Kakkosauton etsintää noin 1000-1500e (Ex Volvo 460-topic)
Kakkosauton etsintää noin 1000-1500e (Ex Volvo 460-topic)
No,kun ei 316 Bemaria,niin minkälainen sittä?Elikkä eokolle aato.Nuo pikku volovot näyttäs olevan aika etullisia..tietääkö porukat 460:sen volvon hyvistä ja huonoista puolista. oesko järkee?Auton pitäs olla vaatimattomasti kaunis,luotettava,ei altis ruostumiselle,mahtavat ajo-ominaisuudet,pieni huollon tarve,pienet vakuutusmaksut,hyvän värinen,hyvät renkaat,katsastettu vuosiksi eteenpäin ym. Niin hinta pyöris siinä tonnin paekkeilla.Mersu tieten oes hyvä vaihtoehto,mutta ei taho tonneroisella löytyy oekeen hyvvää.
Viimeksi muokannut daerok, 15.3.2006 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhyy
No ehotelkaa jottain muuta sitten.Mitähä jos laettas tuon emännälle kiäh,kiäh
http://www.nettiauto.com/652736


Kyllä se on ihan selekeesti siinä.daerok kirjoitti:YhyyNo ehotelkaa jottain muuta sitten.Mitähä jos laettas tuon emännälle kiäh,kiäh
http://www.nettiauto.com/652736


Eikös se mennyt muuten jotensakkin niin, että 400-sarjassa se 1,7 L gones on rellun tekosia, ja 2L kone volovon oma?

Kaverilla on 440 -95 1,8-koneella. Ihan hyvä ajaa, ei mikään mölypesä, mutta kuskin tilat on onnettomat.
Ja ei kuulemma omistajana ole kivaa, joka viikko jotain korjattavaa...
Ja kaikki motit on kyllä enemmän tai vähemmän Rellun koneita, kaksilitrainen on vaan Vollen jotenkin muokkaama. Renaultti alunperin sekin.


Ja kaikki motit on kyllä enemmän tai vähemmän Rellun koneita, kaksilitrainen on vaan Vollen jotenkin muokkaama. Renaultti alunperin sekin.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Volvo 400 sarjassa EI ole, päinvastaisista väitteistä huolimatta ollut Volvon omaa 2,0 moottoria.
Kaksilitrainen on myös Renault alkuperää ja aika huono moottorina, joskin pirteä noin pieneen autoon.
Yleisimpiä vikoja 93-95 mallissa mm. männänrenkaiden valmistusvika, joka aiheuttaa TODELLA suurta öljynkulutusta, mikäli renkaita ei ole vaihdettu takuuseen uutena.
Myös kori on aika huono vastustamaan ruostetta, joten takapyörän kaarista ja ovien helmoista löytyy ruostetta.
Auto on kuitenkin halpa hankkia ja ihan mukava ajaa...
P.S. juuri vaihdoimme vaimon 460:n vuodenvaihteessa pois kahden vuoden käytön jälkeen.
Kaksilitrainen on myös Renault alkuperää ja aika huono moottorina, joskin pirteä noin pieneen autoon.
Yleisimpiä vikoja 93-95 mallissa mm. männänrenkaiden valmistusvika, joka aiheuttaa TODELLA suurta öljynkulutusta, mikäli renkaita ei ole vaihdettu takuuseen uutena.
Myös kori on aika huono vastustamaan ruostetta, joten takapyörän kaarista ja ovien helmoista löytyy ruostetta.
Auto on kuitenkin halpa hankkia ja ihan mukava ajaa...
P.S. juuri vaihdoimme vaimon 460:n vuodenvaihteessa pois kahden vuoden käytön jälkeen.

Liekkö niissä volvon koneita lainkaan, sama mikä moottori niin maailmanlopun vehkeitä ne 400 - sarjaiset on.
Tuossa ambulanssissa se vasta kone on
karmeimmasta päästä.
Jos tarkoitus on selvitä pienillä kuluilla, osta joku tuommonen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=579063
tai vaikkapa Fiesta.
Tai jopa :
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=650593
Tuossa ambulanssissa se vasta kone on

Jos tarkoitus on selvitä pienillä kuluilla, osta joku tuommonen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=579063
tai vaikkapa Fiesta.
Tai jopa :
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=650593
wiimax.fi
Viestake on jo kotona,on muuten ihme härveli,ei oo tarvinna 3 vuoteen tehä katsastukseen mittää muuta,ku siätee kaasari kohilleen.On sitä first edition mallia -84, niin on pikkusen jäykkä vaihteensiirto ja käsi-imulla on vähä tarkempi käynnistellä naesimmeesen,mutta asiaasta toeseen, mitäs tuosta sanotta http://www.nettiauto.com/596614
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Yleisestä mielipiteestä huolimatta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =615002&PN
Tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =647238&PN
Rrrautaa rajalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =642996&PN
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =615002&PN
Tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =647238&PN
Rrrautaa rajalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =642996&PN
Kamala ajaa!! meinasin kuolla 440 volvossa... suoralla, mutta jäisellä tiellä lähti käsistä mennen pitkin ojan pohjia
kolme volttia keulan ja perän kautta päätyen katolleen ojan pohjalle... palomiehet ihmetteli että missä kuski on kun seisoin jo ojan pientareella! ainoana "vammana" mustelma jalassa, joka tuli siinä vaiheessa kun auto oli jo katollaan ojassa ja vapautin turvavyön... Appiukon auto eikä ollu kuin liikenne vakuutus... 


Seat Cordoba 1.9 SDI 2000
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
Ford Escort stw 1.8 16v zetec 1996
No,opekiksi saattas mennä läpi sedanina,audissa ja volovossa ohjaustehostin puuttuu,ee jaksa pikkunen eukko viännellä rattia,Kommenttia Nissanista pleaseJarno.V kirjoitti:Yleisestä mielipiteestä huolimatta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =615002&PN
Tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =647238&PN
Rrrautaa rajalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =642996&PN

Nissani on luja peli jos vaan pellit on kuosissaan. Kaiffarin eksä laski vuoden nissanilla, ei tarvinnu vaihtaa muuta kun kannentiiviste, kaikki jarruputket, helemat ja etupiän nivelet.daerok kirjoitti:No,opekiksi saattas mennä läpi sedanina,audissa ja volovossa ohjaustehostin puuttuu,ee jaksa pikkunen eukko viännellä rattia,Kommenttia Nissanista pleaseJarno.V kirjoitti:Yleisestä mielipiteestä huolimatta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =615002&PN
Tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =647238&PN
Rrrautaa rajalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =642996&PN

Jos Nissan ei ole laho, se on hyvä valinta.
Erittäin viattomia autoja.
Vectraa älä osta.
Edit: Joo, Nissanin jarruputket kannattaa polkaista poikki jo ennen kaupantekoa.
Erittäin viattomia autoja.
Vectraa älä osta.

Edit: Joo, Nissanin jarruputket kannattaa polkaista poikki jo ennen kaupantekoa.

Viimeksi muokannut dealer, 13.3.2006 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Unohtu mainita kolome ovea ja lokasuojat.HVM kirjoitti:Nissani on luja peli jos vaan pellit on kuosissaan. Kaiffarin eksä laski vuoden nissanilla, ei tarvinnu vaihtaa muuta kun kannentiiviste, kaikki jarruputket, helemat ja etupiän nivelet.daerok kirjoitti:No,opekiksi saattas mennä läpi sedanina,audissa ja volovossa ohjaustehostin puuttuu,ee jaksa pikkunen eukko viännellä rattia,Kommenttia Nissanista pleaseJarno.V kirjoitti:Yleisestä mielipiteestä huolimatta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =615002&PN
Tai
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =647238&PN
Rrrautaa rajalle:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =642996&PN

Mulla oli työsuhdeautona Volvon 460 GLE vm. 1990. Se oli hyvä auto. Miljoonakertaaparempi kuin väyrynen. Ajelin sillä 2 vuotta ja joku 80 tkm. Ei mitään vikaa vain normaaleilla huolloilla pärjäsi. Hyvä istua ja ajaa. Takakontti oli pieni, mutta poikamiehenä sekin riitti. Suosittelen.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Jaakko Parantainen
- Lasimestari
- Viestit: 260
- Liittynyt: 13.10.2005 22:03
- Paikkakunta: Kuopio
Nuo nissanithan on ihan lujia autosia
emännän veli ajeli tommosella vermeellä ainakii 5 vuotta ja suht helpoilla huolloilla sitten otti ruoste voiton tatsunista,jos autossa on ohjaustehostin kannattaa katella ettei vuoda on vissiin suht yleinen vaiva,tuohon em,vekottimeen vaihdettiin hammastangon stefat kun puski öljyt sieltä pihalle,ei pahanhintaset osat mutta työläs pirulainen
Mitenköhän mahtaa tuo nissanin automaatti kestää
josko joku viisaampi tietäis




josko joku viisaampi tietäis

Nissanilla on kaveri ajellu joku 3vuotta ja hajoskohan siitä ekana kesänä vaihdeloota....paljon muuta se ei autolle tehny kun sen vaihteen korjas...tosin auto oli sille tullessa melkoinen yksilö...sunny oli niinku uus...
ite ostaisin wolsun jos kamala ääni eristys ei haittana.Niissä on halvat varaosat ja suhteellisen yksinkertaisia jos ei sekaannu mihinkään ruiskumotteihin...
jos bensan kulutus ei haittana niin 200 tai 700 sarjalainen volvo...ne on lujia ja niihinki on suhteellisen halvat osat...parilla kaverilla on 700 sarjalainen volvo ja normaalissa käytössä tuntuu ettei niissä ole vikoja ollenkaa...
e:niin kaverin isoveli osti 460 vollen sillä 2,0 moottorilla myyntiin kun halvalla sai...kukaan ei sellasta osta kun tosiaan on kauhia auto...ite sillä olin kuskis tunnin ja vannoin että enää koskaan en tällääsellä kuskiin lähde...se oli jopa hionompi ja PALJON kun se 300 sarjan bemari..
ite ostaisin wolsun jos kamala ääni eristys ei haittana.Niissä on halvat varaosat ja suhteellisen yksinkertaisia jos ei sekaannu mihinkään ruiskumotteihin...
jos bensan kulutus ei haittana niin 200 tai 700 sarjalainen volvo...ne on lujia ja niihinki on suhteellisen halvat osat...parilla kaverilla on 700 sarjalainen volvo ja normaalissa käytössä tuntuu ettei niissä ole vikoja ollenkaa...
e:niin kaverin isoveli osti 460 vollen sillä 2,0 moottorilla myyntiin kun halvalla sai...kukaan ei sellasta osta kun tosiaan on kauhia auto...ite sillä olin kuskis tunnin ja vannoin että enää koskaan en tällääsellä kuskiin lähde...se oli jopa hionompi ja PALJON kun se 300 sarjan bemari..
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-

Joku tämmönen http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =622751&PN
olis hyvä käyttöpeli. Emännällä nyt ollu -92 astra vuoden verran.
Mitään muuta ei ole tarvinnu korjata kuin sytytyksenohjausyksikkö sieltä virranjakajan päästä. On todella kevyt ohjata, taittuu hyvin kaupungissa, kuluttaa n. 6 litraa sadalle (1,6i), ja löytyy myös sedanina ja farmarina.
Vaikken ooppelimies olekaan, niin uskallan suositella.
olis hyvä käyttöpeli. Emännällä nyt ollu -92 astra vuoden verran.
Mitään muuta ei ole tarvinnu korjata kuin sytytyksenohjausyksikkö sieltä virranjakajan päästä. On todella kevyt ohjata, taittuu hyvin kaupungissa, kuluttaa n. 6 litraa sadalle (1,6i), ja löytyy myös sedanina ja farmarina.
Vaikken ooppelimies olekaan, niin uskallan suositella.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
alkupään nissan primeroita saa tätä nykyä jo pikkurahalla, jos löydät sellasen primukan jota ruoste ei ole raiskannut, nii siitä saa oivan kauppakassin/ työauton akalles, äiteellä on ollu täs noin 8v aikana 91-vm 1.6l primukka, 93-vm 1.6l e-carina ja nyt vm-96 1.6 invitation primera.
ja muuta ei voi todeta ku että nuo primukat on ollu aivan lujia pelejä, ja naisen käyttöön, lämmitykset yms muutkin pelaa oikein nätisti ja viattomia olivat. carina oli vittumainen ja vika arka, ja sen söi ruoste alta aikayksikön, niin tosin ensimmäisen primukankin, mutta muuten pelas tosi hyvin.
ja muuta ei voi todeta ku että nuo primukat on ollu aivan lujia pelejä, ja naisen käyttöön, lämmitykset yms muutkin pelaa oikein nätisti ja viattomia olivat. carina oli vittumainen ja vika arka, ja sen söi ruoste alta aikayksikön, niin tosin ensimmäisen primukankin, mutta muuten pelas tosi hyvin.
Kun kerran kysytään ja dealerkin osui jo merkkiin....
eli näitähän löytyy www.nettiauto.com/648949
www.nettiauto.com/644451
Kori ei ruostu joten ei tarvi metalliliimaa, vaihtelee vaan osia tarpeen mukaan

Kannattaa muuten valita ruiskupeli, eli vm.90 alkaen
eli näitähän löytyy www.nettiauto.com/648949
www.nettiauto.com/644451
Kori ei ruostu joten ei tarvi metalliliimaa, vaihtelee vaan osia tarpeen mukaan



Kannattaa muuten valita ruiskupeli, eli vm.90 alkaen
Njoo... Mitä nyt omasta kokemuksesta voisi sanoa niin:
Mazdat on huonoja, älä osta.
Opelit on huonoja, älä osta.
Fiatit on hyviä, suosittelen.
Subarut on hyviä, suosittelen.
Nissanit on tekniikaltaan hyviä, mutta kovin ruosteisia, älä osta.
Volkkareita kuvaamaan on tehty hymiökin:
, älä osta.
Fordeissa ei tekniikka kestä, älä osta.
Mersut on kestäviä, ja melko ehjäkorisia autoja, suosittelen.
Tuo on minun joskus omistamieni autojen pohjalta tehty merkkikohtainen arvio. Otos perustuu 1-3 auton kantaan per merkki, eli on aika tarkka.
Muttamutta. Suparu Leone on kiva auto ajaa, vaikkakin kovin tuuliherkkä. 1.6 bensakone on aikalailla kova vehje, voimansiirto jos ei pidä ääntä niin voisi jopa erehtyä suosittelemaan sellaista. Tietysti 1.8 turbo ja neliveto, niin on kiva leikkikalu.
Golfia ei kannata ostaa, siinä on kaatuvat takapenkit ja iso takaluukku -> enemmän tilaa akan Ikea-ostoksille kuin sedan-Mersussa.
Niin tai notta jos vaikka ostasit W123 Mersun? Sehän on semmoinen ihme vehje että kulkee puolikuntoisenakin mukavasti, ja on aikalailla luotettavan auton maineessa. Joku 230E olisi aika kohtuullinen konevaihtoehto. Bensaa menee alle 15 litraa satasella jos rauhallisesti ajaa, ja tehoakin taitaa olla jopa yli 100hp.
Kyllä tonnilla saa jo aika pirun hyvän kun jaksaa katsella ja kysellä.
Tietysti jos oikein mahottoman luotettavaa peliä tarvitsee niin mikäs sitä vanahaa Hiluksia parempi olisi? Sehän ei varmaan jää kakkoseksi kestävyydessä kuin pystärille. Ruostettakaan hilukseissa ei juuri ole, se tippuu vanhemmiten pois itsestään, tai hieman kopauttamalla.
Nissani kyllä vain. Just tuommoinen ^^^ Sunny oli kaverin exällä jotakuinkin vuoden verran (on näköjään aika suosittu "kaverin eks-akkojen" auto, kannattanee sittenkin harkita ostaako Sunnyä), ja ei siitä muuta mennyt hajalle kuin moottori.
Mazdat on huonoja, älä osta.
Opelit on huonoja, älä osta.
Fiatit on hyviä, suosittelen.

Subarut on hyviä, suosittelen.
Nissanit on tekniikaltaan hyviä, mutta kovin ruosteisia, älä osta.
Volkkareita kuvaamaan on tehty hymiökin:

Fordeissa ei tekniikka kestä, älä osta.
Mersut on kestäviä, ja melko ehjäkorisia autoja, suosittelen.
Tuo on minun joskus omistamieni autojen pohjalta tehty merkkikohtainen arvio. Otos perustuu 1-3 auton kantaan per merkki, eli on aika tarkka.

Muttamutta. Suparu Leone on kiva auto ajaa, vaikkakin kovin tuuliherkkä. 1.6 bensakone on aikalailla kova vehje, voimansiirto jos ei pidä ääntä niin voisi jopa erehtyä suosittelemaan sellaista. Tietysti 1.8 turbo ja neliveto, niin on kiva leikkikalu.

Golfia ei kannata ostaa, siinä on kaatuvat takapenkit ja iso takaluukku -> enemmän tilaa akan Ikea-ostoksille kuin sedan-Mersussa.

Niin tai notta jos vaikka ostasit W123 Mersun? Sehän on semmoinen ihme vehje että kulkee puolikuntoisenakin mukavasti, ja on aikalailla luotettavan auton maineessa. Joku 230E olisi aika kohtuullinen konevaihtoehto. Bensaa menee alle 15 litraa satasella jos rauhallisesti ajaa, ja tehoakin taitaa olla jopa yli 100hp.

Tietysti jos oikein mahottoman luotettavaa peliä tarvitsee niin mikäs sitä vanahaa Hiluksia parempi olisi? Sehän ei varmaan jää kakkoseksi kestävyydessä kuin pystärille. Ruostettakaan hilukseissa ei juuri ole, se tippuu vanhemmiten pois itsestään, tai hieman kopauttamalla.
Nissani kyllä vain. Just tuommoinen ^^^ Sunny oli kaverin exällä jotakuinkin vuoden verran (on näköjään aika suosittu "kaverin eks-akkojen" auto, kannattanee sittenkin harkita ostaako Sunnyä), ja ei siitä muuta mennyt hajalle kuin moottori.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Tässä tonnin hintaluokassa oikea suositus olisi suunnilleen:
"Osta jonkinmerkkinen auto joka on mahdollisimman hyvässä kunnossa ja ennenkaikkea vasta katsastettu".
Primeroista on kautta linjan huonot kokemukset, yleensä vanhimmat ovat täysin lahoja, takapäässä ei ole pohjaa.
Katsastuksessa on ongelmia pakokaasupäästöjen kanssa ja etuakselisto on rakenteeltaan surkea, ylätukivarret ja kääntölaakerit heikot ja alapalloja menee, samoin vetoakselinkumeja.
Nissaneista vm.-87-89 Sunny on helpoin jos löytää hyväkorisen; vanha 8v kone on yksinkertainen myös kaasuttimen ja sytytysjärjestelmän osalta.
Helpoimmasta päästä senikäisistä autoista.
Volkkarin ja Opelin Pierburgit ovat täysiä pas*oja senikäisissä...
Sunnyn tavallinen lahopaikka on piilossa; takaiskarien yläpäiden ympärykset.
Ne kannattaa tarkistaa ostovaiheessa.
Subaru 80-luvun lopulta on myös ihan toimiva kampe mitä minä niiden kanssa olen ollut tekemisissä.
"Osta jonkinmerkkinen auto joka on mahdollisimman hyvässä kunnossa ja ennenkaikkea vasta katsastettu".

Primeroista on kautta linjan huonot kokemukset, yleensä vanhimmat ovat täysin lahoja, takapäässä ei ole pohjaa.
Katsastuksessa on ongelmia pakokaasupäästöjen kanssa ja etuakselisto on rakenteeltaan surkea, ylätukivarret ja kääntölaakerit heikot ja alapalloja menee, samoin vetoakselinkumeja.
Nissaneista vm.-87-89 Sunny on helpoin jos löytää hyväkorisen; vanha 8v kone on yksinkertainen myös kaasuttimen ja sytytysjärjestelmän osalta.
Helpoimmasta päästä senikäisistä autoista.
Volkkarin ja Opelin Pierburgit ovat täysiä pas*oja senikäisissä...
Sunnyn tavallinen lahopaikka on piilossa; takaiskarien yläpäiden ympärykset.
Ne kannattaa tarkistaa ostovaiheessa.
Subaru 80-luvun lopulta on myös ihan toimiva kampe mitä minä niiden kanssa olen ollut tekemisissä.
wiimax.fi