Ääni hydrauliletkusta? & 4 muuta kysymystä: W124 300TE
Ääni hydrauliletkusta? & 4 muuta kysymystä: W124 300TE
Autoa ostattelemassa (S124 300TE -92, ei vielä loppuunajettu). Pari kysymystä askarruttaa:
1) Mikä on kuvassa (1) näkyvä rasia akun vieressä? Kuulemma siinä olevien sulakkaiden hapettuminen aiheuttaisi vian, jossa ABS-valo palaa, ja moottori käy huonosti. Putsaaminen poistaisi vian. Mistä kyse?
2) Mikä kuvassa ympyröity pakosarjassa oleva namiska on? Kuuluuko siitä lähtevän piuhan todella kulkea venakopan päältä, kuten kuvassa?
3) Voiko itse tehty hydrauliletku (kuvassa nro 3) aiheuttaa selvän sirisevän äänen, joka nousee ja laskee kierrosten mukana? Ääni kuuluu ajossakin sisälle, vähän samaan tapaan kuin laakeri jurisisi. Sirinäongelma on ilmaantunut sen jälkeen, kun vuotava letku korvattu irtotavarasta teetetyllä letkulla. Letkussa tuntuu tunnustellessa selvä tärinä.
4) Ohivuotokysymys. Moottorin ohivuotomitauksessa saatu seuraava tulos:
1: 17%
2: 8%
3: 10%
4: 6%
5: 88% (!!!)
6: 10%
Jos yhden pytyn ohivuoto olisi todella noin poikkeava, niin miten se ilmenisi käytännössä? Erottaako äänessä, käynnissä, ohivuotona öljytikun reiässä tms? Kone käy erittäin siististi, ei huohota öljytikun reiästä.
Myyjä on sitä mieltä, että ei voi pitää paikkaansa. Voiko tilanteelle löytyä luonnollinen selitys? Auto ollut viime vuodet erittäin vähällä ajolla ja seissut.
5) Mitä pitäisi ajatella siitä, että öljynpaine on lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä nollassa (!), mutta kierroksia antaessa nousee välittömästi 3:een? Ajossa paineet 3:ssa. Öljyt ainakin pari vuotta vanhat, auto seissyt pitkiä aikoja.
Tällaisia mietiskelen, auttakaa epävarmaa autonostajaa!
1) Mikä on kuvassa (1) näkyvä rasia akun vieressä? Kuulemma siinä olevien sulakkaiden hapettuminen aiheuttaisi vian, jossa ABS-valo palaa, ja moottori käy huonosti. Putsaaminen poistaisi vian. Mistä kyse?
2) Mikä kuvassa ympyröity pakosarjassa oleva namiska on? Kuuluuko siitä lähtevän piuhan todella kulkea venakopan päältä, kuten kuvassa?
3) Voiko itse tehty hydrauliletku (kuvassa nro 3) aiheuttaa selvän sirisevän äänen, joka nousee ja laskee kierrosten mukana? Ääni kuuluu ajossakin sisälle, vähän samaan tapaan kuin laakeri jurisisi. Sirinäongelma on ilmaantunut sen jälkeen, kun vuotava letku korvattu irtotavarasta teetetyllä letkulla. Letkussa tuntuu tunnustellessa selvä tärinä.
4) Ohivuotokysymys. Moottorin ohivuotomitauksessa saatu seuraava tulos:
1: 17%
2: 8%
3: 10%
4: 6%
5: 88% (!!!)
6: 10%
Jos yhden pytyn ohivuoto olisi todella noin poikkeava, niin miten se ilmenisi käytännössä? Erottaako äänessä, käynnissä, ohivuotona öljytikun reiässä tms? Kone käy erittäin siististi, ei huohota öljytikun reiästä.
Myyjä on sitä mieltä, että ei voi pitää paikkaansa. Voiko tilanteelle löytyä luonnollinen selitys? Auto ollut viime vuodet erittäin vähällä ajolla ja seissut.
5) Mitä pitäisi ajatella siitä, että öljynpaine on lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä nollassa (!), mutta kierroksia antaessa nousee välittömästi 3:een? Ajossa paineet 3:ssa. Öljyt ainakin pari vuotta vanhat, auto seissyt pitkiä aikoja.
Tällaisia mietiskelen, auttakaa epävarmaa autonostajaa!
Re: Ääni hydrauliletkusta? & 4 muuta kysymystä: W124 300
1) Mikä on kuvassa (1) näkyvä rasia akun vieressä? Kuulemma siinä olevien sulakkaiden hapettuminen aiheuttaisi vian, jossa ABS-valo palaa, ja moottori käy huonosti. Putsaaminen poistaisi vian. Mistä kyse?
Tämä on se surullisen kuuluisa ylijänniterele, joka hapettuessaan/juotosten murtuessa aiheuttaa mitä ihmeellisempiä vikoja autoon. Kaikki auton elektroniikka saa sähkönsä tämän kautta. Putsaus ja liitosten uudelleen kolvaus auttaa
2) Mikä kuvassa ympyröity pakosarjassa oleva namiska on? Kuuluuko siitä lähtevän piuhan todella kulkea venakopan päältä, kuten kuvassa?
Omassa ei ainakaan ole tuollaista, mikä lienee alipainekello?
3) Voiko itse tehty hydrauliletku (kuvassa nro 3) aiheuttaa selvän sirisevän äänen, joka nousee ja laskee kierrosten mukana? Ääni kuuluu ajossakin sisälle, vähän samaan tapaan kuin laakeri jurisisi. Sirinäongelma on ilmaantunut sen jälkeen, kun vuotava letku korvattu irtotavarasta teetetyllä letkulla. Letkussa tuntuu tunnustellessa selvä tärinä.
Mistä mihin tuo letku menee?
4) Ohivuotokysymys. Moottorin ohivuotomitauksessa saatu seuraava tulos:
1: 17%
2: 8%
3: 10%
4: 6%
5: 88% (!!!)
6: 10%
Jos yhden pytyn ohivuoto olisi todella noin poikkeava, niin miten se ilmenisi käytännössä? Erottaako äänessä, käynnissä, ohivuotona öljytikun reiässä tms? Kone käy erittäin siististi, ei huohota öljytikun reiästä.
Myyjä on sitä mieltä, että ei voi pitää paikkaansa. Voiko tilanteelle löytyä luonnollinen selitys? Auto ollut viime vuodet erittäin vähällä ajolla ja seissut.
Olisiko männänrenkaat jumissa
Jos näin, kova ajo voi irrottaa, tai sitten löpöliuotus
5) Mitä pitäisi ajatella siitä, että öljynpaine on lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä nollassa (!), mutta kierroksia antaessa nousee välittömästi 3:een? Ajossa paineet 3:ssa. Öljyt ainakin pari vuotta vanhat, auto seissyt pitkiä aikoja.
Öljynsuodatin tukossa
Tämä on se surullisen kuuluisa ylijänniterele, joka hapettuessaan/juotosten murtuessa aiheuttaa mitä ihmeellisempiä vikoja autoon. Kaikki auton elektroniikka saa sähkönsä tämän kautta. Putsaus ja liitosten uudelleen kolvaus auttaa
2) Mikä kuvassa ympyröity pakosarjassa oleva namiska on? Kuuluuko siitä lähtevän piuhan todella kulkea venakopan päältä, kuten kuvassa?
Omassa ei ainakaan ole tuollaista, mikä lienee alipainekello?
3) Voiko itse tehty hydrauliletku (kuvassa nro 3) aiheuttaa selvän sirisevän äänen, joka nousee ja laskee kierrosten mukana? Ääni kuuluu ajossakin sisälle, vähän samaan tapaan kuin laakeri jurisisi. Sirinäongelma on ilmaantunut sen jälkeen, kun vuotava letku korvattu irtotavarasta teetetyllä letkulla. Letkussa tuntuu tunnustellessa selvä tärinä.
