tenari ei lähe millään käyntiin
tenari ei lähe millään käyntiin
kertokaa te mersujen hyvät ystävät minulle mahd. nopeaa, minkä ihmeen takia minulle ei lähde mersu käyntiin. auto on 190E 2,0i -89.
olen tarkastanut bensapumun, suodattimet, kaikki releet. on varmaan jotain jäänyt katsomatta niin kertokaapa missä ihmeessä olisi vika.
auto lähtee silloin juuri ja juuri käyntiin kun laittaa käden ilmakurkkuun vai mikä se on missä on se läppä. sen kun laittaa alas niin toimii joten kuten mutta kun päästää irti niin sammuu saman tien. missä voisi olla vika??
olen tarkastanut bensapumun, suodattimet, kaikki releet. on varmaan jotain jäänyt katsomatta niin kertokaapa missä ihmeessä olisi vika.
auto lähtee silloin juuri ja juuri käyntiin kun laittaa käden ilmakurkkuun vai mikä se on missä on se läppä. sen kun laittaa alas niin toimii joten kuten mutta kun päästää irti niin sammuu saman tien. missä voisi olla vika??
se letku tulee venttiilikopasta joutokäyntiventtiilille ja joutokäyntiventtiililtä kaasuläppäkoteloon ja ohjaa siis ilmaa kaasuläpän ohi säätäen tyhjäkäynnin oikeaksi kylmänä ja lämpimänä (siis mihin se on säädetty). jos tuo letku on irti niin koneen normaalisti huohottaessa venakopasta ei se nyt pääse sitä ilmaa kaasuläpän ohi ajamaan ja näin ei ole tyhjäkäyntiä. ja silloin se ei lähde pyörimään kun et voi kaasu pohjassakaan startata.Sampo N. kirjoitti:Mullakin oli se piuha joskus irti, kävi erittäin huonosti eli käytännössä ei ollenkaan.
Mikäs sen letkun tarkoitus on, mistä se tulee?
EDITOIN vielä itekkii sen verran että nyt se ei lähe sen takia kun on nii saakelin laihalla kun ilmaa tulee aika reippaasti sinne (sitä kun tuolla maapallolla tuntuu ilmastonmuutoksesta riippumatta riittävän )
Viimeksi muokannut Roobert, 28.4.2011 21:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sieltähän se tulee venakopasta ja menee semmosen tyhjäkäynnin säätöruuvin kautta imusarjan alle tai sitten tyhjäkäyntiventtiilin kautta samaan paikkaan.Sampo N. kirjoitti:Mullakin oli se piuha joskus irti, kävi erittäin huonosti eli käytännössä ei ollenkaan.
Mikäs sen letkun tarkoitus on, mistä se tulee?
Edit: Roobertti tais keritä ensin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Jeppis jepulis. kävin kattomassa, että oliko se peukalon kokone letku irronnut. se oli kyllä hyvinki tiukasti paikoillaan. suuttiimiin antaa bensaa hyvällä mallilla että ei ainakaan siinä ole vika. olen tässä vähän miettinyt että olisiko vika ilmamassa mittarissa vai miksi sitä sanotaan, se joka on ilmanpuhdistajan etukyljessä kiinni?
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Juu, tervetuloa vaan porukkaan. Katsoppas vielä se letku mikä menee sylinterinkannen suuntaisesti ja sen päällä joutokäyntiventtiilille. Siinä on ainakin meitsin tenavassa (2l, vm.-88) haara alaspäin vähän ennen joutokäyntiventtiiliä. Jos se haara ei ole paikoillaan ei käynnisty, ihan samoin kuin alaletkunkin irtiollessa.
nollajakari kirjoitti:Juu, tervetuloa vaan porukkaan. Katsoppas vielä se letku mikä menee sylinterinkannen suuntaisesti ja sen päällä joutokäyntiventtiilille. Siinä on ainakin meitsin tenavassa (2l, vm.-88) haara alaspäin vähän ennen joutokäyntiventtiiliä. Jos se haara ei ole paikoillaan ei käynnisty, ihan samoin kuin alaletkunkin irtiollessa.
tuo kyseinen haara menee siihen putkeen just mikä menee sinne määräjakajan pohjaan, on t-liitos siinä joutokäyntiventtiilin kupeessa