W 204 cdi valoautomatiikka
W 204 cdi valoautomatiikka
Olnko valojen automatiikan saaminen Suomen olosuhteita vastaavaksi monimutkaista? Haluaisin, että 0-asennossa olisi lyhyet ja muut parkki yms. päällä. Onko ainoa paikka Veho?
W204 valot
Autoni on karvalakkimalli jossa ei ole kuin mukavuusohjauspyörä. Tässä mallissa ei voi ohjata tuollaisa toimintoja.?kilander kirjoitti:Ei oo tuosta mallista tietoo,mutta jossain kun painelee ratin nappuloista settings valikon,ja sieltä etsii ,niin valojen toiminnan säätely saattaa löytyä.
Mitenkä tuo näissä lienee.
Minulla karvalakki-Väyrysessä se oli kuulemma piilotettu koko toiminto valokatkaisijaan.
Edellinen omistaja tiesi kertoa, että alunperin autossa ei ollut valoautomatiikkaa, mutta valokatkaisin jouduttiin vian takia vaihtamaan, jolloin purkuosana tulleen katkaisijan mukana ilmestyi automatiikkakin.
Minulla karvalakki-Väyrysessä se oli kuulemma piilotettu koko toiminto valokatkaisijaan.
Edellinen omistaja tiesi kertoa, että alunperin autossa ei ollut valoautomatiikkaa, mutta valokatkaisin jouduttiin vian takia vaihtamaan, jolloin purkuosana tulleen katkaisijan mukana ilmestyi automatiikkakin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W204 valot
Mitähän ohjauspyörää tarkoitat, se 4-nappinen vai 12-nappinen? Karvalakkimalli tarkoittaa minusta sitä pienempää näyttöä mittaristossa ja se kulkee yhdessä 4-nappisen ratin kanssa. Mutta tuossakin on valojen asetuksia siellä mittariston valikoissa.msi kirjoitti:Autoni on karvalakkimalli jossa ei ole kuin mukavuusohjauspyörä. Tässä mallissa ei voi ohjata tuollaisa toimintoja.?kilander kirjoitti:Ei oo tuosta mallista tietoo,mutta jossain kun painelee ratin nappuloista settings valikon,ja sieltä etsii ,niin valojen toiminnan säätely saattaa löytyä.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 151401b5eb
Ongelma on todennäköisesti jo selvinnyt, mutta ainakin 2008-mallisen 12-nappisella ratilla varustetun valomenussa on valinta sille, kuinka valot A-asennossa toimivat ja sieltä saa myös Pohjoismaisittain pakkovalot päälle aina kun auto on käynnissä.
Eli siis valokatkaisin aina A-asennossa ja sen jälkeen voi unohtaa koko jutun (seuraavaan polttimonvaihtoon saakka).
Eli siis valokatkaisin aina A-asennossa ja sen jälkeen voi unohtaa koko jutun (seuraavaan polttimonvaihtoon saakka).
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mittariston valikoistako löysit valovalikon? Mulla 08 avantgarde amg paketilla ja 12 nappien ruori ja siinä oli mittari valikoissa valojen osalta vain saattovalojen (tai surround lights) on/off. Automaagisesti ajovalot kyllä syttyy ja sammuu eli valoautomatiikka on, mut kaikki valikot pitää saada omasta autosta selville
Mittariston menuvalikossa Settings -> Lights -> Daylight driving lamps asennossa "ON" ja valokatkaisin asennossa "A" laittaa pakkovalot auton käydessä. Tuo valinta on samassa menu osiossa sisävalojen viiveen saattohoitovalojen kanssa.
Mutta tässä on varmaan parikin liikkuvaa osaa auton varustetason osalta, koska valoautomatiikka ja päiväajovalot vaikuttanevat asiaan jollain tavoin, eikä minun autossani ole kumpaakaan.
Tai onhan siinä päiväajovalot, ja hyvät onkin. Edessä D1S ja takanakin valot päällä
Mutta tässä on varmaan parikin liikkuvaa osaa auton varustetason osalta, koska valoautomatiikka ja päiväajovalot vaikuttanevat asiaan jollain tavoin, eikä minun autossani ole kumpaakaan.