Mistä mihin tuo letku menee?
4) Ohivuotokysymys. Moottorin ohivuotomitauksessa saatu seuraava tulos:
1: 17%
2: 8%
3: 10%
4: 6%
5: 88% (!!!)
6: 10%
Jos yhden pytyn ohivuoto olisi todella noin poikkeava, niin miten se ilmenisi käytännössä? Erottaako äänessä, käynnissä, ohivuotona öljytikun reiässä tms? Kone käy erittäin siististi, ei huohota öljytikun reiästä.
Myyjä on sitä mieltä, että ei voi pitää paikkaansa. Voiko tilanteelle löytyä luonnollinen selitys? Auto ollut viime vuodet erittäin vähällä ajolla ja seissut.
Olisiko männänrenkaat jumissa
Jos näin, kova ajo voi irrottaa, tai sitten löpöliuotus
5) Mitä pitäisi ajatella siitä, että öljynpaine on lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä nollassa (!), mutta kierroksia antaessa nousee välittömästi 3:een? Ajossa paineet 3:ssa. Öljyt ainakin pari vuotta vanhat, auto seissyt pitkiä aikoja.
Öljynsuodatin tukossa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Re: Ääni hydrauliletkusta? & 4 muuta kysymystä: W124 300
Moro,
Tämä ei taida olla Suomi-auto?
Tuo kakkonen on pakokaasujen kierrätyksen alipainekello. Sieltä lähtee putki imusarjalle.
Jotakuinkin noin ne letkutukset taitaa mennä.
t.
Risto
Tämä ei taida olla Suomi-auto?
Tuo kakkonen on pakokaasujen kierrätyksen alipainekello. Sieltä lähtee putki imusarjalle.
Jotakuinkin noin ne letkutukset taitaa mennä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
3. ei pitäisi letkun aiheuttaa sirinää jos kaikki on tehty oikein, jos on jäänyt roska letkuun tai rikkoutunut sisäpinta letkusta niin silloin voi aiheuttaa tuollaista
4. Toi yhden pytyn ohivuoto on niin suuri että jotain on vialla jos mittaus on paikkansa pitävä. puhaltaako öljyntäyttö korkin alta jos löysäät korkkia pysyykö korkki paikallaan?
Tosin tuommoisen ohivuodon pitäisi tuntua jo käynnissa jonkin verran johtui sitten venttiilitä tai männänrenkaista
4. Toi yhden pytyn ohivuoto on niin suuri että jotain on vialla jos mittaus on paikkansa pitävä. puhaltaako öljyntäyttö korkin alta jos löysäät korkkia pysyykö korkki paikallaan?
Tosin tuommoisen ohivuodon pitäisi tuntua jo käynnissa jonkin verran johtui sitten venttiilitä tai männänrenkaista
Eikö siis ole sama, kokeileeko huohotusta öljyntäyttökorkista vai öljytikun reiästä? Täyttökorkista en hoksannut kokeilla, mutta tikun reiästä ei kulkenut ilmaa ollenkaan. (Kuinka selvästi havaittavaa supsutusta se muuten sitten pitäisi jos huohottaisi ) Ohivuotomittauksesta on aikaa ainakin vuosi, joten ei siis ihan just teetetty.Pega kirjoitti: 4. Toi yhden pytyn ohivuoto on niin suuri että jotain on vialla jos mittaus on paikkansa pitävä. puhaltaako öljyntäyttö korkin alta jos löysäät korkkia pysyykö korkki paikallaan?
Saisinko tarkennusta joltain, jolla on kokemusta asiasta, että mitä on "jonkin verran".Pega kirjoitti: Tosin tuommoisen ohivuodon pitäisi tuntua jo käynnissa jonkin verran johtui sitten venttiilitä tai männänrenkaista
Vähän vihreä näissä...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei, öljytikun putki menee öljypinnan alle, ei voi juuri puhallella ku öljyä jos menee huohotin tarpeeks tukkoon. Korkki auki asentoon ja kahtoo meinaako se lähtiä pois reiästään.Eikö siis ole sama, kokeileeko huohotusta öljyntäyttökorkista vai öljytikun reiästä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Öljytikun putkessakin on pieni reikä öljypinnan yläpuolella (ainakin oli omassa) mutta ei siitä mahdu kovin paljon huohotusta ulos, pientä pihinää korkeintaan.Easy Rider kirjoitti:Ei, öljytikun putki menee öljypinnan alle, ei voi juuri puhallella ku öljyä jos menee huohotin tarpeeks tukkoon. Korkki auki asentoon ja kahtoo meinaako se lähtiä pois reiästään.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jos venttiili vuotas niin kyllä kutonenkin vähän "säksättäs" tosin vuoto on niin suurta ett tuskin venttiilistä on kyse.baadsvik kirjoitti:Eikö siis ole sama, kokeileeko huohotusta öljyntäyttökorkista vai öljytikun reiästä? Täyttökorkista en hoksannut kokeilla, mutta tikun reiästä ei kulkenut ilmaa ollenkaan. (Kuinka selvästi havaittavaa supsutusta se muuten sitten pitäisi jos huohottaisi ) Ohivuotomittauksesta on aikaa ainakin vuosi, joten ei siis ihan just teetetty.Pega kirjoitti: 4. Toi yhden pytyn ohivuoto on niin suuri että jotain on vialla jos mittaus on paikkansa pitävä. puhaltaako öljyntäyttö korkin alta jos löysäät korkkia pysyykö korkki paikallaan?
Saisinko tarkennusta joltain, jolla on kokemusta asiasta, että mitä on "jonkin verran".Pega kirjoitti: Tosin tuommoisen ohivuodon pitäisi tuntua jo käynnissa jonkin verran johtui sitten venttiilitä tai männänrenkaista
Vähän vihreä näissä...
Vieraasta isokoneisesta autosta on tieten vaikea huomata jos männältä vuotaa mutta sillo tosiaan aika rajusti pärskii öljyntäyttökorkin alta painetta, mittatikulta ei pysty niin paljoa huohottaan ett huomais selvästi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos se huohottas tikunputkesta niin että sen selvästi huomaa, niin eipä siitä imemällä sais sillon öljyjä vaihetuks. Pienenpieni reikä on varmaan vain siksi että tikun pneumaattisesti alas painama öljypinta putkessa nousisi hetkessä takaisin mitattaessa öljymäärää. Saattaapa tuo vähentää öljyn puklaustakin jos huohotus muuten tukehtuu täysin, ts. toiminee kampikammion "varoventtiilinä".Roisto kirjoitti:Öljytikun putkessakin on pieni reikä öljypinnan yläpuolella (ainakin oli omassa) mutta ei siitä mahdu kovin paljon huohotusta ulos, pientä pihinää korkeintaan.Easy Rider kirjoitti:Ei, öljytikun putki menee öljypinnan alle, ei voi juuri puhallella ku öljyä jos menee huohotin tarpeeks tukkoon. Korkki auki asentoon ja kahtoo meinaako se lähtiä pois reiästään.
t.
Risto
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Näyttääkö minusta että tuo ZHM säiliön pinta olisi hieman alhaalla?
Elikkä itsellä siritti 300 kun oli päässyt liian alas nestetaso (ilmaa letkuissa?)
Säiliö on kuvassa oikealla ylhäällä johon menee letku kannesta.
ÄLKÄÄ LAITTAKO MUUTA KUIN MB ZHM ÖLJYÄ !! Ei ATF tai hyd. 32 yms.
Elikkä itsellä siritti 300 kun oli päässyt liian alas nestetaso (ilmaa letkuissa?)
Säiliö on kuvassa oikealla ylhäällä johon menee letku kannesta.
ÄLKÄÄ LAITTAKO MUUTA KUIN MB ZHM ÖLJYÄ !! Ei ATF tai hyd. 32 yms.
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja