Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
Hyvä idea Mites muuten käy jos liitän tuon mittarin niin että se on virtalukon perässä, ja sitten laitan painonapin jolla kytken suoraan akkujännitteen mittarille välimittausta varten?
Pitäisi olla kaksikärkinen painonappi, jossa olis avautuvat ja sulkeutuvat kärjet
Pitäisi olla kaksikärkinen painonappi, jossa olis avautuvat ja sulkeutuvat kärjet
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nonniin, jännitysmittari on asennettu
Tästähän se lähti kun on tuo mittaristo jotenkin vajaan näköinen kun tuossa vasemmalla ei ole kun tuo lämpömittari yksinään
Sähkökairaan isompi terä
Mittariston takana oli pellissä valmis avaus tuossa kohden, joten oli tärkeää saada reikä osumaan siihen, niinpä kävin lainaamassa vessasta käsipeiliä ja sen avulla asemoin piikin keskelle mittarinpaikkaa, ja pukkasin läpireiän niin että reikä tulee jokseenkin oikealle kohtaa Tarkkaa hommaa kuin naapurin kissaan vaihteistonkumityynyllä osuminen
Hole in one
Seuraava vaihe olikin sitten vähän työläämpi, perversistinä minulle ei sopinut se että jännitysmittarin näyttää jännitettä vain kun virrat on päällä, kun idea oli seurata akustojännitettä parkissa ollessa. Virrat päälle laitetaesssa se napsauttaa hehkutkin päälle, jolloin akkujännite tipahtaa. No ilmeinen vaihtoehtohan on että se näyttää akkujännitteen koko ajan, ja se olikin alkuperäinen suunnitelmani. Mutku mittasin mittarin sisäisen vastuksen, se olikin yllättävän matala, vain 340 Ohmia, siitä äkkipäätä laskemalla tulee tulokseksi että tuo mittari yksinään imasee 100Ah akun tyhjäksi kolomessa kuukaudessa Liikaa vei virtaa, ei passaa
Mika T. heitti ehotuksen tarkistusnapista, jatkojalostin ideaa ja kaivelin kytkikset esiin. Virtalukossa on nimittäin ennakkoasento rattilukon ja virtojen päälläolon välissä, mikälie valmiusasento Virtalukolla on nasta jossa on jännitteet päällä jo tässä väliasennossa, kuin myös virrat päällä, ja siitä lähtee jopa johtokin, joka ei sitten kuitenkaan kytkiksen mukaan kytkeydy mihinkään Oisko joku valmius kabiininlämmitykseen, entiä.
Piuhan toista päätä ei löytynyt sulaketaululta, mihkä lie mennee, joten päätin liittyä karvaan suoraan virtalukon takaa. Mikä sitten onkin helpommin sanottu kuin tehty. Notta saisi virtalukon suojamuovin poies niin täytyy ottaa rattikin poies, ja sitä en ollut ennen irroittanut. Väsäsin improvisoidun ulosvetäjän kahdesta pultista ja lattaraudanpalasesta ja sen avulla ratti irtosi yllättävänkin helposti, käsin vetämällä ei nimittäin hievahtanutkaan.
Tässäpä sitten tilanne kun virtalukko on näkysällä, valmiina preparointiin
Nyppäisin virtalukon pohjasta liittimen irti ja löysin oikean nastan. Mutta koska en tahtonut katkaista mitään piuhaa eikä mitään liittimiä ollut näkösällä niin päädyin purkamaan sen takaliittimen
Tämä kuva lienee muuten tarkin minun ottamani kuva ikinä
Se nasta on tuossa kuvassa kello kymmenessä, se mistä lähtee punamusta piuha, siihen liittelin paukkulangan jonka reititin jännitemittarille
Samalla kun ratti oli irti niin otin vähän mittoja tuosta boorista ja kiilakartiosta, vähän sillä ajatuksella että jos tuohon jostain sattuisi vastaan pienempi ja/tai tyylikkäämpi ruori
Boorin halkaisija 20.5mm
Kiilakartio alapäästään 22mm
Kiilakartio yläpäästään 21.18245834534834838947mm
Tämännäkönen siittä sitten tuli
Niuhniuhnipsnips, olisihan se tietysti hienompi jos olisi samaa tyyliä oleva VDO kuin nuot muut, mutta kos ei ole. Jos siellä jollain lukijalla on tuohon lookkiin passelimpi jännitemittari niin saapi lähettää miulle, voin korvata postikulujen lisäksi hyvityksen toimivasta mittarista
Vaan nyt se pelaa silleen että avaimen ykkösasennossa näyttää akkujännitteen, samoin kuin virrat päällä Tosin meleko järetön savotta fiitserin suuruuteen nähen, kolomisen tuntia meni tupeloidessa tuon kanssa kaikkiaan. Kukkaan täysjärkinen ala moiseen hommaan
