Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Eipäs nyt Venttoni rienata Tuommoisen palloiluhallin kokoisen Kaapin siivouksessa paineilma on paljon näppärämpi kuin imuri, aikasee vaan kaikki luukut ja puhaltelee pölyt kartanolle Pohjaan minä laittelin pari... eikun kohta kolme vuotta sitten neliön veraan uutta peltiä, ei ole vielä saavuttanut oktettia
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tuli ajeltua reissu Syötteellä tuossa alkuviikosta, hyvin pelasi Kaappi kaikkinensa Kartaanikin kesti nipussa
Yksi juttu joka tuossa on enemmän tai vähemmän häirinnyt jo kojikselta lähtien niin mittaristosta ajettaessa kuuluva rapina. Ääni on välillä ollut poissakin, mutta etenkin viimeaikoina ollut selvästi kovenemaan päin.
Myyjätaho meinotteli että syyllinen olisi nopeusmittarin vaijeri, mutta itse olen aihetta tuntikausia pohtineena tullut siihen johtopäätökseen että se on jokin laakeri mittarin sisällä Ääni on nimittäin täsmälleen sellainen resonointiääni joka tulee kun on kuiva liukulaakeri joka on kulunut väljäksi ja siksi resonoi.
Eilen parisen tuntia tuota ääntä taas kuunnelleena tuli mitta täyteen, ja tänään kävin apinan raivolla (ja taidoilla?) kojetaulun kimppuun Lipo tusinan verran ruuveja poies ja puhaltimien suuttimien muovinaulat pois, niin johan alkoi mittariston päällyspelti irrota
Pujottelin pellin pois välistään ja pääsin tutkailemaan vaijeria ja mittaria. Irroittelin vaijerin ja sitten koko mittarin, ja kokeilin pyöritellä mittaria porakoneella, akkukoneella sain jopa 50 km/h mittariin, mutta ei siitä mittarista kyllä mitään ääntä lähtenyt
No jos ei siitä, niin sitten mistä? Koeajon paikka, päätin lähteä pyörähtämään Pu... siis parhaseen sellaiseen kauppaan josta saa mittariston polttimoita, ne kun on nyt näppärä uusia samalla
Lähtiin ajelulle ilman mittaria, niin eikös mitä, räpinä kuuluu edelleen, eli edellisen omistajan diagnoosi olikin ihan oikia, vaijerihan se mekastaa
Äkkitutkimalla en saanut selville miksi, yritin käännellä sitä eri asentoihin, ja ruokkia sinne öljyäkin, mutta meteli vaan pysyy
Tästä suivaantuneena päätin estää Tiileriä tekemästä hyödyllisiä hommia, siispä puhelimeen ja tinkaamaan siltä mittarinvaijeria Voitteko kuvitella, Lintosella ei ole Kaapin nopeusmittarin vaijereita hyllytavarana Joten huolimatta Tiilerin hienovaraisesta vihjailevasta sävystä pistin vaijerin tilaukseen
Kuvia, niitähän minä en enää luvannut laittaa
Ensimmäinen yritys kuvata mittaristoa, mutta kriittisellä hetkellä jalka lipsahti kynnyskotelolta
Näkyyhän tuossa miten paljon on takapihalla lunta
On mittaristossa reikä oi Eikka oi Eikka
Kuva on hivenen epätarkka, syynä essentiaali tremolo
Paaljon pölyäkin löytyi, pääsee puhdistelemaan, ihanaa
Tässäpä päällipelti irtaallaan
Tuohonhan voisi ihan tavan vuoksi liimailla äänieristemattoa alapuolelle
Selvisi myös miksi omien kajarien saundi on niin heikkoa
Eihän ne tuonmerkkiset ole mitekään yhteensopivat mersuun
Yksi juttu joka tuossa on enemmän tai vähemmän häirinnyt jo kojikselta lähtien niin mittaristosta ajettaessa kuuluva rapina. Ääni on välillä ollut poissakin, mutta etenkin viimeaikoina ollut selvästi kovenemaan päin.
Myyjätaho meinotteli että syyllinen olisi nopeusmittarin vaijeri, mutta itse olen aihetta tuntikausia pohtineena tullut siihen johtopäätökseen että se on jokin laakeri mittarin sisällä Ääni on nimittäin täsmälleen sellainen resonointiääni joka tulee kun on kuiva liukulaakeri joka on kulunut väljäksi ja siksi resonoi.
Eilen parisen tuntia tuota ääntä taas kuunnelleena tuli mitta täyteen, ja tänään kävin apinan raivolla (ja taidoilla?) kojetaulun kimppuun Lipo tusinan verran ruuveja poies ja puhaltimien suuttimien muovinaulat pois, niin johan alkoi mittariston päällyspelti irrota
Pujottelin pellin pois välistään ja pääsin tutkailemaan vaijeria ja mittaria. Irroittelin vaijerin ja sitten koko mittarin, ja kokeilin pyöritellä mittaria porakoneella, akkukoneella sain jopa 50 km/h mittariin, mutta ei siitä mittarista kyllä mitään ääntä lähtenyt
No jos ei siitä, niin sitten mistä? Koeajon paikka, päätin lähteä pyörähtämään Pu... siis parhaseen sellaiseen kauppaan josta saa mittariston polttimoita, ne kun on nyt näppärä uusia samalla
Lähtiin ajelulle ilman mittaria, niin eikös mitä, räpinä kuuluu edelleen, eli edellisen omistajan diagnoosi olikin ihan oikia, vaijerihan se mekastaa
Äkkitutkimalla en saanut selville miksi, yritin käännellä sitä eri asentoihin, ja ruokkia sinne öljyäkin, mutta meteli vaan pysyy
Tästä suivaantuneena päätin estää Tiileriä tekemästä hyödyllisiä hommia, siispä puhelimeen ja tinkaamaan siltä mittarinvaijeria Voitteko kuvitella, Lintosella ei ole Kaapin nopeusmittarin vaijereita hyllytavarana Joten huolimatta Tiilerin hienovaraisesta vihjailevasta sävystä pistin vaijerin tilaukseen
Kuvia, niitähän minä en enää luvannut laittaa
Ensimmäinen yritys kuvata mittaristoa, mutta kriittisellä hetkellä jalka lipsahti kynnyskotelolta
Näkyyhän tuossa miten paljon on takapihalla lunta
On mittaristossa reikä oi Eikka oi Eikka
Kuva on hivenen epätarkka, syynä essentiaali tremolo
Paaljon pölyäkin löytyi, pääsee puhdistelemaan, ihanaa
Tässäpä päällipelti irtaallaan
Tuohonhan voisi ihan tavan vuoksi liimailla äänieristemattoa alapuolelle
Selvisi myös miksi omien kajarien saundi on niin heikkoa
Eihän ne tuonmerkkiset ole mitekään yhteensopivat mersuun
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Vaijeria vielä odotellaan
Viime kesältä löysin kuvia kun tekkiin pyöränkaareen korjausta, oli ruoste päässyt purasemaan, yllättävää kyllä
The reikä
The paikka
Sattui olemaan joutilaana Jetan takapyöränkaari mallia sisempi, siitä vähän muokkaamalla sain suht sopivan palasen, tai ainakin melkein
The kiinnitys
The lisäpaikka
The tilkkutäkki
The välimaalaus
The hionta
The tinaus
The hionta II
Hassua kyllä, lopputuloksesta ei ollutkaan kuvaa, taisi tulla niin ruma ettei ilmnnyt
Viime kesältä löysin kuvia kun tekkiin pyöränkaareen korjausta, oli ruoste päässyt purasemaan, yllättävää kyllä
The reikä
The paikka
Sattui olemaan joutilaana Jetan takapyöränkaari mallia sisempi, siitä vähän muokkaamalla sain suht sopivan palasen, tai ainakin melkein
The kiinnitys
The lisäpaikka
The tilkkutäkki
The välimaalaus
The hionta
The tinaus
The hionta II
Hassua kyllä, lopputuloksesta ei ollutkaan kuvaa, taisi tulla niin ruma ettei ilmnnyt
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Miullapa on huono nopeusmittarin vaijeri,
oisko siks kun valmistuspaikkana ei oo Paijeri.
Vaijeri uus veholta makssaa rahhaa,
ja sehän tekkee nuukapihille pahhaa.
Vaijerin jo minä KooÄllältä tilasin,
ja siinä tehokasta työaikaa Tiileriltä pilasin.
Vaan kun tarvikkeena ei ole saatavana moista,
siksi aloin miettiä mahdollisuutta toista.
Voisiko jostain autosta muusta
löytyä vaijeria vai vuolenko puusta?
Siksipä käänyn puoleen mesen raadin
ja nerokkaita ajatuksia teiltä vaadin.
Vaijeri on tavallinen, mutterit päissä
neliskanttiset päät, eikös aina ne näissä.
Parisen metriä on luirulla mittaa
jossei sitä kahesta yhteen kittaa.
Vai heivaanko mäkkeen koko vaijerin pahan
ja keepeeässään sijoitan senkin rahan.
Kepsiltä seuraan vauhtini huiman
tarkkaen tietäen faraatin tuiman.
Nyt lähtee vaijeri irti, jos sitä lähtis korviketorilta metsästämään lipo sopivaa huomenna
oisko siks kun valmistuspaikkana ei oo Paijeri.
Vaijeri uus veholta makssaa rahhaa,
ja sehän tekkee nuukapihille pahhaa.
Vaijerin jo minä KooÄllältä tilasin,
ja siinä tehokasta työaikaa Tiileriltä pilasin.
Vaan kun tarvikkeena ei ole saatavana moista,
siksi aloin miettiä mahdollisuutta toista.
Voisiko jostain autosta muusta
löytyä vaijeria vai vuolenko puusta?
Siksipä käänyn puoleen mesen raadin
ja nerokkaita ajatuksia teiltä vaadin.
Vaijeri on tavallinen, mutterit päissä
neliskanttiset päät, eikös aina ne näissä.
Parisen metriä on luirulla mittaa
jossei sitä kahesta yhteen kittaa.
Vai heivaanko mäkkeen koko vaijerin pahan
ja keepeeässään sijoitan senkin rahan.
Kepsiltä seuraan vauhtini huiman
tarkkaen tietäen faraatin tuiman.
Nyt lähtee vaijeri irti, jos sitä lähtis korviketorilta metsästämään lipo sopivaa huomenna
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tämmönen on vaijeri
Laatikon pää näyttää tältä:
Ei se ollukaan neliskanttinen vaan tuommonen hahlo
Mittarin pää tämmönen:
Mittarissa liittymä tuommoinen 18mm:
Laatikon päässä taas tämmöinen, n. 22mm
Mittarin pään mutteri vaijerissa 16.5mm
Ja laatikon päässä vaijerissa 20mm
Pituutta vaijerilla on 215cm.
Onkos tuo miten erilainen esimerkiksi 123:n vastaavaan
Laatikon pää näyttää tältä:
Ei se ollukaan neliskanttinen vaan tuommonen hahlo
Mittarin pää tämmönen:
Mittarissa liittymä tuommoinen 18mm:
Laatikon päässä taas tämmöinen, n. 22mm
Mittarin pään mutteri vaijerissa 16.5mm
Ja laatikon päässä vaijerissa 20mm
Pituutta vaijerilla on 215cm.
Onkos tuo miten erilainen esimerkiksi 123:n vastaavaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tämmöstähän tämä välillä on näiden kanssa, MB-osalta olisi saanut Saksasta tilaamalla hintaan 78 Eur, kahden viikon toimitusajalla, Veho myy 68Eur, nouto maanantaina
Kysyin muuten orggiskajareitakin, saisi 57 Eur kappalehintaan uutena Veholta Ei ihan mahoton hinta sopivista uusista ämyreistä
Kysyin muuten orggiskajareitakin, saisi 57 Eur kappalehintaan uutena Veholta Ei ihan mahoton hinta sopivista uusista ämyreistä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Alkaa mennä aprilli-osastollejovihava kirjoitti:Tämmöstähän tämä välillä on näiden kanssa, MB-osalta olisi saanut Saksasta tilaamalla hintaan 78 Eur, kahden viikon toimitusajalla, Veho myy 68Eur, nouto maanantaina
Kysyin muuten orggiskajareitakin, saisi 57 Eur kappalehintaan uutena Veholta Ei ihan mahoton hinta sopivista uusista ämyreistä
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tai, että vaijerin hinta onkin 458,57 eurjovihava kirjoitti:Minä jo aattelin että ei kukaan usko jos minä 1.4. kerron tilanneeni Kaappiin osan Veholta Saa nähdä sitten miten käy maanantaina kun soittavat että vaijeri olisi täällä ja alan lällättää "Aprillia aprillia..."
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Kyllä tuossa otsikossa on ennen lukenu kaksnollaysidee..jovihava kirjoitti:Ihmettelin tuota joskus ihtekiin, kun yritin hakusanalla "kaksnollaysidee" eikä löytynytjusamb kirjoitti:Fenton kirjoitti:Minkä takia kakanollaysidee?
Tähänhän on aivan luonnollinen selitys, kirjaimet A ja S ovat ihan vierekkäin
Ette kai te koita koijata?
Kyllä se on aina ollut väärinkirjoitettu, mutta nyt ei enää uskalla vaihtaakaan, hakusanalla kakanollaysidee tulee vain yksi osuma, kaksnollaysideellä useampi
jusamb kirjoitti:Tai, että vaijerin hinta onkin 458,57 eurjovihava kirjoitti:Minä jo aattelin että ei kukaan usko jos minä 1.4. kerron tilanneeni Kaappiin osan Veholta Saa nähdä sitten miten käy maanantaina kun soittavat että vaijeri olisi täällä ja alan lällättää "Aprillia aprillia..."
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tavallaan aihetta sivuten; eilen suoritettiin tiedusteluja isäukon E250TD:n mittarivaijerin hinnasta.jusamb kirjoitti:Tai, että vaijerin hinta onkin 458,57 eurjovihava kirjoitti:Minä jo aattelin että ei kukaan usko jos minä 1.4. kerron tilanneeni Kaappiin osan Veholta Saa nähdä sitten miten käy maanantaina kun soittavat että vaijeri olisi täällä ja alan lällättää "Aprillia aprillia..."
Merkkitiskillä reipas 190e. Tarvikeliikkeessä hilkun alle 20e. Valitsimme "hyppivän" vaijerin
http://www.mptiihonen.fi
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Onko johvilla tällästä http://www.alfamer.fi/kleintransporter- ... 13844.html vai onko tämä märkä päiväuni
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Ei ole mullajovihava kirjoitti:Eipään ole, vaikka voisi olla ihan pätevä Tosin saksa taipuu sen verran huonosti että saisi olla joko enkuksi tai suomeksi
Onko hotarilla tommonen oopus?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Tänään vaihtelin Kaappiin kesäset alle, saas sitten nähä millasen takatalven se vielä puskee
Aloin asennella nopeusmittarin vaijeriakin, mutta se jäi vähän vaiheeseen kun halusin vaihtaa samalla kaikki mittariston polttimot, ja VDO:n kellossa olikin erilainen lamppu kuin kaikissa muissa, piti sitten loppujenlopuksi hakia polttimo siihen motonetiltä kun puu... lähitarvikekauppa oli mennyt kiinni
Samalla tarttui mukaan jännitemittari, mittaristossa kun on yksi tyhjä pikkumittarin paikka, ajattelin semmoisen siihen tirpaista Näkee että milloin alkaa akuista mehu loppua viihde-elektroniikan kanssa
Sellainen kysymys raadille että laitanko jännitemittarin ennen vai jälkeen virtaluokn eli niin että näyttää jännitteen koko ajan vai vain virrat päällä? Juuri tuohon akustojen seurantaan voisi nimittäin olla hyvä jos viisari näyttäisi koko ajan reaalitilanteen Ei kait tuommonen akkua syö varsin yhtään
Aloin asennella nopeusmittarin vaijeriakin, mutta se jäi vähän vaiheeseen kun halusin vaihtaa samalla kaikki mittariston polttimot, ja VDO:n kellossa olikin erilainen lamppu kuin kaikissa muissa, piti sitten loppujenlopuksi hakia polttimo siihen motonetiltä kun puu... lähitarvikekauppa oli mennyt kiinni
Samalla tarttui mukaan jännitemittari, mittaristossa kun on yksi tyhjä pikkumittarin paikka, ajattelin semmoisen siihen tirpaista Näkee että milloin alkaa akuista mehu loppua viihde-elektroniikan kanssa
Sellainen kysymys raadille että laitanko jännitemittarin ennen vai jälkeen virtaluokn eli niin että näyttää jännitteen koko ajan vai vain virrat päällä? Juuri tuohon akustojen seurantaan voisi nimittäin olla hyvä jos viisari näyttäisi koko ajan reaalitilanteen Ei kait tuommonen akkua syö varsin yhtään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje