W124 vetely ja puoltaminen
Kummallista, kun välillä vaihdetta vaihtaessa kuuluu se sellainen jysähdys vai miten sitä nyt kuvailisi. Nyt on kuulunut ihan rauhallisessa ajossakin välillä. Samoin kun ajaa jalkakäytävän reunan yli, niin saattaa kuulua jonkinlainen ääni. Ja joskus jarrutuksessa. Myös paikallaan ollessa kuuluu edelleen jymähtävä tai jopa kolahtava ääni, kun nostaa kytkintä nopeasti vaihde päällä.
Voisiko lopussa oleva tukivarsi äännellä vai tulisiko tuo ääni takakelkan kiinnityksistä? Perässäkin voisi olla jotain häikkää? Olen yrittänyt ehdotella pariin kertaan takakelkan takakumien vaihtoa korjaamoilla, mutta ei ole kuulemma ennenkään vaihdeltu niitä.
Voisiko lopussa oleva tukivarsi äännellä vai tulisiko tuo ääni takakelkan kiinnityksistä? Perässäkin voisi olla jotain häikkää? Olen yrittänyt ehdotella pariin kertaan takakelkan takakumien vaihtoa korjaamoilla, mutta ei ole kuulemma ennenkään vaihdeltu niitä.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Mun arvio autosi jysähdyksistä: sinun autossa on kardaanin kuminivel väljä. Ja se on tod.näk. etummainen nivel. Elikkä jos haluat todeta vian, niin mene auton alle ja ota keskimmäinen pohjamuovi pois. Tämän jälkeen otat kiinni kardaanista (ei minusta ) ja heiluttele samalla katsoen kuminivelen pulttien aluetta-pitäisi näkyä väljyys.
Tarkennusta vielä ääniin. Kylmänä ehkä jysähtää vähän herkemmin ja samalla nytkähtää vaihdetta vaihtaessa. Ääni kuulostaisi tulevan aika takaa kuskin paikalta kuunneltuna. Lisäksi tuttu ns. bonanza-ilmiö vaivaa varsinkin nykyisillä kesärenkailla. Hyt-hyt-hyt-kyt-kyt-kyt-tää aika herkästi, kun painaa tai nostaa kaasua. Lähiaikoina kokeilen toisia renkaita alle. Jospa tuo vähän rauhoittuisi.
Viime aikoina on tuntunu yhä vahvemmin siltä, että takapyörä(t) vispaa sivuttain tien urissa, halkeamissa, paikkauksissa ym. Takapää kääntyy tuulen ja urien mukana ja välillä linkoaa satunnaiseen suuntaan.
No mutta odotellaan, että kaikki varret on vaihdettu taakse ja ruvetaan sitten korjailemaan.
Viime aikoina on tuntunu yhä vahvemmin siltä, että takapyörä(t) vispaa sivuttain tien urissa, halkeamissa, paikkauksissa ym. Takapää kääntyy tuulen ja urien mukana ja välillä linkoaa satunnaiseen suuntaan.
No mutta odotellaan, että kaikki varret on vaihdettu taakse ja ruvetaan sitten korjailemaan.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Perähän kolahtelee ja nytkäyttelee mukavasti kun on tarpeeksi väljä. Ryömi auton alle ja pyörittele kardaania eestaas(vaihde vapaalla), saat vähän käsitystä paljonko aunuksessa on välystä.
Muutama aste on kai ok, minulla oli joskus aiemmassa perässä sellainen 90 astetta ja sen kyllä huomasi vaihtaessa
Muutama aste on kai ok, minulla oli joskus aiemmassa perässä sellainen 90 astetta ja sen kyllä huomasi vaihtaessa
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Nyt en jaksanu/ehtiny lukea jotta onko sulla vaihettu niitä vetolinjaston "limppuja" nii jotta on kardaani ollu pätkästynä
Justihi tuli leimakonttuurilta...oli vaan näyttö ja sain leiman....no siellä alla käydessä tuli huomattua sellanenki juttu että vaikka se kardaanin keskimutterin kiristin mielestäni kunnolla ja tyrkkäsin sen loppupään mielestäni kunnolla sinne booreille ni onpahan löysä hytkyy sellasen 2-3 milliä sen mutterin kohilta ja aivan ku en ois siltikään tyrkänny tarpeeks syvälle sitä takapäätä sinne etupään sisään, siitä ja muutmasta muustaki syystä varmaan mulla se bonaza ilmiö tulee, mulla se tosin alkaa vasta ku laittaa 3:mos vaihteen ja painaa reippaammin poljinta eli lattiaan , voihan se tietty sullaki johtua siitä kytkytin levysträ ja muutamasta muustaki paikasta, mutta minäpä kertoilen mikä mulla autto...kunhan saan osia vaiheltua ja sen kardaanin kirittyä kunnolla.
Justihi tuli leimakonttuurilta...oli vaan näyttö ja sain leiman....no siellä alla käydessä tuli huomattua sellanenki juttu että vaikka se kardaanin keskimutterin kiristin mielestäni kunnolla ja tyrkkäsin sen loppupään mielestäni kunnolla sinne booreille ni onpahan löysä hytkyy sellasen 2-3 milliä sen mutterin kohilta ja aivan ku en ois siltikään tyrkänny tarpeeks syvälle sitä takapäätä sinne etupään sisään, siitä ja muutmasta muustaki syystä varmaan mulla se bonaza ilmiö tulee, mulla se tosin alkaa vasta ku laittaa 3:mos vaihteen ja painaa reippaammin poljinta eli lattiaan , voihan se tietty sullaki johtua siitä kytkytin levysträ ja muutamasta muustaki paikasta, mutta minäpä kertoilen mikä mulla autto...kunhan saan osia vaiheltua ja sen kardaanin kirittyä kunnolla.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei ole vaihdettu kuminiveliä kardaaniin, mutta on ne katseltu läpi joskus. Kardaanin kannatin on uusittu, kun se oli lähdössä irti ja rupesi vähän nykimään. Tuon vaihdon jälkeen alkoi muuten kuulua ujellus jossain 40-50 vauhdissa. On tosin sekin ääni jo vaimentunut. Pitääpä kurkata perän ja kardaanin suuntaan, kun on seuraava mahdollisuus.
Olen itsekin kallistumassa sille kannalle, että takakelkan takakumeissa on vikaa. Tuntuu jotenkin irtonaiselta tuo taka-akseli.
Olen itsekin kallistumassa sille kannalle, että takakelkan takakumeissa on vikaa. Tuntuu jotenkin irtonaiselta tuo taka-akseli.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Itse laittaisin orggiskoon, sillä kapeampi rengas on aina plussaa sohjokeleillä, ja muutenkin sellainen rengas sinne on valmistajan mukaan tarkoitettu.AriK123 kirjoitti:Sain hommattua kesäkäyttöön kapeat kaivonkansialut isolla ET:llä, eli 6x15 ET49. Näihin tulee sitten uudet kumit päälle. Pitäisiköhän laittaa nyt 185 leveät renkaat, eli orkkiskokoa.
Uusilla renkailla mennään tällä hetkellä. Alla on nyt siis alkuperäistä vanne- ja rengaskokoa.
Välillä autokin tuntui kulkevan jopa melkein tyydyttävästi. Nyt tuntuisi taas menevän minne sattuu. Huomasin sellaisen ilmiön, että kun auto on esim. tien varressa pysäkillä parkissa, niin ohi ajavan auton ilmavirta heilauttaa autoa tuntuvasti.
Välillä autokin tuntui kulkevan jopa melkein tyydyttävästi. Nyt tuntuisi taas menevän minne sattuu. Huomasin sellaisen ilmiön, että kun auto on esim. tien varressa pysäkillä parkissa, niin ohi ajavan auton ilmavirta heilauttaa autoa tuntuvasti.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Vaihtosimpukka on tulossa. Pitänee vaihtaa se lähiaikoina.
Olen tässä kuulostellut auton kulkua ja tuntuisi siltä kuin takapyöränlaakerissa olisi vikaa. Melu tuntuisi kasvaneen vähitellen. Takaa kuuluu jonkinmoista jyrinää ja ulinaa. Pieni vapina on myös havaittavissa välillä. Ajoin tietyöalueella sellaisella kohdalla, jossa oli pieniä uria ja tuntui, että koko auto lentää pellolle. Vetely oli aivan käsittämätöntä. Saman on huomannut talvella tiekarhun jäljissä ajellessa. Kun oikean puolen pyörät pääsivät sileälle pinnalle, vetely väheni heti. Voisikohan laakerivika aiheuttaa tuota vetelyä, vaikka kukaan ei ole löytänyt sieltä välystä?
Olen tässä kuulostellut auton kulkua ja tuntuisi siltä kuin takapyöränlaakerissa olisi vikaa. Melu tuntuisi kasvaneen vähitellen. Takaa kuuluu jonkinmoista jyrinää ja ulinaa. Pieni vapina on myös havaittavissa välillä. Ajoin tietyöalueella sellaisella kohdalla, jossa oli pieniä uria ja tuntui, että koko auto lentää pellolle. Vetely oli aivan käsittämätöntä. Saman on huomannut talvella tiekarhun jäljissä ajellessa. Kun oikean puolen pyörät pääsivät sileälle pinnalle, vetely väheni heti. Voisikohan laakerivika aiheuttaa tuota vetelyä, vaikka kukaan ei ole löytänyt sieltä välystä?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
mittaappas akseliväli siis apparin puoleta etuvanteesta takavanteeseen ja sama sitten kuskinpuolelle, jos heittaa , pitänee ruveta urakalla mittaamaan , että mikä siinä mättää,
pitäs itäsuomen jaoksen pitää vikuroivien mersujen koeajopäivät. ihmeteltäs yhessä mikä kenenkin mersussa vikuroi, ite kun heitin michelin takaa poiis, rupes suurinpiirtein kulkemaan suoraan.
pitäs itäsuomen jaoksen pitää vikuroivien mersujen koeajopäivät. ihmeteltäs yhessä mikä kenenkin mersussa vikuroi, ite kun heitin michelin takaa poiis, rupes suurinpiirtein kulkemaan suoraan.
Akselivälihän riippuu myös siitä, miten etuakselin kulmat on säädetty. Lähinnä siis caster, vai miten se oli? En tiedä simpukan keskityksestä, mutta eipä tuo ohjaus toimi oikein mitenkään enää. Simpukan vaihdon jälkeen voisi ehkä saada jotain tuntumaa.
Kertauksena vielä kerran. On siis vaihdettu / kunnostettu kaikki tukivarret, takakelkan etukumit, alapallot jne jne jne.
Kertauksena vielä kerran. On siis vaihdettu / kunnostettu kaikki tukivarret, takakelkan etukumit, alapallot jne jne jne.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Ettei takajarrulevy ois huono sieltä sisäpuolelta kenties irronnut levystä paloja pois?AriK123 kirjoitti:Ei ole tullut selvyyttä. Simpukka on hankittu, mutta vaihtamatta ja nyt jarruttaessa kuuluu jumputus ja tuntuu tärinää. Muutenkin melu tuntuu kasvaneen vähitellen. En tiedä, olisiko takapyöränlaakeri entinen vai mikä.
Takajarrut on uusittu kertaalleen sen jälkeen, kun seisontajarrukengästä irtosi pinta ja se kiilautui jumiin. Siitä on jo tosin aikaa, eli voi olla jotain taas irti.kardaani kirjoitti:Ettei takajarrulevy ois huono sieltä sisäpuolelta kenties irronnut levystä paloja pois?
Pieni tärinä ja jyrinä tuntuisi vaivaavan melkein koko ajan.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
- kaksnelkku
- Viestit: 48
- Liittynyt: 26.3.2008 22:26
- Paikkakunta: Northern Karelia
Voin myöntää, löytyi ensimmäinen mese joka on oikeasti huono ajaa. Nykyinen `88 farkku hakee ja tuntuu jatkuvasti semmoinen huojunta suuntaan ja toiseen. Kyytiläisille tulee merisairaus kun kuopiontietä laskettelee menemään. Ilmenee pahimmillaan 80km/h ja kovemmissa nopeuksissa, aivankuin joku heiluttelisi jatkuvasti rattia suuntaan ja toiseen. Tämä vatkaaminen pienentyi puoleen kun kiristin etupyörän laakerit ja vaihdoin alle 49ET:llä varustetut pellivanteet. Kiekkoja vaihtaessa kampesin samalla puslat läpi ja ainoat josta löytyi mainittavaa välystä olivat takakelkan etupuslat. Niissä sitä sitten olikin liki 15mm per suunta, eli vaihtokunnossa mahtaisivat olla.
Tämä vain opettavaisena? tietoiskuna, itselläni pirssi sai tuomion kuljettaa vähintään leiman loppuun asti minimikustannuksilla. (Maksoi sentään satasia) eli tarkoitus päästä linttahengessä rautalankavirityksillä niin kauas kuin mahdollista.
Tämä vain opettavaisena? tietoiskuna, itselläni pirssi sai tuomion kuljettaa vähintään leiman loppuun asti minimikustannuksilla. (Maksoi sentään satasia) eli tarkoitus päästä linttahengessä rautalankavirityksillä niin kauas kuin mahdollista.
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
takakelkan takapusla
Näyttää olevan vallalla käsitys et "ei niitä takakelkan takimmaisia puslia ei oo tavattu vaihdella", "ei oo koskaan nähny sellasten olevan rikki" ja silleen, mutta...
... mä oon nähny vaan yhden - omast 124.125 -86 - ja se oli täysin kaputzki. Se ojan puoleinen.
= ei ainoastaan gummi vaan se alu osa oli kertakaikkiaan kappaleina.
Eikä päällepäin näkyny mitään.
A124 351 02 42
... mä oon nähny vaan yhden - omast 124.125 -86 - ja se oli täysin kaputzki. Se ojan puoleinen.
= ei ainoastaan gummi vaan se alu osa oli kertakaikkiaan kappaleina.
Eikä päällepäin näkyny mitään.
A124 351 02 42
Ja tätä topickia lukiessa myyntiin tulevasta autosta saa "hyvää mainosta" .AriK123 kirjoitti:Tässä aiheena ollut 200 D lienee kohta myynnissä, koska uudempi käyttöauto on jo hankittu. Tämän hinta ei tosin ole satasissa.
Nyt sulla siis on 300 D eli kulkupuoli on kunnossa ja meneekö tuo sitten suoraan ja niin kuin juna-toivottavasti. Onnea uudelle autolle!
Onko näiden 200 D W124:ten hinta jo pudonnut kymppeihin
Satasissahan ne kapeakylkiset ovatkin olleet jo useita vuosia.