jarrukilven vaihto eteen?
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
jarrukilven vaihto eteen?
Kaveri oli sitä mieltä, että pitäisi ryhtyä jarrukilpitalkoisiin ilman hitsauslaitteita. Kyseessä olisi lankun etujarrukilpi, mitä pitää siis repiä irti päästäkseen moiseen käsiksi?
No etkös muista miten laakeri vaihdettiin rassausmiitissä minulle
Vanne, jarrusatula ja rasvakuppi irti, ja akselin päästä ruuvi poies niin napa on kädessä.
Vanne, jarrusatula ja rasvakuppi irti, ja akselin päästä ruuvi poies niin napa on kädessä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
ou812 kirjoitti:No etkös muista miten laakeri vaihdettiin rassausmiitissä minulle
Vanne, jarrusatula ja rasvakuppi irti, ja akselin päästä ruuvi poies niin napa on kädessä.
Hämärästi syntymähumalalta jotain tällaista muistelin. Olikos se sitten niin, että navan sai irti ilman että kuulalaakerit palaset ovat pitkin ja poikin pihamaata? Vai pitääkö alkaa marmorikuulien keruuseen? Pitääkö siis varata uusi laakeri vai tuumaanko kuulia etsiessä, että "Näin mää kuulin kavereilta".
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Navan stefa kannattanee varata taskuun ennen remonttia, joku muu kuin moponettimalli joka ei taho sopia tahi ei pysy. Tämä siksi että stefa voi kokea kärsimystä purkuvaiheessa, mikäli sisempi laakeri on hieman istahtanut akselille. Toki laakerisarjan mukana tulee stefa, eikä se väärin ole samalla laakereitakin vaihella, varsimminkin jos ei ole tietoa milloin ne on viimeksi uusittu.
Kuulia ei hommassa lentele ellei sattumalta haulikkoradalla Merssua korjaile. Räsyä kannattaa silti levitellä alle, ettei ihan sepelille laakereita puottele.
Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee.
Kuulia ei hommassa lentele ellei sattumalta haulikkoradalla Merssua korjaile. Räsyä kannattaa silti levitellä alle, ettei ihan sepelille laakereita puottele.
Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No se ei ole enää paljoa, mikäli nuo saa ilman lekaa kiinni ja kestäävät edes yhen talaven suolat. "OEM"-tarvikeliikkeissä taitaavat kivuta satasen huiteille, merkkiliikkeestä puhumattakaan.Taktik kirjoitti:Piltemassa näkyy olevan kakskymppiä, mikäli vaan sattuu hyllyssä olemaanEasy Rider kirjoitti:Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kyllä ne Motonetin tms. kilivet kesttää auton iän ku putssaa hyvi ja maalovvaa verreksillä.
-jokos Sampo on nuljanna ne kolome 6mm ruuvia, -kuusiokannalla olevaa ruosteen avartammaa kiinitusruuvia.
Pistä 1/2 tuuman vääntiöllä oleva kuuskanttiavvain , väännä ja losauttele lekela samalla,
-jos se säikähtäs ihteesä irti nuljaantumatta....ensi tietennii kaivat kolmen tuuman rautanaulalla sen kolon puhtaaks.....jos vaikka lähtis,
Se on nimittäi ruuvilukittella kiii jotenka irrotusöljykään ei mäne.
Mie avassin muutama päivä sitte.....jottainn kait siinnä mäni vikkaa ku kaiikki lähtivät.
- kohtalaisen hyvi, mutta pieksee piti iha vanahaan mlliin isolla lekalla....kyllä ne lähtöö ku vähä säikäyttää..
-jokos Sampo on nuljanna ne kolome 6mm ruuvia, -kuusiokannalla olevaa ruosteen avartammaa kiinitusruuvia.
Pistä 1/2 tuuman vääntiöllä oleva kuuskanttiavvain , väännä ja losauttele lekela samalla,
-jos se säikähtäs ihteesä irti nuljaantumatta....ensi tietennii kaivat kolmen tuuman rautanaulalla sen kolon puhtaaks.....jos vaikka lähtis,
Se on nimittäi ruuvilukittella kiii jotenka irrotusöljykään ei mäne.
Mie avassin muutama päivä sitte.....jottainn kait siinnä mäni vikkaa ku kaiikki lähtivät.
- kohtalaisen hyvi, mutta pieksee piti iha vanahaan mlliin isolla lekalla....kyllä ne lähtöö ku vähä säikäyttää..
VALMET 5oo -69
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jaa, pääsee helepommalla kun jättää navan paikalleen ja keplottellee kiliven paikalleen ja hotsovaa sen sitten, niinkö no ei helevetissä, kyllähän etupyörän navan ottaa alta minuutin irti, takapää onkin sitten toinen juttuJatsi kirjoitti:Ei kannata napaa purkaa. Sen jarrukilven katkaisee siitä toiselta puolen
nii sen saa keploteltua paikoilleen.
Pääsee paljon helpommalla, juuri keväällä vaihdoin molemmat.
T:Jaska