Mitä öljyä s202 200CDI automaattilaatikkoon?
Mitä öljyä s202 200CDI automaattilaatikkoon?
Hep, koetin kaivaa vanhoja threadeja mutta ei löytynyt tietoa.... mistä kannattaisi ostaa (ja mitä, kuinka paljon) öljyä 200cdi automaattilaatikkoon?
Löytyneekö lie tältä voorumilta jostain jo sellaista ohjetta, millä tuo vaihto sujuisi itse? Käytössä on monttu ja ns. pelit ja vehkeet...
Löytyneekö lie tältä voorumilta jostain jo sellaista ohjetta, millä tuo vaihto sujuisi itse? Käytössä on monttu ja ns. pelit ja vehkeet...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tee haku "CDI203"
öljyä kun varaat 16L niin rittää vaikka joutuisi huuhtelemaan enemänkin
(huuhtelemalla vaihdettava, jos heti puhdasta niin 7-8L rittää)
purkin kyljessä oltava MB236:10 tai MB236:14 luokitus/hyväksyntä
öljyä kun varaat 16L niin rittää vaikka joutuisi huuhtelemaan enemänkin
(huuhtelemalla vaihdettava, jos heti puhdasta niin 7-8L rittää)
purkin kyljessä oltava MB236:10 tai MB236:14 luokitus/hyväksyntä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitokset spekseistä... paljonko tuota öljyä tulee laatikkoon kaikkiaan? Siis milleinä näemmä n. 80 asteessa pitäisi mitata jos tää opiskelu on yhtään tuottanut tulosta...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
suuret kiitokset... Öljytkin löytyi jo suodattimineen joten eiku käsiä saveen huomenna... =)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
tähän väli huomautus vain laskemalla ropuista öljyt, ei laatiko, lauhditimen putkisot, lauhdutin puhdistu(huuhtelemalla tulee myös noista moskat/vanhat öljyt pois)-jorkki- kirjoitti:Semmonen välihuomautus, että noissa ensimmäisissä sähkölaatikoissa on turbiinissakin öljyproppu. Eli ei tarvi huuhdella. Mulla on tuossa -98 220cdi:ssä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kiitokset vielä CDI:lle ja muillekin avusta
väli-väli-väli-huomautuksena, tuossa -01 rekisteröidyssä 200cdi:ssä (5v-sähkötomaatti, 722.6), ei ollut proppua joten huuhteluksi meni joka tapauksessa.
Positiivisena puolena sanottakoon että jo pikaisella koeajolla hieman vajaalla täytöllä vaihteisto toimii PALJON napakammin, vaihde vaihtuu nopeasti eikä luista nimeksikään.
PS. mittatikun virkaa hoiti puolimetrinen nippuside jota kavensin hiukan... siihen pari reikää ja jämäkkä mikkilanka päähän - niin ettei *VARMASTI* lähde irti. Siitä se lysti olisikin irronnut Laitan kuvan virityksestä - jos edes kehtaan
väli-väli-väli-huomautuksena, tuossa -01 rekisteröidyssä 200cdi:ssä (5v-sähkötomaatti, 722.6), ei ollut proppua joten huuhteluksi meni joka tapauksessa.
Positiivisena puolena sanottakoon että jo pikaisella koeajolla hieman vajaalla täytöllä vaihteisto toimii PALJON napakammin, vaihde vaihtuu nopeasti eikä luista nimeksikään.
PS. mittatikun virkaa hoiti puolimetrinen nippuside jota kavensin hiukan... siihen pari reikää ja jämäkkä mikkilanka päähän - niin ettei *VARMASTI* lähde irti. Siitä se lysti olisikin irronnut Laitan kuvan virityksestä - jos edes kehtaan
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Itse tein epävirallisemman huuhtelin niin että tyhjensin ensin sen mitä laatikosta tuli suosiolla... oisko ollu jonkun 4 litraa.
Sitten laitoin kolmen litraa tavaraa sisään, ajoin hetken niin että sekoittui... ja taas ulos niin paljon kuin tavaraa tuli.
Sitten täytin kolmen litraa ja taas ajamaan öljyt lämpimiksi, sitten tsekkasin öljyn värin... oli jo niin punaista että löin loput öljyt sisään niin että ~80 asteessa oli tuon 64,4 - niin lähellä kuin mahdollista, tokihan tuossa oli toleranssinsa.
Eihän tuo vastaa mitään täyshuuhtelua (en tiedä edes miten se tehdään) mutta sisällä oleva tavara oli jo niin lupaavan väristä että olin siihen vaihtona tyytyväinen.
Viimeistään kun pääsin rattiin niin loputkin epäilykset katosi, laatikolla oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Kytkin ei luista enää nimeksikään ja vaihto on nopea kuin ajatus. Ihan kuin tehoja olis tullut huikeasti lisää
Oli mielestäni ihan riittävä nyrkkipajavaihdoksi, ainakin lopputulos puhui puolestaan. Ja oli niin helppo nakki loppupelistä että vaihtaa nuo vaikka useamminkin. Hankalinta oli löytää se mittatikku, mikä tuli tehtyä jättimäisestä nippusiteestä. 11 vai 12 litraako tuota öljyä lie meni kaiken kaikkiaan.
Kiitokset kaikille vaihtoa kauhulla sivusta foorumilla seuranneille =)
Sitten laitoin kolmen litraa tavaraa sisään, ajoin hetken niin että sekoittui... ja taas ulos niin paljon kuin tavaraa tuli.
Sitten täytin kolmen litraa ja taas ajamaan öljyt lämpimiksi, sitten tsekkasin öljyn värin... oli jo niin punaista että löin loput öljyt sisään niin että ~80 asteessa oli tuon 64,4 - niin lähellä kuin mahdollista, tokihan tuossa oli toleranssinsa.
Eihän tuo vastaa mitään täyshuuhtelua (en tiedä edes miten se tehdään) mutta sisällä oleva tavara oli jo niin lupaavan väristä että olin siihen vaihtona tyytyväinen.
Viimeistään kun pääsin rattiin niin loputkin epäilykset katosi, laatikolla oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Kytkin ei luista enää nimeksikään ja vaihto on nopea kuin ajatus. Ihan kuin tehoja olis tullut huikeasti lisää
Oli mielestäni ihan riittävä nyrkkipajavaihdoksi, ainakin lopputulos puhui puolestaan. Ja oli niin helppo nakki loppupelistä että vaihtaa nuo vaikka useamminkin. Hankalinta oli löytää se mittatikku, mikä tuli tehtyä jättimäisestä nippusiteestä. 11 vai 12 litraako tuota öljyä lie meni kaiken kaikkiaan.
Kiitokset kaikille vaihtoa kauhulla sivusta foorumilla seuranneille =)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/