. Kerran pimeissäni sitä tutkailin ja silloin näytti siltä, että joku olisi pyöräyttänyt tuon reiän kierteet soiroksi. Vissiin tunnustelin väärää reikää, koska tänään paljastui normaalimpi ilmiö – pultti oli katkennut reikäänsä.

Uusi pulttihan minulla olikin, joten ei homma ainakaan pahene, jos koetan ottaa vanhan pätkän pois. Liottelin sitä aikani WD40:ssä ja sitten porasin pultintynkään reiän. Siihen sopiva Torx-pala asennusvasaralla ja nitkuttelemaan. Pari kertaa piti vasaroida uudestaan mutta ilmeisesti irrotusöljy, vasarointi ja vääntö tepsivät ja lopulta pultti antoi periksi.

Navan laipassa olikin jo vähän törkyä, ilmeisesti rankaan vaihtojen yhteydessä väliin oli valunut p*skaa. Koetin raaputella ne pois ja paiskasin sitten levyn paikoilleen.

Kardaani pitäisi melkein käydä tutkituttamassa vaikka Haukiputaalla. Jossain vauhdeissa tuntuu ravistusta eikä se muutu renkaiden vaihdossa mihinkään. Pitkän matkan jälkeen tuntuu ravistavan enemmän. Jäsen Marco epäili jotain etukuminiveltä tms.

Sitten pitäisi puhalluttaa ja maalauttaa ne yhdet vanteet, jotka ovat olleet ikuisuusprojektina jo jonkun vuoden. Tänä kesänä voi vaan käydä niin, että tämän hetkisistä kesäkumeistä loppuu pinta, joten ne toiset pitäisi saada ajoon.

t.
Risto
Onhan noita katkenneita pultteja nähty nuissa. Siellä on myös monesti ollut poraus vieressä johon voi tehdä uudelle kierteet, tai muuta selitystä en ole keskinyt kierteettömälle samalla säteellä olevalle poraukselle, ellei ole tasapainotusta varten porattu???
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Roisto kirjoitti: Kardaani pitäisi melkein käydä tutkituttamassa vaikka Haukiputaalla. Jossain vauhdeissa tuntuu ravistusta eikä se muutu renkaiden vaihdossa mihinkään. Pitkän matkan jälkeen tuntuu ravistavan enemmän. Jäsen Marco epäili jotain etukuminiveltä tms.
Nyt puhutaan vissiin kardaanin etummaisesta kuminivelestä eli rättinivelestä?

Itsellänikin on jonkunlaista ravistusta havaittavissa eri nopeuksissa. Ylihuomenna keskiviikkona pirssi on menossa paikalliselle mersuhuoltamolle (Ylämaan Ay) etummaisen rättinivelen vaihtoon. KL:ssä nivel taisi maksaa noin 70 euroa.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
AK47 kirjoitti:Onhan noita katkenneita pultteja nähty nuissa. Siellä on myös monesti ollut poraus vieressä johon voi tehdä uudelle kierteet, tai muuta selitystä en ole keskinyt kierteettömälle samalla säteellä olevalle poraukselle, ellei ole tasapainotusta varten porattu???
Minäkin tuota ihmettelin. Etulevyssä on kuitenkin viiden rengaspultin ja tuon kiinnityspultin reiän kaksi kohdistustapin reikää. Eli ihan pikku kummassa sitä ylimääräistä ei saa oikein mihin käytettyä.

Tasapainotusidea ei kuulostaisi mitenkään oudolta.
rolle kirjoitti:Nyt puhutaan vissiin kardaanin etummaisesta kuminivelestä eli rättinivelestä?
Joo. Oon joskus alla ollessani niitä silmämääräisesti katsonutkin ja melko uusilta ovat näättäneet.

Mieleen tulee tässä myös kardaanin tukilaakeri. Se ei kaii hirveää täristystä aiheuttane mutta kun se tässä pari vuotta sitten vaihdettiin, niin alkoi talvella kuulua kylmänä liikkeelle lähtiessä joku ujellus. En sitten ole osannut yhdistää, tuleeko se vauhtimittarin vaijerista vai siitä laakerista.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Morjens,

Meinasi tuo auto vähän säikäyttää. Töistä tullessa pyörähdin lähikaupassa ostoksilla. Työpaikka-kauppa -välillä ollut mitään ongelmia mutta kaupasta lähtiessä auto kyllä käynnistyi mutta sitten melkein heti sammui. Pari kertaa tuo tapahtui uudestaan mutta sitten sain kotteron liikenteeseen lievällä kaasun ja jarrun soveltavalla käytöllä. Sen jälkeen ihmettelin, ettei kylmästöintiä saa pois eli EC-valo ei syty. Syy selvisi hetken päästä, kun kabiiniin alkoi tulvia kuumaa ilmaa. :(

Johtopäätös: 7-sulake rikki. Seiskasulakkeen takanahan on vaikka ja mitä: lämppärin ohjaus, närhenmunat, kiertovesipumppu, pakkivalot, lisäpuhaltimien ohjaus, bensahuurujenvapautusventtiili ja meneepä se moottorin boksillekin. Ei siis ihme, jos se kaikkea kivaa aiheuttaisikin.

