Comand sammuilee

Vastaa Viestiin
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Comand sammuilee

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Mikähän vialla kun Comand sammuu n. 25s välein? Ilmoittaa että sammuta systeemi. Comand on jälkiasennettu autoon jossa on aiemmin ollut Comand ja välillä se pienempi APS. Myöskään ratin säädöt eivät toimi. Laite on kuulemma asennettu asiantuntevassa liikkeessä. Auto W211 E 270Cdi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Emolevy rikki? paha sanoa. Jos ei koko laitetta halua vaihtaa, Comandiin voi erikseen vaihtaa tuon emolevyn, cd/dvd aseseman tai näyttömoduulin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1932
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

cmeli kirjoitti:Emolevy rikki? paha sanoa. Jos ei koko laitetta halua vaihtaa, Comandiin voi erikseen vaihtaa tuon emolevyn, cd/dvd aseseman tai näyttömoduulin.
Saako niitä piirilevyjä muualta kuin käytöstä poistetuista yksilöistä? Tietenkin jos yhdestä on vaikka näyttö rikki niin loput osat todennäköisesti käypiä varaosia. En vaan juuri ole noita varaosia nähnyt myynnissä ja Vehostahan saa vain kokonaisen laitteen.

Tuohon vikaan liittyen kannattaisi ainakin tarkistaa liittimet Comandin takaa. Jos mittaristoon ei tule tietoja niin CAN-väylän kautta ei kulje tieto ja se voi johtua huonosti paikallaan olevasta liittimestä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Saako niitä piirilevyjä muualta kuin käytöstä poistetuista yksilöistä? Tietenkin jos yhdestä on vaikka näyttö rikki niin loput osat todennäköisesti käypiä varaosia. En vaan juuri ole noita varaosia nähnyt myynnissä ja Vehostahan saa vain kokonaisen laitteen.
En tiedä saako uusia, käytettyjä näkyy silloin tällöin myynnissä ulkomailla.
Tuohon vikaan liittyen kannattaisi ainakin tarkistaa liittimet Comandin takaa. Jos mittaristoon ei tule tietoja niin CAN-väylän kautta ei kulje tieto ja se voi johtua huonosti paikallaan olevasta liittimestä.
Tottakait kannattaa nuo tarkistaa ensin. Ovat tosin ns. lukittavia liittimiä, jotka juuri koskaan irtoavat tai heikkenevät liitoksistaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Tuli vielä mieleeni, että voisiko se vaikuttaa kun takaluukussa ei ole navi dvd lukijaa (on pelkkä navi cd)? Omassa autossa Comandin radio mykistyi parin minuutin välein jo siitä kun pesässä oli dvd jota laite ei saanut luettua.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mikä Comand malli se on(uusimassa mallissa on oma kovalevy)? Onko se aiemmin toiminut? Toimiiko se niinku mitenkään, esim radiona yms?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Mallista en tähän hätään osaa sanoa, enkä siitä onko se aiemmin toiminut. Oli se ainaki myyjän mukaan testattu ja toimiva. Tilattu ebaystä. Ei varmaan kuitenkaan uusinta mallia. Se toimii sen puoli minuuttia ja sitten sammuu, tulee teksti "sammuta systeemi". Käyn aamulla katsomassa, jolloin tiedän tarkan tekstin (laite ei ole kiinni minun autossa). Radio, cd, dvd toimii kyllä mutta alite siis sulkee itsensä... Mulla on laitteen softalevyke, jolla sain oman comandin nousemaan kun itse räpläilemällä sain softat hävitettyä. Sitäkin voisi tuohon kokeilla...
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Niin vielä ratin nappisäädöistä, edellisessä mankassakaan ei kuulemma napeista saanut ohjattua mankkaa. Liekö napeissa vika, niitä ainakin on netissä myytävänä.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Oli se ainaki myyjän mukaan testattu ja toimiva
Siis se laite on käytetty, ostettu netistä ja laitettu autoon jossa on aiemmin ollut Comand? Onhan se laite ohjelmoitu starilla asennuksen jälkeen? Jos näin niin laite on rikki ja kandee palauttaa myyjälle.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Juuri näin. En tiedä onko starilla ohjelmoitu, selviää aamulla. Autossa on kuulemma ollut Comand aiemmin ja se oli Saksasta uittomatkalla vaihdettu siihen pienempään naviin. En tiedä onko ko. autossa edes oikea johtosarja jos se toimi pikkunavilla. Voisi kuvitella että niissä olisi eroja, koska netissä on myös niitä myytävänä. Tosin jos se nyt on asiantuntevan asentajan toimesta siihen laitettu niin luulisi sen huomaavan (niitäkin on valitettavan monenlaisia). Olen tosin laittanut myyjällekin viestiä ei ole vielä vaan vastannut..
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

En tiedä onko ko. autossa edes oikea johtosarja jos se toimi pikkunavilla.
Johtosarja on vakio kaikissa. Jos laite vaihdetaan se pitää uudelleen ohjelmoida mukaan auton MOST-rinkiin. Jos Comandia ei ole ohjelmoitu niin se näyttää vaan sen mb-logo aloitusnäytön ja sammuu sitten.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Ok. Kiitos tiedoista. Laitan viestiä tiedoksi tänne jos vika selviää.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

No niin, täsmennyksiä. Laite siis sammuu n. 30 min välein, ilmoittaa että laite sulkeutuu 30s kuluttua. Ihan niinkuin auto ei olisi käynnissä ja siirtyisi virransäästötilaan. Teki kuulemma edellisellä mankalla aivan samaa.. Myöskään mankan alla oleva luukku ei aukene napista. Takaluukun navilukija on poistettu ja ilmeisesti piuhat vetäisty sivuleikkureilla poikki. Luulisi moisen purkumenetelmä jo sekoittavan väyläohjausta.. Muuten kaikki toimii sen puoli tuntia aivan normaalisti (tietysti navi ei, eikä nappisäädöt, eikä se luukku)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1932
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

madde74 kirjoitti:No niin, täsmennyksiä. Laite siis sammuu n. 30 min välein, ilmoittaa että laite sulkeutuu 30s kuluttua. Ihan niinkuin auto ei olisi käynnissä ja siirtyisi virransäästötilaan. Teki kuulemma edellisellä mankalla aivan samaa.. Myöskään mankan alla oleva luukku ei aukene napista. Takaluukun navilukija on poistettu ja ilmeisesti piuhat vetäisty sivuleikkureilla poikki. Luulisi moisen purkumenetelmä jo sekoittavan väyläohjausta.. Muuten kaikki toimii sen puoli tuntia aivan normaalisti (tietysti navi ei, eikä nappisäädöt, eikä se luukku)
Lähteekö se COMAND kuitenkin normaalisti käyntiin itsestään kun laitat virrat päälle? Tuntuisi oudolta jos lähtee oikein käyntiin mutta kun et siitä mitään mainitse niin oletan että käynnistyy ja sammuu virta-avaimesta.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Itse asiassa tuota en huomannut kokeilla. Taisi olla niin että Comandin joutuu aina laittamaan päälle ON kytkimestä. Annoin kyseiselle kaverille ohjeeksi kirjautua tälle sivustolle käyttäjäksi ja osallistua keskusteluun itse niin voi kertoa tarkemmin. Täällä tuntuu olevan asiantuntijoita kivasti käyttäjinä, itse olen löytänyt ainakin moneen asiaan neuvoja ja kiitos kaikille siitä..
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1932
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

madde74 kirjoitti:Itse asiassa tuota en huomannut kokeilla. Taisi olla niin että Comandin joutuu aina laittamaan päälle ON kytkimestä. Annoin kyseiselle kaverille ohjeeksi kirjautua tälle sivustolle käyttäjäksi ja osallistua keskusteluun itse niin voi kertoa tarkemmin. Täällä tuntuu olevan asiantuntijoita kivasti käyttäjinä, itse olen löytänyt ainakin moneen asiaan neuvoja ja kiitos kaikille siitä..
Tuo vaan kaikki viittaisi selkeästi CAN-signaalien puutteeseen ja se kannattaisi ensimmäiseksi selvittää.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

No ne katkotut piuhat nyt ainakin kannattaa eristää. Sitten testeriin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Niin, piuhojen katkaisu vaikuttaa kai siihen että signaali ei palaudu eikä täten laite tunnista auton käynnissä oloa??..
palerider64
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2011 7:28
Paikkakunta: Espoo

sammuileva comand...

Viesti Kirjoittaja palerider64 »

No niin nyt hankittu omat tunnarit tänne... madde tuossa onkin hoitanut asiaa pitkälle minun puolestani..tämä tarina on pitkä...ostin w211 270 cdi:n vm 2004 ja siinä oli "radiona " se vanhempi pikkunäytöllä oleva comand.. siinä toimi ensin cd ja radio sen 30 min jolloin ilmoitti että systeemi sulkeutuu..sitten meni cd pimeäksi.. no comand vaihdettiin ja bluetooh asennettiin..kaikki toimii, mutta vain sen 30 min ja luukku ei aukea siinä comandin alla , ratin napeista ei tapahdu mitään... autossa ei ole cd vaihtajaa,eikä naviboxia... ok eihän se elämä tähän kaadu, että painaa koneen uudestaan käyntiin sen 30 min jälkeen, mutta olisihan se ihan ok että toimisi normaalisti... sitten olisi seuraavanlainen kysymys?? ...tietääkö kukaan mitä tehdään huollossa F ... ennen ilmoitti kilometreittäin huolto välin , mutta nyt tuli ilmoitus, että seuraava huolto F... 24 days...kallis ? iso? toinen kysymys..mistä saisi järki hintaan uuden oikeanpuoleisen taka parkkitutkan anturin... 1 pimeänä.. joten takana ei tutka pelitä... kaiki hyvät vara-osa osoitteet terve tulleita, sekä hyvät huolto paikat Kiitos jo näin etukäteen :)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1932
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: sammuileva comand...

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

palerider64 kirjoitti:No niin nyt hankittu omat tunnarit tänne... madde tuossa onkin hoitanut asiaa pitkälle minun puolestani..tämä tarina on pitkä...ostin w211 270 cdi:n vm 2004 ja siinä oli "radiona " se vanhempi pikkunäytöllä oleva comand.. siinä toimi ensin cd ja radio sen 30 min jolloin ilmoitti että systeemi sulkeutuu..sitten meni cd pimeäksi.. no comand vaihdettiin ja bluetooh asennettiin..kaikki toimii, mutta vain sen 30 min ja luukku ei aukea siinä comandin alla , ratin napeista ei tapahdu mitään... autossa ei ole cd vaihtajaa,eikä naviboxia... ok eihän se elämä tähän kaadu, että painaa koneen uudestaan käyntiin sen 30 min jälkeen, mutta olisihan se ihan ok että toimisi normaalisti... sitten olisi seuraavanlainen kysymys?? ...tietääkö kukaan mitä tehdään huollossa F ... ennen ilmoitti kilometreittäin huolto välin , mutta nyt tuli ilmoitus, että seuraava huolto F... 24 days...kallis ? iso? toinen kysymys..mistä saisi järki hintaan uuden oikeanpuoleisen taka parkkitutkan anturin... 1 pimeänä.. joten takana ei tutka pelitä... kaiki hyvät vara-osa osoitteet terve tulleita, sekä hyvät huolto paikat Kiitos jo näin etukäteen :)
Tervetuoloa vaan foorumille, kuten huomaat ei kannata vältellä liittymistä, seurauksena on vaan pakkokeinojen käyttöönotto. :)

Tuossa edellä puhuttiin piuhojen katkomisesta, mistähän piuhoista on kyse jos edellinen "radio" oli Audio 50 APS ja nyt autossa on Comand?

Itse laittaisin auton diagnoosipiuhaan mutta jos sitä ei ole käytettävissä niin selvittäisin missä se CAN-väylän signaali uupuu.

Huollon kirjain kuvaa sen laajuutta työajassa. Huoltomittarilta voit lukea auton pyytämät huoltotyöt ja taas huoltovihosta voi lukea mitä ne huoltotyöt ovat. Taitaa täälläkin olla linkkejä noihin dokkareihin.

Antureita on monet ostaneet eBaystä.
palerider64
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2011 7:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja palerider64 »

:D Kiitos mukavasta terve tuloa toivotuksesta :D Onkohan muilla automerkki omistajilla tälläistä välitöntä ja auttavaa sivua edes olemassakaan?? Tämä foorumi on taivaan lahja!! Varsinkin näin uutena Mercedes omistajana , kun usein ei tiedä mistä apua saa... No veholta varmaankin, mutta siellä jo pelkkä "päivää maksaa hunajaa"... onko näillä sivuilla myös ns myynti foorumi josta voi katsastaa myytäviä osia?? itse olisi vailla takapuskurin alahelmaa jossa olisi pakoputken ulostulo lovet...niin saisin putket oikeeseen paikkaan.. nyt tulevat melko tökerösti puskurin alta :?
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Moro!

Mersufoorumilla joku espoolainen oli ostanut noita vanhanmallin parkkitutkia
ebaysta ja näky olevan neljä ylimääräistä, tuosta aukee:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=100968

Ja multa jäisi kohtpuoleen sellainen sportmallin takapuskuri, missä ulostulot
putkille, väri musta (obsidian black),putketkin saattasin myydä.

Joskus comandi alkaa pelaan, kun *:lla se potkastaan käyntiin, mutta kuulettas nyt olevan vähän muutakin.
palerider64
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2011 7:28
Paikkakunta: Espoo

takapuskuri...

Viesti Kirjoittaja palerider64 »

Hei kiitos viestistä!! se takapuskuri kiinnostaa jos päästää sopivaan hintaratkaisuun...itselläni on 2004 vm 270 cdi ja väri on sellainen jännä sininen , mutta eiköhän tuon puskurin saa maalautettua jossain järki hinnalla... onko kyseessä siis pelkkä ala-osa vai koko puskuri..olen käsittänyt, että ala osa josta putket tulee ulos on erillinen osa korjatkaa jos elän kuvitteellisessa maailmassa... :) laitoin sellaiset s-mallin rosteriset putken päät kiinni putkiin ja ne on aika tökerön näköiset kun tulevat sieltä puskurin alta :? ilmoittele , kun ajankohta on sopiva myyntiä ajatellen... tofaco@fonet.fi
onko siinä mukana noi parkkitutka anturit?? olen muuten aivan älyttömän tyytyväinen tähän ensimmäiseen Mersuuni !!! 8)
madde74
Viestit: 17
Liittynyt: 18.5.2008 19:17

Viesti Kirjoittaja madde74 »

Mulla on neljä parkkitutkan anturia, täytyy katsoa itse ensin montako mulla on pimeenä. Yleensä farkussa takapuskurin jompikumpi uloimmista.. Onko muuten kukaan väsännyt niille mitään suojaa, kun ovat niin likaantuvassa paikassa...
palerider64
Viestit: 4
Liittynyt: 16.3.2011 7:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja palerider64 »

Moi... hei ilmoittele jos jää ylimääräinen.. minulla oikea ulommainen taka pimeänä :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”