golf 3 1997 afn 1.9tdi 110hv. Problem?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

golf 3 1997 afn 1.9tdi 110hv. Problem?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Lobello on nyt meidän matkapelil jykylän motaril ja auto ei mene yli 110kmh. Ei varoitusvaloja ja se sanoo vaa mouaah! Vnt jumis? Eilen turbon äänet oli aika kovat. Alle satkus normi toiminta.

Help
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sammutus ja uudelleen käynnistys voisi auttaa. Jos lähtee vielä käyntiin :D Kaverilla ainakin auttoi vastaavassa myllyssä, siivet siinä taisi jumitella.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Eips, N75-venttiili siitä on paskana ja siitä löytynee hyvästikkin tietoa ffp:ltä. Elikkäs sähköllä pelaava ahtopaineensäädinsolenoidi (tjms) on paskana ja auto ahtaa hetkellisesti n. 1,5bar jonka sitten 'tietokone' tunnistaa ja lyö ahdot nollille. (näin ainakin parin kaverin 3b passatissa)

Uudelleenkäynnistys tosiaan auttaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

perhana. onko tässäki se samperin osa. vasta audiin vaihdoin sellasen.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ainakin Golf 3 1,9TDI ahu koneessa on käytetty ja niin on 3b passat 1,9TDI ahu koneessakin, en kyllä keksi miksei afn:ässäkin..
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Sergey kirjoitti:perhana. onko tässäki se samperin osa. vasta audiin vaihdoin sellasen.
IHANAA!! LISÄÄ VOLSUJA :halm: :halm: :whistle: :hihihi: :hihihi: eikö ilimamäärä anturi kans kannata koittaa putsailla :tuumaus: mei..KRÖH eukon aut..KRÖHM autiin se auttoi :roll: jokseenkin tosin kummallista että ei tarvinnu ostaa edes puolta moottoria ja sen sai irrotettuakin irrottamatta lähes koko keulaa :shock: mä päästelin sen puhtaaks präkiliinerillä vaan :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

JiiTee_ kirjoitti:Eips, N75-venttiili siitä on paskana ja siitä löytynee hyvästikkin tietoa ffp:ltä. Elikkäs sähköllä pelaava ahtopaineensäädinsolenoidi (tjms) on paskana ja auto ahtaa hetkellisesti n. 1,5bar jonka sitten 'tietokone' tunnistaa ja lyö ahdot nollille. (näin ainakin parin kaverin 3b passatissa)

Uudelleenkäynnistys tosiaan auttaa.
N75 menee tosi harvoin näissä vnt-vehkeissä. Turboja joutuu useemmin vaihtaan... Tottakai tuo venttiilin toiminta kannattaa varmistaa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jepa. Auto vikaantuu kun vetää ylämäes täyskaasulla 80-120. Vika poistuu ku sammuttaa auton.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kiva vika. :evil:

Yleensä pakkasella pahenee. Koin itse omakohtaisesti sen kun lähdin viime talvena Pudasjärvelle mennessä ohittaamaan täysperävaunuyhdistelmää.

Vastaan oli jossakin pitkän suoran päässä tulossa auto mutta aikaa matkaa oli siihen reilusti ja perään lähti toinenkin auto...

Meni sitten puolessa välissä ohitusta Pasaati vikatilaan!!

Ei paljon naurattanut mutta kyllä se sitten juuri ja juuri jaksoi ohi mennä mutta ilman rekan jarrutusta ei perässäajava olisi kyllä päässyt. :shock:
Todella vaarallinen tilanne ja sikäli harvinainen, että johtui todellakin vain ja ainoastaan teknisestä viasta.

Pakkasta oli jotain -30 ja uusi sen erikseen yrittämällä samalla reissulla mutta sen jälkeen ei ole vaivannut.
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Vaiha se N75. Löytyy AFN:n koneesta, koneen etupuolella, näkyvissä/helposti vaihdettavissa. satakunta euroa palttiarallaa merkkiliikkeessä muistaakseni kait ehkä vissiinki
Ahneella on kehno loppu
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

koetanny tosiaan ensi viruttaa präkliinerillä. meillä vika katosi ihan täysin kun aikasemmin oli että auto ei toiminu enää ollenkaan :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jiitek! Olis taas aika vaihtaa öljyt ja viltteri, miten olis?!
latku kirjoitti:Vaiha se N75. Löytyy AFN:n koneesta, koneen etupuolella, näkyvissä/helposti vaihdettavissa. satakunta euroa palttiarallaa merkkiliikkeessä muistaakseni kait ehkä vissiinki
ja audifinnssiltä Teppo Kalskeelta oli n. 70e ;)
Pitänee putsata ko. mokkula enshätää...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
-zamppa-
Viestit: 113
Liittynyt: 27.11.2007 11:21

Viesti Kirjoittaja -zamppa- »

Koneen etupuolella? No ei varmasti ole. :lol:

Mk3 volkkarissa se on muistaakseni alunperin polttoainesuodattimen läheisyydessä, ja muissa poikittaiskoneisissa jarrutehostajan läheisyydessä tulipellissä.
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Oikeinpäinmoottorisissa se on moottorin etupuolella alhaalla.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Sergey kirjoitti:Jiitek! Olis taas aika vaihtaa öljyt ja viltteri, miten olis?!
latku kirjoitti:Vaiha se N75. Löytyy AFN:n koneesta, koneen etupuolella, näkyvissä/helposti vaihdettavissa. satakunta euroa palttiarallaa merkkiliikkeessä muistaakseni kait ehkä vissiinki
ja audifinnssiltä Teppo Kalskeelta oli n. 70e ;)
Pitänee putsata ko. mokkula enshätää...
Mennee pihahommiksi kun on halli täynnä romuja levällään mutta eipä tuo imuvaihtajalla ole iso homma. :wink:
Avatar
latku
Viestit: 173
Liittynyt: 03.11.2005 10:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

-zamppa- kirjoitti:Koneen etupuolella? No ei varmasti ole. :lol:

Mk3 volkkarissa se on muistaakseni alunperin polttoainesuodattimen läheisyydessä, ja muissa poikittaiskoneisissa jarrutehostajan läheisyydessä tulipellissä.
Elä intä paskaa, passatissa se on!
Ahneella on kehno loppu
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ite väittäisin 3b pitkittäiskoneellisessa passatissa N75-venttiilin sijaitseen jakopäänkopan vieressä ja poikittaiskoneellisessa kolmoskopan golffissa taas ööö..... Vänkärin puolen iskaritolpan tykönä...?

Ville S. tietänee paremmin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”