Kun kurkistin sulakerasiaan, sulake oli kuitenkin ehjä. Häröilyn syynä oli siis todennäköisesti 17-vuotiaan sulakkeen hapettuminen sähköä johtamattomaksi. Kun napsautin uuden sulakkeen paikoilleen, alkoi lämppäri toimia ja moottorikin käynnistyi normaalisti.

Kävin sitten lähihuoltamolta kourallisen sulakkeita. Pitää vaihtaa joskus kaikki – edelliseen tein saman remontin.

Ja sitten muuta...

Kuinkahan lämpimäksi bensiini voi ajon aikana lämmetä? Sehän kuitenkin lämpenee mm. pumpu(i)lla, moottoritilassa yms. ja ylimääräinen, lämmitetty bensiinihän kierrätetään takaisin tankkiin.

Tuli vaan mieleen juhannuksen vietosta palatessani. Yhteen suuntaan tulee matkaa n. 160 km / 1:45 h ja kaiken kaikkiaan kilometrejä kertyi 346. Hurautin heti reissun päätteeksi tankille mutta en saanut mahtumaan tankkiin kuin vaivaiset 30,5 litraa – ensimmäisen kerran pistooli naksahti n. 28 litran kohdalla. Tuostahan tulee naurettavat 8,8 l/100km.

Eli periaatteessa tankissa oli vielä 36,5 litraa jäljellä. Jos bensiinin lämpölaajenemiskerroin on 0,0009, niin tarvittaisiin n. 30 asteen lämpötilaero, jotta tuo tilavuus kasvaisi litran. 30 astetta tuntuu jo melko hurjalta, jos ulkolämpötila pyörii parissa kympissä. Toisaalta jos sinne olisi mennyt vielä litra lientä, niin silloinkin kulutus oisi ollut vasta n. 9,1 litraa sadalle.

Viimeisen vuoden keskikulutus on laskujen mukaan ollut 10,9 l/100km. Suurin osa työmatka-ajoa 7 km suuntaansa. Talvella vielä Webastolla lämmitystä. Eihän tuo ihan höyryillä mene mutta varmaan johtosarjaremontti, ilmamassamittarin vaihto tms. on vaikuttanut kulutukseen positiivisesti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Kappas, hapettuneita sulakkeita. :shock: Onneksi ei pahempaa, täytynee itekkin hakea repullinen sulakkeita ja laittaa vaihtotyö to-do-listalle. Mistähän nuita sais halvimmalla. Biltemasta?

Tuosta bensiinin lämpölaajenemisesta sen verran, että öljyalan keskusliiton mukaan bensiini on pistoolista tullessa noin 6 asteista. Näillä helteillä minä en pitäisi ollenkaan mahdottomana 30 asteen lämpötilaeroa. Varmaan voi ero olla jopa enemmän, jos auto seisoo auringossa pitempään. Toisaalta sama energiamäärähän siinä gasoliinissa on, oli tilavuus isompi tai pienempi. Joku fyysikko jatkakoon tästä pohdiskelua. :P

http://www.oil.fi/index.php?m=3&id=850

Kävitkö muuten samalla asemalla tankkaamassa? Mietin vaan kallistuksia, voisko ne selittää ilmiön. Toisaalta ihan uskottava kulutus, kun katsoo virallisia lukemia (Mercefreaken: 90 km/h 9,0 l/100km; 120 km/h 10,9 l/100km; kaupunki 15,1 l/100km).

http://www.mercefreaken.com/modellene/124/e320t.htm
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:Morjens,

Kävin sitten lähihuoltamolta kourallisen sulakkeita. Pitää vaihtaa joskus kaikki – edelliseen tein saman remontin.
Saithan porsliinisia? Jos tuli hankittua nykymallin muovisulakkeita, joissa sulaa muovi eikä lanka, niin vaihda vain uudet langat vanhoihin keraamisiin runkoihin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Saithan porsliinisia? Jos tuli hankittua nykymallin muovisulakkeita, joissa sulaa muovi eikä lanka, niin vaihda vain uudet langat vanhoihin keraamisiin runkoihin. :idea:
Tehdäänkö vielä posliinisia? Otin kyllä semmoisia, joissa metalli on semmoista kuparinnäköistä. Josko se paremmin kestäisi hapettumista vastaan.

Pitääpä katsoa, saisiko noita vaihdettua vanhoille rungoille.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Morjens,

Mikähän mittaristoon on tullut, kun vasemman puolen mittarivalo on sammunut? Vaihdoin lauantaina sinne uudet hehkut mutta ei se sillä toennut. :? En ottanut mittaristoa syliin asti vaan vetäisin sen vaan sen verran ulos, että pääsin hehkuihin käsiksi. Pitänee käyttää kokonaan irti ja tarkistaa johdotukset.

Tekaisinpa samalla mittaristolle kunnon irrotuskoukut. Koukkumateriaalina käytin vanhojen penkkien verhoilussa olleita jousipuikkoja. Polkupyörän pinnat olivat liian löysää tavaraa. Nyt työläin homma on saada vauhtimittarin vaijeri takaisin reikäänsä ja venymään sen verran, että kierteet lähtevät vetämään.

Käväisin tässä lomalla kotipuolessa ja samalla reissulla siskoflikkaa katsomassa. Matkaa kertyi 685 kilomeetriä ja bensaa meni tankkiin (naksahti varmaan 10 kertaa) 63 litraa. Reissun kulutus siis 9,2 l/100km. Hukkasinpa yhdessä kiihdytyksessä myös kuskinpuolen etuvilkun (molemmat tapit olivat jo poikki), joten ihan hissuttelua ei ajokaan ollut. :lol: Pysähdyin sitten yhdessä liittymässä sen verran, että sain heitettyä jo valmiiksi ostetun Depon nurkalle aerodynamiikkaa tasaamaan.

Melkoisesti tuntuu vaan tuo alusta vähän kovemmassa vauhdissa tärräävän. Renkaita käytin ennen reissua tasapainoituksessa ja ainoastaan toista eturengasta piti säätää. Tämä oli kyllä odotettu tulos, koska samaa tärinää kosla pitää myös talvirenkailla. En vaan ole saanut aikaiseksi käyttää sitä tohtorilla. Jospa nyt, kun kiireinen kesäloma on ohi... :lol:

Peräkin ulisee edelleen ja lisäksi se vuotaa. Ruotsin maan purkamoilla näyttää olevan muutamia tämän mallisia periä ASD:llä varustettuna. Vetoakselit vaan näyttävät olevan kortilla. Jonkin mallin 202:ssa on myös sopivaa vetoakselia, jos ei loydy samasta autosta koko pakettia. Mitenhän ne yleensä suostuvat laittamaan Suomeen ja miten maksupolitiikka pelaa? Kokemuksia? Tokihan jokaisella puljulla on oma käytäntönsa... :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Mitenhän ne yleensä suostuvat laittamaan Suomeen ja miten maksupolitiikka pelaa? Kokemuksia? Tokihan jokaisella puljulla on oma käytäntönsa... :nocando:
Omat kokemukset on etteivät toimita Härmälään. Piti tilata Haaparuotsiin ja hakea sieltä :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaveri tilaili Mitsun purkuvetareita ja -periä Ruåttista kotiovelle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Cossie
Viestit: 58
Liittynyt: 23.5.2011 20:52

Viesti Kirjoittaja Cossie »

http://en.bildelsbasen.se/

Ite tilasin joskus tuolta kautta askin quattroon ja homma pelas hemmetin hyvin.
Aski tuli viikossa ja homma meni muutenkin buenosti.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hohoo. Nyt on niin tuore leima paperissa, että meinaavat sormet sotkeentua. :D Aamusella kävin pakokaasutestissä ja kun siitä tuli sen verran hyvät lukemat, uskalsin marssia töiden jälkeen konttorin tiskille. Ensin meinasivat myydä eioota mutta onneksi joku ajan varannut olikin ollut niin hyvissä ajoin liikenteessä, että pääsin livahtamaan hänen tilalleen.

Mitään kummempaa ei löytynyt, mitä nyt kuskin puolen ajovaloa vähän laskettiin. Se oli laitettu silmämääräisesti kohdalleen umpion irrotuksen jälkeen. Muuten kehui kiesiä hyväkuntoiseksi. Ilmeisesti katsuri ei halunnut pilata iltaansa saattamalla viimeistä asiakastaan kyyneliin. :D

Tämmöiset olivat haistelutulokset:

Koodi: Valitse kaikki

kierroksilla

CO  0,15 %
HC    38 ppm
O2  0,09 %
λ  0,998

tyhjäkäynti

CO  0,03 %
HC    28 ppm
O2  0,88 %
λ  1,042
Näyttävät häkä ja hiilivedyt olevan kierroksilla vähän tyhjäkäyntiä korkeammat. Mitenkähän vuotavat venttiilin kumit näkyvät testissä? :?

