Pyöränpultit!
Pyöränpultit!
Minkä pituiset pitäisi olla 123:seen pyöränpulttien kun laittaa alumiini vanteet? Sen tiedän että peltivanteiden pultit ei käy. Vanteet kopio barokit jos niillä mitää väliä on. Ja pitäs kai se tietää jotain kierteestäkin niin saattas auttaa kun menee niitä jostain ostamaan. Varaosaliikkeistä varmaaan kannattaa kysellä vai?
http://www.fixusnet.fi/~aCHNx0000001/?Y ... 2106&Y223=
http://www.fixusnet.fi/~aCHNx0000001/?Y ... 2106&Y223=
Nyt en muista ostinko omaan W123:een Motonetistä vai KL-varaosilta, mutta minullakin oli kopiobarokit. Kannattaa varmistaa, paljonko pultti tulee ulos vanteesta. Varmasti joltakin löytyy pultin oikea mitta. Joku seuraavista voisi sopia?
Motonet kirjoitti:40-2008 Pyöränpultti alum v MB114-123 1.50 €
KL-varaosat kirjoitti:558 Pyöränpultti, kokonaispituus 52mm 2.10€
http://www.merteil.fi/kuva-data/2040.jpgMerteil kirjoitti:2040 PYÖRÄNPULTTI ALUVANNE 115.123.201.124.110.116. 2.00 €
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Juuri näin! Eli pultin pitää tulla tarpeeksi ulos mutta ei liikaa.AriK123 kirjoitti:Kannattaa varmistaa, paljonko pultti tulee ulos vanteesta.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: Pyöränpultit!
Olen katsellut näitä pyörän pultteja ja aluvanteeseen ainakin saa kaiken näköistä ja mittaista.
Yksikin pulttimalli on semmoinen että uloin kohta rosteria (semmoinen pelti siinä päässä)
Paras olisi jos pultit olisi ruostumattomia. Mutta näitä ei löydy. Itse olisi helppo tehdä rosterista, mutta itsetehdyt lienevät laittomia?
Mittailin kovuuksia eri pyöränpulteista ja näyttää olevan kovuuksien mukaan lujuudet 10.9 ja ylöspäin
Yksikin pulttimalli on semmoinen että uloin kohta rosteria (semmoinen pelti siinä päässä)
Paras olisi jos pultit olisi ruostumattomia. Mutta näitä ei löydy. Itse olisi helppo tehdä rosterista, mutta itsetehdyt lienevät laittomia?
Mittailin kovuuksia eri pyöränpulteista ja näyttää olevan kovuuksien mukaan lujuudet 10.9 ja ylöspäin
Eräs rengasliikkeen myyjä sanoi aikanaan mulle et pultti on riittävän pitkä kunhan se menee vähintään viisi kierrosta kiinni ennenku tökkää... Muistaakseni sellanen 1 cm vanteesta ulos on sopivan mittanen... Eteen pystyy laittaan pitemmätki mut takana saa olla tarkkana et ei lähe käsijarrukengät matkaan...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Senkun vielä tietäs että mikä on liikaa, liian vähän nyt eh
pituus rajoittuu takapyörillä sen mukaan paljonko jarrurummussa on tilaa pultin päälle ennen kuin se osuu jarrukenkiin. pultti saa silti mennä pari milliä rummusta läpi. eli käännät rummun sellaiseen asentoon että pyöränpultin reiästä näkyy käsijarrukenkien jousi ja mittaat mauserilla sillä piikillä että paljonko on matkaa rummun ulkokehältä siihen jouseen. sitten kun vanne on irrallaan niin mittaat pyöränpultin mitan päästä päähän ja laitat pyöränpultin menemään läpi vanteesta ja mittaat paljoko se pultti tulee sieltä takaa ulos. siitä saat erotuksen paljonko pulttia on vanteen sisässä eli vanteen paksuus + matka rummun ulkokehältä jouseen - 4mm = pultin mitta. sen mukaan sitten lyhentelet sopivaksi pultit tai ostat uudet jotka ovat lähelle saamiasi mittoja. samalla pituudella pitäisi käydä eteenkin pulttien. itse tuli ostettua joskus tarvikepultit, piti olla sopivat mutta olivat liian pitkät jolloin ehtivät särkeä kaksi jarrukenkäsarjaa ennen kuin hokasin pulteissa sen syyn olevan.
w123 = pultti saa tulla max 20mm ulos vanteen takaa. Yleensä Barokeille on käynyt MB orginaali-Barock pultti, eli bilteman pallokartioinen M12/1.5mm 28mm pitkä standardisarja. Ja niitä mullakin on. Tuotenumero 333312 10kpl paketti 12€.
btw 1cm ei riitä koska jarrulevy on välissä, sille 5mm. muistaakseni 6,5 kierrosta oli mersun minimivaatimus, eli ~10mm. ts minimissään 15mm tultava vanteen takaa ulos.
btw 1cm ei riitä koska jarrulevy on välissä, sille 5mm. muistaakseni 6,5 kierrosta oli mersun minimivaatimus, eli ~10mm. ts minimissään 15mm tultava vanteen takaa ulos.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ok... Kettu kuittaa...Sergey kirjoitti:btw 1cm ei riitä koska jarrulevy on välissä, sille 5mm. muistaakseni 6,5 kierrosta oli mersun minimivaatimus, eli ~10mm. ts minimissään 15mm tultava vanteen takaa ulos.
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna