Uusi Mersukuski täällä!

Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Uusi Mersukuski täällä!

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Moro vaan! Toissapäivänä tulin ostaneeksi vm. 1994 C-sarjalaisen (C180 sedan), kun poikkeuksellisen halvalla sain. Toivottavasti ei ollut iso virhe :D

Ajo on aivan sanoinkuvaamattoman upeaa tällä samanikäisen korean ihmeen jälkeen ja ihmettelen tuolla ajaessa, että miksi hel**tissä olen koskaan ajanut millään muulla merkillä.

Mittarissa on 345tkm ja yllättävän siisti on kyllä koriltaan ja sisustaltaan - pieni nuhraantuminen sallittakoon jo auton ollessa tuossa iässä.

Eilen töihin lähtiessäni syttyi mittaristossa jäähdytysnesteen tason valo. Sitten sammui. Sitten syttyi. Sammui, syttyi, välillä sammui ja välillä paloi taas pitkään. Oli siellä jonkinmoista vajauttakin havaittavissa (lisäsin puoli litraa nestettä tänään), mutta ei kuiva ollut missään nimessä.

Itse kun en ole mikään autoekspertti, niin täältä ajattelin vähän vinkkejä kysyä siitä, mitä tuleman pitää.
Onko mulla kohta kansiremontti edessä tämän kanssa? Ei se koneen ulkopuolikaan ihan öljytön kuitenkaan ole ja onhan tuossa kuitenkin sen verran kilsoja, vaikka mersu onkin :)
Paljonko foorumilaiset ovat tuolla koneella ajaneet?

Tarkoitus tuo olisi pitää mahdollisimman pitkään käyttöautona, kun tuntuu että moni uusi auto on huomattavasti huonompi kaikin puolin.

Mihin muihin asioihin tuossa autossa pitäisi kiinnittää huomiota?

Kiitos jo etukäteen.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1594
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No mie ainaki toivotan tervetulleeksi foorumille! :D

Muuten tuo c-koppa vähän huonolla tiedolla. :oops:
® Mesen Porkkana-klubi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Autossasi on mahdollisesti ollut neste siinä alarajoilla-kun on kylmä ilma, niin kylmänä valo voi hieman aikaa palaa. KUn kone lämpiää, niin sitten vesikin laajenee, joten se nousee alarajan yli-valo sammuu.
Seuraile nyt vaan veden kulutusta rauhassa, että missä ajassa menee ajarajalle yms. Ei se vika aina ole siinä kannessa, on myös muita kohteita, kuten vesipumppu.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Terveppätuloa vaan foorumille. Eläkä arkaile kysellä mittään. Voipi tiedustella muutakin, kuin autoasiaa...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Kiitos nopeista vastauksista! Apua ainakin löytyy :D Ajoin autolla lähemmäs 30km, jonka jälkeen pihaan päästyäni vasta valo sammui. Oiskohan se paisuvaissäiliön päällä oleva anturi? Jos puhdistaisin liitännät?
Täytyy seurailla tuota nesteen kulutusta, ei se tekniikka totaalisen shittiä ainakaan ole, kun on edellinen omistaja ajanut sillä reilu tuhat kilsaa viikossa jne.
Nooo, vanhaan autoon voi aina jotain yllättävää tulla, uusissa on uusien hinnat ja vanhoista me köyhät maksetaan sitten korjauksien muodossa se uusien hinta vähitellen ;)
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Paisuntasäiliön korkin vaihto auttaa usein mystisesti katoavaan nesteeseen.
Eikä kokeilunakaan maksa kovin paljon. Jos siis sitä lientä rupeaa oikein vaivaksi asti kulumaan.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Uusi Mersukuski täällä!

Viesti Kirjoittaja AK47 »

muersuu! kirjoitti:Moro vaan! Toissapäivänä tulin ostaneeksi vm. 1994 C-sarjalaisen (C180 sedan), kun poikkeuksellisen halvalla sain. Toivottavasti ei ollut iso virhe :D

Ajo on aivan sanoinkuvaamattoman upeaa tällä samanikäisen korean ihmeen jälkeen ja ihmettelen tuolla ajaessa, että miksi hel**tissä olen koskaan ajanut millään muulla merkillä.

Mittarissa on 345tkm ja yllättävän siisti on kyllä koriltaan ja sisustaltaan - pieni nuhraantuminen sallittakoon jo auton ollessa tuossa iässä.

Eilen töihin lähtiessäni syttyi mittaristossa jäähdytysnesteen tason valo. Sitten sammui. Sitten syttyi. Sammui, syttyi, välillä sammui ja välillä paloi taas pitkään. Oli siellä jonkinmoista vajauttakin havaittavissa (lisäsin puoli litraa nestettä tänään), mutta ei kuiva ollut missään nimessä.

Itse kun en ole mikään autoekspertti, niin täältä ajattelin vähän vinkkejä kysyä siitä, mitä tuleman pitää.
Onko mulla kohta kansiremontti edessä tämän kanssa? Ei se koneen ulkopuolikaan ihan öljytön kuitenkaan ole ja onhan tuossa kuitenkin sen verran kilsoja, vaikka mersu onkin :)
Paljonko foorumilaiset ovat tuolla koneella ajaneet?

Tarkoitus tuo olisi pitää mahdollisimman pitkään käyttöautona, kun tuntuu että moni uusi auto on huomattavasti huonompi kaikin puolin.

Mihin muihin asioihin tuossa autossa pitäisi kiinnittää huomiota?

Kiitos jo etukäteen.
Itsellä vuotaa jäähynestettä c36 -95 314tkm. Vuoto havaittavissa moottoritilan ja tulipellin läpiviennin muoviosan juuressa siellä tulipellin ja rintapellin välisessä osiossa. Kun on aikaa purkaa tutkitaan tarkemnmin. Jos on se muoviosa rikki, niin se maksoi n. 5e. Jos on kenno, niin menee jo reippaammin rahaa. Letkuvuoto taas halvempi mutta purkamainen ja kasaaminen aina turhauttaa ja jäähynestevuodon takia aina kenkku purkaa jos kojelaudan sisällä vuotaa.

C:ssä ajon kannalta kannattaa olla suunnattu ehkä vehon säädöistä poiketen. Ainakin itse tykkään kun auraus pieni edessä. Toki huomasi kun raidetanko ja päät uusittiin, vetely urissa väheni tai oikeastaan loppui. Renkaathan on suomen urateille haastavat 225 ja 245 leveät tässä.

Jos autossa on ASR niin takajarrujen kunto kannattaa katsella.

Johtosarjat HAPRASTUU tämänikäisissä monesti.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

muersuu! kirjoitti:Kiitos nopeista vastauksista! Apua ainakin löytyy :D Ajoin autolla lähemmäs 30km, jonka jälkeen pihaan päästyäni vasta valo sammui. Oiskohan se paisuvaissäiliön päällä oleva anturi? Jos puhdistaisin liitännät?
Täytyy seurailla tuota nesteen kulutusta, ei se tekniikka totaalisen shittiä ainakaan ole, kun on edellinen omistaja ajanut sillä reilu tuhat kilsaa viikossa jne.
Nooo, vanhaan autoon voi aina jotain yllättävää tulla, uusissa on uusien hinnat ja vanhoista me köyhät maksetaan sitten korjauksien muodossa se uusien hinta vähitellen ;)
Siis jos sulla on nestettä paisuntasäiliössä anturin yli ja silti valo palaa, niin eikö se voi olla sitten anturivika?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt o kyl pakko sanoa että mä en ole kuullut mistään kansioireista m111 moottoriesta. Itseasiassa ylipäätään hyvin vähän mekaanisesti oireilee, se on yleisesti ottaen pirun hyvä moottori. Suurimmat on moottorin lisälaiteongelmia kuten eri anturit, ilmamassamittari jne.

sen tiedän että se on tosi tarkka veden määrästä, alkaa vilkkumaan herkästi. Mulla C220.

OT vaan onhan se C aika ruppana rämisevä ja meluisa koppi kun vertaa 300CE:n ;) En muista kyl millo viimeks olisin ajanu japsilla, varmaa 90 luvulla. Mutta kyl se on Golf V:n verrattuna w202 iha kuningaspeli.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Täytyy näine ensiksi vielä kerran todeta, että aivan loistavaa tämä näin nopea vastauksien satelu!

Vaihdoin äsken paisuntasäiliön korkin ja laitoin crc:tä anturin liitäntään. Napsautin pimeällä parkkipaikalla sen toisen liittimen sivukiinnikkeistä ruuvarilla paskaksi, muuta pysyy se yhdelläkin (s-tanan tunari!) :D

Valo sammui taas toistaiseksi - liekö crc:llä osuutta asiaan tai ei, se nähdään pian. Motonetissä anturi maksaa alta 15€, mutta niillä on kahta erilaista, niin en uskaltanut ostaa, ennenkuin olen katsonut onko musta vai valkoinen... Lämmöt pysyvät kunnossa edelleen.

Ainiin, tänään katsoin autoista tietävän työkaverini kanssa kun olin ollut huomaavinani kuplia paisuntasäiliössä.
Tuossa edellisenä päivänä oltiin katsottu, että onpas ihan väritöntä ja kirkasta tuo jäähdytysneste.
Samaa tavaraa näytti olevan myös tuulilasinpesunestesäiliössä. Tuo kaveri sanoi, että näyttäisi enemmän siltä että olisi jotain pesuainetta säiliössä, eikä varsinaisesti painetta tuntunut muodostavan... :?
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Sergey kirjoitti:nyt o kyl pakko sanoa että mä en ole kuullut mistään kansioireista m111 moottoriesta. Itseasiassa ylipäätään hyvin vähän mekaanisesti oireilee, se on yleisesti ottaen pirun hyvä moottori. Suurimmat on moottorin lisälaiteongelmia kuten eri anturit, ilmamassamittari jne.

sen tiedän että se on tosi tarkka veden määrästä, alkaa vilkkumaan herkästi. Mulla C220.

OT vaan onhan se C aika ruppana rämisevä ja meluisa koppi kun vertaa 300CE:n ;) En muista kyl millo viimeks olisin ajanu japsilla, varmaa 90 luvulla. Mutta kyl se on Golf V:n verrattuna w202 iha kuningaspeli.
Hyvä tietää, että ei pienestä tuo kone säikähdä!
No joo, meikäläisen aikaisempiin autoihin verrattuna tuo C-sarjalainen on ajoltaan kuin limusiini (niinkuin olisinkin limusiinissä istunut...).
Nälkä kasvaa syödessä! Seuraavaksi sitten E, S ja Maybach.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Olen kohta vuoden päivät omistanut W202 -korisen C-sarjan mesen ja täytyy sanoa, että näinkin pieneksi autoksi (kun puhutaan Mersuista) on todella hyvää ajaa maantiellä. Sivutuuliherkkä se vähän on, mutta harvoin sitä niin paljon tuulee, että haitaksi asti olisi.

Käyttökokemuksia sen verran, että kokonaisuutena olen hyvin tyytyväinen autoon. Ensimmäiset 10kk ei tarvinnut muuta kuin bensaa tankkiin+perushuollot (öljyt, tulpat, suodattimet), ainoa vika (ominaisuus) bensamittarin putoaminen pelistä silloin tällöin.
Joulukuussa sen sijaan alkoi oikuttelu, johon ei ole vielä keinoja löytynyt, mutta eiköhän tuo vielä jonakin päivänä kuntoon tule..ehkä...toivottavasti :roll:

Iloisia kilometrejä Ceen puikoissa ja tervetuloa meselle!! :)
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

muersuu! kirjoitti:Täytyy näine ensiksi vielä kerran todeta, että aivan loistavaa tämä näin nopea vastauksien satelu!

Vaihdoin äsken paisuntasäiliön korkin ja laitoin crc:tä anturin liitäntään. Napsautin pimeällä parkkipaikalla sen toisen liittimen sivukiinnikkeistä ruuvarilla paskaksi, muuta pysyy se yhdelläkin (s-tanan tunari!) :D

Valo sammui taas toistaiseksi - liekö crc:llä osuutta asiaan tai ei, se nähdään pian. Motonetissä anturi maksaa alta 15€, mutta niillä on kahta erilaista, niin en uskaltanut ostaa, ennenkuin olen katsonut onko musta vai valkoinen... Lämmöt pysyvät kunnossa edelleen.

Ainiin, tänään katsoin autoista tietävän työkaverini kanssa kun olin ollut huomaavinani kuplia paisuntasäiliössä.
Tuossa edellisenä päivänä oltiin katsottu, että onpas ihan väritöntä ja kirkasta tuo jäähdytysneste.
Samaa tavaraa näytti olevan myös tuulilasinpesunestesäiliössä. Tuo kaveri sanoi, että näyttäisi enemmän siltä että olisi jotain pesuainetta säiliössä, eikä varsinaisesti painetta tuntunut muodostavan... :?
:shock: Onkos tässä se tuulilasinpesunesteen lämmitys niin että kiertää jähyneste pissapojan säiliössä. Ettei vaan sekotu jähyneste ja pesuneste??? Se aiemmin mainitsemani läpivienti sisältää pesunesteläämityksen haaroituksen myös...
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Muistankos väärin jos sanon, ettei karvalakkipuolen ceessä ole säiliö lämmitetty?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Ei mun mielestä ole lämmitetty, täytyy vielä tarkistaa asia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

toisinaan siihen paisuntasäiliön pinta anturi vikaan saattaa auttaa ihan vaan sen anturin putsaaminen huolellisesti :wink:
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

touhottaja kirjoitti:toisinaan siihen paisuntasäiliön pinta anturi vikaan saattaa auttaa ihan vaan sen anturin putsaaminen huolellisesti :wink:
Jep, crc tuntui auttavan :D
Mites muuten kun tuo bensamittari välillä toimii ja välillä ei, niin auttaiskohan sama tuohon bensa-anturiin?

Ainiin, mistä löytyy edullisia, alkuperäisiä tai alkuperäisen näköisiä vaihdekepin pusseja noihin? Jalopuuthan kuuluu mersuun, mutta mulla niitä ei ole. Mistä noita saa ja millä ne orkkis-sarjat ovat kiinni?
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tervettuloa minunkin puolesta :!:

Tämä foorumi on ainutlaatuisen interaktiivinen käyttäjiensä toimesta :) Joten aina saa vastauksen kaikkeen ja kun aktivoidut kiinostuksen myötä niin vuodessa löydät meitä kirjoittajia SUURMIITEISTÄ ja paikallisista kahvimiiteistä.

Täällä et ole yksin Mersu-murheiden ja -ilojen kanssa :idea:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja täällä saa apua muuhunkin, kuin mersu ongelmiin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

muersuu! kirjoitti:Mites muuten kun tuo bensamittari välillä toimii ja välillä ei, niin auttaiskohan sama tuohon bensa-anturiin?
Tuo on ihan tyyppivika näissä, tankissa olevat anturit lienee aiheuttajat. En usko että kovin helposti pääsee rasvailemaan crc:llä?
Noita saa nykyään merteilistä tai KL:stä suht siedettävään hintaan.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

ou812 kirjoitti:
muersuu! kirjoitti:Mites muuten kun tuo bensamittari välillä toimii ja välillä ei, niin auttaiskohan sama tuohon bensa-anturiin?
Tuo on ihan tyyppivika näissä, tankissa olevat anturit lienee aiheuttajat. En usko että kovin helposti pääsee rasvailemaan crc:llä?
Noita saa nykyään merteilistä tai KL:stä suht siedettävään hintaan.
Pitääkin käydä kyselemässä jos vaikka motonetissä olisi. Montako anturia siellä oikein on? Minä kun luulin että niitä on vain yksi.

EDIT: Katsoin merteilin sivuilta. Jos oli oikea nimike (tuotenro 35101 ja 35102) niin on noilla kyllä aika paljon hintaa. Kai se täytyy sitten hetken aikaa kituutella ilman tai pyytää puolalaista työkaveria katsomaan noita seuraavan kerran kun käy sukuloimassa...
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Terve. Tulipa eilen itsekkin hankittua ensimmäinen c sarjalainen 220E automatic elegance 1996 mallinen, onhan sitten ajolleen mahtava pirssi enpä olis "pikkumerssusta " oikeen ees uskonnu.
No joo mut kuiteski samaa vaivaa tuntuu olevan tuon bensamittarin kanssa, näyttää ihan mitä sattuu.

Otanko tankit pois vai kuinka pääsee niihin antureihin käsiksi, eiks niit kaks siellä ole?

Niin no etelä naapurissa kun enskerran käyn ja tarkistan jos nuitakin edullisesti sieltä saa niin voin tuoda muillekkin tarvitsijoille, mitäs tollaset anturi hässäkät täällä maksaa, kuka on ostannu ja tietäs?
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

Moi,

Löytyskö keltään Lahden seudulla asuvalta kaasuvivuston palautusjousta, joka sopisi tuohon C180:iin? Tartteisin aika nopeasti kun vanha katkesi ja on aika hanurista polkea kaasua kun virittelin lopun jousea siihen korvakkeeseen takaisin.
boozer
Viestit: 43
Liittynyt: 17.3.2007 16:39

Viesti Kirjoittaja boozer »

kolmatta vuotta mennään -93 c180:llä eikä ole pahemmin valittamista
-virtalukko petti eli jumittui (ominaisuus)
-ruoste vähän vaivaa (ovien alareunat,takaluukun lukon ympäristö ym.)
-moniurahihnan iskari pitää ääntä (normaalia ja korjattavissa)
-vähän nitinää ja natinaa korissa
-öljyvuoto koneessa (ilm.ventiilikannen tiiviste)
muuten ei pahempaa sanomista
hyvin on toiminut oon ollut tyytyväinen
mittarissa nyt 220000 km
toki samassa kunnossa oleva w124 on kyllä ihan eri planeetalta :wink:
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

boozer kirjoitti:kolmatta vuotta mennään -93 c180:llä eikä ole pahemmin valittamista
-virtalukko petti eli jumittui (ominaisuus)
-ruoste vähän vaivaa (ovien alareunat,takaluukun lukon ympäristö ym.)
-moniurahihnan iskari pitää ääntä (normaalia ja korjattavissa)
-vähän nitinää ja natinaa korissa
-öljyvuoto koneessa (ilm.ventiilikannen tiiviste)
muuten ei pahempaa sanomista
hyvin on toiminut oon ollut tyytyväinen
mittarissa nyt 220000 km
toki samassa kunnossa oleva w124 on kyllä ihan eri planeetalta :wink:
Sullahan on vielä kohtuuvähän ajettu tuo yksilö :) Lähteekö tuosta moniurahihnan iskarista minkälainen ääni? Yritän tässä paikantaa omastakin yksilöstä noita sivuääniä. Lievää jollotusta konehuoneen puolelta kuuluu... Liekö joku rullista...
boozer
Viestit: 43
Liittynyt: 17.3.2007 16:39

Viesti Kirjoittaja boozer »

siitä iskarista lähtee semmonen ikävä pärinä tyhjäkäynnillä
hiljenee kun vähä nostaa kierroksia
eiks sulla hukannut nestettä?
ettei se oo vesipumppu kun jollottaa
toi meidän 124 farkku hävitti kans vettä ja piti vastaavaa ääntä
vesipumppuhan se oli tullut tiensä päähän
Avatar
muersuu!
Viestit: 34
Liittynyt: 22.2.2011 21:34

Viesti Kirjoittaja muersuu! »

boozer kirjoitti:siitä iskarista lähtee semmonen ikävä pärinä tyhjäkäynnillä
hiljenee kun vähä nostaa kierroksia
eiks sulla hukannut nestettä?
ettei se oo vesipumppu kun jollottaa
toi meidän 124 farkku hävitti kans vettä ja piti vastaavaa ääntä
vesipumppuhan se oli tullut tiensä päähän
Moi,
Ei se tuntuvasti vesiä taida hukata, mutta se tuulettimen (mikä lie viskokytkin tms.) laakeri on väljä ainakin käsikopelolta. Piti eilen omituista jollotusta, jota en pystynyt paikallistamaan kun en jaksanut hihnaa enää kahdeksalta illalla ruveta irroittelemaan.
Ajattelin vaihtaa vesipumpun tosin samalla kun joudun viallisen laakerin vaihtamaan. Voiko tuohon viskokytkimeen vaihtaa laakeria erikseen vai pitääkö se vaihtaa kokonaisuudessaan?
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

Moro.

Olen vanha mesekuski, mutta vasta viikon verran kokemusta C-sarjalaisesta.

Satalankulla tuli ajettua 11v ja reilut 400tkm, ilman suurempia ongelmia. Hyvien kokemuksien johdosta en vaihtanut merkkiä, vaan hankin vm. -96 C250 Turbo Diesel farkun. Tiedä sitten, mihin olen käteni iskeny?

Ensimmäinen kysymys liittyy ilmastointiautomatiikan näyttöön. Onkohan kyseisessä kapineessa minkäänlaista valaistusta pimeätä varten?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29371
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

On, polttimo löytyy kun vedät panelin pois paikaltaan.
Se hoituu samanlaisilla puikoilla kuin radion irrotus (esim. Blaupunkt)
Kilppari
Viestit: 25
Liittynyt: 04.4.2011 21:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kilppari »

dealer kirjoitti:On, polttimo löytyy kun vedät panelin pois paikaltaan.
Se hoituu samanlaisilla puikoilla kuin radion irrotus (esim. Blaupunkt)
Ei oo naamataulussa reikiä puikoille. Jotkut kapeat (1x5mm) raot on alanurkissa.

Kokeilin varovasti liikutella mankan aukon kautta laitetta, mutta ei se liikkunu mihinkään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”