Nyt taas kelpaa ajella seuraavat 14 kk suht huoletta. Pitää varmaa illan miitissä ostaa ihan nisukahvit. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

OSOK:illa on ollu hyvä syksy, ensin allekirjoittanut sai väykkyyn leiman, sitten hetikohta suksi omaansa, ja nyt sitten Roistokin lankkuunsa. 8) Tosin Roiston rassi nyt on ihan eri kuntoisuusluokassa kuin nämä meiän väykyt, mutta noista päästöistähän nämä pesnavehkeet ovat ennenkin pompanneet vaikka muuten olis kaikki tiptop.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Eldorado kirjoitti:OSOK:illa on ollu hyvä syksy, ensin allekirjoittanut sai
Onnittelut :!:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Mullakin meni ensimmäisellä koetuksella leimasta läpi :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Mulla vasta toisella :D saas nähä mite väykyn kans käy :wink:
C250TDT -98
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Hihna on pirhana alkanut viserrellä sen verran että hiljaa ajaessa kuuluu kabiiniin asti. Pitänee käyttää hihna irti ja pyöritellä rullia. Kiristimen rulla ei ole pahan vanha. Toisaalta sitä edeltäväkin pääsi hädin tuskin vuoden ikään. Laturin päällä oleva rissaa ei ole minun aikanani vaihdettu. Laturissa on uudet reilun vuoden vanhat laakerit. Sittenhän on vielä se tuulettimen hihnapyörä, jossa hihna kulkee selällään. Se ei varmaan ole halapa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

No nyt se petti ensimmäisen kerran. AAmulla istahdin kuskin pukille ja väänsin avaimesta. Hörähti käyntiin, kävi hetken huonosti ja sitten sammui. Sen jälkeen vaan starttimotööri pyörii muttei edes yritä sytyttää.

Kuskistelin moottoritilaan ja sunnuntaina irrottamani liittimet olivat paikoillaan ja silloin se vielä toimi. Puolille ja suuttimille laitettu sulake näytti olevan ehjä, samoin muut sulakkeet. Bensapumppu surahtaa mutta sehän ei sano vielä mitään. Tuossahan on kaksi pumppua, jolloin toisen hiljaisuutta ei pääse toisen mölinältä huomaamaan. Jos alla oisi vielä se edellinen sininen, niin minulla oisi varmaan hommattuna jo se Bilteman painemittarisatsi. KE:hän on muutenkin kranttu paineistaan.

Pitänee iltasella koettaa tarkistaa, pyörivätkö molemmat pumput ja lukea vikakoodit. Jos ei tuolla tokene, niin sitten pitää miettiä lisää. Tässähän ei taida olla bensanpaineelle anturia, joten sitä ei pysty testerillä tarkistamaan.

Niijjoo...
Kiristimen rullassa ja laturin yläpuolisessa vapaarullassa oli havaittavissa aivan pientä väljyyttä. Laturi oli jämäkkä ja hiljainen, samoin ilmastoinnin vapaarulla. Vesi- ja tandemipumpussa ei mitään sanottavaa. Jälkimmäisessä pientä aksiaalista holkkumaa mutta se ilmeisesti "kuuluu asiaan". Suurinta meteliä piti tuulettimen laakeri. Sehän on tietenkin integroitu siihen pukkiin, johon vapaarullakin pultataan. Kuulostaa siis halavalta, jos tuon haluaisi vaihtaa...

Kysymys 104.99X:n purkaneille: Oisiko ylimääräisenä ko. laakeripukkia mielellään hihnapyörän kanssa?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:No nyt se petti ensimmäisen kerran. AAmulla istahdin kuskin pukille ja väänsin avaimesta. Hörähti käyntiin, kävi hetken huonosti ja sitten sammui. Sen jälkeen vaan starttimotööri pyörii muttei edes yritä sytyttää.
Minähän en tärpättimoottorista ymmärrä sitä vähääkään mitä riisselistä mutta oisitko kyytiä tarvinnut vai tuleeko tarjous liian myöhään :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kiitos tarjouksesta. :D Mentiin töihin työkaverin Penarilla. Pitää kuskata sitä, kun/jos saan tuon kotteron kuntoon.

Pitääpä soitella sulle/Eldolle, kävisikö hakemassa painemittarin Biltemasta. Enste voisi mitata, paljonko pumpuille menee virtaa. Pitäisi olla 5-9 amppeeria.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko tässä sitten mahollisesti vikkaa 018 545 10 32 :roll:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu jos tarviit jeesiä niin pirauttele.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”