Tästähän se lähti kun on tuo mittaristo jotenkin vajaan näköinen kun tuossa vasemmalla ei ole kun tuo lämpömittari yksinään
Sähkökairaan isompi terä
Mittariston takana oli pellissä valmis avaus tuossa kohden, joten oli tärkeää saada reikä osumaan siihen, niinpä kävin lainaamassa vessasta käsipeiliä ja sen avulla asemoin piikin keskelle mittarinpaikkaa, ja pukkasin läpireiän niin että reikä tulee jokseenkin oikealle kohtaa Tarkkaa hommaa kuin naapurin kissaan vaihteistonkumityynyllä osuminen
Hole in one
Seuraava vaihe olikin sitten vähän työläämpi, perversistinä minulle ei sopinut se että jännitysmittarin näyttää jännitettä vain kun virrat on päällä, kun idea oli seurata akustojännitettä parkissa ollessa. Virrat päälle laitetaesssa se napsauttaa hehkutkin päälle, jolloin akkujännite tipahtaa. No ilmeinen vaihtoehtohan on että se näyttää akkujännitteen koko ajan, ja se olikin alkuperäinen suunnitelmani. Mutku mittasin mittarin sisäisen vastuksen, se olikin yllättävän matala, vain 340 Ohmia, siitä äkkipäätä laskemalla tulee tulokseksi että tuo mittari yksinään imasee 100Ah akun tyhjäksi kolomessa kuukaudessa Liikaa vei virtaa, ei passaa
Mika T. heitti ehotuksen tarkistusnapista, jatkojalostin ideaa ja kaivelin kytkikset esiin. Virtalukossa on nimittäin ennakkoasento rattilukon ja virtojen päälläolon välissä, mikälie valmiusasento Virtalukolla on nasta jossa on jännitteet päällä jo tässä väliasennossa, kuin myös virrat päällä, ja siitä lähtee jopa johtokin, joka ei sitten kuitenkaan kytkiksen mukaan kytkeydy mihinkään Oisko joku valmius kabiininlämmitykseen, entiä.
Piuhan toista päätä ei löytynyt sulaketaululta, mihkä lie mennee, joten päätin liittyä karvaan suoraan virtalukon takaa. Mikä sitten onkin helpommin sanottu kuin tehty. Notta saisi virtalukon suojamuovin poies niin täytyy ottaa rattikin poies, ja sitä en ollut ennen irroittanut. Väsäsin improvisoidun ulosvetäjän kahdesta pultista ja lattaraudanpalasesta ja sen avulla ratti irtosi yllättävänkin helposti, käsin vetämällä ei nimittäin hievahtanutkaan.
Tässäpä sitten tilanne kun virtalukko on näkysällä, valmiina preparointiin
Nyppäisin virtalukon pohjasta liittimen irti ja löysin oikean nastan. Mutta koska en tahtonut katkaista mitään piuhaa eikä mitään liittimiä ollut näkösällä niin päädyin purkamaan sen takaliittimen
Tämä kuva lienee muuten tarkin minun ottamani kuva ikinä
Se nasta on tuossa kuvassa kello kymmenessä, se mistä lähtee punamusta piuha, siihen liittelin paukkulangan jonka reititin jännitemittarille
Samalla kun ratti oli irti niin otin vähän mittoja tuosta boorista ja kiilakartiosta, vähän sillä ajatuksella että jos tuohon jostain sattuisi vastaan pienempi ja/tai tyylikkäämpi ruori
Boorin halkaisija 20.5mm
Kiilakartio alapäästään 22mm
Kiilakartio yläpäästään 21.18245834534834838947mm
Tämännäkönen siittä sitten tuli
Niuhniuhnipsnips, olisihan se tietysti hienompi jos olisi samaa tyyliä oleva VDO kuin nuot muut, mutta kos ei ole. Jos siellä jollain lukijalla on tuohon lookkiin passelimpi jännitemittari niin saapi lähettää miulle, voin korvata postikulujen lisäksi hyvityksen toimivasta mittarista
Vaan nyt se pelaa silleen että avaimen ykkösasennossa näyttää akkujännitteen, samoin kuin virrat päällä Tosin meleko järetön savotta fiitserin suuruuteen nähen, kolomisen tuntia meni tupeloidessa tuon kanssa kaikkiaan. Kukkaan täysjärkinen ala moiseen hommaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Rattihommasta selevisi että satalankun ratti ei käy boorien puolesta, harmi
Mitttariston takapelti on ollut vielä irtaallaan, ei ole ehtinyt laittaa takas paikalleen. Vaan tännään kävin käsiksi siihen. Kaijuttimia ei tullut sitten hommattua vaikka suunnittelinkin, mutta josko joskus kesemmällä vaikka, tai sitten ei.
Putsailin kojetaulun päällipellin sisäpuolelta ja eihän sitä kärsi paikalleen laittaa ilman lisä-äänieristystä, joten kahtelin että kymppimillin vaimenninmatto siihen mahtuu ja siivutin sopivat palaset, jotka liimailin paikalleen.
Tässäpä preparoitu pelti äänieristeineen
Paikalleenasentaessa tuli eteen sama jota olin jo purkaessa ihmetellyt, koko pelti tuntuu vetävän liikaa toiseen reunaan niin että peltiruuvit tulevat vinoon, piti näyttää sille vähän peltivasaraa toiseen päähän niin alkoi asettua paremmin. Vänkäilin pellin paikalleen ja sain parilla ruuvilla kiinnikin, mutta sitten tuli lähtö perheen kanssa asioille joten homma jäi kesken. Yllättävän paljon kuitenkin tuommoinenkin sisustuksen osa vaikuttaa hytän äänimaailmaan, moottorin metakka ja montturäpinät hiljentyivät huomattavasti. En tiedä onko harhaa, mutta tuntui että laitos oli taas vähän hiljaisempi, ja onpahan ainakin yksi resonoiva pelti vynssätty soimattomaksi. Tosin mitä enemmän etupään koneääniä saa hiljaisemmiksi, niin sitä enemmän perän linja-automainen äänimaailma alkaa kuulua
Huomenna olisi sitten tulossa kesärenkaat perille Ouluun, kiitos Hotarin ja Kuningattaren pohjoisentourneen
Mitttariston takapelti on ollut vielä irtaallaan, ei ole ehtinyt laittaa takas paikalleen. Vaan tännään kävin käsiksi siihen. Kaijuttimia ei tullut sitten hommattua vaikka suunnittelinkin, mutta josko joskus kesemmällä vaikka, tai sitten ei.
Putsailin kojetaulun päällipellin sisäpuolelta ja eihän sitä kärsi paikalleen laittaa ilman lisä-äänieristystä, joten kahtelin että kymppimillin vaimenninmatto siihen mahtuu ja siivutin sopivat palaset, jotka liimailin paikalleen.
Tässäpä preparoitu pelti äänieristeineen
Paikalleenasentaessa tuli eteen sama jota olin jo purkaessa ihmetellyt, koko pelti tuntuu vetävän liikaa toiseen reunaan niin että peltiruuvit tulevat vinoon, piti näyttää sille vähän peltivasaraa toiseen päähän niin alkoi asettua paremmin. Vänkäilin pellin paikalleen ja sain parilla ruuvilla kiinnikin, mutta sitten tuli lähtö perheen kanssa asioille joten homma jäi kesken. Yllättävän paljon kuitenkin tuommoinenkin sisustuksen osa vaikuttaa hytän äänimaailmaan, moottorin metakka ja montturäpinät hiljentyivät huomattavasti. En tiedä onko harhaa, mutta tuntui että laitos oli taas vähän hiljaisempi, ja onpahan ainakin yksi resonoiva pelti vynssätty soimattomaksi. Tosin mitä enemmän etupään koneääniä saa hiljaisemmiksi, niin sitä enemmän perän linja-automainen äänimaailma alkaa kuulua
Huomenna olisi sitten tulossa kesärenkaat perille Ouluun, kiitos Hotarin ja Kuningattaren pohjoisentourneen
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ei oo muuten ensmäinen kerta kun tuo seiskaysi on integroituna kojetauluun
Joskus yhdeksänkytäluvulla kun tuli joka vuosi kierrettyä suurajot, eikä suinkaan kaukaa. Mazda 616 vm-71 toimi silloin suurajoneuvona.
Muttaköö, eräänä vuonna kun käytävien eekoiden suunnitelma oli tehty ja seuraavana aamuna oli kotoulusta lähtö, iski tilemma. Nopeusmittarin vaijeri meni poikki eikä siihen hätään ehtinyt tilata saatikka saada vaijeria kyseiseen kottaraisenpöntöön, ja methän tiedämme että suurajojen aika on poliisien sakkojuhlaa, nopeudet kannattaa pitää katsomon puolella haarukassa, muuten lähtee lisenssi ja saattaa jäädä ajot näkemättä.
