Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->vikat

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->vikat

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??

Autohan on €emeli 220cdi -98.
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->v

Viesti Kirjoittaja kilander »

Andrew kirjoitti:Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??

Autohan on €emeli 220cdi -98.
Pitänee muokata ohjelmasta.Cdi myllyt on aika tarkkoja muutoksista,ite ilman laitteita ei paljoa voi sorkkia.
Esim.foorumilla vaikuttava nimim.CDI203 tai Tuikku voi suorittaa em.toimenpiteen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Kiitos. Pitää lähteä Joensuussa käymään heti tiistaina ja piuha kiinni.
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Egr ja imusarjan läpät pois käytöstä tulppaamalla ->v

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Andrew kirjoitti:Eli vehje menee vikatilaan välittömästi tulppauksen jälkeen. Pitäneekö muokata ohjelmalla pois käytöstä??

Autohan on €emeli 220cdi -98.
CDI vekotimissa Ohjelmasta laitettava niin että ei halua kierättä(helppo juttu)
sen jälkeen voi mekaanisesti tulpata jos haluaa(tosin yleensä ei tarvetta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Kiitos infosta. :D
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Onko mahdollista saada vinkkiä miten tuo eliminoiminen tehdään. Star olis käytössä mutta sitä ei ole paljoa ehtinyt opiskeleen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JTM kirjoitti:Onko mahdollista saada vinkkiä miten tuo eliminoiminen tehdään. Star olis käytössä mutta sitä ei ole paljoa ehtinyt opiskeleen?
*:ris myös kehitys tasot käytössä?
(sieltä kautta voi onnistua kääntää pois päältä)
muten jos *:rila sen haluaa tehdä tarvii tehtaalta koodin(mitä tuskin saa koska se rikko auton tyypihyväksyntään tarvittavia päästöjä)

yleensä se tehdään tästä

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

Empä taida alkaa värkkäämään ainakaan itse tuota pois pelistä, ettei koko auto mene sekaisin kuin seinäkello :roll: Pitäis keretä vähän keskittymään ja opiskelemaan tuon staarin sielunelämään mitä sillä pystyy tekemään.
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Joo, homma etenee sillain, että imusarja on parasta aikaa työn alla. Puhdistus, imusarjanläpät pois->reikien tulppaus yms. asiaan kuuluvat jutut. Seuraavaksi piuhan nenään ja ohjelmiston päivitys, jossa kierrätys poistetaan käytöstä.

Vikatiloja ei sitten enään pitäs tulla ja moottori saa happea! :shock: :D
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Imusarja on nyt puhdistettu ja ihmeen puhdas se oli, ilmeisesti edellinen omistaja jo toimenpiteen teettänyt ainakin kerran. Yksi läppä oli lähes rikki, mureni purkaessa jonkin verran, että jo joutivatkin pois. :lol:
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Juuri näin. :D
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille. :)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Scorpio kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille. :)
Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

CDI203 kirjoitti:
Scorpio kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Sitten vielä se ~10min juttu sille EGR systeemille niin ei tarvii enään imusarjaa putsaila
Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille. :)
Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)
Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Scorpio kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Scorpio kirjoitti: Niin siis mikä?!? Älä puhu arvoituksin älyttömille. :)
Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)
Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.
Muttosta ei tehdä *:rila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

CDI203 kirjoitti:
Scorpio kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Kierätyksen lopetus ohjelmasta (arviolta se vie aikaa ton 10min)
Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.
Muttosta ei tehdä *:rila
Ahaa. Millä sitten?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Scorpio kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Scorpio kirjoitti: Tuota hieman arvelinkin. Pitää testata tuota heti ensimmäiseksi, kun saan tuon oman staarin rakennettua valmiiksi.
Muttosta ei tehdä *:rila
Ahaa. Millä sitten?
Suoraan ohjelmasta muokaamalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei oo vikatilaa tullut, vaikka joskus on testimielessä EGR:n ohjausta tulpattu.
Ei siitä kyllä hyötyäkään ollut, mutu -tuntumalla sanoisin että jos vaikutusta oli, niin huonompaan suuntaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaa

Ei onnistu.

Ilmamäärämittari jos on iskussa niin vikatilaa paukkuu kun ilmamäärät ei muutukkaan kun kierrätyksen pitäisi aueta.

Vastaavalla koneella olevasta w140 ässästä taas onnistuu kun tukkii sen paskaputken ja jättää egr-venttiilin toimintaan. Siinä kun ei ole ilmamäärämittaria.

Ari66 kirjoitti: Ei siitä kyllä hyötyäkään ollut, mutu -tuntumalla sanoisin että jos vaikutusta oli, niin huonompaan suuntaan.
Eihän siitä mitään kulkua parantavaa vaikutusta saakkaan.
Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon. :D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Juurikin näin kuin Mika T asian ilmaisi, uudella ilmam. mittarilla pukkaa vikatilaan letku tukittuna...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mika.T kirjoitti: Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon. :D
Viime talvena avattiin viimeks, kirkas ja puhdas oli.
Mitenkä ne imukanavat saa tukkoon? Jurnuttamalla alle 1000 rpm ?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ari66 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti: Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon. :D
Viime talvena avattiin viimeks, kirkas ja puhdas oli.
Mitenkä ne imukanavat saa tukkoon? Jurnuttamalla alle 1000 rpm ?
Ne on vanhojen pappojen ongelmia. Minä putsailin kanssa EGR-venttiilin talvihuollon yhteydessä. Viisi vuotta vanha imusarja ja kevyt karstahuntu siellä näytti olevan mutta ei tuo kyllä ajamalla tukkoon mene.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mika.T kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:mites tää EGR eliminointi pk-seutu / Lahti suunnilla kävis kivasti tohon -98 300 TDT Paavoon... ?
Eikös sen ikäsesessä se vielä käy mekaanisesti ilman että siitä seuraa mitään vika tilaa

Ei onnistu.

Ilmamäärämittari jos on iskussa niin vikatilaa paukkuu kun ilmamäärät ei muutukkaan kun kierrätyksen pitäisi aueta.

Vastaavalla koneella olevasta w140 ässästä taas onnistuu kun tukkii sen paskaputken ja jättää egr-venttiilin toimintaan. Siinä kun ei ole ilmamäärämittaria.

Ari66 kirjoitti: Ei siitä kyllä hyötyäkään ollut, mutu -tuntumalla sanoisin että jos vaikutusta oli, niin huonompaan suuntaan.
Eihän siitä mitään kulkua parantavaa vaikutusta saakkaan.
Imusarja vaan ei vuosien saatossa karstoitu tukkoon. :D
pekkovee kirjoitti:Juurikin näin kuin Mika T asian ilmaisi, uudella ilmam. mittarilla pukkaa vikatilaan letku tukittuna...
Elikäs sitten vaan sama ohjelmasta pois (samaan tapaan kuin uudemissa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Juu

Eli toistanko vielä kysymyksen ?

Onnistuuko ?

Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:Juu

Eli toistanko vielä kysymyksen ?

Onnistuuko ?

Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Rippuu kuka tekee(kellä aikaa ja haluja kolvailla piirejä)

Piiri"it" irti kolvailee sitten lukee niistä ohjelmat sopivalla vekotimella
siihen muutos sitten poltelee ohjelman takaisin piirille kolvailee sen paikallen

jota kuinkin noin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

pekkovee kirjoitti:Juu

Eli toistanko vielä kysymyksen ?

Onnistuuko ?

Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Eikhään tuo onnistu, vaikka täälä :D
Ei ole kallista, hyvin tehtynä :whistle:
No Merc at the moment
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

pp d kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Juu

Eli toistanko vielä kysymyksen ?

Onnistuuko ?

Kuinka ? Missä ? Koska ? Onks kallista ?
Eikhään tuo onnistu, vaikka täälä :D
Ei ole kallista, hyvin tehtynä :whistle:
Hyvä, oikeastaan tätä vastausta toivoinkin, taitaa "tulla asiaa" kesän aikana sinnepäin :lol:

toisille sensijaan selkokielisen vastauksen antaminen tuntuu olevan lähes ylivoimaista... ite ainakin töissäni tottunu vastaamaan jotta sopii tai sovi mun tietotaitoihin / intresseihin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”