Moro,
Auto on E320 CDI -00 väyrynen automaattiaskilla. Nyt kun kevät koitti on tullut käytettyä vähän tehojakin ja huomasin että kickdown ei oikein toimi. Satunnaisesti toimii, vetäisee vielä vajaan satasen vaudissa kolmosen päälle ja kiihtyy kuten pitääkin, muttei läheskään aina.
Kokeilin tuossa aamulla josko kolmosen pakottamalla pääsis mukavasti ohittamaan satasen alueella peräkärryn vetäjän ja yllätys oli melkoinen kun kierrokset eivät nousseet yli 3000 ja ohitus meinasi mennä vähän pitkäksi. Nelosella kiihtyi laiskanlaisesti ja ohi pääsin hengissä.
Mitään varoitusvaloja ei pala.
Ensin ajattelin että kickdownin kytkin olis mennyt, mutta kun ei anna kierroksia kolmosen pakottamallakaan niin vika on kaiketi jossain muualla. Osaisivatko paremmin asiaan vihkiytyneet auttaa?
--
Jussi
Kickdown ei toimi ja kierroksiakaan ei ota
Haku ilmamassamittari tuotti melkoisen määrän tarinaa... Lukeminen on vielä kesken...
Missä tuo ilmamassamittari tarkalleen sijaitsee?
Vaihto ei liene iso urakka ja ymmärsin että piuhan voi irrottaa, jolloin moottori menee "vähän vähemmän tehoja" tilaan mutta kierroksia koneen pitäisi ottaa normaaliin malliin ja kulkeakin paremmin? Ja samalla varmistaa että vika on nimenomaan tuossa palikassa? Vikakoodi jää muistiin mutta se nyt ei maata kaada...
[/img]
Missä tuo ilmamassamittari tarkalleen sijaitsee?
Vaihto ei liene iso urakka ja ymmärsin että piuhan voi irrottaa, jolloin moottori menee "vähän vähemmän tehoja" tilaan mutta kierroksia koneen pitäisi ottaa normaaliin malliin ja kulkeakin paremmin? Ja samalla varmistaa että vika on nimenomaan tuossa palikassa? Vikakoodi jää muistiin mutta se nyt ei maata kaada...
[/img]
Osa 11:
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/cl ... ubtype/026
kahella torxilla kii...
Kannataa ne vikakoodit lukee kuitenkin ensin, maksaa tuo MAF kuitenkin vähän alta satasen. Niin, tai no menee se kuitenkin joskus, ja jos auton meinaat pitää useita vuosia niin osta sokkona ja vaihda. Jos ei auta niin onpahan varaosa sit kun se oikeesti menee
Edit: niinjoo, tarkista nyt se MAFin liitin ja piuha, sekin voi olla hankaantunu tai hapettunu...
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part/cl ... ubtype/026
kahella torxilla kii...
Kannataa ne vikakoodit lukee kuitenkin ensin, maksaa tuo MAF kuitenkin vähän alta satasen. Niin, tai no menee se kuitenkin joskus, ja jos auton meinaat pitää useita vuosia niin osta sokkona ja vaihda. Jos ei auta niin onpahan varaosa sit kun se oikeesti menee
Edit: niinjoo, tarkista nyt se MAFin liitin ja piuha, sekin voi olla hankaantunu tai hapettunu...
Kiitos!
Sieltähän se palikka löytyi kun otti irti moottorin suojamuovit ja vähän irti ilmansuodatinta että pääsi ruuveihin käsiksi. Osa näytti uudelta ja puhtaalta. Kiinnitin liittimen muutaman kerran ja ainakin pikakoe meni läpi, moottori kiertää vapaalla yli 3000.
Pitääpä lähteä maantielle kokeilemaan toimiiko tuo ihan ajossakin. Ja hommata jostakin liittimen puhdistusspray, nyt näyttäisi siltä että liitin vain olisi ollut likainen.
Miten tuo värkki oiken toimii? Ulkoisesti siinä nyttää olevan päässä pieni reikä ja jonkinlainen metallilevy. Pitääkö sitä jotenkin puhdistaa? Millä?
--
Jussi
Sieltähän se palikka löytyi kun otti irti moottorin suojamuovit ja vähän irti ilmansuodatinta että pääsi ruuveihin käsiksi. Osa näytti uudelta ja puhtaalta. Kiinnitin liittimen muutaman kerran ja ainakin pikakoe meni läpi, moottori kiertää vapaalla yli 3000.
Pitääpä lähteä maantielle kokeilemaan toimiiko tuo ihan ajossakin. Ja hommata jostakin liittimen puhdistusspray, nyt näyttäisi siltä että liitin vain olisi ollut likainen.
Miten tuo värkki oiken toimii? Ulkoisesti siinä nyttää olevan päässä pieni reikä ja jonkinlainen metallilevy. Pitääkö sitä jotenkin puhdistaa? Millä?
--
Jussi
Kiitos avusta! Hevoset ovat takaisin tallissa!
Pidempi ajelu eilen osoitti että kone menee edelleen vikatilaan. Päätin sitten hankkia sokkona ilmamassamittarin kun työaikaan on niin hankala päästä pajalle. Osan vaihdoin siististi kulmahousut jalassa ja kauluspaita päällä, ja pikku lenkki kertoi että taas mennään. Nyt pääsee katsastukseenkin ja matka jatkuu!
Kiitos kaikille neuvoista ja erittäin hyvistä keskusteluista muuallakin foorumilla! Tämä on mersutiedon mekka!
--
Jussi
Pidempi ajelu eilen osoitti että kone menee edelleen vikatilaan. Päätin sitten hankkia sokkona ilmamassamittarin kun työaikaan on niin hankala päästä pajalle. Osan vaihdoin siististi kulmahousut jalassa ja kauluspaita päällä, ja pikku lenkki kertoi että taas mennään. Nyt pääsee katsastukseenkin ja matka jatkuu!
Kiitos kaikille neuvoista ja erittäin hyvistä keskusteluista muuallakin foorumilla! Tämä on mersutiedon mekka!
--
Jussi