
Kilanderin clk 320 cdi Avantgarde
Palajan asiaan myöhemmin,nyt oon työkeikalla merenrannalla hiluxin kanssa.Pappi kirjoitti:Ihan muuten kyssärinä tuli mieleen.
Miten tässä asettuu tuulilasi kojelautaan nähden? Mietin vaan saatko näpäkästi puhelimen telineen kiinni?
Kuinka kallista on muuten vakuuttaa tuommonen Mersu kun moottorikin taitaa olla vakuutusluokissa niitä korkeimmin rokotettuja?
Puhelintelineasiaa ei ole tullut mietittyä,tomtomin sai hyvin vasempaan alareunaan.
Pitäis selvittää mikä puhelin käy kyynärnojan sisällä olevaan sarjaan.
Vakuutuksista on kotona joku alustava laskelma.
Vakuutusyhtiöstä lupasivat toissa perjantaina laittaa tarjouslaskelman kasko/liikennevakuutuksesta.Ei oo kuulunut.
Silloin kun itellä ei oo niille mitään asiaa,oot kotona keittelemässä riisipuuroa ja rakentelet samalla korttitaloa,soi puhelin:"vakuutuusyhtiöstä päivää-ootko kuule miettiny eläkevakuutusta"...
Joo...klik....tuut..tuut

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eikös tuo parran tutina saatu aikaan jo vaparilla 300D:lla? Siihen vielä solmu putkeen CD:n (tai SD:n) tapaan, niin sitten mennään jo parta suorana ja tukka putkella.jusamb kirjoitti:Onhan näitä diisselisportteja ollut ainakin vuodesta 1977. Silloin 123 300 CD oli kova sana. Siinä parrat tutisi, kun kaikki 79 hevosta päästettiin irti
Kyllä 2-ovinen coupe Mersu on kaunis auto hieman vanhempanakin.
Oikeastaan klassisen korimallin onnistuneisuus näkyykin parhaimmillaan vasta sitten kun valmistuksen päättymisestä on kulunut muutama vuosi. Siis silloin kun pintamuoti näyttää eilisen pintamuodilta ja klassikko klassikolta.
Motto: "Sitten kun ei enää tarvi välittää lasten suksista ja muista pelivehkeistä, ostan auton jota lapseni haluavat lainata"
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tänään tuli kaivettua auto hangesta,ja laitettua päiväledit.

Kahestakin syystä tuli nuo ledit tuohon:
Xenoneita turha polttaa päivällä.Tässä voi saada jo hyötyäkin.
80 -luvulla autokoulun opettaja kertoi huomiovaloilla saatavan säästöä h4 polttimoiden kulutukseen sen verran,että n.70 vuodessa maksaa ittensä takaisin
.
Saksan jäljiltä säädöt silleen ,että auto käynnissä ei pala mikään valo.
Kun on tottunut ajovaloautomatiikkaan,niin ei kyllä muista laittaa päiväsaikaan mitään tuikkuja päälle.

Kahestakin syystä tuli nuo ledit tuohon:
Xenoneita turha polttaa päivällä.Tässä voi saada jo hyötyäkin.
80 -luvulla autokoulun opettaja kertoi huomiovaloilla saatavan säästöä h4 polttimoiden kulutukseen sen verran,että n.70 vuodessa maksaa ittensä takaisin

Saksan jäljiltä säädöt silleen ,että auto käynnissä ei pala mikään valo.
Kun on tottunut ajovaloautomatiikkaan,niin ei kyllä muista laittaa päiväsaikaan mitään tuikkuja päälle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Eiköhän tuon automatiikan saisi päälle mittariston kautta löytyvästä valikosta. Näin oli ainakin w203:ssa.kilander kirjoitti:Saksan jäljiltä säädöt silleen ,että auto käynnissä ei pala mikään valo.
Kun on tottunut ajovaloautomatiikkaan,niin ei kyllä muista laittaa päiväsaikaan mitään tuikkuja päälle.

Hyvin istuu nuo talvivanteet.

BMW 318d -09
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mittaristosta sen asetuksen pitäisi löytyä,J.T.S kirjoitti:Eiköhän tuon automatiikan saisi päälle mittariston kautta löytyvästä valikosta. Näin oli ainakin w203:ssa.kilander kirjoitti:Saksan jäljiltä säädöt silleen ,että auto käynnissä ei pala mikään valo.
Kun on tottunut ajovaloautomatiikkaan,niin ei kyllä muista laittaa päiväsaikaan mitään tuikkuja päälle.![]()
Hyvin istuu nuo talvivanteet.
jos ei niin *:rila muttaa asetuksen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Valot saa nyt toimia tuolleen.Sitten kun tulee se aika vuodesta kun aina on pimeää,laittaa toimimaan automatiikalla.
Tänään pyörähdin Kainuussa,auto kävi Tuikun Tuunaus Tallissa.
Vaikka matka oli pitkä,takasinpäin alkoi ajaminen tuolla maistua.
Tuommoisia noitten pitäisi olla jo tehtaalta tullessa..
..tai ei sittenkään,parempi ettei ihan kaikilla ole samanlaista
.
Tänään pyörähdin Kainuussa,auto kävi Tuikun Tuunaus Tallissa.
Vaikka matka oli pitkä,takasinpäin alkoi ajaminen tuolla maistua.
Tuommoisia noitten pitäisi olla jo tehtaalta tullessa..
..tai ei sittenkään,parempi ettei ihan kaikilla ole samanlaista

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
kilander kirjoitti:Vaikka matka oli pitkä,takasinpäin alkoi ajaminen tuolla maistua. Tuommoisia noitten pitäisi olla jo tehtaalta tullessa..
..tai ei sittenkään,parempi ettei ihan kaikilla ole samanlaista.
Se softattiin 200 CDIksi. Nyt vie vain 4,4 litraa satasellamesemies49 kirjoitti:


Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Samaa mietin että onkohan ihan säädöksen mukaset...AM kirjoitti:Melko keskellä nuo päiväajovalot. Ei minua häiritsemutta ajattelin että joku voi asiaan puuttua, eikös noita koske samat pykälät kuin huomiovaloja?

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Joo,on.60 cm.pitäisi olla väliä.Nuo nyt on laitettu silleen kun sai,huomaamattomasti coolerin päälle.AM kirjoitti:Melko keskellä nuo päiväajovalot. Ei minua häiritsemutta ajattelin että joku voi asiaan puuttua, eikös noita koske samat pykälät kuin huomiovaloja?
Jos haluaisi laillisesti asentaa,pitäisi sumuvalot ottaa pois ja nämä niiden paikalle.
Tai kulmarautaa ,ja kannakkeet popniiteillä puskuriin

Eli mänköön tälleen ,niin kauan kuin joku puuttuu asiaan

Tänään tuli postiin erilaisia kumisia tarvikkeita,eteen kuraläpät Saksasta,alkuperäistyyppiset kumimatot kl-osista,takarenkaita sarja part II tulevalle kesälle.

Joku netissä halusi myydä puol ilmaiseksi nangangin 265/35-18 kumit,piti ostaa kiireesti pois.
Vääntöä kun on + 600 nm.,saap nähdä ,monta paria takakumeja kuluu kesän aikana.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No ei nää valitettavasti oo semmoset kunnon ranttivanteet.Terho P kirjoitti:mitenkä mua ei ollenkaan yllätä että kunnon ranttivanteet![]()
Ne oli , mitkä lähti sinne teiän kulmille viime lauantaina.
Näissä on aika kaartuvat puolat,taakse kyllä menis vaikka minkälaiset,mutta etujarrut on sellaiset,mitkä rajoittaa oikeesti ulospäin levittävien vanteitten laittamisen

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuulilasi menee aika eteen.Laitoin tuohon malliksi n97 minin telineen,tomtom lymyää melko hyvässä paikassa.Pappi kirjoitti: Miten tässä asettuu tuulilasi kojelautaan nähden? Mietin vaan saatko näpäkästi puhelimen telineen kiinni?

Liikennevakuutus 60 % bonuksilla 205 euroa/vuosi.Pappi kirjoitti:Kuinka kallista on muuten vakuuttaa tuommonen Mersu
Kasko 70 % bonuksilla (omavastuu 160 €) 616 euroa / vuosi,mutta tuota pitää käydä muokkaamassa.Ovat laittaneet sijaisautovakuutuksen siihen,jota en tarvia.Turha siitä maksaa toista sataa/vuosi

Maanantaina tuli kilvet.com,posti.fi toi

Ei tässä ihmeempiä,laitetaan vaikka muutama kuva.




Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Juu,ei-tai sitten on wanhaksi tulossaRuoja kirjoitti:Tuo eturoiskeläppien asentaminen ei olekaan turha homma

Tuossa kun coupea ostaessa oli CLS ykkösvaihtoehtona,niissäkään ei läppiä näkynyt,mutta muutamassa oli takaoven alareuna/takapyöränkaaren etuosa suojattu kirkkaalla kontaktimuovilla.
Lieneekö tehtaalla,vai myöhemmin Saksassa laitettu

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Enemmänkin saisi ollamcee kirjoitti:Hyvä että on joku kuka uskaltaa ja viittii vielä projekti topikkeja tehdä


Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei vielä,päivittäiset työmatka-ajot tullee ajeltua.mcee kirjoitti:Ihanhan tuo on nätti kulkupeli. Vai menikö jo "harrastepelin" puolelle![]()
Tosin jos osien hinnat on samassa linjassa-kumimatot 137 €,etuläpät 84,50 €-niin varmaan parempi vaan harrastella


Matot löytyi onneksi kl-osista 65 euron hintaan.
Pitää kyllä muutenkin tasata ajoja hiluxin kanssa,pysyis tässä vuotuiset ajokilometrit vaikka alle 50 tuhannessa

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Miittikuvista katselin, että olet toplinet jostain löytänyt.
Hyvä niin.
Hyvä niin.

---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Juu, tuli kokeiltua pieni lenkki CLK:lla miitissä. Takarenkaille ei tahtonut kaiken aikaa löytyä pitoa kuivalla asfaltillakaan vaikka ovat 275 leveät.
Kiitos kilanderille mahdollisuudesta ottaa pikku tyypit. Todella hieno pelihän se on.

Kiitos kilanderille mahdollisuudesta ottaa pikku tyypit. Todella hieno pelihän se on.

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ei tässä nyt ole ihmeempiä harrasteltu auton kanssa.Oli tuossa talvilomaa,niin päätin käydä näyttämässä clk:lle vähän kotimaata.
Matka alkoi kotonta siirtymisellä olympiasatamaan,yö meni seilatessa Tukholmaan,siitä aamulla pikaisesti kohti Tanskaa.
Yksi pysähdys Ruotsissa jonkun järven rannalla sijaitsevalla huoltamolla.

Vakkari päällä semmoista 122-132 km/h Malmöön.
Sitten siltamaksu ja Tanskaan päin.

Köpiksessä oli ainut etukäteen varattu majoitus,joku keskustan hotelli,150 € ja ei aamupalaa.
Käytiin syömässä pienimerenneito patsaan lähellä jotkin pihvit ,4 kaljaa,jälkkäriksi kahvit ja 3 cl. (ihme koko) Baileysit,noin sata euroa.
Kiva että jossain maassa on vielä kalliimpaa kuin suomessa.
Aamupalaksi niitä kuuluisia tanskalaisia voileipiä.

Sitten kohti Saksaa,matkalla taisi olla pari siltaa.

Rödbyssä piti vähän jonottaa lautalle.

Siitä 45 min.merimatka Saksaan,Puttgardenista alkoi ajaminen kohti Leipzigiä.Hampurin kohilla pääsi kokeilemaan ensimmäistä kertaa hätävilkkuja tässä autossa.Yllättävän paljon savua tuli tuostakin.

Leipzigistä löytyi huone hotelli motel-onesta,ihan siitä Nikolai kirchenin kulmalta (josta DDRn kaatumiseen johtaneet tapahtumat saivat alkunsa).

Sitten seuraavana aamuna keula kohti Itävaltaa.Matkalla poliisit pysäyttivät kaksi kertaa,kuulemma rajan läheisyydessä tapahtuvia ruutiinitarkistuksia.Ensimmäinen Tsekin rajan lähellä huoltoasemalla.Toinen Munchen-Salzburg motarilla.Ajokortti,passi,rekisteriote poliiseille,10 min.odottelua,ja hyvää matkaa.
Saltzburgissa auto parkkiin ja jalkaisin vanhaan keskustaan hotellia kyselemään.Aika kallista tai täyttä,120-185 euroa tai ei huoneita ollenkaan.
Yhdellä terassilla kysyin tarjoilijalta oisko tietoo kohtuuhintaisesta majoituksesta,lupasi kysyä pomoltaan.
No ei sitä pomoa näkynyt sillä aikaa kun kaljat juotiin,jatkettiin matkaa.
BestWesternin hotellin virkailija sanoi että juuri menossa jotkut musiikkifestivaalit,sen takia niin täyttä.
Löysimme taas itsemme samalta terassilta kuin aiemmin,nyt oli pomo paikalla...ja kännissä kuin cdi Hankamiitissä.
Vaikka jalka vippasi huolella,järki vielä jotenkin pelasi.Kävi kysymässä parista paikasta,mutta ei napannut.Soitteli johonkin,kaivoi puhelinluettelon ja soitteli taas johonkin.
Puolisen tuntia meni,ja alkoi tuntua ettei tästä mitään kehity,kunnes lopetti puhelun ja käski seurata.Parin sadan metrin päästä löytyi sivukadulta tilava kulmahuone hotellista,80 euroa aamupalan kanssa.
Viskattiin reput sisään,ja lähettiin takasin samaiseen kuppilaan.
Syötiin siinä liharuuat,neljä isoa olutta,jälkiruuaksi kahvia ja wiskiä,apukuski otti grappaa.
Huvitti kun tarjoilija löi juomia koneelle,haki pullon ja kaatoi jostain syystä viskiä lisää lasiini.Kun kerkesi häipyä siitä,tuli tämä päihtynyt johtaja ,haki viskipullon ,ja kaatoi taas lisää..Hyvä oli palvelu,ja toi grappaakin lisää.
Koko homma teki 44 euroa,mukava huomata että jossain läntisessä sivistysvaltiossa voi olla halpaakin

Seuraavana aamuna olikin onneksi lyhyt siirtymä Alpeille Saksan puolelle.

Siinä Hitlerin kotkanpesä,alemmassa kuvassa ollaan jotain 1300 m.korkeudessa,taustalla näkyvällä vuorella kotkanpesä.


Tuommoisissa maisemissa sitä ajeltiin.


...jatkuu...
Matka alkoi kotonta siirtymisellä olympiasatamaan,yö meni seilatessa Tukholmaan,siitä aamulla pikaisesti kohti Tanskaa.
Yksi pysähdys Ruotsissa jonkun järven rannalla sijaitsevalla huoltamolla.

Vakkari päällä semmoista 122-132 km/h Malmöön.
Sitten siltamaksu ja Tanskaan päin.

Köpiksessä oli ainut etukäteen varattu majoitus,joku keskustan hotelli,150 € ja ei aamupalaa.
Käytiin syömässä pienimerenneito patsaan lähellä jotkin pihvit ,4 kaljaa,jälkkäriksi kahvit ja 3 cl. (ihme koko) Baileysit,noin sata euroa.
Kiva että jossain maassa on vielä kalliimpaa kuin suomessa.
Aamupalaksi niitä kuuluisia tanskalaisia voileipiä.

Sitten kohti Saksaa,matkalla taisi olla pari siltaa.

Rödbyssä piti vähän jonottaa lautalle.

Siitä 45 min.merimatka Saksaan,Puttgardenista alkoi ajaminen kohti Leipzigiä.Hampurin kohilla pääsi kokeilemaan ensimmäistä kertaa hätävilkkuja tässä autossa.Yllättävän paljon savua tuli tuostakin.

Leipzigistä löytyi huone hotelli motel-onesta,ihan siitä Nikolai kirchenin kulmalta (josta DDRn kaatumiseen johtaneet tapahtumat saivat alkunsa).

Sitten seuraavana aamuna keula kohti Itävaltaa.Matkalla poliisit pysäyttivät kaksi kertaa,kuulemma rajan läheisyydessä tapahtuvia ruutiinitarkistuksia.Ensimmäinen Tsekin rajan lähellä huoltoasemalla.Toinen Munchen-Salzburg motarilla.Ajokortti,passi,rekisteriote poliiseille,10 min.odottelua,ja hyvää matkaa.
Saltzburgissa auto parkkiin ja jalkaisin vanhaan keskustaan hotellia kyselemään.Aika kallista tai täyttä,120-185 euroa tai ei huoneita ollenkaan.
Yhdellä terassilla kysyin tarjoilijalta oisko tietoo kohtuuhintaisesta majoituksesta,lupasi kysyä pomoltaan.
No ei sitä pomoa näkynyt sillä aikaa kun kaljat juotiin,jatkettiin matkaa.
BestWesternin hotellin virkailija sanoi että juuri menossa jotkut musiikkifestivaalit,sen takia niin täyttä.
Löysimme taas itsemme samalta terassilta kuin aiemmin,nyt oli pomo paikalla...ja kännissä kuin cdi Hankamiitissä.
Vaikka jalka vippasi huolella,järki vielä jotenkin pelasi.Kävi kysymässä parista paikasta,mutta ei napannut.Soitteli johonkin,kaivoi puhelinluettelon ja soitteli taas johonkin.
Puolisen tuntia meni,ja alkoi tuntua ettei tästä mitään kehity,kunnes lopetti puhelun ja käski seurata.Parin sadan metrin päästä löytyi sivukadulta tilava kulmahuone hotellista,80 euroa aamupalan kanssa.
Viskattiin reput sisään,ja lähettiin takasin samaiseen kuppilaan.
Syötiin siinä liharuuat,neljä isoa olutta,jälkiruuaksi kahvia ja wiskiä,apukuski otti grappaa.
Huvitti kun tarjoilija löi juomia koneelle,haki pullon ja kaatoi jostain syystä viskiä lisää lasiini.Kun kerkesi häipyä siitä,tuli tämä päihtynyt johtaja ,haki viskipullon ,ja kaatoi taas lisää..Hyvä oli palvelu,ja toi grappaakin lisää.
Koko homma teki 44 euroa,mukava huomata että jossain läntisessä sivistysvaltiossa voi olla halpaakin


Seuraavana aamuna olikin onneksi lyhyt siirtymä Alpeille Saksan puolelle.

Siinä Hitlerin kotkanpesä,alemmassa kuvassa ollaan jotain 1300 m.korkeudessa,taustalla näkyvällä vuorella kotkanpesä.


Tuommoisissa maisemissa sitä ajeltiin.


...jatkuu...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----