Tai onhan siinä päiväajovalot, ja hyvät onkin. Edessä D1S ja takanakin valot päällä
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Karvalakkimallin valomuisti
Karvalakki mallissa tuo valomuisti täytyy kääntää päälle jollain huolto(tieto)koneella. Veholla ensin meinasivat että onnistuukohan ollenkaan. Laittoivat sitten tuon päälle, eikä ottaneet mitään kun tekivät toisen työn yhteydessä.
Enpä ole ihan sata varma 204:sta, mutta w220 ässässä tuo katkaisin toimii tosiaan niin, että 0-asennon saa valikosta valita joko valot aina päällä, tai aina pois....ja taas automaattiasenossa valot syttyy ja sammuu pimeyden mukaan, eli päivällä valot pois ja syttyy automaattisesti hämärtyessä
Ja tuota automaattiasentoa voi sitten käyttää päiväajovalojenkin ohjaamiseen...
Ja tuota automaattiasentoa voi sitten käyttää päiväajovalojenkin ohjaamiseen...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis onhan sinulla valoautomatiikka, se joka sytyttää valot pimeällä jos ei ole kytketty valoja aina päälle. Erilliset päiväajovalot vaan puuttuu meiltä vanhojen autojen omistajilta.740 GLE kirjoitti: Mutta tässä on varmaan parikin liikkuvaa osaa auton varustetason osalta, koska valoautomatiikka ja päiväajovalot vaikuttanevat asiaan jollain tavoin, eikä minun autossani ole kumpaakaan.
Ei! (tai on kai jos teippaa kaikki hämärätunnistimet umpeen)
Kelpaisko jos laittaa 0 asentoon että valot aina päälle, ja jos nyt jostainsyystä haluaa ne pois, kääntää parkeille Tai ihan perinteisesti (lue: Mersumaisesti) 0:ssa valot pois ja kääntämällä aina reilusti katkaisijasta valot päälle kun niitä tarvitaan
Kelpaisko jos laittaa 0 asentoon että valot aina päälle, ja jos nyt jostainsyystä haluaa ne pois, kääntää parkeille Tai ihan perinteisesti (lue: Mersumaisesti) 0:ssa valot pois ja kääntämällä aina reilusti katkaisijasta valot päälle kun niitä tarvitaan
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Pakkohan se on kelvata jos muuta ei saa. Ja noinhan se nyt toimii.
Ajatus vain oli että fiksu saksalainen insinööri olisi ajatellut että 0 ja A asennoilla olisi jokin ero auton käydessä. Tai no näinhän se on Saksassa.
Tuo valoautomatiikka, mikä sytyttää valot pimentyessä, vissiin sotkee asian (ainankin aimemmista kommenteista päätellen).
Ajatus vain oli että fiksu saksalainen insinööri olisi ajatellut että 0 ja A asennoilla olisi jokin ero auton käydessä. Tai no näinhän se on Saksassa.
Tuo valoautomatiikka, mikä sytyttää valot pimentyessä, vissiin sotkee asian (ainankin aimemmista kommenteista päätellen).
Niin, en minä ainakaan osaa/pysty sanomaan täältäkäsin onko tuossa PV-MN:än autossa sitä hämärätunnistinta Jos ei ole, niin silloinhan A asenossa valot palaa auton käydessä ja 0:ssa luonnollisesti pois
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ymmärsin että olisi "karvalakkimallin" 204. Siinä kyllä on valotunnistin. Tuon mallin saa testerillä koodattua toimimaan "saksalaisittain" eli A-asennossa valot syttyy pimeällä. Suomeen nuo on tietenkin koodattu niin että valot syttyy aina kun ei erillisiä päiväajovaloja ole. Eli on niillä eri asennoilla eroa, koodauksesta riippuen.piippu kirjoitti:Niin, en minä ainakaan osaa/pysty sanomaan täältäkäsin onko tuossa PV-MN:än autossa sitä hämärätunnistinta Jos ei ole, niin silloinhan A asenossa valot palaa auton käydessä ja 0:ssa luonnollisesti pois
12-nappisella ratilla saa vastaavan asetuksen suoraan mittariston valikoista.
Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että miksi ne valot sitten ei saisi palaa auton käydessä? Onhan Suomessa kuitenkin ihan pakollistakin käyttää ajovaloja, jos ei ole päiväajovaloja valoisille keleille Ja edelleen ne parkit löytyy kuitenkin, vaikka olisi minkälainen auto ja katkaisija....ei niiden ajovalojen ole pakko palaa jos ei jossain tilanteessa halua
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Lueskelin läpi ymmärtämättä mitään.
0 ja A aseinnoilla palaa mullakin aina, kun auto käynnissä, mutta niin myös kaikilla muillakinasennoilla. Eli pelkästään parkeille en oo vielä saanut valoja auton käydessä.
0 ja A aseinnoilla palaa mullakin aina, kun auto käynnissä, mutta niin myös kaikilla muillakinasennoilla. Eli pelkästään parkeille en oo vielä saanut valoja auton käydessä.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Saksasta tuoduissa tuo toimii siten että 0-asennossa ei pala mitään valoja. A-asennossa valot syttyvät kun on tarpeiksi pimeä.
Täällä peräpohjolassa tuo toimii juuri noin.
Tuohon saksalaiseen asetukseen kun laittaisi päivänvalot (jos nyt onnistuisi ilman että rupeaa herjaamaan poltimoista?), niin olisi aika hyvä. Saahan noita valmiita päivänvalo paketteja, mutta niillä on kyllä aika hyvä hinta.
Täällä peräpohjolassa tuo toimii juuri noin.
Tuohon saksalaiseen asetukseen kun laittaisi päivänvalot (jos nyt onnistuisi ilman että rupeaa herjaamaan poltimoista?), niin olisi aika hyvä. Saahan noita valmiita päivänvalo paketteja, mutta niillä on kyllä aika hyvä hinta.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tarkoitat varmaan Saksasta tuotua autoa jossa 4-näppäiminen ratti. 12-nappisestahan se valoautomatiikka on voitu laittaa Saksassa ihan samaksi kuin Suomessa myytyyn autoon.PV-MN kirjoitti:Saksasta tuoduissa tuo toimii siten että 0-asennossa ei pala mitään valoja. A-asennossa valot syttyvät kun on tarpeiksi pimeä.
Täällä peräpohjolassa tuo toimii juuri noin.
Tuohon saksalaiseen asetukseen kun laittaisi päivänvalot (jos nyt onnistuisi ilman että rupeaa herjaamaan poltimoista?), niin olisi aika hyvä. Saahan noita valmiita päivänvalo paketteja, mutta niillä on kyllä aika hyvä hinta.
Päiväajovaloja asennettaessa tuo "karvalakkimalli" on nimenomaan koodattu uusiksi ja jos ne päiväajovalot (erilliset LEDit) asentaa asiallisesti niin eihän niistä mitään vikavaloja tai vikaviestejä tule.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis ei kai ILS poikkea muista valoista ajovalojen sytyttämisen osalta? Jos on pitkien valojen vaihtoautomaatti niin viiksestä pitkät päälle ja sen jälkeen ei koske mihinkään kytkimiin.bercedes menz kirjoitti:Mites toi ILS? Laitetaanko valojen katkaisija johonkin tiettyyn asentoon (mikä asento) ja sitten vaan ajellaan ja auto päättää milloin on pimeetä ja sytyttelee valoja sen mukaan?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Vielen Dank!Von kempf kirjoitti:ILS valot toimii siten että syttyvät automaattisesti käynnistäessä
ja valon määrästä riippuen päiväledit ja pimeällä ajovalot .
Kaukovaloautomaatti ja kurvivalot toimii kun valoviiksi on ns.kaukovalo asennossa/vipu edessä .
samalla mittaristossa mekkivalo että tiedät toimen olevan käytössä .
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 05.1.2013 14:36