E220 omistajaksi? Kannattaako, kun E280 sai myytyä?
E220 omistajaksi? Kannattaako, kun E280 sai myytyä?
Pitäisi hommata uusi auto myydyn tilalle ja mielessä olisi E220 93-95 automaatilla ja ilmastoinnilla. Ovat vaan aika harvinaisia.
Kysymys olisikin, että kannattaako? Onko samat tyyppiviat kuin E280:ssä?
Ja tärkein kysymys on kulutus? Mitä mahtaa kuluttaa todellisuudessa, kokemuksia?
Kysymys olisikin, että kannattaako? Onko samat tyyppiviat kuin E280:ssä?
Ja tärkein kysymys on kulutus? Mitä mahtaa kuluttaa todellisuudessa, kokemuksia?
Minen bensakoneisista (ja tuskin dieseleistäkään) mitään tiiä vaan eikös tuo 220 monivenabensakone ole surullisen kuuluisa moottorin johtosarjavioistaan? Samat viat toki saattaa olla 280 mallissa vaan minen tiiä siitäkään mitään.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Johtosaravikoja varmaan esiintyy tuossakin mutta siinä on puolat imusarjan alla, joten ne eivät ole ihan niin kuumassa paikassa kuin kuutosessa. Serkkupojalla on muuten samanlainen mutta 200:na, eikä siinä ole mitään isompaa ollut.
Sytty- & suihkubokseja kait noista eniten menee, jos on jotain mennäkseen.
t.
Risto
Sytty- & suihkubokseja kait noista eniten menee, jos on jotain mennäkseen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mulla on -94 220TE manuaalilaatikolla. Tätä nelosta ei vissiin vaivaa noi johtosarja ongelmat? kulutuksesta matka ajossa n. 8 litraa ja kaupunki kulutus n.10 litraa. Vekotin on ihanmukava peli, moottori vetää hyvin alakierroksilta,eli ei tarvii polkee kun tulpatonta mopedii et pysyy muitten mukana Moottoriin meneviä palikoitten ostossa pitää aina olla motin sarjanumero täyd.mukana. ovat vissiin vaihdelleet palikoita joka valmistuskuukaudelle erinlaiset. harvinaisempihan tuo 2.2 litranen on moottorina ja se näkyy myös vara-osa hinnoissa. Mutta suosittelen jos löydät hyvän yksilön.
Ceessä on M111 2.2 nelilovisella automaatilla. Keskikulutus jossain 9-10 paikkeilla, kaupungissa yli ja matka-ajossa olen kaksi kertaa päässyt alle 8 litran.
212 tkm ja 299 tkm välillä olen moottoriin vaihtanut termostaatin, ilmamassamittarin ja lambdan +tulppia ja johdot. Niin ja jakoketjun.
Eipä se mikään tehomoottori ole, tai kauniskäyntinen ainakaan useampipyttyisten jälkeen.
Kyllä 95-mallissa on ekologiset helposti maatuvat johtosarjat. Ne oli edellinen omistaja pääosin korjaillut.
212 tkm ja 299 tkm välillä olen moottoriin vaihtanut termostaatin, ilmamassamittarin ja lambdan +tulppia ja johdot. Niin ja jakoketjun.
Eipä se mikään tehomoottori ole, tai kauniskäyntinen ainakaan useampipyttyisten jälkeen.
Kyllä 95-mallissa on ekologiset helposti maatuvat johtosarjat. Ne oli edellinen omistaja pääosin korjaillut.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Häh! happaneeko muka 220:kin johdot? Itellä oli 2006-2010 välillä 220TEA. Ainut vika koko aikana ajoin muuten 160tkm oli ilmamassamittari! Toinen oli etujarrulevyt ja palat heti kun auton ostin mut nehän on kulutustavaraa! Tutkin kyllä niitä johtoja ja ko yksilössä ei kyllä ollut merkkejä johtojen hapertumisesta ja oli silläkin jo 300tkm ajettu kun omistaja vaihtui, Suosittelen! Kulutus pyöri farkulla 9 l/100km oli siis automaatti.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Samaa p*skaa kukkiensidontalankaa on käytetty kuorma-autoja myöten melekeen kaikissa tehtaan tuotteissa siihen aikaan. Raskaalla puolella ongelmatkin ilmeni paljon aikaisemmin, johtuen ehkä osin suurista ajomääristä. Ongelmien esiintymistiheys eri malleissa riippunee koneen johtosarjojen sijainnista moottorissa. Mitä lämpimämmässä paikassa menee, sen huonompia ovat.korhora kirjoitti:Häh! happaneeko muka 220:kin johdot?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Easy Rider kirjoitti:Samaa p*skaa kukkiensidontalankaa on käytetty kuorma-autoja myöten melekeen kaikissa tehtaan tuotteissa siihen aikaan. Raskaalla puolella ongelmatkin ilmeni paljon aikaisemmin, johtuen ehkä osin suurista ajomääristä. Ongelmien esiintymistiheys eri malleissa riippunee koneen johtosarjojen sijainnista moottorissa. Mitä lämpimämmässä paikassa menee, sen huonompia ovat.korhora kirjoitti:Häh! happaneeko muka 220:kin johdot?
Omat kokemukset ovat 220E vm 1993 mallista ja rajoittuvat 11 vuoteen ja n. 170 tkm, jonka aikana ei havaittavissa minkään sorttista ongelmaa, joka koskisi johtoja.
Kaasuläppäkotelo juonitteli aikansa, korjautui vaihtamalla.
Kulutus ollut maantie ajossa pienimmillään n.7,5 ja enimmillään talvella kaupunkiajossa n.13 litraa.
Moottori on mielestäni aika mukavan luonteinen, vaikkei ole kovin tehokas, paitsi jos sitä vertaa 200 D:hen.
Kiitokset kaikille vastaajille.
Johto-ongelmat on vissiin pahempia noissa 280:ssä, itsekin jouduin siihen uudet johdot tekemään.
C-malliakin mietin, mutta onkohan liian pieni, kun on 2 alle 3 vuotiasta lasta, niin tarvitaan tilaa istuimille, vaunuille ym.
Ennen on tullut 35-40 tkm, mutta nykyisin tulee vähemmän, varmaan 30 tkm. Joku voisi ehdottaa dieseliä, mutta näkemykseni on, että autot kulkevat bensiinillä, rekat ja traktorit dieselillä.
Aika kova kulutus tuossa sitten kuitenkin on, kun tuolla 280 pääsi 9,4 litran keskikulutuksella kesällä ja talvella vähän enemmän. Tosin maantieajoa on paljon.
Varmaan pitäis Saksasta hakea, onko kellään kokemuksia, miten suuret verot tuollaisiin tulee, jos on vähän ajettu, automaatti ja ilmastointi.
Ja kokemuksia saa laittaa edelleen....
Johto-ongelmat on vissiin pahempia noissa 280:ssä, itsekin jouduin siihen uudet johdot tekemään.
C-malliakin mietin, mutta onkohan liian pieni, kun on 2 alle 3 vuotiasta lasta, niin tarvitaan tilaa istuimille, vaunuille ym.
Ennen on tullut 35-40 tkm, mutta nykyisin tulee vähemmän, varmaan 30 tkm. Joku voisi ehdottaa dieseliä, mutta näkemykseni on, että autot kulkevat bensiinillä, rekat ja traktorit dieselillä.
Aika kova kulutus tuossa sitten kuitenkin on, kun tuolla 280 pääsi 9,4 litran keskikulutuksella kesällä ja talvella vähän enemmän. Tosin maantieajoa on paljon.
Varmaan pitäis Saksasta hakea, onko kellään kokemuksia, miten suuret verot tuollaisiin tulee, jos on vähän ajettu, automaatti ja ilmastointi.
Ja kokemuksia saa laittaa edelleen....
qmb22o kirjoitti:Easy Rider kirjoitti:Samaa p*skaa kukkiensidontalankaa on käytetty kuorma-autoja myöten melekeen kaikissa tehtaan tuotteissa siihen aikaan. Raskaalla puolella ongelmatkin ilmeni paljon aikaisemmin, johtuen ehkä osin suurista ajomääristä. Ongelmien esiintymistiheys eri malleissa riippunee koneen johtosarjojen sijainnista moottorissa. Mitä lämpimämmässä paikassa menee, sen huonompia ovat.korhora kirjoitti:Häh! happaneeko muka 220:kin johdot?
Omat kokemukset ovat 220E vm 1993 mallista ja rajoittuvat 11 vuoteen ja n. 170 tkm, jonka aikana ei havaittavissa minkään sorttista ongelmaa, joka koskisi johtoja.
Kaasuläppäkotelo juonitteli aikansa, korjautui vaihtamalla.
Kulutus ollut maantie ajossa pienimmillään n.7,5 ja enimmillään talvella kaupunkiajossa n.13 litraa.
Moottori on mielestäni aika mukavan luonteinen, vaikkei ole kovin tehokas, paitsi jos sitä vertaa 200 D:hen.[/quote
ot. millälailla kaasuläppäkotelo oireili