LiQQen S 350 Turbodiesel
Se on kyllä aika hurjaa että kolmattatonninen möhkö menee vähemmällä kuin nippa nappa tonnin painoinen kikotin. Vaikka möhkä onkin diesel ja kikotin pesna, niin siltikin.Kaapo kirjoitti:Aika tarkkaan 9 litralla on mennyt nämä pahimmat pakkasjaksot. Siinä on ollut aika paljon lämmityskäyttöä joukossa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
No kyllähän sen näillä huippupakkasilla saa tuta, että ihan kaikki nafta ei pala lämpönä harakoille. Kun alkaa huidella 30 astetta, niin Webasto alkaisi olla poikaa ajonkin aikana. Mutta niin jäätyi taksi-Avensis sivuikkunoistaan umpeen kolmen hengen läsnäollessa. Möhkö ei tuota temppua tee, kun on ne tuplalasit
Toisaalta kulutus on aika maltillinen, kun ottaa huomioon jähmeät paikat ja sen myötä isommat ajovastukset. Rengaspaineetkin tippuvat ja pirssi ei rullaa niin notkeasti kuin säädyllisemillä säillä.
Muistaakseni tuo sähkölaatikko antaa bensakoneen jatkona pienemmän kaupunkikulutuksen kuin manuaali (S 280 verrokkina).
Ja kiisselihän kiertää alle 2000 rpm talvinopeuksilla. Ei sitä soppaa silloin määräänsä enempää kerkiä palamaan.
Toisaalta kulutus on aika maltillinen, kun ottaa huomioon jähmeät paikat ja sen myötä isommat ajovastukset. Rengaspaineetkin tippuvat ja pirssi ei rullaa niin notkeasti kuin säädyllisemillä säillä.
Muistaakseni tuo sähkölaatikko antaa bensakoneen jatkona pienemmän kaupunkikulutuksen kuin manuaali (S 280 verrokkina).
Ja kiisselihän kiertää alle 2000 rpm talvinopeuksilla. Ei sitä soppaa silloin määräänsä enempää kerkiä palamaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Juuri samoin teen miekin.Kaapo kirjoitti:Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella
® Mesen Porkkana-klubi
- Jari Nysten
- Viestit: 386
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Mulla ei ole edes kuin 4 vaihdetta, mut lähtee kakkosella S-asennossakin jos ei paina kaasua kunnolla ripeesti.Kaapo kirjoitti:Jokunen huomio aiheesta.
Pidän laatikkoa talvellakin S-asennossa. Lähtee siis ykkösellä --> ei luista turhaa niin paljoa ---> kiihtyy tavoitenopeuteen ripeämmin, joka on taloudellisempaa.
Taajamassa kepakko on 4-asennossa, D on turhaa lupsuttelua 60 vauhdeissa, vaikka loota sinne vaihtaakin. Turhan alhaiset kiepit eivät on taloudellisia nekään.
Loota saa lämmetä jonkun minuutin tyhjäkäynnillä, kun kylmästä lähtee - ei ole niin nihkeä alkukilometreillä. Nuokin seikat saattavat vaikuttaa kohtuullisen polkemisen ohella
Valoa kepin juureen kaipaan minäkin.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Jotenki noin se vaihtuu.
Se lamppu on tuossa vaihdekaavelin etureunassa.
Miepä pengon jos löyvvän parempia kuvia.
Onko sulla se keskikonsolin puu yksi vai kaks-osainen?
EDIT....
Tuhkakuppi pois. Sitten näkyy tuhkakupin kannen kiinnitysruuvi. Se löysälle ja kansi pois.
Sitten sieltä keskikonsolin etupäästä tuhkakupin aukon alareunasta löytyy kaksi torx-kantaista ruuvia joilla keskikonsolin puu on kiinni etureunasta.
Ruuvit irti niin pitäs palikka nousta etureunasta nostamalla pois.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mepä ei purettu puupaneelia olenkaan, vaan RJ:n näppärät sormet vaihtoivat uuden lampun sinne aikoinaan muistaakseni vielä peilin avulla sieltä tuhkakupin aukosta.
En ole varma, onko se ihan täydellisesti paikallaan, mutta kyllä se valo liikkuu kuitenkin kepin mukaisesti.
En ole varma, onko se ihan täydellisesti paikallaan, mutta kyllä se valo liikkuu kuitenkin kepin mukaisesti.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kävinpä tallis ihan tarkistamassa. Yhtenäinen, keskeltä kaareva, n.20cm pitkälti tuhkiksesta ylös päin ja samoin taaksepäin vaakaankin. Siks varmaan ei silloin yritettykään raplata sitä pois.
Mutta mitäs kummaa
Vänkärin ovea ei nyt imaissutkaan kiinni
Sulake kontista irti ja heti takaisin => taas imee.
Mutta mitäs kummaa
Vänkärin ovea ei nyt imaissutkaan kiinni
Sulake kontista irti ja heti takaisin => taas imee.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3832467
tuossa ainaki näkyy sauma puuosien välissä.
Samoin tuossa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3834949
tuossa ainaki näkyy sauma puuosien välissä.
Samoin tuossa...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3834949
Viimeksi muokannut Mika.T, 22.3.2011 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On siellä joku sauma näemmä. Ja tuo nimenomaan EI ole faceliftMika.T kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3832467
tuossa ainaki näkyy sauma puuosien välissä.
® Mesen V8 Klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Jos ulkoiset kanitukset kuten jäät, lumet, liian jäykät lukkoöljyt (erittäin yleinen vikatilan aiheuttaja pakkasilla) lasketaan pois, niin tavallinen vikaan tilaan menon syy on hetkellisesti liian alhainen akkujännite.LiQQe kirjoitti: Jännä on tuo imuovikin. Joku siellä laittaa alipainepumpun vikatilaan.
Kompuran tulee pystyä kehittämään tietty alipaine, en muista lukuja, että imaisu onnistuu. Jos paine on liian alhaisen jännitteen vuoksi matala, systeemi koittaa imaista sen kolme kertaa ja jos ei onnistu, niin luovuttaa homman ja menee siestalle.
Vikatilaan meno voi johtua myös tukkoisesta suodattimesta pumpun ilmanotolla, näin ovat viisaat kertoneet. Muitakin syitä löytyy, mutta ei nyt näin selvästä päästä tule tarkasti mieleen
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Akun jännitteen ja varaustason saa ilmastointilaitteen kautta luettua, kun pitää REST-nappia pohjassa muutaman sekunnin (salavalikko). En nyt muista niitä numeroita, voin tarkistaa illempana.
Mulla näyttää akun varaustasoksi 51%, ei ihme kun pyörittää vähän laiskasti kovilla pakkasilla.
Mulla näyttää akun varaustasoksi 51%, ei ihme kun pyörittää vähän laiskasti kovilla pakkasilla.
® Mesen Porkkana-klubi