300TE -94 ei käynnisty !!! KIIRE !!!

300TE4Matic
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2011 20:11

300TE -94 ei käynnisty !!! KIIRE !!!

Viesti Kirjoittaja 300TE4Matic »

Tarttis apua kun auto sammu kesken ajon ....
startti pyörii mutta ei edes yritä käynnistyä ... kokeilin kipinää tulpalla ei tule ei edes suoraan puolanjohdosta eli vika ei jakajassa .... ja puolan 12V navoissa ei näy jännitettä startatessa ... jos olis vanha systeemi sanoisin että kärjet rikki mut nyt ei ideoita mista rupeis etsii .....
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

300CE-24 -90 teki saman. Apua tosiaan tarvis.

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

300CE-24 -90 teki melkeen saman. Koko päivän pelasi hyvin. Ei mitään oireita tulevasta, mutta katsastuskonttorin pihalta ei enää startannu ku insinööri alkoi yrittää katsastusta. :D
Taidan pysyä pirtissä tämän päivän näin huonolla tuurilla.
Hyvin pyörii ku yrittää startata. Kipinät hukassa ja puolalle ei tule mitään.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sytytysyksikkö sanoi sopimuksen irti. kannattaa myös tarkistaa ettei sytytysyksikön maadoitus ole hapettumassa tai murtunut. ja voitelua niihin liittimiin enstöiksi.
300TE4Matic
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2011 20:11

Viesti Kirjoittaja 300TE4Matic »

Moi ... katso MB foorumilta asian historiaa ... miten homma tuli kuntoon ....
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kansa vaatii linkkiä että saahaan höyrymiehen katiska kuntoon
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Ollaan hengessä mukana
300TE4Matic
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2011 20:11

Viesti Kirjoittaja 300TE4Matic »

tästä pitäs löytyä ..

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... uu#p683304

hakusanalla: MB W124 300 E sammuu
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Kiitosta vaan..
Jospa se höyrymiehen katiska huomenna lähtis tulille. Eiku mittaileen.
:P
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Päivä menny mittaillessa..Ei ihan menny yksiin noi ohjeet. Ohjeessa neli pinnisiä plugeja, mulla 3 ja 8 pinnisiä. Mut jotai osviittaa. Mut yks kysymys... Mistä tietää että sytytys yksikkö on rikki varmasti? Vai vienkö suosiolla testeriin. Ei ny viittis arvailemalla alkaa osia osteleen.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sytytysyksikössä kuuluukin olla 3-napainen liitin ja 8-napainen liitin pyöreillä pistokkeilla jos niitä tarkoitat? yleensä kyllä jos kipinää ei tule puolalta eteenpäin ollenkaan niin sytty-yksikkö 90%:n varmuudella sökönä tai yksikön maadoitus runkoon heikko. heikkotehoinen puola löisi keltaista kipinää ja kone ei käynnistyisi mutta kipinä kuitenkin tulisi puolanjohdolta. oletko mitannut puolan että ensiö-ja toisiokäämillä molemmilla vastus löytyy?
Viimeksi muokannut Roobert, 13.4.2011 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

multa löytys 300-24 venasen sytkäboksia jos vika kallistuu siihen. uus on aika kallis kai :wink:
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

No kipinää ei tule keltaista ei sinistä. Puola kuitenki todettu ehjäksi ohmisesti.
Sinne ei vaan tuu voltteja vaikka starttaa.
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Niin ja se maadoitus tuntuu olevan kunnossa.
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

laineracing kirjoitti:multa löytys 300-24 venasen sytkäboksia jos vika kallistuu siihen. uus on aika kallis kai :wink:
Mitä huudat hintaa jos kallistuu tuohon???
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Joko se virranjakajan koppa on vaihdettu?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

eipä se jakajassa vika oo jos ei puolaltakaan tule kipunaa..
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Roobert kirjoitti:eipä se jakajassa vika oo jos ei puolaltakaan tule kipunaa..
Sitä mieltä minäki.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Roobert kirjoitti:eipä se jakajassa vika oo jos ei puolaltakaan tule kipunaa..
yleensä se boksi mykkä :wink: no onneks on boksia tarjolla :wink:
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

laineracing kirjoitti:
Roobert kirjoitti:eipä se jakajassa vika oo jos ei puolaltakaan tule kipunaa..
yleensä se boksi mykkä :wink: no onneks on boksia tarjolla :wink:
On se hienoo tällänen foorumi... Apua tulee ku vaan kehtaa pyytää.
Ens viikolla mersu menee boschin testipenkkiin paikalliseen pajaan.
Toivotaan sit että mersu herää taas elävien kirjoihin.
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Alkais vika rajoittuun kahteen paikkaan. (Ei ole vielä käyty tohtorilla.) Syttyboxi tai sit se moottorin pyörimistunnistin anturi. Vai mikä se oli??
Ainaki se on siinä venakopan kyljessä. Ainaki mulla on siinä jotai.
Onko käsitystä mitäs moinen maksais?
Huomenna se selviää mut jotai ennakoita jos sais niin ei tulis yllätyksenä. :o
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

taitaa kulkea nimellä impulssianturi tai sitten toi pyörimistunnistin. olisko hintaa viitisenkymppiä tarvikkeena?
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Roobert kirjoitti:taitaa kulkea nimellä impulssianturi tai sitten toi pyörimistunnistin. olisko hintaa viitisenkymppiä tarvikkeena?
Ja taitaa jotku puhua nokka-akselin asentotunnistimesta.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niin moniventtiilisessä rinkiantureita on kaks, toinen imunokalla ja toinen huimapyörällä, öljynsuotattimen ja -paineanturin korvilla. Eläkä kysy mitä kukaki nuista tekkee kipinän etteen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Ny on merssu ollu viikon korjaamolla ja eikä vieläkään tietoo viasta mites lähtis tulille... Taitaa tulla kalliiksi ku lasketaan korjaamotunnit yhteen. :P Ehkä alan hakee jo uutta mallia..Mites ois tollanen -98 C43 AMG????
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

osta ässä niiku minä niin tollasta muutaman tonnin huoltoa ei piä minnään ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Mersu ollu pajalla jo kolmatta viikkoa, eikä mitää käsitystä viasta. Kellään.
Alkaa haiskahtaan lopun alulta.
Ilmoitellaan lisää sit ku homma selviää. Kuski ei ainakaan selviä ku ei ole autookaan.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Tuubiukko kirjoitti:Mersu ollu pajalla jo kolmatta viikkoa, eikä mitää käsitystä viasta. Kellään.
Alkaa haiskahtaan lopun alulta.
Ilmoitellaan lisää sit ku homma selviää. Kuski ei ainakaan selviä ku ei ole autookaan.
onko ne siellä pajalla vaihtaneet sen sytty-yksikön vai "todenneet sen toimivaksi" :lol: onpa kumma jos eivät saa kipinää mersuun aikaseks, liekköhän asiantunteva paja missä mersuas seisotat? :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eihä siel oo ku kolme osaa jotka vaihtamal pitäs kipinä alkaa syntymään! saamattomia vetelyksiä...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuubiukko
Viestit: 21
Liittynyt: 14.10.2007 1:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Tuubiukko »

Kaikkiin ihmetyksiin vastaan etten tiedä... Pitää huomenissa soitella pajalle ja kysellä missä mennään.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ne täällä paikalliset kuvittelee että tuo paja on se mihin viedään kun ite ei keksi/ossaa ja veho on jo liioittelua.. että lienee se ihan asiansa osaava yksikkö.. liika kallis son kyllä mullekki mutta on sitä kuivaustelineenholhoojalla vara korjauttaa ;)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”