No olihan minulla toki siinä Smithsin kiekkomittari, patologinen valehtelija, siihen en luottanut pätkääkään, näytti nimittäin kierrosten lisäksi lämpötilaa eli rehellisyys vaihteli käyttölämpötilan mukaan.
Seurasi hetkonen pakon sanelemaa innovointia jonka seurauksena tekaisin pikaisesti konkasta ja vastuksesta shuntin jonka kytkäisin kärijettömän sytytyksen ohiaamalle puolalle, vetäisin piuhan shuntilta hyttään, rääpäsin nippusiteellä Flukemeterin kojetauluun kiinni ja syttöinfo yhteen nastaan, maa toiseen. Multimeetteristä taajuuslaskuri päälle ja eikun kahtelemaan laskurilla tarkkaa tietoa koneen kierroksista
Sitta seurasi kalibrointi, läksin höyläämään pohjantietä eestakas sillä pätkällä missä on nopeusnäyttö, sämpläsin nelos-, ja viitosvaihteella muutaman mittauksen referenssiksi ja palasin kämpille. Löin exceliin tauluun mitatun syttötaajuus vs nopeustiedon nelos-, ja viitosvaihteille ja kehotin excelin solveria täydentämään tiedot yleisimpien rajoitusnopeuksien osalta Tästä syntyi referenssikortti jonka tulostelin papperille, ja varuilta kontaktoin siltä varalta että jos suurajokeli pääsee yllättämään niin ei musteet liukene. Kortti yleismittarin viereen däshboordiin ja eikun onnellisena sänkyyn lukemaan VM:n suurajoliitteen detaljeja ihtelle iltasaduksi seuraavan päivän antisipaatiossa
Pariin tutkaan tuli reissulla ajettua, mutta nopeudet oli kohdillaan, kiitos tarkan monitoroinnin
Joskus yhdeksänkytäluvulla kun tuli joka vuosi kierrettyä suurajot, eikä suinkaan kaukaa. Mazda 616 vm-71 toimi silloin suurajoneuvona.
Muttaköö, eräänä vuonna kun käytävien eekoiden suunnitelma oli tehty ja seuraavana aamuna oli kotoulusta lähtö, iski tilemma. Nopeusmittarin vaijeri meni poikki eikä siihen hätään ehtinyt tilata saatikka saada vaijeria kyseiseen kottaraisenpöntöön, ja methän tiedämme että suurajojen aika on poliisien sakkojuhlaa, nopeudet kannattaa pitää katsomon puolella haarukassa, muuten lähtee lisenssi ja saattaa jäädä ajot näkemättä.
No olihan minulla toki siinä Smithsin kiekkomittari, patologinen valehtelija, siihen en luottanut pätkääkään, näytti nimittäin kierrosten lisäksi lämpötilaa eli rehellisyys vaihteli käyttölämpötilan mukaan.
Seurasi hetkonen pakon sanelemaa innovointia jonka seurauksena tekaisin pikaisesti konkasta ja vastuksesta shuntin jonka kytkäisin kärijettömän sytytyksen ohiaamalle puolalle, vetäisin piuhan shuntilta hyttään, rääpäsin nippusiteellä Flukemeterin kojetauluun kiinni ja syttöinfo yhteen nastaan, maa toiseen. Multimeetteristä taajuuslaskuri päälle ja eikun kahtelemaan laskurilla tarkkaa tietoa koneen kierroksista
Sitta seurasi kalibrointi, läksin höyläämään pohjantietä eestakas sillä pätkällä missä on nopeusnäyttö, sämpläsin nelos-, ja viitosvaihteella muutaman mittauksen referenssiksi ja palasin kämpille. Löin exceliin tauluun mitatun syttötaajuus vs nopeustiedon nelos-, ja viitosvaihteille ja kehotin excelin solveria täydentämään tiedot yleisimpien rajoitusnopeuksien osalta Tästä syntyi referenssikortti jonka tulostelin papperille, ja varuilta kontaktoin siltä varalta että jos suurajokeli pääsee yllättämään niin ei musteet liukene. Kortti yleismittarin viereen däshboordiin ja eikun onnellisena sänkyyn lukemaan VM:n suurajoliitteen detaljeja ihtelle iltasaduksi seuraavan päivän antisipaatiossa
Pariin tutkaan tuli reissulla ajettua, mutta nopeudet oli kohdillaan, kiitos tarkan monitoroinnin
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Aika ennen Motonettiä ja Puuiloa oli näemmä melko luovaa. Ei ihan normiratkaisu. Tuolla ratkaisulla olisi pitänyt saada VIPpiliput suurajoihin.jovihava kirjoitti:Ei oo muuten ensmäinen kerta kun tuo seiskaysi on integroituna kojetauluun
Seurasi hetkonen pakon sanelemaa
innovointia jonka seurauksena tekaisin pikaisesti konkasta ja vastuksesta shuntin jonka kytkäisin kärijettömän sytytyksen ohiaamalle puolalle, vetäisin piuhan shuntilta hyttään, rääpäsin nippusiteellä Flukemeterin kojetauluun kiinni ja syttöinfo yhteen nastaan, maa toiseen. Multimeetteristä taajuuslaskuri päälle ja eikun kahtelemaan laskurilla tarkkaa tietoa koneen kierroksista
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Moottorinvaihdosta tuli mieleen että tämmönen ois pienikulunen asunto"auto"
http://www.fishki.net/comment.php?id=87118
http://www.fishki.net/comment.php?id=87118
Ois metka olla näkemässä kun Tiileri pyrkii tuommoseen sisään.dealer kirjoitti:Moottorinvaihdosta tuli mieleen että tämmönen ois pienikulunen asunto"auto"
http://www.fishki.net/comment.php?id=87118
Niiettä matkailuriksha Voi olla sitkas menijä vastatuuleen
Eilen aamulla tuli intouduttua tekemään toteuttamiskelpoisuusselvitystä eräästä modifikaatiosta jota MikaT joskus ehdotti jossain topikissa
Liittyen kuvassa näkyvään osaseen:
Ajattelin että tyynyhän lähtisi näppärästi kun ottaisi tyynyn yläpuolen ja alapuolen mutterit auki ja vähän kohottaisi konetta Juuei Tyynyn kiinteät pultit olivat niin pitkät että jouduin irrottamaan koneenkorvakon lohkon kyljestä ja silti tunkkaamaan koneen niin ylös kuin se vain kolossaan mahtui nousemaan, sitten vasta sain koneenkorvakon ja tyynyn pois paikaltaan Sehän luonnollisesti tarkoitti myös syylärin poisnostamista, mutta mitäpä sitä ei tekisi tyydyttääkseen teknistä uteliaisuuttaan
Seuraavasta kuvasta alkanee ehkä jo hiukan paljastua että mitä tässä suunnitellaan:
Jepjep, fiisibility studyn aiheena Satalankun moottorinkumityynyn soveltaminen Kaappiin, käytännön haasteet
Oli niin hyvä flow päällänsä että paljoa ei välivaihekuvia syntynyt, tässä tyynyn ennakkomallausta paikalleen
Tuosta jo alkaa näkemään että liikoja tiloja sillä ei ole, mutta käytäänön mahdottomuus ei ole ennenkään ollut este asioiden kokeilemiselle
Etupalkkiin piti porata yksi reikä lisää että sai kumityynyn alapäästään kiinni, gernillä mää kairasin sen
Sitta ei muutta kun asennus
Eikö asettunut ihan somasti? Oikealla reunalla vaan on palkki turkasen lähellä, mutta pitihän se vielä koekäyttää kun oli tämmöisen asennusvaivan nähänyt
Noh, eipä mittään, selevähän se että runkoonhan se kolisee, sen verran OM617 lekkasee paikallaan, etenkin tyhjäkäynnillä, kierroksilla se ei juur hiponut
Ja tässäpä näkkyy tyynyssä kosketuskohdat
Ihan hirmu isostahan tuon tuonne mahtuminen ei ole kiinni, oma tyynynsä jää palkista vain puolitoista senttimetriä kauemmas kuin tämä tötterö
Eihän väykyn tyyny sattumoisin olisi pienempi halkaisijaltaan
Kaappimyytinmurtajat vetäytyy suunnittelemaan seuraavaa liikkua
Näin jälkikäteen ajatellen tuo Mazda 616 oli melkoinen luovuuden muusa, siinä tuli testattua kaikenlaista lähtien vesiruutasta ja päätyen erinäisiin polttoainekokeiluihin muunmuassa etanolilla, butaanilla ja propaanillajusamb kirjoitti:Aika ennen Motonettiä ja Puuiloa oli näemmä melko luovaa.
Eilen aamulla tuli intouduttua tekemään toteuttamiskelpoisuusselvitystä eräästä modifikaatiosta jota MikaT joskus ehdotti jossain topikissa
Liittyen kuvassa näkyvään osaseen:
Ajattelin että tyynyhän lähtisi näppärästi kun ottaisi tyynyn yläpuolen ja alapuolen mutterit auki ja vähän kohottaisi konetta Juuei Tyynyn kiinteät pultit olivat niin pitkät että jouduin irrottamaan koneenkorvakon lohkon kyljestä ja silti tunkkaamaan koneen niin ylös kuin se vain kolossaan mahtui nousemaan, sitten vasta sain koneenkorvakon ja tyynyn pois paikaltaan Sehän luonnollisesti tarkoitti myös syylärin poisnostamista, mutta mitäpä sitä ei tekisi tyydyttääkseen teknistä uteliaisuuttaan
Seuraavasta kuvasta alkanee ehkä jo hiukan paljastua että mitä tässä suunnitellaan:
Jepjep, fiisibility studyn aiheena Satalankun moottorinkumityynyn soveltaminen Kaappiin, käytännön haasteet
Oli niin hyvä flow päällänsä että paljoa ei välivaihekuvia syntynyt, tässä tyynyn ennakkomallausta paikalleen
Tuosta jo alkaa näkemään että liikoja tiloja sillä ei ole, mutta käytäänön mahdottomuus ei ole ennenkään ollut este asioiden kokeilemiselle
Etupalkkiin piti porata yksi reikä lisää että sai kumityynyn alapäästään kiinni, gernillä mää kairasin sen
Sitta ei muutta kun asennus
Eikö asettunut ihan somasti? Oikealla reunalla vaan on palkki turkasen lähellä, mutta pitihän se vielä koekäyttää kun oli tämmöisen asennusvaivan nähänyt
Noh, eipä mittään, selevähän se että runkoonhan se kolisee, sen verran OM617 lekkasee paikallaan, etenkin tyhjäkäynnillä, kierroksilla se ei juur hiponut
Ja tässäpä näkkyy tyynyssä kosketuskohdat
Ihan hirmu isostahan tuon tuonne mahtuminen ei ole kiinni, oma tyynynsä jää palkista vain puolitoista senttimetriä kauemmas kuin tämä tötterö
Eihän väykyn tyyny sattumoisin olisi pienempi halkaisijaltaan
Kaappimyytinmurtajat vetäytyy suunnittelemaan seuraavaa liikkua
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu, laitappa siihen vaikka jalaka listat ja rojahutat naulapyssyllä kiinni, sitten siinonki sitten seuraavia listoja varten valamiit pelliruuvin reijät uusien listojen kiinnitystä varten jos alakaa listojen puumateriaali harmittamaanjovihava kirjoitti:Joutusi vähän venyttämään jotta riittäsi päästä päähän Minusta tuo nykynen on karuudessaan hieno, tosin joskus vuntsinu että tuohon voisi käydä jotkin puulistat lisäksi ilmettä antamaan
Mulla on yks kaveri joka on saamaton.
Tämä osti toiselta kaverilta tenava-mersuunsta kaks 12" subia.. Kovasti se uhos ne laittaa paikalleen, joka päivä, vuoden ajan.
No auto on vaihtunu ja siellä ne autotallin perällä on edelleen samalla kohdalla mihin ne kannettiinkin pari vuotta sitten.
Tämä osti toiselta kaverilta tenava-mersuunsta kaks 12" subia.. Kovasti se uhos ne laittaa paikalleen, joka päivä, vuoden ajan.
No auto on vaihtunu ja siellä ne autotallin perällä on edelleen samalla kohdalla mihin ne kannettiinkin pari vuotta sitten.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Juu, siis rattirintamalla tuli testattua satalankkuun sopivaa puuRaidia
Tuosta kulmasta oikeastaan ihan siisti, mutta sivusta kahtoen aika törkiä
Mutta kun kävi silleen että ratin kiinnitysmutterista hajosi kierteet, niin ei saanut tuota rattia kestämään paikallaan, joten vaihoin vakioratin takas.
Vakkarin toiminta lakkasi Haapajärven reissulla, sitä pitänee tutkia ennen kesän reissuja
Mutta ettei kesä jäisi ilman Kaappiprojekteja niin tuli haettua kiva harrastepläjäys Tiileriltä kaikennakoista kaappisälää
Josta asentelin jo kuskin puolelle turvavyön kelan, se oli takkuillut jo kauan, etenkin pakkaskelillä vyön vetonopeus piti olla alle 0.01m/s Kun irrtoitin kelan niin havaitsin että se oli jo jostain vaihdettu oikean puolen kela
Toinen tutkiskelukohde oli hanskalokeron kansi, jota Kaapissa ei siis ole
Tiilerin varaosalaitteesta siihen löytyi tämmöinen
Toki tuo on vasta mallauksesta, mitähän minä tulle pinnalle tekisin kun siinä on vähän eri värisävy, ja ihan niinkuin pinnassa olisi joku kalvo jonka alla on sitten ihan musta kansi
Tai jos tuon vaan puhistaisi perusteellisesti, kiillottaisi silikoonin kanssa ja pistäsi paikalleen
Lisäksi kävin lunastamassa prehistorikinkin kehumat ysitonnarin jakkarat odottamaan asennusta
Mukaan tuli myös penkkeihin osittain integroidut turvavyöt, penkinlämmittimien tehonsäätimet ja ohjausreleet, saapi grillitkin laitettua neliasentoisella tehonsäädöllä
Tuosta kulmasta oikeastaan ihan siisti, mutta sivusta kahtoen aika törkiä
Mutta kun kävi silleen että ratin kiinnitysmutterista hajosi kierteet, niin ei saanut tuota rattia kestämään paikallaan, joten vaihoin vakioratin takas.
Vakkarin toiminta lakkasi Haapajärven reissulla, sitä pitänee tutkia ennen kesän reissuja
Mutta ettei kesä jäisi ilman Kaappiprojekteja niin tuli haettua kiva harrastepläjäys Tiileriltä kaikennakoista kaappisälää
Josta asentelin jo kuskin puolelle turvavyön kelan, se oli takkuillut jo kauan, etenkin pakkaskelillä vyön vetonopeus piti olla alle 0.01m/s Kun irrtoitin kelan niin havaitsin että se oli jo jostain vaihdettu oikean puolen kela
Toinen tutkiskelukohde oli hanskalokeron kansi, jota Kaapissa ei siis ole
Tiilerin varaosalaitteesta siihen löytyi tämmöinen
Toki tuo on vasta mallauksesta, mitähän minä tulle pinnalle tekisin kun siinä on vähän eri värisävy, ja ihan niinkuin pinnassa olisi joku kalvo jonka alla on sitten ihan musta kansi
Tai jos tuon vaan puhistaisi perusteellisesti, kiillottaisi silikoonin kanssa ja pistäsi paikalleen
Lisäksi kävin lunastamassa prehistorikinkin kehumat ysitonnarin jakkarat odottamaan asennusta
Mukaan tuli myös penkkeihin osittain integroidut turvavyöt, penkinlämmittimien tehonsäätimet ja ohjausreleet, saapi grillitkin laitettua neliasentoisella tehonsäädöllä
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Onkoha tuossa roina askin kannessa ollu vahaa???, koitappa poistaa sitä pieneltä alueelta ihan pyykinpesupulverilla, ni näjet jotta onko se vahaa vai jotaki muuta pinnotetta.
Ku muistais mitenkä minä oon tuollasta pintaa poistanu...ku siitäki nii pitkän aikaa ettei enää muista, mutta kokkeile sillä pesuaineella pieneelle alueelle ja jollaki suht pehmeällä harjalla tai punasella "karhunkielellä".
Ku muistais mitenkä minä oon tuollasta pintaa poistanu...ku siitäki nii pitkän aikaa ettei enää muista, mutta kokkeile sillä pesuaineella pieneelle alueelle ja jollaki suht pehmeällä harjalla tai punasella "karhunkielellä".
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Liimaa semmone pinki värine pornokarva koko kojelauva mitalta ni peittyy kaikki pienet puutteet kätevästi.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Jaa, se kansiko on vanhasta taksista...no sitte se on eräänlainen pinnote jossa seassa on vahaa, sellanen mitä saa tuulilasiin jotta ne pisarat valuu siittä pois, ja sen saaminen tuosta voipi olla vaikeahkoa, vaan koita sillä punasella karhunkielellä kuivana jos menee sillee jännästi rullalle ni seassa on vahaa, jollei ni koitappa ihan kaupasta (puuilo) hommattua vahan poisto ainetta nahalle, sillä se saattais lähteä ku on vanhaa ja kuivaa se sisus siittä pinnotteesta.
Se on siihe laitettu sen takia jotta saa helpommin puhtaaks, toinen aine on sitte nitromorssi, vaan sepä saattaa muuttaa pinnan ikuisesti harmaaks.
Se on siihe laitettu sen takia jotta saa helpommin puhtaaks, toinen aine on sitte nitromorssi, vaan sepä saattaa muuttaa pinnan ikuisesti harmaaks.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vakkarille oli käynyt juuri niinkuin arvelinkin, viimeinenkin magneetti oli kadonnut kardaanista
Vaikkei uskoisi, niin tuo kardaani pääsee liikkumaan pystysuunnassa niin paljoan että magneetit hipoo anturiin
Tuossa näkyy miten anterosta on lähtenyt pintamuovia poies Jännä homma kyllä että käsin riuhtomalla en saanut magneettia koskemaan tuota kelaa, mutta kait siellä on suuremmat voimat työssään
Vaihdoin sitten koko hässäkän paikkaa eri kohtaan, eli heti vaihteiston jälkeen, siinä toiveessa että josko kone-vaihdelaatikkopaketti ei lekkuisi yhtä paljon kuin kardaani
Sitten kojikselle, mutta eihän se vieläkään toiminut, syykin näkyy ylläolevassa kuvassa, huomaatteko
Vaikkei uskoisi, niin tuo kardaani pääsee liikkumaan pystysuunnassa niin paljoan että magneetit hipoo anturiin
Tuossa näkyy miten anterosta on lähtenyt pintamuovia poies Jännä homma kyllä että käsin riuhtomalla en saanut magneettia koskemaan tuota kelaa, mutta kait siellä on suuremmat voimat työssään
Vaihdoin sitten koko hässäkän paikkaa eri kohtaan, eli heti vaihteiston jälkeen, siinä toiveessa että josko kone-vaihdelaatikkopaketti ei lekkuisi yhtä paljon kuin kardaani
Sitten kojikselle, mutta eihän se vieläkään toiminut, syykin näkyy ylläolevassa kuvassa, huomaatteko
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Juu, kaapelihan se jäi liittämättä, piti sitten bussipysäkillä käydä alla könyämässä kun muistin, onneksi tuossa mahtuu Alkoi pelata
Samalla ohjelmoin vakkarinboksin asetuksista boksin reagoimaan nopeudenmuutoksiin suurimmalla herkkyydellä, sopii hyvin tuommoiseen kaasuun hitaasti reagoivaan autoon
Samalla ohjelmoin vakkarinboksin asetuksista boksin reagoimaan nopeudenmuutoksiin suurimmalla herkkyydellä, sopii hyvin tuommoiseen kaasuun hitaasti reagoivaan autoon
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Yksi idea joka on kummitellut mielessä jo kauan tuli kanssa toteutettua
Tuommoinen vilmivanerin pätkä oli jäänyt muista rojekteista ylitte
Sirkkelöitsin siitä parinkymmenen sentin levyisen siivun, ja tein kulmiin tuommoiset leikkaukset, ihan hifistelymielessä
Kaivelin poralaatikosta viisnelosen rasiaporan ja naukasin keskellesivuun reiän
Sitta saa arvailla mikä tuosta on tulossa
Tuommoinen vilmivanerin pätkä oli jäänyt muista rojekteista ylitte
Sirkkelöitsin siitä parinkymmenen sentin levyisen siivun, ja tein kulmiin tuommoiset leikkaukset, ihan hifistelymielessä
Kaivelin poralaatikosta viisnelosen rasiaporan ja naukasin keskellesivuun reiän
Sitta saa arvailla mikä tuosta on tulossa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Se on se keskipakovoima suurissa nopeuksissa joka pakottaa sen kardaanin muuttamaan muotoa laajemmaksi niinku galaksitki laajeneejovihava kirjoitti:Jännä homma kyllä että käsin riuhtomalla en saanut magneettia koskemaan tuota kelaa, mutta kait siellä on suuremmat voimat työssään
Vaihdoin sitten koko hässäkän paikkaa eri kohtaan, eli heti vaihteiston jälkeen, siinä toiveessa että josko kone-vaihdelaatikkopaketti ei lekkuisi yhtä paljon kuin kardaani
Mites minusta tuntuu että enempi kait se moottorti ja laatikko heiluu ku nehä on kumityynyje varassa ?
Kannattasko tehä oma pikku teline joka kiinni perässä ja siihe tuo anturi nii heiluu akselin kanssa samaan tahtiin.
----------------------------------------------------------
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Otsa auki, silmä musta, syli täynnä oksennusta. Ahaa, taidan aavistaa, tää taitaa olla krapulaa.
- Mikä voimassa voitetaan, se älyssä hävitään.
Se laittaa tuon siihe etupenkkirivin selkänojien kohdalle kattokonsuuliksi ja siihen bi*teman tikitaalinen kierroslukumittari luomaan korvettetunnelmaa.
Ensin tietty hifihengessä sentin vaahtomuovi ja siihen saapinsininen tikattu plyyssi.
Ensin tietty hifihengessä sentin vaahtomuovi ja siihen saapinsininen tikattu plyyssi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi